Jump to content

Integra Type R (biała)


CMQ
 Share

Recommended Posts

Hello,

 

Nadszedł czas na ponowne zmierzenie się z korekcją by uzyskać lepsze efekty. Skupiłem się na lakierze ale dotknąłem sporo więcej.

 

Mycie:

Meg’s NXT

Meg’s gąbka

2 wiadra

Karcher

 

Korekcja:

Maszyna rotacyjna, pożyczona (jeszcze nie miałem Makity)

3M Extra Fine

3M Ultrafina SE

3M pomarańczowy pad

3M żółty pad

3M niebieski pad

Meg’s SwirlX

 

Koła/opony:

Wurth żel do felg

SV Wheel Brush

SV Car Bath

SV Autobahn

SV Pneu

Srebżanka Silżar - zaciski

 

Przygotowanie lakieru:

IPA vs woda

Swissvax Cleane Fluid

 

Szyby:

Meg’s glass cleaner

Wnętrze:

Meg’s Natural Shine

STP Tuff Stuff

 

Komora silnika:

Meg’s Tech Protectant

 

LSP:

Swissvax Concorso

Zymol Titanium

 

Inne:

Podwójny halogen

Suszarka Mamy

SV micropolish

Sonax and Meg’s - ręczniczki

Red Bull

 

Oto narzędzia:

P9212475.jpg

 

Pacjent umyty i pozbawiony tablic, cornerów i kierunków:

P9212474.jpg

 

Pacjent oklejony:

P9222478.jpg

P9222479.jpg

 

Oto co zastałem na zderzaku przednim, wolę nie wiedzieć skąd to:

P9232496.jpg

P9232499.jpg

 

Parę przejazdów załatwia sprawę. Mikroubytki od kamyczków są ledwo widoczne gołym okiem, wychwycił je aparat w trybie makro:

P9232500.jpg

P9232501.jpg

 

Swirle po wstępnym polerowaniu maszynowym u lakiernika (auto miało lakierowane błotniki), pozostawił mi pole do popisu jak prosiłem:

P9232508.jpg

P9232510.jpg

Ostatnie ujęcie z ostrego kąta:

P9232511.jpg

 

After:

P9232514.jpg

P9232515.jpg

 

Teraz drugi błotnik:

P9242517.jpg

P9242522.jpg

Wystarczy, rozprawiłem się z 90-95% defektów:

P9242541.jpg

 

Przejazdy końcowe by dodać jakości:

P9242544.jpg

P9242545.jpg

P9242546.jpg

 

Dla pewności parę zdjęć by udokumentować ile zostało usunięte, ostry kąt i halogeny:

P9242553.jpg

P9242554.jpg

P9242558.jpg

P9242566.jpg

P9242567.jpg

P9242579.jpg

P9242581.jpg

 

Czas na IPA i uzbrojenie auta:

P9252587.jpg

P9252593.jpg

P9252594.jpg

 

Felgi zdemontowałem i wyczyściłem:

P9092414.jpg

 

Wnętrze przedniej felgi:

P9092419.jpg

 

Po ataku Wurthem, pędzelkiem SV i spłukaniu:

P9092420.jpg

 

Z zewnątrz ten sam pędzelek i roztwór SV Car Bath:

P9092421.jpg

 

Odświeżone zaciski i założone koła:

P9092417.jpg

P9092427.jpg

P9092428.jpg

P9092429.jpg

P9092431.jpg

P9092415.jpg

 

Autobahn time:

PA212667.jpg

 

Autobahn wypolerowany, na oponach warstwa SV Pneu:

PA212668.jpg

 

Say hello to my little friend. 10ml próbka Concorso. Najpierw jednak SV Cleaner Fluid:

PA192642.jpg

 

Nakładałem wosk prawie 3 godziny nadal będąc w obawie czy starczy. Tu podziękowania dla CleanerFreaka, Metysa i wax-mastera za rady na PM, starczyło:

applied2.jpg

 

Nie obyło się bez strat własnych:

PA212758.jpg

 

Po godzinie wypolerowałem wosk, poczekałem, ogrzałem lakier lampami i suszarką po czym przepolerowałem ściereczkami SV Micropolish:

PA202655.jpg

PA202658.jpg

PA202659.jpg

PA212672.jpg

PA212675.jpg

PA212682.jpg

PA212683.jpg

PA212684.jpg

PA212689.jpg

PA212690.jpg

PA212693.jpg

PA212697.jpg

PA212698.jpg

PA212700.jpg

PA212704.jpg

PA212711.jpg

PA212723.jpg

PA212731.jpg

PA212733.jpg

PA212736.jpg

PA212739.jpg

PA212741.jpg

PA212742.jpg

PA212756.jpg

 

Na wnękach drzwi i paru innych miejscach przetestowałem Zymol Titanium, ciekawy produkt, jest bardziej miękki niż Concorso i fajnie pachnie kokosem.

