Skocz do zawartości

Polerka felg aluminiowych


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 956
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tylko gdzie ja wodny na rzep dostane? szukalem w sklepach internetowych i nigdzie nie znalazlem a recznie jechac to zejdzie tyle czasu ze hoho... :/ no ale jak trzeba bedzie recznie to trudno... pomecze się :))

Opublikowano

sowa91

 

o ile się orientuje wodnych na rzep nie ma ( ale mogę się mylić )

niby czemu długo ?

standardową felgę 15 cali papierem wodnym leci się 10-15min

Opublikowano

Jestem już bliski obłędu :/ felgę robiłem już wszystkim, papiery od 40 (!!!) do 2500, nabłyszczałem od tempo poprzez autosole, mothersy, nxt, sx6000, zielone pasty na manzernach kończąc, efekt cały czas taki sam !!! Nie mogę już na te felgi patrzeć, wie ktoś gdzie może być przyczyna ???

 

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

podobna sytuacja na rancie

 

thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

zostaje smuga której nie mogę się niczym pozbyć !!!!

 

ranty szlifuję na przerobionej wyważarce od 40/60 do 360 na sucho, później do minimum 1500/2000 na mokro

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

polerka rantów odbywa się na polerce widocznej na zdjęciach, obroty 2850/min , średnica tarcz 200/250mm, tarcze i pasty dr.Brinkel Kiesow/Kiesolin

 

thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Opublikowano

Dla mnie ewidentnie jak przechodziłeś za grubego papieru np z 40 na 60-80 za szybko to zrobiłeś i powierzchnia jest niewyszlifowana w tym miejscu widnieją rysy

co to za felga w ogóle ? może stop jest dziwny ale jeśli jest to skręcanka jakaś to nie powinno być problemu z uzyskaniem lustra ,

spróbuj sprawdzoną metodę autosol do metalu filcem płaskim na rzep , później autosol do alu i krążki bawełniane i flanelowe

Opublikowano

pierwsza felga to fire&ice , drugie zdjęcie to rant z ZW1. Byłem wczoraj u znajomego w Rzuchowie, milczy jak grób i nie chce nic doradzić, ale stwierdził podobnie jak Ty, że po prostu źle przygotowana powierzchnia pod polerowanie :x

 

No cóż , raz przynajmniej zrobie coś od początku do końca, idę po Mirke i :ad:

 

:!: a może to wina szlifierki ?? , że oscylacyjna ? :!:

Opublikowano

skimobill

 

jeśli fire&ice powinno być fajne lustro z takowej felgi

otóż ja ogólnie takie płaskie felgi jak Twoje robię okrągłymi papierami na wiertarce do 400 później jadę ręcznie wodnymi,

ranty natomiast wszystko ręcznie ale na kręcącym się rancie

Opublikowano

vw_golf3, wielkie dzięki :good: właśnie wróciłem z filcem i już widać efekty, na felgach jednak jest pełno mikro dziurek , które na 100% sam porobiłem wcześniejszym szlifowaniem, za godzinkę wrzucę zdjęcie gotowej felgi.

 

 

No więc wyszło tak :

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

teoretycznie z bliska jest lustro, ale jak się przyjrzeć na dworze albo w cieniu, jest kilka cieni, których nie mogę się pozbyć, ale jest to druga felga i jest już lepiej, więc jest szansa ,że przy czwartej będzie już ok.

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

myślę ,że te cienie mogą być spowodowane tym, że za bardzo w tych miejscach dociskałem przy polerce, ogólnie rzecz biorąc nie takie były oczekiwania z mojej strony, może jutro będzie lepiej, póki co jest :thumbdown:

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

 

thumbnails.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Opublikowano

skimobill

 

tam gdzie są cienie to właśnie może być nie doszlifowana powierzchnia, też kiedyś tak miałem przy płaskiej feldze że w niektórych miejscach ciemniejsze było , wziąłem ten punkt pod lupę i było widać ewidentne mikroskopijne wżery w które powchodziła pasta podczas polerowania ..

