Skocz do zawartości

Polerka felg aluminiowych


Gość koggi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 956
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem już bliski obłędu :/ felgę robiłem już wszystkim, papiery od 40 (!!!) do 2500, nabłyszczałem od tempo poprzez autosole, mothersy, nxt, sx6000, zielone pasty na manzernach kończąc, efekt cały czas taki sam !!! Nie mogę już na te felgi patrzeć, wie ktoś gdzie może być przyczyna ???

 

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

podobna sytuacja na rancie

 

thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

zostaje smuga której nie mogę się niczym pozbyć !!!!

 

ranty szlifuję na przerobionej wyważarce od 40/60 do 360 na sucho, później do minimum 1500/2000 na mokro

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

polerka rantów odbywa się na polerce widocznej na zdjęciach, obroty 2850/min , średnica tarcz 200/250mm, tarcze i pasty dr.Brinkel Kiesow/Kiesolin

 

thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ewidentnie jak przechodziłeś za grubego papieru np z 40 na 60-80 za szybko to zrobiłeś i powierzchnia jest niewyszlifowana w tym miejscu widnieją rysy

co to za felga w ogóle ? może stop jest dziwny ale jeśli jest to skręcanka jakaś to nie powinno być problemu z uzyskaniem lustra ,

spróbuj sprawdzoną metodę autosol do metalu filcem płaskim na rzep , później autosol do alu i krążki bawełniane i flanelowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza felga to fire&ice , drugie zdjęcie to rant z ZW1. Byłem wczoraj u znajomego w Rzuchowie, milczy jak grób i nie chce nic doradzić, ale stwierdził podobnie jak Ty, że po prostu źle przygotowana powierzchnia pod polerowanie :x

 

No cóż , raz przynajmniej zrobie coś od początku do końca, idę po Mirke i :ad:

 

:!: a może to wina szlifierki ?? , że oscylacyjna ? :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skimobill

 

jeśli fire&ice powinno być fajne lustro z takowej felgi

otóż ja ogólnie takie płaskie felgi jak Twoje robię okrągłymi papierami na wiertarce do 400 później jadę ręcznie wodnymi,

ranty natomiast wszystko ręcznie ale na kręcącym się rancie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vw_golf3, wielkie dzięki :good: właśnie wróciłem z filcem i już widać efekty, na felgach jednak jest pełno mikro dziurek , które na 100% sam porobiłem wcześniejszym szlifowaniem, za godzinkę wrzucę zdjęcie gotowej felgi.

 

 

No więc wyszło tak :

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

teoretycznie z bliska jest lustro, ale jak się przyjrzeć na dworze albo w cieniu, jest kilka cieni, których nie mogę się pozbyć, ale jest to druga felga i jest już lepiej, więc jest szansa ,że przy czwartej będzie już ok.

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

myślę ,że te cienie mogą być spowodowane tym, że za bardzo w tych miejscach dociskałem przy polerce, ogólnie rzecz biorąc nie takie były oczekiwania z mojej strony, może jutro będzie lepiej, póki co jest :thumbdown:

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skimobill

 

tam gdzie są cienie to właśnie może być nie doszlifowana powierzchnia, też kiedyś tak miałem przy płaskiej feldze że w niektórych miejscach ciemniejsze było , wziąłem ten punkt pod lupę i było widać ewidentne mikroskopijne wżery w które powchodziła pasta podczas polerowania ..

Spróbuj te miejsca np ipą przetrzeć i zobaczy jak wtedy będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, w zasadzie nie o felgi chodzi ale co to za różnica, alu to alu :P

 

Mam taki kolektor:

2937669682

 

Planuję zakupić:

Bawełniane krążki

Pastę Mothers

 

I zastanawiam się nad sposobem szlifowania:

 

W zasadzie powierzchnia jest płaska od góry więc, mógłbym zacząć od jakiejś 120 na orbitalnej maszynce, co nie?

 

A potem jechać ręcznie, aż do 2500.

 

No i dwa pytania:

1. Czy maszynką orbitalną nie narobię sobie więcej roboty?

2. Jak szlifować ręcznie? Okrężne ruchy?

 

Ostatnio na politechnice mieliśmy temat związany z przygotowaniem próbek do badań pod mikroskopem. I mówiąc o szlifowaniu próbek kazali robić to tak:

 

1. Papier 320 ruchy poziome

2. Papier 4xx ruchy pionowe

3. Papier 5xx ruchy poziome

itd. aż do 2500 zmieniając kierunek tarcia, po każdej zmianie gradacji.

 

Jak Wy robicie?

 

Bo ja za każdym razem, nawet podczas usuwania morki szlifowałem okrężnymi ruchami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak jak Ty napisałeś raz poziomo raz pionowo, wtedy dokładnie usuwasz rysy po każdej gradacji papieru . Robiąc załóżmy 400 w pionie biorąc 600 i szlifując w poziomie widzisz jak usuwają się poprzednie rysy

 

Cholera, czyli raz stanęli na wysokości zadania i czegoś konkretnego człowieka nauczyli na tej uczelni :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

odświeżałem ranty u siebie. Wydaje mi się, że nie byłt źle wypolerowane dlatego dojechałem je papierem 1500/2000/2500 a potem pastą megsa. Wszystko ręcznie, są jednak rysy i mnie to denerwuje. Szlifować papierem na jakimś klocku drewnianym?? iść w jeszcze wyższy papier??

 

wszelkie porady mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

odświeżałem ranty u siebie. Wydaje mi się, że nie byłt źle wypolerowane dlatego dojechałem je papierem 1500/2000/2500 a potem pastą megsa. Wszystko ręcznie, są jednak rysy i mnie to denerwuje. Szlifować papierem na jakimś klocku drewnianym?? iść w jeszcze wyższy papier??

 

wszelkie porady mile widziane.

 

wydaje mi sie że masz zły papier w który wbijają sie opiłki. Im wyższa gradacja tym opiłki bardziej sie wbijają. Klocek tylko pogorszy sprawe. Dlatego my robimy do P120 maxymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk skywalker

 

mogą to być ryski od polerowania ręcznego bo wiadomo że tak się czasami dzieje

 

inco

 

wrzuć fotkę jak to wygląda, są to drobne ryski czy grubsze ?

bo ostatnio stefanowi poprawiałem ranty od rs'a 17cali i były takie rysy po tokarce więc może tu podobnie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.