Michał 330xd Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Witam ! W związku z nadchodzącą zimą postanowiłem trochę podłubać przy aucie. Głównie zależało mi na odświeżeniu lakieru,a konkretnie na usunięciu drobnych rysek i gdzie nie gdzie pyłu lakierniczego (maska i błotniki). Łączny czas pracy 12 godz. z krótkimi przerwami. Z góry przepraszam za jakość zdjęć. Aparat coś szwankował i nie zawsze łapał ostrość, ale do rzeczy. Użyte środki: Mycie: - ValetPRO pH Neutral Snow Foam - APC Poorboy's - APC Meguiar's - Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner - Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay Bar - CarPro IronX Polerowanie: - Meguiar's Ultimate Compound + Monster Shine aplikator Tri Color Woskowanie: - Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 - Meguiar's Quik Detailer Koła: - CarPro IronX - Akra do mycia silników od K2 - ValetPRO Traditional Tyre Dressing Plastiki, elementy gumowe i uszczelki: - ValetPRO Talos Protectant Szyby: GLASS SCIENCE Rain Clear Dual-Action Glass Cleaner & Rain Repellent Akcesoria: - myjka Karcher K6.40 - pianownica Karcher 0,3l - pędzelki z castoramy - aplikator piankowy Meguiar's - ręcznik waflowy - rękawica z MF Nigrin - 2 wiadra - kilka mikrofibr Stan auta przed myciem. Auto myte i woskowane regularnie, więc źle nie jest. Na oponach ValetPRO Traditional Tyre Dressing po 2 tygodniach od aplikacji Mycie wstępne mieszanką Płukanie Koła potraktowane od razu z "grubej rury" Przednie koła zostały dla pewności wypędzlowane Po płukaniu prezentowały się tak: Dolne partie samochodu też dostały, co by glinka miała lżej Teraz czas na detale Teraz mycie na 2 wiadra Po umyciu Glinkowanie Po masce , przednim zderzaku i błotnikach Po reszcie samochodu Po glinkowaniu ponowne mycie Po spłukaniu w oczekiwaniu aż samochód trochę obcieknie zająłem się felgami nadkolami. Znalazłem w garażu resztki Akry. Żeby się nie marnowała to umyłem nią wewnętrzną stronę felg. Jak na swoją cenę działa naprawdę dobrze. W czasie kiedy myłem felgi i nadkola przeszedł "FRED". Nie wiadomo czy zwabiony zapachem szamponu czy przeczytał napis na wiaderku. Ciekawe jak smakuje szampon Nadkola umyte APC Megsa i Akrą + kilkukrotne płukanie. Swoją drogą nie wiem po co tylne nadkola są wyłożone filcem. Chyba tylko po to żeby brud miał się czego łapać. Po kilkukrotnym płukaniu Przód Nie dawno robiłem drobne zakupy i oczywiście drugi raz zapomniałem kupić Tar&Glue Remover'a. Asfalt, który siedział na nadkolach był mocno przyklejony, dlatego nie wszystko zeszło. Najwięcej zostało za amortyzatorami co zresztą widać na zdjęciach. Ale to nic. jak będę zakładał zimówki to się go wtedy usunie. Myślę, że do tego czasu zdążę kupić. O ile nie zapomnę Po umyciu zabezpieczyłem plastik ValetPRO Talos Protectant Po założeniu felg zabrałem się za dosuszenie samochodu. Felg nie glinkowałem i nie zabezpieczałem. Nie długo będę zakładał zimówki. Po zmianie kół zostaną dokładnie wyczyszczone i przygotowane do następnego sezonu. Suszenie ręcznikiem waflowym i powietrzem z trudno dostępnych miejsc Tak prezentowało się auto po wysuszeniu Teraz wjazd do garażu i ręczna polerka UC Tri cololorem. Na drugi dzień ręce trochę bolały Nie miałem odpowiedniego halogena, dlatego na zdjęciach nie widać rys. Mam 1000W ale to trochę za dużo. Najgorsza była maska. Sporo kolistych zarysowań. Reszta samochodu przyzwoita. Oczywiście wszystkie rysy nie zniknęły. Zostały te głębsze, ale i tak jest o niebo lepiej niż było przed polerką. Maska Klapa tył Błotniki Lampy Po skończeniu polerowania czas na wosk. Kiedy wosk wysychał nałożyłem dresingi i zająłem się szybami Po spolerowaniu wosku bateria w aparacie padła. Zdjęcia gotowego auta zrobiłem drugiego dnia. Na wnęki między drzwiami poszedł Quik Detailer Megsa. Wnętrze zostało tylko odkurzone dlatego zdjęć nie robiłem. Wkrótce relacja z pracy przy komorze silnika. Mam nadzieję, że nie zanudziłem. Zapraszam do komentowania i krytykowania.
