micha-ł Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 .... koloru absolutnie Ci nie zazdroszczę... Srebrny kolor to zło i niedobro w czarnym na drugi dzień już kurz psuje cały efekt... To zależy jaki masz LSP. Na RG 4x4 nie zauważyłem osiadania kurzu w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dobra relacja - poza żółtymi zaciskami auto daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dobra relacja - poza żółtymi zaciskami auto daje radę.zaciski są ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Ironem chyba bezpieczniej psikać na zdjętych kołach... Dlaczego ? Komora silnika będzie robiona niedługo. Nie robiłem od razu bo jak skończyłem z lakierem to już było późno, a następnego dnia była Niedziela. Myślę, że w tym tygodniu zrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Bo pewnie w IronXie jest dużo kwasu (np. fosforowego) który bardzo fajnie reaguje z metalem (tarczami hamulcowymi). Nawet na butelce jest napisane, by nie stosować na goły metal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michske Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Bardzo mi się podoba w twoim aucie tylny zderzak z tym wycięciem na dole. Niby prosta rzecz a wygląd znacznie poprawia auta. No i srebrny lakier co o nim nie mówić nie taki trudny do utrzymania czystości. Gratuluje dobrej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Bo pewnie w IronXie jest dużo kwasu (np. fosforowego) który bardzo fajnie reaguje z metalem (tarczami hamulcowymi). Nawet na butelce jest napisane, by nie stosować na goły metal. Szczerze to nie czytałem ulotki. Myślę że po jednym razie nic się tarczą nie stanie. Zresztą po umyciu zawsze przejeżdżam kawałek z lekko wciśniętym hamulcem, żeby z tarcz zedrzeć rdzawy nalot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek79 Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 piękne autko, ładny kolor ale lakiernika to powinieneś zastrzelić!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dlaczego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Za ten dobór koloru - widać co było malowane gołym okiem na tych zdjęciach - a więc i na żywo również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Skoro widać to co było malowane ? Nie chce się kłócić ale na żywo nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Przyszedł czas na zimowe koła. Roboty nie miałem za dużo bo felgi były w renowacji. Na opony poszedł ValetPRO Traditional Tyre Dressing, a na felgi Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzaKal Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Michał 330xd, Pieknie, bardzo ładne wykończenie robi ten Traditional Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałoś Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Traditional dodany do listy zakupów na wiosnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Traditional Tyre Dressing to chyba najlepszy preparat do opon jaki do tej pory miałem. Nie błyszczy się za bardzo i długo się utrzymuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tilf Opublikowano 20 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 A czy ma taki sam zapach jak ValetPro Dionysus Tyre Gloss? Ten zapach to koszmar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 A czy ma taki sam zapach jak ValetPro Dionysus Tyre Gloss? Ten zapach to koszmar Tego nie wiem. Według mnie Traditional nie śmierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Traditional dodany do listy zakupów na wiosnę. Mam 0.5-0.7 butelki której juz nie będę używał więc możemy sie dogadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witam ponownie Po roku śledzenia forum i systematycznym gromadzeniu kosmetyków przyszedł czas na sprawdzenie swoich umiejętności i pierwszą w życiu mechaniczną polerkę lakieru. Praca została podzielona na cztery etapy i rozłożona w czasie na około 2 miesiące. Samochodu używam codziennie i trudno byłoby wszystko zrobić naraz. Łączny czas pracy to 45 godzin. Z efektów pracy jestem zadowolony. Nie wszystko do końca wyszło tak jakbym chciał, ale o tym później. A teraz do rzeczy. Czyli co i czym. Mycie: - Presta Sudzz Car Wash - ValetPRO pH Neutral Snow Foam - BILT-HAMBER Autofoam - Nielsen APC Cyclone - DURAGLOSS Car Wash - Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay