Jump to content

Polerowanie lakieru pastą g3 - problemy


Recommended Posts

Witam, mam problemy ze swoją pierwszą polerką. Niestety zdecydowałem się na g3 (mój błąd bo pasta jest nieodpowiednia dla amatora - tak jak czytałem lepszy pewnie o wiele 3m lub menzarna) ale mniejsza o to. Problem polega na tym że po skończeniu auta, wrócił blask, widać siebie jak na lusterku, maska się błyszczy (poprzednio matowa) ale zostały rysy takie koliste jak widać na zmęczonych lakierach od słońca wiecie o co chodzi? Jutro wstawię zdjęcie. To wygląda jakby pasta nie zrobiła porządnej korekty.

 

Teraz mam pytanie:

 

1. Czy to wina słabego docisku że to nie zeszło, czy może po prostu mój lakier wymaga teraz pasty lekko ściernej i dopiero wykańczającej?

 

2. Miałem trudności z pracą maszyny, ogólnie to miałem defekt gąbki - pracowałem na pomarańczowej ABW, okazało się że talerz był krzywy i biła. Wymieniłem na białą Urbana, o wiele lepiej ale miałem problem z prowadzeniem maszyny (bardziej ona mnie prowadziła niż ja ją - ręce bolały a na filmikach widać jak pracuje się z miarę jako taką łatwością) Czy to wina za mokrej gąbki, za suchej a może za dużo pasty? Próbowałem już różnych metod i tak i tak i wciąż ciężko mi się robiło.

 

3. Mam też dużo śladów po maszynie, wiem bo testowałem że 3m niebieski korek likwiduje to ale czy on tylko pokrywa nawierzchnię coś w stylu politury i po czasie znów widać niedoskonałości czy pozostawia trwały efekt?

 

4. Ciężko mi było wypracować pastę do końca, czy to wina samej dziadowskiej tej pasty g3 czy coś źle robię?

 

5. Czy mogło być winą złego prowadzenia maszyny i trudności z tym związane poprzez złe przygotowanie blachy? Nie glinkowałem lakieru.

 

Dzięki z góry za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze glinka to podstawa,po drugie to g3 jest mocno scierną pastą i po niej powinieneś przelecieć wykańczającą aby pozbyć się swirli od grubego ziarna g3.

A po trzecie to POCZYTAJ FORUM :)

Link to comment
Share on other sites

G3 jest mocno agresywną pastą, trzeba ją długo wypracowywać i zostawia koliste rysy, najlepiej było by teraz przejechać jakąś mniej agresywną pastą np menzerną 2500. Niebieski korek to pasta wykańczająca ( słaba, za słaba w tym przypadku) ale zawiera dużo wypełniaczy i zamaskowała tylko rysy, po myciu będą znów widoczne.

Jeśli masz maszynę, zabierasz się za korektę lakieru poczytaj trochę forum, dużo się dowiesz i unikniesz takich błędów jakie popełniłeś przy tej pracy.

Link to comment
Share on other sites

Niebieski korek to pasta wykańczająca ( słaba, za słaba w tym przypadku) ale zawiera dużo wypełniaczy i zamaskowała tylko rysy, po myciu będą znów widoczne.

 

To z praktyki czy zaslyszane?

 

W jakim przypadku, bo nawet nie wiadomo na jakim lakierze kolega prauje...

Link to comment
Share on other sites

koledzy pracuje na zielonym akrylu. Czyli waszym zdaniem aby pozbyć się świrli po maszynie niebieski korek i czarny pad nie da rady? Po umyciu to wyjdzie? Więc szkoda czasu na to? To bardzo istotne dla mnie bo jutro chcę dokończyć pracę ale jeżeli niebieskim korkiem systemu 3m nie uda mi się tego trwale usunąć to szkoda mojej pracy ;/

 

Forum czytam od około miesiąca, na próbę bawiłem się starym błotnikiem, miałem resztki pasty g3 i chęci, powiem wam że byłem naprawdę zaskoczony efektem. błotnik wyglądał jak mój świeżo malowany. Co do czego przyszło to...

 

A powiedzcie czego miałem problemy z prowadzeniem maszyny? i jak można prosić to odpowiedzcie na resztę pytań, poszerzy to moją wiedzę i rozwiąże moje zagwostki;/

Link to comment
Share on other sites

błotnik wyglądał jak mój świeżo malowany.

 

Cos w tym jest :D:P

 

 

Zielony akryl na czym? Lakier ori czy juz po lakiernikach?

 

[ Dodano: 27 Listopad 2011, 23:32 ]

spons, z praktyki.

