Skocz do zawartości

Diesel na gaz


Rekomendowane odpowiedzi

No cóż to chyba nie słyszałeś o ludziach, którzy wyraźnie mówią, że zależy im na spalaniu - nie wiem jak w Warszawie, ale 150km od niej sporo osób tak zaznacza gazownikowi przy instalacji.

Ale co to ma wspólnego ?

 

Wiesz ze większość ludzi jest zielona i gada tak mimowolnie w zasadzie.

Naprawdę uważasz że w nowoczenym aucie , komputer nie wykryje zbyt ubogiej mieszanki (nawet gdyby sterownik gazu na to pozwolił) ?

Tu nie ma czegoś takiego jak kiedyś że się regulowało na śrubę ,pomijam byle jakie instalacje które trafiają się na rynku z ręcznymi mapami.

Jakbyś wymusił prace silnika na samym powietrzu do komputer by Cie zasypał błędami.

 

czy to jakieś cytaty z neta, czy piszesz co słyszałeś czy z jakiegoś doświadczenia.

To ostatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

maestro00 dobrze prawi, oczywiście można ustawić ubogo mapy ale albo ECU skoryguje to (i zaczną się problemy na benzynie) albo zapali check'a lub sypnie listą błędów i jazda takim autem może być utrudniona... To jest częsty przypadek np w instalacjach gdzie parownik jest nieodpowiedni do mocy i zapotrzebowania na lpg, wtedy przy przyspieszaniu ciśnienie leci na mordę i jest ubogo... Auto wraca do do instalatora bo się check świeci :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Niedługo wyjdzie na to ze ON-LPG jest chorrendalnie drogie w montażu oraz uzytkowaniu a wymyślono to jedynie na potrzeby naukowe :lol:

 

jeśli robisz małe przebiegi to jej montaż mija się z celem.

Instalacja ON-LPG jest tańsza od ON-CNG, tylko w tym drugim przypadku możesz stosować mieszankę 20-80, czyli instalacja ON-CNG o wiele szybciej ci się zwróci. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a jak mam sprawdzić czy firma montująca gaz wstawia porządną instalację a nie jakiś bubel i jak mam sprawdzić czy firma jest profi .

 

 

ON-CNG o wiele szybciej ci się zwróci. :P

 

może i tak tylko gdzie to tankować skoro jest tylko kilkadziesiąt stacji w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dobra to tak na serio. Czy gdzies w okolicach lbn ktos zna jaks rozsadny zaklad ktory montuje lpg do diesla? ew. zna chociazby przyblizone koszty instalacji do a6tki?

Jezeli cena instalacji nie przekroczy 1/5-1/4 wartosci auta to chyba zaryzykuje taka instalacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz nie jest dobry do silników benzynowych, nie jest dobry do silników diesla, za to super nadaje sie do zapalniczek!!!

Takie motto przyświeca mi przez cały okres mojej przygody z motoryzacją. Być może dlatego że nie jeźdzę aż tak wiele miesięcznie.

Mam tdi po programie i spala mi mniej niż podaje producent zatem nie myśle nawet o takim rozwiązaniu jak ON+GAZ ale myślę że mogło by to być fajne rozwiązanie w autach typu TIR lub autokarach.

Samochody osobowe niech zostaną przy paliwach do jakich są przystosowane, a nasz kochany rząd niech dostosuje średnie ceny paliw do średnich cen zarobków (lub odwrotnie) wtedy mało kto będzie myslał o LPG i "profanacji" motoryzacji.

Trochę popsuje Ci motto , nawet dobre zapalniczki są na benzyne:) więc zostają kuchenki gazowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jakby kogos interesowalo to podzwonilem po roznych firmach ktore zakladaja gaz do diesla i uzyskalem takie oto ceny (dotyczy instalacji do A6 C5 AKE):

- sama instalacja brutto 2750zl (bez zbiornika na gaz)

- butla/zbiornik na gaz w kolo zapasowe 600zl

Łacznie daje nam to 3350zl. Mieszanka ustawiana na 20%LPG i 80% ON.

 

Generalnie przy moich przebiegach zwrot kosztow instalacji jest absurdalnie dlugi...

- Zakladam przebieg okolo 15tysiecy rocznie.

- Auto na samym ON srednio spali 12l

- Zakladam cene 5,59zl za ON i 2,83zl za LPG (ceny z orlenu, ktorego wrecz widze z okna :)

- przy instalacji hybrydowej mamy ~ 9,5l ON + 2,5l LPG na 100km.

 

- Normalnie 12l ON daje nam kwote 67złna 100km.

- Instalacja hybrydowa 9,5l ON ~53zl + 2,5l LPG ~7zł = 60zł

z powyzszego oszczednosci to jakies 7zł na 100km.

