Jump to content

Glinka - Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - MEDIUM


Recommended Posts

  • Moderator
Posted

Witam.

 

To moj pierwszy oficjalny test - jako osoby która nigdy wcześniej nie miała styczności z Glinką

 

Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - Agresywność Średnia

60b9ac065f4bf2a7.jpg

 

Sponsor testu:

screenhunter01oct291844.jpg

 

Preparat:

Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - Agresywność Średnia - cena 59,99 zł

 

Zapach:

Bezwonny, nie podrażnia zmysłu węchu.

 

Opakowanie oryginalne:

Plastikowe pudeleczko

 

Opakowanie testowe:

Woreczek zaciskowy

dsc06173i.jpg

 

Kolor:

Biały

 

Konststencja:

Gesta, klejaca.

 

Opis producenta:

 

Jako lubrykanta przy użyciu tej glinki możemy użyć czystej wody.

 

Po użyciu glinki powierzchnia zostaje idealnie czysta i gładka jak szkło.

 

- wersja MEDIUM

 

TEST

Pacjent:

Ford Focus 1.8 TDCI 100KM rocznik 2004. Kolor SREBRNY METALIC

 

Lubrykant:

Woda + Szampon Megs Ultimate

dsc06200o.jpg

 

Wykonczenie:

Wosk Collinite 476, QD+ Poor Boy,Plastiki Nielsen SAS, opony Megs Endurance

 

Obszar testów:

Maska przednia, dolna partia drzwi, zderzak tylni

dsc06178u.jpg

dsc06179h.jpg

dsc06180u.jpg

dsc06182c.jpg

dsc06183q.jpg

dsc06184ss.jpg

 

 

Dysponuję autem w kolorze srebrnym. Zawsze myślałem ze dwukrotne mycie usuwa wszelkie możliwe zanieczyszczenia. Podszedłem do tego testu dość sceptycznie. Brud ? jaki brud, moja Foczka jest perfekcyjnie czysta. Ale jak się przekonacie za chwilę, dopiero po użyciu Glinki okazało się, że jakaś część została w głębszych partiach lakieru (ku mojemu zdziwieniu).

Jako świeżak w dziedzinie detailingu posłużyłem się poradnikiem Glinkowania.

 

Pierwsze wrażenia:

Glinkę bardzo łatwo odciąć i wyjąć z woreczka. Czy podobnie jest z pudełeczkiem – nie wiem. Preparat plastelino podobny jest klejący i mocno wyciąga bród z rąk. Należy pamiętać o wymyciu dłoni albo rękawiczkach chirurgicznych przed przystąpieniem do ugniatania glinki. Na zewnątrz panowała temperatura nie przekraczająca 12 stopni. Maczanie w roztworze ciepłej wody nie było potrzebne. Wystarczą 2-3 minuty i glinka jest gotowa do pracy. Bardzo łatwo się ją rozrabia i formuje a to wielki plus dla mnie. Nie chciałem spędzić kilkunastu minut na ugniataniu. Ten proces zawsze powinien być lekki i szybki. Nie zawiodłem się.

 

dsc06193he.jpg

 

Na pierwszy rzut poszły drzwi i progi. Ku mojemu zdziwieniu zanieczyszczenia były obecne - i to nie mało :x .

 

dsc06189q.jpg

 

Kilka ruchów i Glinka znowu gotowa do pracy:

 

dsc06206n.jpg

 

 

Dokladna inspekcja i bardziej restrykcyjna poprawka drzwi wykazala ze brud dalej się czai:

 

dsc06195t.jpg

 

Kolejne bardzo szybkie i sprawne ugniatanie:

 

dsc06205s.jpg

 

I bierzemy się za maskę.

Rezultaty podobne. Zanieczyszczenia są obecne:

 

dsc06202m.jpg

 

Efekt finalny bardzo miło mnie zaskoczył:

 

dsc06210.jpg

dsc06212q.jpg

dsc06222bb.jpg

 

aż mucha nie siada:

dsc06230c.jpg

 

Ok, może nie mucha ale jakiś inny robak ;) Moja srebrna szczała jest bardzo często narażona na ataki ptactwa, muszek i innego robactwa. Chyba błysk jest przyciąga.

 

Maska po glinowaniu i woskowaniu:

dsc06243e.jpg

dsc06241v.jpg

 

Zderzak:

dsc06238l.jpg

 

Tylne drzwi:

dsc06222bb.jpg

 

Podsumowanie.