 

To chyba jeszcze musisz popraktykowac ;)

Link to comment
Share on other sites

dzięki kolego Marco za podsumowanie. Bardzo miło z twojej strony. Oczywiście parę lat temu również latałeś z podobnymi pytaniami dopóki ktoś cię nie uświadomił i nie wytłumaczył popełnianych błędów. Ale po paru latach oczywiście kozak. Amator pisze - trzeba mu pocisnąć i zniechęcić bo "ciota" nic nie umie. tak jest bo lepiej żeby taki ktoś sobie odpuścił, poszedł na łatwizne, dał 300zł Ci do kieszeni i niech się samo zrobi - to nie dla mnie koleś. Ja się chce nauczyć i gdybym miał sobie dać spokój to bym nie pisał tematu. Mam nisko budżetowy samochód do testów i właśnie mam zamiar na nim się nauczyć. Nie po to pisałem swoje pytania żeby ktoś taki podsumował to jednym zdaniem. Proszę nie odpowiadaj już w moim temacie i nie nabijaj sobie postów. Dziękuje.

 

Co do pytań to jest to raczej lakier ori, bo auto było firmowe, tam ludzie o to nie dbają i nie bawią się z reguły w jakieś odnawiania lakieru. Autko to fiat seicento.

Link to comment
Share on other sites

spons, twierdzisz że ultrafina nie zawiera wypełniaczy ?

 

radziu797 nie denerwuj się tylko poczytaj, każdy kiedyś zaczyna i musi się liczyć z krytyką, jak będziesz miał chęci to z forum jesteś w stanie się bardzo dużo dowiedzieć

Link to comment
Share on other sites

popełniłem błąd że kupiłem farecla g3 - ciężko się z nią pracuje, ciężko wypracować itp..ale u mnie nie miałem dużego wyboru oprócz allegro eh.

 

naprawdę sporo czytałem ale jednak są kwestie w których nie mogę znaleźć odpowiedzi. Muszę jeszcze poćwiczyć, popróbować.. a co sądzicie o pytaniu 2,4 no i jak z tą pastą niebieską? ona działa na zasadzie politury? więc efekty pokrycia świrly po paru myciach zejdą dobrze zrozumiałem?

Link to comment
Share on other sites

Autko to fiat seicento.
Nie pień się chłopaku tylko pokory trochę.

Trza było napisać ze to Seicento,a nie wyskakiwać z kolorem...

I już Ci odpowiadam. Zestaw G3+pad typu cutting to zdecydowanie zbyt mocny zestaw jak na delikatny bądź co bądź Fiatowski lakier,oczywiście jeśli jest oryginalny,bo jeśli renowacyjny to już w ogóle rzeźnia.

Link to comment
Share on other sites

nie pienię się tylko szukam fachowej pomocy i cennych porad tak ja ta którą podałeś np powyżej Marco a nie odrazu "krytyka i sobie odpuść" - co do tego padu typu cutting, to używałem pada koloru pomarańczowego uniwersalnego, był dość miękki w porównaniu np do farekli białego.

 

Czy Niebieski korek systemu 3m usuwa ślady, hologramy po maszynie trwale? czy po pewnym czasie i myciu to wyłazi? ten kolor pasty to b.lekko ścierna pasta?

Link to comment
Share on other sites

G3 można uzyskać całkiem przyzwoity efekt w jednym kroku.

Prawdopodobnie dawałeś za dużo pasty, za duże obroty, etc.

Skołuj sobie miękkiego pada (twardym, dodatkowo zmoczonym w wodzie na pewno pracowało się nieciekawie :-] ) , nałóż niewielką ilość pasty, rozprowadź na najniższych obrotach, a potem stosunkowo wolne przejazdy 1500rpm. Nie widzę sensu korzystać z wyższych obrotów.

Odnośnie wody to uszykuj sobie spryskiwacz, co jakiś czas zwilżaj gąbkę i ewentualnie element, nie mocz jej całej w wodzie. Będzie ok jak pad będzie za sobą zostawiał mgiełkę, zerkaj również czy się nie zapycha, ma być widać normalną strukturę gąbki lekko zabieloną przez pastę. Nie lej wody na potęgę, żeby impregnować wszystko wokół ;) Pastę nakładaj raz na wypolerowanie wybranego obszaru (nie za dużego), wypracowuj.

Link to comment
Share on other sites

  • Partner forum

radziu797,

 

Zaczynając od G3 nastaw się na 3 stopniową korektę jeżeli chcesz wszystko dobrze wyprowadzić tym bardziej że jesteś początkujący.