 

Nie są to najlepsze foty wnętrza, ale możecie mi zaufać że jest czyste:

PA222759.jpg

PA222760.jpg

PA222762.jpg

 

Siedzenia przetarte tylko czystym ręcznikiem z Tuff Stuff, nie wymagały hardkorowego czyszczenia, jak bedzie ciepło to może wtedy:

PA222764.jpg

PA222766.jpg

 

Komora była już czyszczona wcześniej, więc tylko szybko ją przetarłem:

PA222771.jpg

 

To wszystko, dzięki że zajrzeliście.

PA222777.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bardzo miła robota. W środku trochę tłusto wyszły plastiki w bagażniku. Polecam z tuff stuff''a przesiąść się na coś innego. Moim zdaniem nadaje się on tylko do grubszych materiałów takich pluszowych albo do dywaników.

Poza tym jest miazga. Jestem świadom dużej zajebistości tego auta i chciałbym go zobaczyć w pełnej krasie, np w jakiejś ladnej sesji na dworzu, najlepiej przy zachmurzonym niebie jak jest szaro.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za miłe słowo. Problem z plastikami polega na tym że już na "sucho" wyglądają na mokre, połóż na nie cokolwiek i już masz efekt jak na zdjęciu. Chociaż zdjęcie trochę ten efekt wyolbrzymia. Tuff był tylko do przetarcia, docelowo zamierzam użyć zupełnie innych środków, jak pisałem - raczej na wiosnę.

 

P.S. Może sesja będzie dziś, ale nie wiem czy się wyrobię.

Link to comment
Share on other sites

Robiłem raz że na raty, dwa że po pracy, było to trochę szarpane. Korekcja to były jakieś 3-4 wieczory. Taki wieczór to 4-5h przeważnie, czasem mniej czasem więcej. Druga część czyli ponowne mycie, SV CF, Concorso, opony i felgi oraz wnętrze to powiedzmy razem 6 wieczorów. Wolałem odczekać dobę po myciu zanim przeszedłem do przygotowania lakieru, nie lubię pracować na świeżo wytartym aucie, zawsze jakaś strużka wypłynie.

Link to comment
Share on other sites

Nie, Makity jeszcze nie miałem gdy polerowałem ITR. Użyłem pożyczonej maszyny kolegi. Jesli zaś chodzi używanie maszyny to jest to moja chyba 4ta praca w sumie.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Nie, Makity jeszcze nie miałem gdy polerowałem ITR. Użyłem pożyczonej maszyny kolegi. Jesli zaś chodzi używanie maszyny to jest to moja chyba 4ta praca w sumie.
No to tym bardziej szacunek za uzyskany efekt :good:

 

 

A tym (foto) się nie przejmuj - nie jesteś pierwszy i na pewno nie jesteś ostatni ;)

PA212758.jpg

Link to comment
Share on other sites

Szacun!

Ale umarłem jak sobaczyłem "gołą" felgę leżącą na kostce brukowej frontem do kostki bez podłożenia czegokolwiek :shock: Widocznie "balon" opony powoduje, że nie ma obaw o obtarcie ;)

 

Integra kozak i konkret, że jest w serii a nie po tuningu :)

 

Mam pytanie o SV Autobahn. Czy widzisz dużą różnicę w osadzaniu się pyłu z klocków (warunki suche) w porównaniu ze "zwykłymi" woskami ?

 

pzdr

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Tak, opona jest szeroka, więc można :)

 

ITR jest tunowany ale względem mechaniki i prowadzenia, na zewnątrz seria :)

 

SV Autobahn sprawdza się lepiej niż SmartwaX RimwaX czy cokolwiek innego czego używałem, jest też mega wydajny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.