Skocz do zawartości

Glinka - Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - MEDIUM


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano

Witam.

 

To moj pierwszy oficjalny test - jako osoby która nigdy wcześniej nie miała styczności z Glinką

 

Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - Agresywność Średnia

60b9ac065f4bf2a7.jpg

 

Sponsor testu:

screenhunter01oct291844.jpg

 

Preparat:

Bilt Hamber Auto Clay Medium 200g - Agresywność Średnia - cena 59,99 zł

 

Zapach:

Bezwonny, nie podrażnia zmysłu węchu.

 

Opakowanie oryginalne:

Plastikowe pudeleczko

 

Opakowanie testowe:

Woreczek zaciskowy

dsc06173i.jpg

 

Kolor:

Biały

 

Konststencja:

Gesta, klejaca.

 

Opis producenta:

 

Jako lubrykanta przy użyciu tej glinki możemy użyć czystej wody.

 

Po użyciu glinki powierzchnia zostaje idealnie czysta i gładka jak szkło.

 

- wersja MEDIUM

 

TEST

Pacjent:

Ford Focus 1.8 TDCI 100KM rocznik 2004. Kolor SREBRNY METALIC

 

Lubrykant:

Woda + Szampon Megs Ultimate

dsc06200o.jpg

 

Wykonczenie:

Wosk Collinite 476, QD+ Poor Boy,Plastiki Nielsen SAS, opony Megs Endurance

 

Obszar testów:

Maska przednia, dolna partia drzwi, zderzak tylni

dsc06178u.jpg

dsc06179h.jpg

dsc06180u.jpg

dsc06182c.jpg

dsc06183q.jpg

dsc06184ss.jpg

 

 

Dysponuję autem w kolorze srebrnym. Zawsze myślałem ze dwukrotne mycie usuwa wszelkie możliwe zanieczyszczenia. Podszedłem do tego testu dość sceptycznie. Brud ? jaki brud, moja Foczka jest perfekcyjnie czysta. Ale jak się przekonacie za chwilę, dopiero po użyciu Glinki okazało się, że jakaś część została w głębszych partiach lakieru (ku mojemu zdziwieniu).

Jako świeżak w dziedzinie detailingu posłużyłem się poradnikiem Glinkowania.

 

Pierwsze wrażenia:

Glinkę bardzo łatwo odciąć i wyjąć z woreczka. Czy podobnie jest z pudełeczkiem – nie wiem. Preparat plastelino podobny jest klejący i mocno wyciąga bród z rąk. Należy pamiętać o wymyciu dłoni albo rękawiczkach chirurgicznych przed przystąpieniem do ugniatania glinki. Na zewnątrz panowała temperatura nie przekraczająca 12 stopni. Maczanie w roztworze ciepłej wody nie było potrzebne. Wystarczą 2-3 minuty i glinka jest gotowa do pracy. Bardzo łatwo się ją rozrabia i formuje a to wielki plus dla mnie. Nie chciałem spędzić kilkunastu minut na ugniataniu. Ten proces zawsze powinien być lekki i szybki. Nie zawiodłem się.

 

dsc06193he.jpg

 

Na pierwszy rzut poszły drzwi i progi. Ku mojemu zdziwieniu zanieczyszczenia były obecne - i to nie mało :x .

 

dsc06189q.jpg

 

Kilka ruchów i Glinka znowu gotowa do pracy:

 

dsc06206n.jpg

 

 

Dokladna inspekcja i bardziej restrykcyjna poprawka drzwi wykazala ze brud dalej się czai:

 

dsc06195t.jpg

 

Kolejne bardzo szybkie i sprawne ugniatanie:

 

dsc06205s.jpg

 

I bierzemy się za maskę.

Rezultaty podobne. Zanieczyszczenia są obecne:

 

dsc06202m.jpg

 

Efekt finalny bardzo miło mnie zaskoczył:

 

dsc06210.jpg

dsc06212q.jpg

dsc06222bb.jpg

 

aż mucha nie siada:

dsc06230c.jpg

 

Ok, może nie mucha ale jakiś inny robak ;) Moja srebrna szczała jest bardzo często narażona na ataki ptactwa, muszek i innego robactwa. Chyba błysk jest przyciąga.

 

Maska po glinowaniu i woskowaniu:

dsc06243e.jpg

dsc06241v.jpg

 

Zderzak:

dsc06238l.jpg

 

Tylne drzwi:

dsc06222bb.jpg

 

Podsumowanie.