Bar - Ludwik Korekta - Polerka Falon Tech z alledrogo - Menzerna FG 500 - Menzerna PF 2500 - Menzerna SF 4000 - Pady Flexipads - IPA Koła i nadkola - CarPro IronX - Nielsen APC Cyclone - Nielsen Brillance - WheelWax - ValetPRO Traditional Tyre Dressing Elementy gumowe i plastiki zewnętrze - Nielsen Brillance Szyby - AutoGlym Car Glass Polish Zabezpieczenie lakieru - Golden Shine Paste Wax - Meguiar's Quik Detailer Wnętrze - Nielsen APC Cyclone - GLIPTONE Zestaw GT11 , GT12 - POORBOY'S WORLD Natural Look - Karcher RM 519 Akcesoria - Karcher SE 4001 - Karcher K6.40 - Mikrofiby - Pędzelki - Aplikatory - Szczoteczka do skóry - Meguiar's Microfiber Wash Mitt - Monster Shine Fluffy Dryer Na pierwszy rzut poszło wnętrze. Zaczynamy od bagażnika, który prezentował się nie najlepiej Demontaż wszystkiego co się da i bierzemy się za czyszczenie Kołki i śruby wędrują do kąpieli w APC APC Nielsen i pędzel w akcji Teraz czyścimy to co dało się wyjąć. Po zakończeniu pracy z plastikami zabrałem się za pranie podłogi i boczków. A tak wyglądała woda po wypraniu bagażnika Pogoda do suszenia idealna Po wyschnięciu montaż wszystkiego i bagażnik gotowy Teraz przechodzimy do kabiny Oględziny Gałka najlepsze czasy ma już za sobą Kierownica też Listwy aluminiowe też przestały być ładne Trzeba będzie coś zaradzić, ale o tym później Na razie biorę się za czyszczenie skóry Zestaw przygotowany Do dzieła 50/50 Lewa strona po, prawa przed Tutaj góra przed, dół po Dół po, góra przed Skóra jakoś straszenie brudna nie była Tak wyglądała mikrofibra po przednich fotelach, podłokietniku i boczkach A tak po tylnej kanapie, zagłówkach i boczkach W czasie kiedy skórka wysychała zająłem się plastikami, które wymagały tylko przetarcia lekkim roztworem APC Następnie zostały zabezpieczone PB Natural Look Kilka 50 -tek Skóra zakonserwowana GLIPTON GT 11 W sumie czynność powtórzona 3 razy w odstępach 2 dniowych Teraz biorę się za podłogę Demontaż foteli Osłon głośników I zaczynamy Po odkurzeniu pierzemy \ Po zakończeniu prania zafundowałem sobie bonus w postaci błędu. Zachciało mi się słuchać radia, a zapomniałem, że kostki od foteli są rozpięte. Woda po podłodze Podsufitki w obawie o odklejenie się nie prałem odkurzaczem tylko przetarłem mikrofibrą nasączoną płynem Karchera Kiedy podłoga się suszyła wziąłem się za dywaniki Dywaniki zabezpieczone Nielsen Brillance Lewy przed, prawy po Teraz montaż foteli i kolejny bonus Fotel mi się wyślizgnął i się narobiło Więc trzeba było jechać do ASO na zakupy Nowa osłona od razu zabezpieczona Natural lookiem I po szkodzie ani śladu Po zamontowaniu foteli trzeba było coś zrobić z listwami, kierownicą i gałką. Listwy postanowiłem okleić folią Carbon Di-Noc firmy 3M Gałkę kupiłem nową, bo znaleźć używaną w dobrym stanie graniczy z cudem Kierownica pojechała do CarsDream. Wykonanie na najwyższym poziomie. Nie ma się do czego przyczepić. Przyciski wielofunkcyjne kierownicy kupiłem w idealnym stanie na allegro, a blendę okleiłem folią czarny mat 3M Zażyczyłem sobie szycie jak w prawdziwej M-ce Gdy już skończyłem wpadłem na pomysł, żeby odświeżyć kluczyk, który był już trochę wymęczony. Zestaw do czyszczenia gotowy Usunąłem stary emblemat i rozpocząłem czyszczenie Nie wyglądał na bardzo brudny, a jednak Jedna skromna 50-tka I gotowy Na koniec kilka zdjęć gotowego wnętrza Fotel kierowcy będzie wymagał renowacji lewego boczku. Drugi etap to komora silnika. Na wstępie wspominałem, że nie jestem z wszystkiego do końca zadowolony. Nie zadowolony jestem głównie z pracy przy silniku. Komora była mocno zabrudzona. Elementy, które można było zdemontować to zdemontowałem i bez problemów wyczyściłem. Jestem przeciwnikiem lania wody po silniku, dlatego praca ograniczyła się do wyczyszczenia i zabezpieczenia wyjętych elementów. Zastanawiam się nad kupnem myjki parowej Karchera. Para pod ciśnieniem powinna sobie poradzić z tym co zostało brudne, nie zalewając wszystkiego nadmierną ilością wody. Do rzeczy Komora przed czyszczeniem Zabezpieczenie anty gryzoniowe Atak od roku się nie powtórzył wiec je usunąłem Zaczynam demontaż Tej osłony nie wykręciłem. Żeby ją wyjąć trzeba odkręcić rozpórki do których nie miałem klucza Śrubki do kąpieli w APC I myjemy to, co dało się wyjąć Po umyciu osłon zostawiłem je do wyschnięcia