Moderator Domel Opublikowano 29 Października 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Witam. To moj pierwszy oficjalny test - jako osoby która nigdy wcześniej nie miała styczności z Glinką Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - Agresywność Średnia Sponsor testu: Preparat: Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - Agresywność Średnia - cena 59,99 zł Zapach: Bezwonny, nie podrażnia zmysłu węchu. Opakowanie oryginalne: Plastikowe pudeleczko Opakowanie testowe: Woreczek zaciskowy Kolor: Biały Konststencja: Gesta, klejaca. Opis producenta: Jako lubrykanta przy użyciu tej glinki możemy użyć czystej wody. Po użyciu glinki powierzchnia zostaje idealnie czysta i gładka jak szkło. - wersja MEDIUM TEST Pacjent: Ford Focus 1.8 TDCI 100KM rocznik 2004. Kolor SREBRNY METALIC Lubrykant: Woda + Szampon Megs Ultimate Wykonczenie: Wosk Collinite 476, QD+ Poor Boy,Plastiki Nielsen SAS, opony Megs Endurance Obszar testów: Maska przednia, dolna partia drzwi, zderzak tylni Dysponuję autem w kolorze srebrnym. Zawsze myślałem ze dwukrotne mycie usuwa wszelkie możliwe zanieczyszczenia. Podszedłem do tego testu dość sceptycznie. Brud ? jaki brud, moja Foczka jest perfekcyjnie czysta. Ale jak się przekonacie za chwilę, dopiero po użyciu Glinki okazało się, że jakaś część została w głębszych partiach lakieru (ku mojemu zdziwieniu). Jako świeżak w dziedzinie detailingu posłużyłem się poradnikiem Glinkowania. Pierwsze wrażenia: Glinkę bardzo łatwo odciąć i wyjąć z woreczka. Czy podobnie jest z pudełeczkiem – nie wiem. Preparat plastelino podobny jest klejący i mocno wyciąga bród z rąk. Należy pamiętać o wymyciu dłoni albo rękawiczkach chirurgicznych przed przystąpieniem do ugniatania glinki. Na zewnątrz panowała temperatura nie przekraczająca 12 stopni. Maczanie w roztworze ciepłej wody nie było potrzebne. Wystarczą 2-3 minuty i glinka jest gotowa do pracy. Bardzo łatwo się ją rozrabia i formuje a to wielki plus dla mnie. Nie chciałem spędzić kilkunastu minut na ugniataniu. Ten proces zawsze powinien być lekki i szybki. Nie zawiodłem się. Na pierwszy rzut poszły drzwi i progi. Ku mojemu zdziwieniu zanieczyszczenia były obecne - i to nie mało . Kilka ruchów i Glinka znowu gotowa do pracy: Dokladna inspekcja i bardziej restrykcyjna poprawka drzwi wykazala ze brud dalej się czai: Kolejne bardzo szybkie i sprawne ugniatanie: I bierzemy się za maskę. Rezultaty podobne. Zanieczyszczenia są obecne: Efekt finalny bardzo miło mnie zaskoczył: aż mucha nie siada: Ok, może nie mucha ale jakiś inny robak Moja srebrna szczała jest bardzo często narażona na ataki ptactwa, muszek i innego robactwa. Chyba błysk jest przyciąga. Maska po glinowaniu i woskowaniu: Zderzak: Tylne drzwi: Podsumowanie. Mimo srebrnego lakieru nie stwierdziłem jakichkolwiek zacieków, albo śladów po glinkowaniu. Materiał, który otrzymałem do testów był bardzo dobry w formowaniu i użytkowaniu. Cały proces trwał około 30 minut (pomijam mycie i woskowanie). Jak na osobę, która pierwszy raz miała w ręku Glinkę, bardzo pozytywnie odebrałem pracę z tą substancją i już na stałe wpisuje ten materiał na listę moich produktów detailingowych. Jak się to mówi: dobre narzędzia w pracy, to już połowa sukcesu. Z czystym sumieniem mogę polecić: Bilt Hamber Auto Clay Medium Dysponuję jeszcze samochodami w kolorach: czerwonym, czarny metalic, szary metalic. Glinka BH Auto Clay Medium, wkrótce sprawdzi się na tych lakierach a relacja będzie doklejona do tego testu. Jeśli chodzi o lakier srebrny i rezultat glinkowania – BH zdala test celująco. PLUSY (okiem świeżaka) + łatwa w obróbce i formowaniu + dobrze ściąga bród, jest mocno klejąca + szybka praca MINUSY (okiem świeżaka) - nie stwierdzono Pozdrawiam Domel:
Moderator rychu Opublikowano 29 Października 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Długo wytrzymałeś bez glinki Ale dobrze, że już masz. Troszkę za duży Ci się ten placek zrobił - zachodzi aż na sweter Ale test bardzo fajny, widać że glinka daje radę.