Mimo srebrnego lakieru nie stwierdziłem jakichkolwiek zacieków, albo śladów po glinkowaniu. Materiał, który otrzymałem do testów był bardzo dobry w formowaniu i użytkowaniu. Cały proces trwał około 30 minut (pomijam mycie i woskowanie). Jak na osobę, która pierwszy raz miała w ręku Glinkę, bardzo pozytywnie odebrałem pracę z tą substancją i już na stałe wpisuje ten materiał na listę moich produktów detailingowych. Jak się to mówi: dobre narzędzia w pracy, to już połowa sukcesu. Z czystym sumieniem mogę polecić: Bilt Hamber Auto Clay Medium

 

Dysponuję jeszcze samochodami w kolorach: czerwonym, czarny metalic, szary metalic. Glinka BH Auto Clay Medium, wkrótce sprawdzi się na tych lakierach a relacja będzie doklejona do tego testu. Jeśli chodzi o lakier srebrny i rezultat glinkowania – BH zdala test celująco.

 

PLUSY (okiem świeżaka)

+ łatwa w obróbce i formowaniu

+ dobrze ściąga bród, jest mocno klejąca

+ szybka praca

 

MINUSY (okiem świeżaka)

- nie stwierdzono

 

 

Pozdrawiam Domel:

 

dsc06245copy.jpg

dsc06208copy.jpg

  • Moderator
Opublikowano

Długo wytrzymałeś bez glinki :D

Ale dobrze, że już masz. Troszkę za duży Ci się ten placek zrobił - zachodzi aż na sweter ;)

 

Ale test bardzo fajny, widać że glinka daje radę.

  • Moderator
Opublikowano

Tak to była moja pierwsza glinka. :)

 

Troszkę za duży Ci się ten placek zrobił - zachodzi aż na sweter ;)

Słuszna uwaga (zanotuje na inne testy) i właśnie dokonałem pomiarów:

 

 

Próbka której użyłem miała ok 21g z całości która ważyła mniej więcej 53g

Czyli mniej więcej taką kuleczkę:

dsc06272n.jpg

 

Reszta:

dsc06271.jpg

 

Calosc:

dsc06270p.jpg

 

dsc06266yp.jpg

dsc06265u.jpg

dsc06258b.jpg

 

 

21g po formowaniu daje foremny i wygodny "placuszek":

dsc06193he.jpg

 

 

 

 

Ale po trzecim ugniataniu i glinowaniu - BH uformowała mi się w taki dziwny kształt. Wydaje mi się, że świadczy to o dużej wydajności tego produktu. (No chyba, że wszystkie tak mają, a ja przez swoje niedoświadczenie odkroiłem i tak za dużą porcje - człowiek uczy się na błędach). Już minimalna ilość formuje kształt, który idealnie wpasowuje się w dłoń i można bardzo wygodnie ślizgać się po lakierze. Także dodaje "wydajność" to plusów:

 

PLUSY (okiem świeżaka)

+1 łatwa w obróbce i formowaniu

+2 dobrze ściąga bród, jest mocno klejąca

+3 szybka praca

+4 bardzo wydajny produkt. Juz15g daje możliwość BARDZO wygodnego glinkowania.

 

ad +4

21g to juz spory "placek":

dsc06202m.jpg

  • Moderator
Opublikowano

Ok 20g to dobra ilość glinki, ja pierwszy raz glinkowałem 15g i to troszkę za mało.

Widać, że jest dość miękka skoro się tak "rozpłaszczyła" :)

Opublikowano

 

Na pierwszy rzut poszły drzwi i progi. Ku mojemu zdziwieniu zanieczyszczenia były obecne - i to nie mało :x .

 

dsc06189q.jpg

 

 

Jeżeli ten samochód nigdy wcześniej nie był glinkowany i tak wyglądała glinka po progach i drzwiach to moim zdaniem nic nie zebrała poza tym co było na wierzchu. Podejrzewam ,że winny był lubrykant. Zrób jeszcze raz test w tym miejscu ale jako lubrykantu użyj samej wody.

  • Moderator
Opublikowano
Zgadzam się, że Glinka miała baaardzo mało roboty (wnioskuję ze zdjęć). Po dolnych partiach drzwi powinna być wręcz brązowa ;)

 

I to mnie cieszy ;) ze stan lakieru mojego auta jest w miare dobry ;)

 

Ale nic straconego :) mam jeszcze możliwość testów na 3 autach, które nigdy nie widziały metody na 2 wiadra :)

 

Zobaczymy jak tam BH sie sprawdzi.

 

Poczekam rowniez na wyniki testow osob, które sa o wiele bardziej doswiadczone i rowniez dostały tą samą glinkę do testów.

 

pzdr.