Spróbuj te miejsca np ipą przetrzeć i zobaczy jak wtedy będzie

Opublikowano

Mam pytanie, w zasadzie nie o felgi chodzi ale co to za różnica, alu to alu :P

 

Mam taki kolektor:

2937669682

 

Planuję zakupić:

Bawełniane krążki

Pastę Mothers

 

I zastanawiam się nad sposobem szlifowania:

 

W zasadzie powierzchnia jest płaska od góry więc, mógłbym zacząć od jakiejś 120 na orbitalnej maszynce, co nie?

 

A potem jechać ręcznie, aż do 2500.

 

No i dwa pytania:

1. Czy maszynką orbitalną nie narobię sobie więcej roboty?

2. Jak szlifować ręcznie? Okrężne ruchy?

 

Ostatnio na politechnice mieliśmy temat związany z przygotowaniem próbek do badań pod mikroskopem. I mówiąc o szlifowaniu próbek kazali robić to tak:

 

1. Papier 320 ruchy poziome

2. Papier 4xx ruchy pionowe

3. Papier 5xx ruchy poziome

itd. aż do 2500 zmieniając kierunek tarcia, po każdej zmianie gradacji.

 

Jak Wy robicie?

 

Bo ja za każdym razem, nawet podczas usuwania morki szlifowałem okrężnymi ruchami.

Opublikowano

Ja robię tak jak Ty napisałeś raz poziomo raz pionowo, wtedy dokładnie usuwasz rysy po każdej gradacji papieru . Robiąc załóżmy 400 w pionie biorąc 600 i szlifując w poziomie widzisz jak usuwają się poprzednie rysy

Opublikowano
Ja robię tak jak Ty napisałeś raz poziomo raz pionowo, wtedy dokładnie usuwasz rysy po każdej gradacji papieru . Robiąc załóżmy 400 w pionie biorąc 600 i szlifując w poziomie widzisz jak usuwają się poprzednie rysy

 

Cholera, czyli raz stanęli na wysokości zadania i czegoś konkretnego człowieka nauczyli na tej uczelni :shock:

Opublikowano

Kama

 

każdy ma swój sposób na polerowanie

Jeśli chodzi o felgi to ja właśnie w ten sposób działam, czasami się zdarza że coś tam kombinuje :D

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź ;)

 

A z oscylacją jakąś styczność miałeś? Bo powiem szczerze, że takiej idealnie prostej powierzchni nie chce mi się lecieć ręcznie ;)

Opublikowano

Panowie

 

odświeżałem ranty u siebie. Wydaje mi się, że nie byłt źle wypolerowane dlatego dojechałem je papierem 1500/2000/2500 a potem pastą megsa. Wszystko ręcznie, są jednak rysy i mnie to denerwuje. Szlifować papierem na jakimś klocku drewnianym?? iść w jeszcze wyższy papier??

 

wszelkie porady mile widziane.

Opublikowano
Panowie

 

odświeżałem ranty u siebie. Wydaje mi się, że nie byłt źle wypolerowane dlatego dojechałem je papierem 1500/2000/2500 a potem pastą megsa. Wszystko ręcznie, są jednak rysy i mnie to denerwuje. Szlifować papierem na jakimś klocku drewnianym?? iść w jeszcze wyższy papier??

 

wszelkie porady mile widziane.

 

wydaje mi sie że masz zły papier w który wbijają sie opiłki. Im wyższa gradacja tym opiłki bardziej sie wbijają. Klocek tylko pogorszy sprawe. Dlatego my robimy do P120 maxymalnie.

Opublikowano

luk skywalker

 

mogą to być ryski od polerowania ręcznego bo wiadomo że tak się czasami dzieje

 

inco

 

wrzuć fotkę jak to wygląda, są to drobne ryski czy grubsze ?

bo ostatnio stefanowi poprawiałem ranty od rs'a 17cali i były takie rysy po tokarce więc może tu podobnie jest

Opublikowano

Ciężko mi to lustrzanką uchwycić

 

M2m8Tq3.jpg

9StQsBm.jpg

zH01Lp6.jpg mocno prześwietlone foto i coś się pokazuje. Myślę, że tego i tak nie będzie widać w świetle dziennym tylko będą śię świecić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.