Moderator Domel Opublikowano 29 Października 2011 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Tak to była moja pierwsza glinka. Troszkę za duży Ci się ten placek zrobił - zachodzi aż na sweter Słuszna uwaga (zanotuje na inne testy) i właśnie dokonałem pomiarów: Próbka której użyłem miała ok 21g z całości która ważyła mniej więcej 53g Czyli mniej więcej taką kuleczkę: Reszta: Calosc: 21g po formowaniu daje foremny i wygodny "placuszek": Ale po trzecim ugniataniu i glinowaniu - BH uformowała mi się w taki dziwny kształt. Wydaje mi się, że świadczy to o dużej wydajności tego produktu. (No chyba, że wszystkie tak mają, a ja przez swoje niedoświadczenie odkroiłem i tak za dużą porcje - człowiek uczy się na błędach). Już minimalna ilość formuje kształt, który idealnie wpasowuje się w dłoń i można bardzo wygodnie ślizgać się po lakierze. Także dodaje "wydajność" to plusów: PLUSY (okiem świeżaka) +1 łatwa w obróbce i formowaniu +2 dobrze ściąga bród, jest mocno klejąca +3 szybka praca +4 bardzo wydajny produkt. Juz15g daje możliwość BARDZO wygodnego glinkowania. ad +4 21g to juz spory "placek":
antonio3 Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 za duzo roboty to ta glinka nie miala u ciebie rownie dobrze radzi sobie wersja soft
Moderator rychu Opublikowano 29 Października 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Ok 20g to dobra ilość glinki, ja pierwszy raz glinkowałem 15g i to troszkę za mało. Widać, że jest dość miękka skoro się tak "rozpłaszczyła"
ultratouch Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Na pierwszy rzut poszły drzwi i progi. Ku mojemu zdziwieniu zanieczyszczenia były obecne - i to nie mało . Jeżeli ten samochód nigdy wcześniej nie był glinkowany i tak wyglądała glinka po progach i drzwiach to moim zdaniem nic nie zebrała poza tym co było na wierzchu. Podejrzewam ,że winny był lubrykant. Zrób jeszcze raz test w tym miejscu ale jako lubrykantu użyj samej wody.
pLaYmAn Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Zgadzam się, że glinka miała baaardzo mało roboty (wnioskuję ze zdjęć). Po dolnych partiach drzwi powinna być wręcz brązowa
Moderator Domel Opublikowano 30 Października 2011 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Zgadzam się, że Glinka miała baaardzo mało roboty (wnioskuję ze zdjęć). Po dolnych partiach drzwi powinna być wręcz brązowa I to mnie cieszy ze stan lakieru mojego auta jest w miare dobry Ale nic straconego mam jeszcze możliwość testów na 3 autach, które nigdy nie widziały metody na 2 wiadra Zobaczymy jak tam BH sie sprawdzi. Poczekam rowniez na wyniki testow osob, które sa o wiele bardziej doswiadczone i rowniez dostały tą samą glinkę do testów. pzdr.
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 30 Października 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Domel, Dziękuje za test i dokładny opis Od Siebie dodam że wszystkie 3 glinki leżące w pudełkach mają wyraźnie wyczuwalna inną twardość : Regular- twarda Medium - średnia Soft - miękka
ultratouch Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 to mnie cieszy ze stan lakieru mojego auta jest w miare dobry To ,że glinka prawie nic nie zebrała nie jest zasługą tego ,że miałeś czysty lakier tylko ,że coś poszło nie tak. Uwierz mi - prawidłowo użyta na nigdy nieglinkowanym aucie nie ma prawa tak wyglądać. Po jednym sezonie na wyglinkowanym i zabezpieczonym wcześniej aucie glinka podczas kolejnej pracy już jest konkretnie brudna a co dopiero przy pierwszym jej użyciu ever i to w dolnych partiach. Serio proponuję zrobić test z samą wodą jako lubrkantem.
michałoś Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Fajny test:) Ale tak jak koledzy wyżej: coś mało zebrała, ja wczoraj glinkowałem pierwszy raz auto ojca i powiem, wam szczerze, trzeba było ugniatać za każdym razem po przejechaniu fragmentu 40x40cm.