  • Partner forum
Opublikowano

Domel, Dziękuje za test i dokładny opis :good:

 

Od Siebie dodam że wszystkie 3 glinki leżące w pudełkach mają wyraźnie wyczuwalna inną twardość :

Regular- twarda

Medium - średnia

Soft - miękka

Opublikowano
to mnie cieszy ze stan lakieru mojego auta jest w miare dobry

 

To ,że glinka prawie nic nie zebrała nie jest zasługą tego ,że miałeś czysty lakier tylko ,że coś poszło nie tak. Uwierz mi - prawidłowo użyta na nigdy nieglinkowanym aucie nie ma prawa tak wyglądać. Po jednym sezonie na wyglinkowanym i zabezpieczonym wcześniej aucie glinka podczas kolejnej pracy już jest konkretnie brudna a co dopiero przy pierwszym jej użyciu ever i to w dolnych partiach.

Serio proponuję zrobić test z samą wodą jako lubrkantem.

Opublikowano

Fajny test:)

 

Ale tak jak koledzy wyżej: coś mało zebrała, ja wczoraj glinkowałem pierwszy raz auto ojca i powiem, wam szczerze, trzeba było ugniatać za każdym razem po przejechaniu fragmentu 40x40cm.

Opublikowano

A dlaczego winę za słabe zbieranie glinki upatrujecie w lubrykancie (woda + szampon) i radzicie zastosowanie samej wody? Pytam serio, bo z tego co piszą tutaj na forum to raczej zalecane jest stosowanie opcji woda + kilka kropel szapomnu...?

  • Administrator
Opublikowano

Zbyt duży poślizg, glinka nie ma jak "złapać" brudu bo ślizga się po filmie zostawionym przez lubrykant.

Opublikowano

ultratouch, nie zgodzę się z Tobą, glinkowałem auto siostry, 7 letniego Opla Agile, BH Soft + woda. Glinka zebrała co nie co, podobnie jak u Domel, i bez sensu było dalsze męczenie glinki, skoro po kolejnym zagnieceniu nic już nie zbierała, a lakier był dobrze oczyszczony.

Opublikowano

Jest dokładnie jak Evo napisał. Jak pierwszy raz w życiu glinkowalem auto miałem ten sam problem i też wydawało mi się , że lakier jest dobrze oczyszczony. Dopiero użycie dobrego lubrykantu pokazało ile syfu jest na samochodzie.

  • Moderator
Opublikowano

Moje auto ma juz ze 2 wartwy Colli i QD+, takze zrobie test na aucie ktore ostani raz wosk mialo na sobie kilka lat temu :)

 

Dziekuje wszystkim za cenne uwagi:)

 

pzdr.

Opublikowano

Nie musi być sama woda ale polecamy Ci ją bo jest ona prawie pewnikiem jako lubrykant. Oczywiście może być to woda z szamponem ale tylko w sprawdzonym stężeniu kiedy jesteśmy pewni ,że taka mikstura działa tak jak powinna.

  • Moderator
Opublikowano

Użyłem może dwóch "naparstków" szamponu

 

dsc06200o.jpg

 

na cały spryskiwacz. Ale rzeczywiście prawdopodobnie lubrykant nadal zbyt dużego poślizgu. :)

 

Sprawdzę już wkrótce w następnym teście :)

Opublikowano

Może dołożę swoje kilka słów jako osoba mająca do czynienia zarówno z BH soft jak i BH Regular.

 

Zgłaszając się do testu miałem cichą nadzieję, że medium zastąpi mi regulara- do tej pory sprawa z tymi glinkami wyglądała następując:

BH soft- jak większość wie, miękki, łątwo się pracuje ale jak jest więcej do zrobienia to sobie czasami nie radzi. Dodatkowo potrafił mi się przy wysokich temperaturach dziwnie zachowywać.

BH regular- jak dl amnei zbyt twardy, używałem bardzo rzadko- na spodach drzwi lub na felgach. Do zwykłej pracy zdecydowanie zbyt agresywny dla mnie.

 

Dziś miałem okazję pracować BH Medium i oto kilka moich spostrzeżeń:

Łatwość pracy- jest trochę twardsza niż soft jednak nie na tyle by mieć jakiekolwiek problemy z jej ugniataniem.

 

Skuteczność- auto testowe nie było zbyt zabrudzone (40lat i 5k przebiegu) jednak z całej powierzchni glinka zbierała żółty nalot (żywice? czas?:)). Moim zdaniem skuteczniej niż soft.

 

Poślizg- podobny do softa.

 

Podsumowanie:

Jak dla mnie fajnie uzupełnienie dla BH SOFT- ja zdecydowanie będę ją kupował- do zapuszczonych aut będzie regular a soft do utrzymywania aut po korekcie. Glinka idealnie wpasowała się w lukę pomiędzy dwoma produktami BH i bardzo mnie to cieszy.

 

Jeśli musiałbym wybrać jedną glinkę to raczej będzie to Medium niż soft- przy zachowaniu wysokiej kultury pracy zwiększyła się skuteczność.

 

 

Dziękuje showcarshine za udostępnienie glinki do recenzji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.