 

Żeby naprawić to co zostawiła G3 dokup:

 

Menzernę 2500 + pad polishing np flexipads pomarańczowy

Menzernę 3000 lub 3M Ultrafina + pad miękki finishing np niebieski 3M , czarny ABW, czarny Lake Country itp

 

 

Czy Niebieski korek systemu 3m usuwa ślady, hologramy po maszynie trwale?

Tak usuwa TRWALE HOLOGRAMY ale jednocześnie posiada dużo wypełniaczy i żeby wypracować tą pastę tak żeby bardziej zadziałały elementy ścierne niż wypełniacze potrzeba sporej wprawy. Jako początkujący prawdopodobnie bardziej zauważysz efekt wypełniający niż usuwający.

 

Jako wykończenie w twoim przypadku na pewno lepiej spisze się Menzerna 3000 lub 4000 (mają znikomą ilość wypełniaczy)

Link to comment
Share on other sites

Serdeczne dzięki wszystkim za odpowiedzi! Dzisiaj pojadę i popytam u siebie czy mają jakąś lekko ścierną paste bo wiem na 100% że menzerny nie mają, a 3m nie sprzedaje gość na ml tam gdzie widziałem żółty korek. Trudno jeżeli nie dostanę lekko ściernej to zakupię czarny pad z ABW jak kolega powyżej polecił bo takowy widziałem i nim spróbuje powoli i spokojnie porządnie niebieski korek wypracować.

 

Przeczytałem wczoraj w nocy poradnik jeszcze raz o polerowaniu z naszego forum, wypisałem sobie błędy które robiłem. Tak jak napisaliście, używałem za dużo pasty, pracowałem na zbyt dużym obszarze, z wodą to różnie bywało ale nie lałem jak z wiadra. delikatnie namoczony pad i element.

................\

 

Jestem przygotowany na ostrą krytykę :), nie, wiem że wyszło dziadowsko..pasowałoby przejechać FG2500 albo czymś podobnym ale nie mogę dostać. Fakt faktem że jest i tak lepiej niż było ale to nie o to chodzi w detalingu - wiem.

 

Mam pytanie czy mogę np położyć niebieski a np na wiosne skorygować wszystko jeszcze raz np FZ2500 + niebieski korek 3m i oczywiście odpowiednie pady? Teraz już wiem jakie błędy popełniłem, nie nagrzałem lakieru, nie wypracowałem pasty, zła technika, za szybkie ruchy eh ale to pierwszy raz...teraz wiem co do czego.

59442a80d25b6_1-podwiato.jpg.27c09995e10e22e42e19c1e6b2195241.jpg

59442a80d6098_3-niedotartemiejsce.jpg.1224aa747bd604eee3297fb096e669a6.jpg

59442a80dc26f_2-zbliska.jpg.850169c18c737004d653674207463a4d.jpg

Link to comment
Share on other sites

radziu797, o tobie mowa - w momencie jeśli na pierwszym panelu pojawiły się takie kwiatki, powinno cie to zastanowić i usiąść do lektury co jest nie tak wtedy uniknąłbyś takiego bałaganu. Teraz jak pisał spons, może uda ci się wyprowadzić szkody pastą G10 o ile taką u siebie kupisz, ale ja bym rozważył na twoim miejscu zakup u któregoś z partnerów forum past menzerna 2500 i 4000

Link to comment
Share on other sites

ooooooo fak :oops:

Na Twoim miejscu do wiosny już nic bym nie ruszał tylko bez zbytniej wylewności na forum przecztał jego zawartość, prześledził kilka realizacji i zaczął przygodę z tym autem od początku robiąc przemyślane zakupy past i padów.

Dobieranie past i padów w zależności od asortymentu w pobliskim sklepie to nie jest chyba najlepsza droga do uzyskania odpowiedniego stanu lakieru przy pomocy dostępnego asortymentu.

To co zaprezentowałeś to niestety klasyczny efekt polerki "po lakierniku" - bez urazy.

Link to comment
Share on other sites

byłem przygotowany na baty od was, rozumiem o co wam chodzi. Na wiosnę spróbuje jeszcze raz...tylko mam pytanie. Jaką pastą i jaką gąbką się za to zabrać, zapytam może teraz i nie będę musiał na wiosne poruszać tematu bo już będę wiedział. Jeden z kolegów powiedział że by g3 poprawił, też o tym myślałem ale się boje, bo chyba te ślady po maszynie powstały z moich błędów. nie chcę przetrzeć lakieru ;/ jak radzicie? bo skoro wrócił błysk i np na masce pozbyłem się efektu matu to coś tam pasta zadziałała...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.