Ruben$ Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 A dlaczego winę za słabe zbieranie glinki upatrujecie w lubrykancie (woda + szampon) i radzicie zastosowanie samej wody? Pytam serio, bo z tego co piszą tutaj na forum to raczej zalecane jest stosowanie opcji woda + kilka kropel szapomnu...?
Administrator Evo Opublikowano 30 Października 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Zbyt duży poślizg, glinka nie ma jak "złapać" brudu bo ślizga się po filmie zostawionym przez lubrykant.
Tworek Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 ultratouch, nie zgodzę się z Tobą, glinkowałem auto siostry, 7 letniego Opla Agile, BH Soft + woda. Glinka zebrała co nie co, podobnie jak u Domel, i bez sensu było dalsze męczenie glinki, skoro po kolejnym zagnieceniu nic już nie zbierała, a lakier był dobrze oczyszczony.
ultratouch Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Jest dokładnie jak Evo napisał. Jak pierwszy raz w życiu glinkowalem auto miałem ten sam problem i też wydawało mi się , że lakier jest dobrze oczyszczony. Dopiero użycie dobrego lubrykantu pokazało ile syfu jest na samochodzie.
Moderator Domel Opublikowano 30 Października 2011 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Czyli sugerujecie najpierw dobrze wysuszyć auto a lubrykant sama woda ?
kamilgt Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 nie sama woda a mniej szamponu
Moderator Domel Opublikowano 30 Października 2011 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Moje auto ma juz ze 2 wartwy Colli i QD+, takze zrobie test na aucie ktore ostani raz wosk mialo na sobie kilka lat temu Dziekuje wszystkim za cenne uwagi:) pzdr.
pLaYmAn Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Użyj samej wody, bez szamponu.
ultratouch Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Nie musi być sama woda ale polecamy Ci ją bo jest ona prawie pewnikiem jako lubrykant. Oczywiście może być to woda z szamponem ale tylko w sprawdzonym stężeniu kiedy jesteśmy pewni ,że taka mikstura działa tak jak powinna.
Moderator Domel Opublikowano 30 Października 2011 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Użyłem może dwóch "naparstków" szamponu na cały spryskiwacz. Ale rzeczywiście prawdopodobnie lubrykant nadal zbyt dużego poślizgu. Sprawdzę już wkrótce w następnym teście
whateverek Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Użyłem może dwóch "naparstków" szamponu Zalecane są zazwyczaj max dwie, trzy krople (przynajmniej do glinek BH, którym nawet sama woda wystarcza).
kuflik Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 Może dołożę swoje kilka słów jako osoba mająca do czynienia zarówno z BH soft jak i BH Regular. Zgłaszając się do testu miałem cichą nadzieję, że medium zastąpi mi regulara- do tej pory sprawa z tymi glinkami wyglądała następując: BH soft- jak większość wie, miękki, łątwo się pracuje ale jak jest więcej do zrobienia to sobie czasami nie radzi. Dodatkowo potrafił mi się przy wysokich temperaturach dziwnie zachowywać. BH regular- jak dl amnei zbyt twardy, używałem bardzo rzadko- na spodach drzwi lub na felgach. Do zwykłej pracy zdecydowanie zbyt agresywny dla mnie. Dziś miałem okazję pracować BH Medium i oto kilka moich spostrzeżeń: Łatwość pracy- jest trochę twardsza niż soft jednak nie na tyle by mieć jakiekolwiek problemy z jej ugniataniem. Skuteczność- auto testowe nie było zbyt zabrudzone (40lat i 5k przebiegu) jednak z całej powierzchni glinka zbierała żółty nalot (żywice? czas?). Moim zdaniem skuteczniej niż soft. Poślizg- podobny do softa. Podsumowanie: Jak dla mnie fajnie uzupełnienie dla BH SOFT- ja zdecydowanie będę ją kupował- do zapuszczonych aut będzie regular a soft do utrzymywania aut po korekcie. Glinka idealnie wpasowała się w lukę pomiędzy dwoma produktami BH i bardzo mnie to cieszy. Jeśli musiałbym wybrać jedną glinkę to raczej będzie to Medium niż soft- przy zachowaniu wysokiej kultury pracy zwiększyła się skuteczność. Dziękuje showcarshine za udostępnienie glinki do recenzji
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 30 Października 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 kuflik, Dziękuje za opisanie swoich spostrzeżeń
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się