i zająłem się myciem tego co nie zdemontowałem Na maskę poszedł WheelWax Teraz zabezpieczenie osłon Nielsen Brillance 50/50 Te dwie brązowe plamy to plamy na obiektywie aparatu. Kilka zdjęć po montażu Trzeci etap to koła i nadkola Felgi po blisko 4 tygodniach intensywnej jazdy. Zabezpieczone były Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0. Na oponach był ValetPRO Traditional Tyre Dressing Nadkola nie ruszane od roku. Tylko płukane przy myciu auta. Na początek mycie wstępne mieszanką APC Cyclone i VP NSF Po płukaniu APC i pędzel Trochę pyłu hamulcowego zostało, ale nie na długo Odkręcamy koło i bierzemy się za wewnętrzną stronę Śruby do APC Dekielek również Pryskamy APC I pędzel do akcji Od środka głównie został mocno przyklejony pył hamulcowy Ale dla pewności T&G Remover Coś tam zeszło, ale minimalnie. Głownie był pył hamulcowy. A na to mam niezawodną broń Zaczyna się Przód felgi też dostał Kiedy felga się wykrwawiła została przepędzlowana, spłukana i odstawiona do suszenia W czasie kiedy felga wysychała przyszła kolej na nadkole Najlepszym rozwiązaniem był demontaż I tu małe zdziwienie APC, szczota i do boju Wiem, że powinienem założyć rękawiczki, ale wole bez W porównaniu z felgą tu T&G Remover będzie miał co robić Trochę smoły jeszcze zostało, ale po czterech próbach odpuściłem. Zabezpieczamy Mniejsza część zabezpieczona, większa jeszcze nie Dużo smoły było też za amortyzatorem Tylko ta schodziła dużo łatwiej niż ta z nadkola Tarcza i zacisk zostały odświeżone. Na tarczę poszedł cynk w sprayu. Przy najbliższej wymianie klocków zaciski zostaną zdemontowane, wyczyszczone ze starych farb i pomalowane raz a dobrze. Felga już jest sucha To zabezpieczamy Po spolerowaniu wosku Nakładamy dresing na oponę I koło gotowe do montażu Cynkujemy śruby Malujemy wkręty od nadkola Zakładamy nadkole I przykręcamy koło Pozostałe 3 koła przeszły taki sam proces Teraz przechodzimy do tyłu Tu wcale nie jest lepiej Odkręcamy nadkole Nawet się grzybek zadomowił Po kilkunastu minutowym płukaniu wygląda w miarę dobrze Wnęka też została wypłukana. Tu poszło szybko i bez problemów Kiedy wszystko przeschło montujemy nadkole Tarcza z zaciskiem została odnowiona. Pozostałe 2 nadkola przeszły taki sam proces. Etap czwarty i ostatni to korekta lakieru. W ciągu ostatniego roku samochód był u lakiernika. Powodem wizyty było malowanie zderzaka przedniego, w który wjechał mi znajomy Na szczęści nic się nie połamało tylko wyskoczyło kilka pajączków na lakierze. Stwierdziłem, że skoro samochód stoi już u lakiernika to trzeba poprawić malunki poprzedniego malarza. W poprzedniej relacji ktoś zauważył, że kolor jest źle dobrany. Przedni błotnik na zdjęciach wychodził trochę ciemniejszy. Na żywo było to prawie nie widoczne. Dla laika wcale. Samochód był regularnie woskowany, nie rzadziej niż raz w miesiącu. Raz SRP, a raz NXT Generation Tech Wax 2.0 Z korekty jak na pierwszy raz jestem zadowolony. Na zdjęciach może to być słabo widoczne, ale lakier stał się bardziej lśniący. Gdzie nie gdzie głębokie rysy nie zostały do końca usunięte. Nie chciałem za bardzo drzeć lakieru bo auto było już polerowane przez "lakiernika". Po tej "profesjonalnej" polerce było więcej rys niż przed To co chciałbym jeszcze zrobić, a nie zrobiłem to pozbyć się morki. Zwłaszcza z maski i błotników. Na tych elementach jest najbardziej widoczna. Ale na to jest jeszcze za wcześnie. Z czasem jak przybędzie umiejętności to na pewno będę próbował. Przed myciem oględziny Przed rozpoczęciem mycia demontaż nerek, wycieraczek i tablic Mycie wstępne mieszanką Pianujemy Po około 5 minutach Płukanie Po spłukaniu Pędzel w dłoń i lecimy z detalami Po skończeniu z detalami przystępujemy do mycia właściwego szamponem Presta i APC Nielsena Lanca w wiadrze musi być Myjemy Po spłukaniu glinkowanie 25g Glinki wystarczyło Za poślizg dla glinki posłużyła woda z Prestą Tak wyglądała glinka po tylnym zderzaku, tylnych błotnikach i drzwiach oraz połowie dachu A tak po reszcie samochodu Jedyne miejsce, w którym znajdowała się smoła Glinka sobie poradziła Po glinkowaniu umyłem samochód i osuszyłem Po wysuszeniu Inspekcja w słoneczku I najgorsza dla mnie czynność czyli oklejanie Po oklejeniu poszedłem coś zjeść bo zapowiadała się pracowita noc Po pół godzinnej przerwie zaczynam