Mimo srebrnego lakieru nie stwierdziłem jakichkolwiek zacieków, albo śladów po glinkowaniu. Materiał, który otrzymałem do testów był bardzo dobry w formowaniu i użytkowaniu. Cały proces trwał około 30 minut (pomijam mycie i woskowanie). Jak na osobę, która pierwszy raz miała w ręku Glinkę, bardzo pozytywnie odebrałem pracę z tą substancją i już na stałe wpisuje ten materiał na listę moich produktów detailingowych. Jak się to mówi: dobre narzędzia w pracy, to już połowa sukcesu. Z czystym sumieniem mogę polecić: Bilt Hamber Auto Clay Medium

 

Dysponuję jeszcze samochodami w kolorach: czerwonym, czarny metalic, szary metalic. Glinka BH Auto Clay Medium, wkrótce sprawdzi się na tych lakierach a relacja będzie doklejona do tego testu. Jeśli chodzi o lakier srebrny i rezultat glinkowania – BH zdala test celująco.

 

PLUSY (okiem świeżaka)

+ łatwa w obróbce i formowaniu

+ dobrze ściąga bród, jest mocno klejąca

+ szybka praca

 

MINUSY (okiem świeżaka)

- nie stwierdzono

 

 

Pozdrawiam Domel:

 

dsc06245copy.jpg

dsc06208copy.jpg

  • Moderator
Posted

Długo wytrzymałeś bez glinki :D

Ale dobrze, że już masz. Troszkę za duży Ci się ten placek zrobił - zachodzi aż na sweter ;)

 

Ale test bardzo fajny, widać że glinka daje radę.

  • Moderator
Posted

Tak to była moja pierwsza glinka. :)

 

Troszkę za duży Ci się ten placek zrobił - zachodzi aż na sweter ;)

Słuszna uwaga (zanotuje na inne testy) i właśnie dokonałem pomiarów:

 

 

Próbka której użyłem miała ok 21g z całości która ważyła mniej więcej 53g

Czyli mniej więcej taką kuleczkę:

dsc06272n.jpg

 

Reszta:

dsc06271.jpg

 

Calosc:

dsc06270p.jpg

 

dsc06266yp.jpg

dsc06265u.jpg

dsc06258b.jpg

 

 

21g po formowaniu daje foremny i wygodny "placuszek":

dsc06193he.jpg

 

 

 

 

Ale po trzecim ugniataniu i glinowaniu - BH uformowała mi się w taki dziwny kształt. Wydaje mi się, że świadczy to o dużej wydajności tego produktu. (No chyba, że wszystkie tak mają, a ja przez swoje niedoświadczenie odkroiłem i tak za dużą porcje - człowiek uczy się na błędach). Już minimalna ilość formuje kształt, który idealnie wpasowuje się w dłoń i można bardzo wygodnie ślizgać się po lakierze. Także dodaje "wydajność" to plusów:

 

PLUSY (okiem świeżaka)

+1 łatwa w obróbce i formowaniu

+2 dobrze ściąga bród, jest mocno klejąca

+3 szybka praca

+4 bardzo wydajny produkt. Juz15g daje możliwość BARDZO wygodnego glinkowania.

 

ad +4

21g to juz spory "placek":

dsc06202m.jpg

  • Moderator
Posted

Ok 20g to dobra ilość glinki, ja pierwszy raz glinkowałem 15g i to troszkę za mało.

Widać, że jest dość miękka skoro się tak "rozpłaszczyła" :)

Posted

 

Na pierwszy rzut poszły drzwi i progi. Ku mojemu zdziwieniu zanieczyszczenia były obecne - i to nie mało :x .

 

dsc06189q.jpg

 

 

Jeżeli ten samochód nigdy wcześniej nie był glinkowany i tak wyglądała glinka po progach i drzwiach to moim zdaniem nic nie zebrała poza tym co było na wierzchu. Podejrzewam ,że winny był lubrykant. Zrób jeszcze raz test w tym miejscu ale jako lubrykantu użyj samej wody.

  • Moderator
Posted
Zgadzam się, że Glinka miała baaardzo mało roboty (wnioskuję ze zdjęć). Po dolnych partiach drzwi powinna być wręcz brązowa ;)

 

I to mnie cieszy ;) ze stan lakieru mojego auta jest w miare dobry ;)

 

Ale nic straconego :) mam jeszcze możliwość testów na 3 autach, które nigdy nie widziały metody na 2 wiadra :)

 

Zobaczymy jak tam BH sie sprawdzi.

 

Poczekam rowniez na wyniki testow osob, które sa o wiele bardziej doswiadczone i rowniez dostały tą samą glinkę do testów.

 

pzdr.

  • Partner forum
Posted

Domel, Dziękuje za test i dokładny opis :good:

 

Od Siebie dodam że wszystkie 3 glinki leżące w pudełkach mają wyraźnie wyczuwalna inną twardość :

Regular- twarda

Medium - średnia

Soft - miękka

Posted
to mnie cieszy ze stan lakieru mojego auta jest w miare dobry

 

To ,że glinka prawie nic nie zebrała nie jest zasługą tego ,że miałeś czysty lakier tylko ,że coś poszło nie tak. Uwierz mi - prawidłowo użyta na nigdy nieglinkowanym aucie nie ma prawa tak wyglądać. Po jednym sezonie na wyglinkowanym i zabezpieczonym wcześniej aucie glinka podczas kolejnej pracy już jest konkretnie brudna a co dopiero przy pierwszym jej użyciu ever i to w dolnych partiach.