kuchar Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Dobra robota. Mam ten sam lakier ale żeby usunąć koliste ryski za pomocą UC+ tri kolor trzeba by maske chyba cały dzień robić... Świetne auto i fajna felga, znakomity napęd i jeszcze lepszy motor Pozdrawiam
Gość Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Za mało liści na ostatnich zdjęciach
Michał 330xd Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 "kuchar" Maskę polerowałem ze 2 godziny mimo że lakier nie ORI "Ghoorall" Zaczekaj chwilkę [ Dodano: 20 Listopad 2011, 22:46 ] "yukon" Końcówki wydechu pójdą do wymiany. Są już trochę zmęczone, i w kilku miejscach odprysł chrom "Ghoorall" Więcej liści
uki Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 ha- wiedziałem, że jak się ktoś napije gold classa to rudym się stanie
uri90 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Michał 330xd, dobra robota bardzo mi sie podoba twoje auto relacja jak przystalo na PSB- czyli lanca w wiaderku jest odczuwam ostatnio trend w fotografowaniu "zwierzakowych pomocników" ale za zdjecia w liściach minus zaraz się do ciebie zaczną przyczepiac ze w konkursie to nic nie zwojujesz bo w relacji nie ma "show" ale nic sie nie przejmuj ważne, że robota dobrze wykonana i auto prezentuje się świetnie
Michał 330xd Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 zaraz się do ciebie zaczną przyczepiac ze w konkursie to nic nie zwojujesz bo w relacji nie ma "show" Nawet nie myślałem o konkursie. Jestem świadomy niedociągnięć z mojej strony. Ale przez zimę postudiuje forum i na wiosnę spróbuje bardziej zaawansowanej korekty.
Sparco Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Samochód tak jak i robota jak najbardziej ogólnie bardzo piękna jak dla mnie jest Twoja E90
kuchar Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Maskę polerowałem ze 2 godziny mimo że lakier nie ORI mam na całym aucie ten lakier ori i tru colorem to katorga !! w zasadzie nie da się nic zrobić. Dobrze, ze to srebrny i po takich zabiegach wygląda fajnie i nie widać tak swirlów. Na zime trzeba było położyć coś mocnego bo NXT 2.0 szybko zniknie... Michał jaka to jest felga ? (w sensie który numer/styling)
prezes.gd Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2011 Ta felga to, o ile się nie mylę, Styling 194
SJake Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Michał 330xd, wszystko super... ale... polecam uposażyć się w rękawiczki różnego typu.
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Felga to DOUBLE SPOKE 194 M. A rękawiczki faktycznie mogłem jakieś założyć. Z doczyszczeniem rąk też mnie chwilę zeszło. Wosk myślę, że ze 2 tygodnie wytrzyma. W lecie po 3 tygodniach jeszcze kropelkował. W sezonie zimowym myję auto co 2-3 tygodnie jak nie ma dużych mrozów. Jak zniknie to nałożę ponownie. Mam już końcówkę wosku. Jak zużyje do końca to wtedy coś mocniejszego zakupie.
Adamek Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Wspaniały samochód. Choruję na takie 330xd Masz je po programie?
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Nie mam programu. Seryjne 231 KM
Camel- Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Fajna relacja, jak na zimowe przygotowanie jak znalazł. We wnętrzu jest co robić? Może jakieś odkurzanko?
kolargol Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 na początku myślałem że masz grafitowe felgi
whateverek Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Butelka na lakierze (klapa bagażnika)!!!
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Fajna relacja, jak na zimowe przygotowanie jak znalazł. We wnętrzu jest co robić? Może jakieś odkurzanko? Wnętrze czyste. W planach odświeżenie skóry i wymiana gałki zmiany biegów. Butelka na lakierze (klapa bagażnika)!!!
Marco Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Idealny przykład poprawnie przeprowadzonego Valetingu.
Sucre Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Bardzo fajna relacja, ale koloru absolutnie Ci nie zazdroszczę...
Michał 330xd Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Co do koloru auta to zawsze chciałem mieć czarne. No ale wyszło jak wyszło. W pełnym słońcu kolor jakoś specjalnie nie powala. Ale gdy się ściemni przy światłach latarni wygląda całkiem fajnie, a zwłaszcza na przetłoczeniach karoserii.
cash Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 Dobra relacja fajne autko silnik też właśnie co z komorą silnika ?? Ironem chyba bezpieczniej psikać na zdjętych kołach... Srebrny może i nie powala ale przynajmniej widać wszystkie kreski - przetłoczenia projektanta, czarne strasznie "uogólniają" kształty.
uri90 Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2011 co do koloru to pozwolę sobie zabrać głos , gdyż posiadałem srebrne auto a teraz mam czarne w srebrnym najlepsze jest to, że po myciu dłużej "wydaje sie" być czystym - w czarnym na drugi dzień już kurz psuje cały efekt... mówią, że srebrny nie daje radości z detailingu.... ja się z tym nie zgodzę- mało jest srebrnych z zadbanym lakierem i wystarczy postawić swoje auto obok takiego i widać kolosalną różnicę gdy miałem srebrnego 8letniego focusa to nieraz stawiałem go obok 2-3 letnich srebrnych żeby zawstydzić ich właścicieli
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się