 

- rocznie 15tysiecy to okolo 1250km miesiecznie, co daje oszczednosc miesieczna ~88zł

Przy takich wyliczeniach instalacji zwraca sie po okolo 3 latach :( a i to zakladajac ze stosunek ON do LPG nie ulegnie zmianie na niekorzysc LPG oraz nie liczac podwyzszonych kosztow przegladu oraz filtrow itp...

Byc moze mieloby to sens gdybym przewidywal ze ten konkretny samochod bede eksploatowal jakos bardzo dlugo, niemniej przewiduje to na max 5lat a wiec dla mnie to absurd. Jednak jezeli ktos robi dyuze przebiegi a dodatkowo przewiduje dlugi okres uzytkowania danego samochodzu to moze to juz miec jakis sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdza się to że taka instalacja ma tylko sens w czymś pokroju ciężarówki...

 

 

Nie tylko. Taka instalacja ma sens jeśli ktoś robi duże przebiegi a kolega sq8shq robi rocznie 15000 to jest meeega malutko aż za mało moim zdaniem. Czyli teoretycznie jeździ głównie po mieście do pracy i z powrotem więc u niego taka instalacja i jakakolwiek inna mija się z celem. Wystarczy robić min 40k rocznie i teoretycznie powinno się zwrócić po roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka instalacja ma sens jeśli ktoś robi duże przebiegi a kolega sq8shq robi rocznie 15000 to jest meeega malutko aż za mało moim zdaniem. Czyli teoretycznie jeździ głównie po mieście do pracy i z powrotem

 

Masz racje, tym samochodem faktycznie przemieszczam sie po miescie (do pracy mam okolo 10km) + weekendowe wycieczki na odleglosc okolo 100km w jedna strone. To faktycznie niewiele w stosunku do kogos kto robi naprawde duze przebiegi. Niemniej u mnie realne :) w zeszlym roku, poprzednim autem zrobilem 14110km (od stycznia 2010 do stycznia 2011 - patrzac po danych z motostat)

 

Jezeli zalozylbym przebieg okolo 30tysiecy (czyli 2x wiekszy) to juz zwrot po 1,5 roku ma faktycznie jakis sens - poprostu dla mojego przypadku mija sie to z celem, bo inwestycja niepewna (nie wiadomo jakie beda proporcja cenowe ON-LPG oraz jakie sa faktycznie wspomniane instalacje pod wzgledem jakosci - za duzo sie tego nie montuje)

 

Z tego co udalo mi sie zrozumiec po wielu godzinach rozmow z roznymi zakladami (chociaz ekspertem nie jestem wiec moge sie mylic) to wnioskuje ze sama instalacja nie jest zbyt skomplikowana a jej cena w duzej mierze to robocizna, ktorej wartosc jest taka a nie inna ze wzgledu na male zainteresowanie.

W takiej instalacji nie mamy w zasadzie ingerencji w silnik - LPG podawane jest przed turbina

 

9l tym nigdy nie przekroczyłem

Średnie po mieście miałem w okolicach 7-7,5l

 

Masz wyniki zdecydowanie zanizone jak na takie auto (byc moze masz/miales bez quattro i wtedy sa to realne wyniki, ew. patrzysz na FIS'a ktory podaje rozne wyniki). Zwroc uwage ze ja mam qutarro + automat oraz 80% miasto (generalnie tylko godziny szczytu) i tutaj za nic nie zejde ponizej powiedzmy 11l sredniej mimo ze staram sie poruszac dosc ekonomicznie. No ok jezeli bede sie przemieszczal zawsze w godzinach w ktorych nia ma korkow ew. miasto to bedzie jednorazowo 50km to ok, ja mam w jedna strone okolo 10km gdzie silnik rozgrzewa sie w polowie drogi do pracy.

 

dodatkowo ja zakladam srednia roczna (czyli zima i lato lacznie, gdzie w zimie wiadomo ze wciagnie wiecej), vo jaki sens przy powyzszych obliczeniach zakladac np. tylko ruch letni albo wylacznie zimowy...

Nalezy wziasc tez pod uwage srednia predkosc od tankowania do tankowania - przy zalozeniu ze FIS w tej materii nie przeklamuje zbytnio (nie mam mozliwosci sprawdzic tego w inny sposob wiec przyjmijmy ze podaje dane realne) to srednia predkosc oscyluje w granicach 35-37km/h :( niestety miejskie korki nie pozwalaja aby ta srednia podciagnac zbytnio :(

12-13l to dane ktore podaje nawet producent w ruchu miejskim a jak wiemy producenci te dane i tak zanizaja...

 

A na trasie i poniżej 5l autko schodziło

Na trasie mam okolo 6l (chociaz to tez zalezy od trasy i tego czy mi sie spieszy czy tez nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.