Serio proponuję zrobić test z samą wodą jako lubrkantem.

Posted

Fajny test:)

 

Ale tak jak koledzy wyżej: coś mało zebrała, ja wczoraj glinkowałem pierwszy raz auto ojca i powiem, wam szczerze, trzeba było ugniatać za każdym razem po przejechaniu fragmentu 40x40cm.

Posted

A dlaczego winę za słabe zbieranie glinki upatrujecie w lubrykancie (woda + szampon) i radzicie zastosowanie samej wody? Pytam serio, bo z tego co piszą tutaj na forum to raczej zalecane jest stosowanie opcji woda + kilka kropel szapomnu...?

  • Administrator
Posted

Zbyt duży poślizg, glinka nie ma jak "złapać" brudu bo ślizga się po filmie zostawionym przez lubrykant.

Posted

ultratouch, nie zgodzę się z Tobą, glinkowałem auto siostry, 7 letniego Opla Agile, BH Soft + woda. Glinka zebrała co nie co, podobnie jak u Domel, i bez sensu było dalsze męczenie glinki, skoro po kolejnym zagnieceniu nic już nie zbierała, a lakier był dobrze oczyszczony.

Posted

Jest dokładnie jak Evo napisał. Jak pierwszy raz w życiu glinkowalem auto miałem ten sam problem i też wydawało mi się , że lakier jest dobrze oczyszczony. Dopiero użycie dobrego lubrykantu pokazało ile syfu jest na samochodzie.

  • Moderator
Posted

Czyli sugerujecie najpierw dobrze wysuszyć auto a lubrykant sama woda ? :)

  • Moderator
Posted

Moje auto ma juz ze 2 wartwy Colli i QD+, takze zrobie test na aucie ktore ostani raz wosk mialo na sobie kilka lat temu :)

 

Dziekuje wszystkim za cenne uwagi:)

 

pzdr.

Posted

Nie musi być sama woda ale polecamy Ci ją bo jest ona prawie pewnikiem jako lubrykant. Oczywiście może być to woda z szamponem ale tylko w sprawdzonym stężeniu kiedy jesteśmy pewni ,że taka mikstura działa tak jak powinna.

  • Moderator
Posted

Użyłem może dwóch "naparstków" szamponu

 

dsc06200o.jpg

 

na cały spryskiwacz. Ale rzeczywiście prawdopodobnie lubrykant nadal zbyt dużego poślizgu. :)

 

Sprawdzę już wkrótce w następnym teście :)

Posted
Użyłem może dwóch "naparstków" szamponu

Zalecane są zazwyczaj max dwie, trzy krople :) (przynajmniej do glinek BH, którym nawet sama woda wystarcza).

Posted

Może dołożę swoje kilka słów jako osoba mająca do czynienia zarówno z BH soft jak i BH Regular.

 

Zgłaszając się do testu miałem cichą nadzieję, że medium zastąpi mi regulara- do tej pory sprawa z tymi glinkami wyglądała następując:

BH soft- jak większość wie, miękki, łątwo się pracuje ale jak jest więcej do zrobienia to sobie czasami nie radzi. Dodatkowo potrafił mi się przy wysokich temperaturach dziwnie zachowywać.

BH regular- jak dl amnei zbyt twardy, używałem bardzo rzadko- na spodach drzwi lub na felgach. Do zwykłej pracy zdecydowanie zbyt agresywny dla mnie.

 

Dziś miałem okazję pracować BH Medium i oto kilka moich spostrzeżeń:

Łatwość pracy- jest trochę twardsza niż soft jednak nie na tyle by mieć jakiekolwiek problemy z jej ugniataniem.

 

Skuteczność- auto testowe nie było zbyt zabrudzone (40lat i 5k przebiegu) jednak z całej powierzchni glinka zbierała żółty nalot (żywice? czas?:)). Moim zdaniem skuteczniej niż soft.

 

Poślizg- podobny do softa.

 

Podsumowanie:

Jak dla mnie fajnie uzupełnienie dla BH SOFT- ja zdecydowanie będę ją kupował- do zapuszczonych aut będzie regular a soft do utrzymywania aut po korekcie. Glinka idealnie wpasowała się w lukę pomiędzy dwoma produktami BH i bardzo mnie to cieszy.

 

Jeśli musiałbym wybrać jedną glinkę to raczej będzie to Medium niż soft- przy zachowaniu wysokiej kultury pracy zwiększyła się skuteczność.

 

 

Dziękuje showcarshine za udostępnienie glinki do recenzji

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.