pierwszą w życiu Sprzęt przygotowany Inspekcja pod halogenem Maska Błotnik Listwy na drzwiach Dach Słupek Lampa tył Na początek klapa bagażnika Zgodnie z instrukcjami z forum. Zaczynamy od najsłabszej pasty i pada. Przyznam, że miałem wątpliwości czy jest sens polerować bo lakier był w bardzo dobrym stanie. Menzerna SF 4000 i żółty Flexipads Pierwsze kroki z maszyną. Lekki stres był Drobne ryski zniknęły, te trochę głębsze zostały. Więc zmiana pada na pomarańczowy i PF 2500 I tak było zrobione całe auto. Po 3 przejazdy PF 2500 na pomarańczowym padzie i na koniec SF4000 na zółtym Tylna klapa po PF 2500 Po skończeniu klapy oswoiłem się z maszyną, i reszta samochodu poszła całkiem sprawnie. Kilka zdjęć Zaczyna się odbijać Czyszczenie pada Teraz kilka zdjęć 50/50 Lampy przednie jako jedyne elementy przeszły 3 stopniową korektę Więcej zdjęć 50/50 nie mam Po skończeniu wszystkich elementów PF 2500 IPA I wykańczamy SF 4000 Na koniec próba na końcówkach wydechu FG 500 Bez rewelacji Końcówki miałem wymienić, ale za jakiś czas będę zakładał tłumik MG Motorsport więc na razie zostają takie jakie są Koniec pracy Kilka zdjęć gotowych elementów A jednak mucha usiadła Zbieram się do domu. Trzeba się trochę przespać. Po 5 godzinach snu zabieram się za mycie po korekcie Na początek piana BILT-HAMBER w połączeniu z APC Nielsena i Ludwikiem Po spłukaniu mycie właściwe Z dodatkiem Ludwika i APC Płukanie Kropelek brak Suszymy Po osuszeniu Przyszedł czas na wosk Na fronty felg jeszcze raz WheelWax Kiedy woski wysychały zabrałem się za montaż nerek, wycieraczek i tablic Przed zamontowaniem zabezpieczenie Nielsen Brilance Na tablice WheelWax Ramki podlkejone gąbką Łapiemy poziom Pióra wycieraczek Przetarte AutoGlym Ramiona również zabezpieczone Nielsen Brilance Dyfuzor Wlew Podszybie Kratki w zderzaku Po nałożeniu dresingu czyścimy szybki ValetPRO Traditional Tyre Dressing ponownie na opony Na wnęki QD Po nałożeniu dresingów spolerowałem wosk i na tym pracę zakończyłem. Następnego dnia nałożyłem drugą warstwę wosku Kilka zdjęć Mój zestaw do upiększania I na zakończenie kilka zdjęć w plenerze Mam nadzieję, że nie zanudziłem. Zapraszam do oglądania i komentowania. Mam świadomość, że nie wszystko zrobione jest na 100%, ale cały czas się uczę. Chciałbym jeszcze podziękować chłopakom z Shining Car za pomoc w doborze kosmetyków i porady jakie od Nich otrzymałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Debet Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Auto bardzo ale to bardzo odżyło;-) zdjęć z korekty nie widziałem tylko, bo niestety się nie otworzyły. Pozdrawiam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Nie wiem o co chodzi. Na podglądzie wszystko jest ok. A po wysłaniu zdjęcia się nie wyświetlają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Michał 330xd, no mi też duża część fotek się nie załadowała. Spróbuje jutro przejrzeć jeszcze raz na spokojnie. Może się poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał 330xd Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Po wpisaniu adresu zdjęcia do przeglądarki wywala błąd Error 403 while fetching image source. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Evo Opublikowano 25 Września 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Wszedłem w edycje Twojego posta i część obrazków ma taki adres : http://img507.imageshack.us/img507/2447/1007074.jpg i te działaja bezproblemowo, natomiast niektóre mają takie adresy : http://desmond.imageshack.us/Himg191/scaled.php?server=191&filename=1007133.jpg&res=landing i te nie działają, zresztą nie mogłyby działać w tagach IMG. Nie wiem skąd ta rozbieżność, ale widocznie musisz tak to zrobić żeby wszystki obrazki miały zwykłe linki do Imageshacka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricado Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Michał 330xd, Sporo pracy, nawet tylko na tych fotkach, co się wczytały. Mam pytania odnośnie folii 3M. 1. Gdzie ją kupiłeś? 2. Dało się tylko kawałek z rolki kupić (np. 2m)? 3. Ile zużyłeś tej folii na te panele? 4. Demontowałeś elementy do obklejania? 5. Jakieś rady co do montażu, spostrzeżenia? Moje pytania stąd, bo też mam zamiar co nieco obkleić, może nawet dokładnie tą samą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się