piotrek305 Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 Zepsuło mi się CB radio, nie opłaca się naprawiać. Co kupić do 250 zł ? Używane codziennie i w weekendy dłuższa trasa. Czekam na porady i argumentację :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadrifoglio Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 Ja dzisiaj kupiłem Yosana 120. Trochę czytałem wcześniej na ten temat i to wydawał mi się najlepszy wybór w tej cenie. A jak się będzie sprawował czas pokaże Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franek Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 Uniden 520xl - najlepszy stosunek ceny do jakości Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek305 Posted October 22, 2011 Author Report Share Posted October 22, 2011 No właśnie to są moje dwa typy chyba w tej cenie najlepsze.. Yosan ma jakaś przyzwoitą redukcję szumów ? Specjalnie nie podawałem nazw żeby nie podpowiadać ale widzę, że intencje moje zostały odczytane możesz podać na PW ile dałeś ? bo tak widzę, że w okolicy 250 zł chodzą.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 Ponad dwa lata temu stałem przed podobnym wyborem. Na co dzień jeżdżę po Warszawie + weekendowe wypady na wieś. Każdy jeden miał wtedy 520'kę i wychwalał radyjko jakie to och i ach. Ja zostałem namówiony na Midlanda 48 Multi Plus i w porównując je do 520;ki, którą to ma mój ojciec, to 520 to szumofon jakich mało - dodam, że radyjko jest dobrze zestrojone. Wiem, kasa trochę wyższa ale IMO warto. Po Warszawie przełączam na local i po śmieciach i szumach ani śladu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 u520 jest cacy jezeli trafisz na cos nie made in china - ale nowki bedzie ciezko, alan 48 (i jego odmiany typu multi plus) tez bym odposcil - nie bedzie roznicy miedzy u520 a jeszcze duzo przeplacisz. alan 48 obecnie to masowka pokroju tti, nie warte uwagi zupelnie, juz lepiej tego u520 bo przynajmniej taniej chociaz wcale nie lepiej... Pavlik, przelaczanie na local to tak jakbys sie skrecil RFgain ponad polowe, wiec nie ma sie co dziwic ze szumow nie uswiadczysz ale tez i nie uslyszysz zbyt wiele. Jezeli masz 48 z czasow "porzadnych radyjek" to jeszcze jak Cie moge, dalo sie z tym zyc (mialem kilkanascie lat temu 48 plus - bez multi), jezeli radyjo ma 4 lata badz mniej to juz nie ma o czym mowic. Jezeli ma byc tanio i nowe to tylko yosan - ma przyzwoite filtry, poszczegolne egzemplarze nie sa rozstrzelone od siebie jezeli chodzi o stanie w czestotliwosciach (generalnie jest dosc powtarzalny co jest zaleta). Jezeli nie zalezy Ci na tym aby radyjko bylo nowe to szukaj niegrzebanej 18tki (alan 18) - stre, sprawdzone, dosc tanie, male radyjko - jedno z najbardziej selektywnych jakie wyszly na rynek. P.S. Radyjko to tylko jeden z elementow, aby zestaw byl bezszumny, o niezlych osiagach itp. nalezy dodac do niego dobra antene+dobry montaz. Pamietaj ze nawet najlepsze radyjko z kikutem 30cm na magnesie nie bedzie rewelacja. Wyjdzie Ci karoseria z mercedesa z silnikiem od malucha. Aby zestaw byl sprawny w szerokim tego slowa znaczeniu, jakosc radyjka musi isc w parze z antena i samym montazem owej anteny (antena to 80% sukcesu) P.S.2 Uprzedajac aluzje, wiem ze mam zboczenie na tym punkcie. Wiem ze 80% osob smiga po naszym kraju z byle jakimi radyjkami, bylejakimi antenami, postawionymi na magnesie bylegdzie i jakos zyja, niemniej to jest tak jak z myciem samochodu - wiekszosc osob myje na szczotach i uzywa wosku z bezdotykowek i jest cacy bo sie cos swieci. Z CB jest tak samo... Niestety w krotkofalarstwie piekno nie idzie w parze z jakoscia ani rozmiarem (w sensie ze male tak samo dobre jak duze). 90% DOBRYCH radyjke to duze radyjka - gdzies to wszystko trzeba pomiescic, dobre filtry swoje zajmuja i tego sie nie daje przeskoczyc, tak samo anteny - dobra antena jest duza, ciezka i jeszcze nie wyglada mega elegancko - np. moj ulubiony Sirtel Gamma 1r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łatysz Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 Antena piratka (ori piratka ma neodymowy magnez) trzyma się bardzo dobrze i tak samo odbiera bdb. i jest krótka co do mnie jest ważne no i Radyjko mogę polecić spokojnie Yosana TURBO . Co do tańszych rozwiązań to polecam radio Alan 120 + Antenka Sonar i też daje radę Link to comment Share on other sites More sharing options...
zmstr Posted October 22, 2011 Report Share Posted October 22, 2011 Ja jak kupowałem radyjko bodajże 2 lata temu, to szukałem nowego w granicach do 200 zł. Pomijając wynalazki pokroju Sunkera, do wyboru miałem praktycznie o ile dobrze pamiętam Alana 109, 199A w tych pieniądzach i polecaną przez sporo osób na jednym z forów Onwę Mk3. Kupiłem i jestem zadowolony - pomijając brak RF Gain'a. Do zestawu dokupiłem lipną antenę (nie pamiętam nawet co to było), niedawno wymieniłem ją na ori Midland ML-145 160cm i na radyjko nie narzekam Link to comment Share on other sites More sharing options...
GracjanS4 Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Ja mam Unidena 520XL i za tą kasę jestem mega zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Unidena to chyba już nie można używać po legalu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franek Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 pioter, dlatego na allegro są opisane jako model kolekcjonerski Link to comment Share on other sites More sharing options...
GracjanS4 Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Miałem już nie jedną kontrolę i nigdy nikt nie zapytał o radio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neostar Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Łatysz, Yosan Turbo również polecam, kupiłem ostatnio 2 szt. do służbowych Jumperów i mimo strasznie zakłóconej instalacji działają bardzo dobrze z Missouri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 sq8shq, jakiś rok temu nawet szukałem starego Presidenta, niestety jak go wziąłem do ręki, to okazało się, że nie mam odpowiedniego miejsca w samochodzie dla tego klocka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek305 Posted October 23, 2011 Author Report Share Posted October 23, 2011 Wybiorę tego Yosana dziękuje Chłopaki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Policja nie może kontrolować czy radio posiada legalizację tak samo jak nie może nakładać mandatu za to ze radio teoretycznie nie posiada homologacji, bo nie ma takich uprawnień, jedynie może skierowac radio do odpowiedniej instytucji i jeśli wyjdzie ze nie spełnia norm może nałożyć mandat. Posta pisze z telefonu także przepraszam za ewentualne błędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadrifoglio Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 A ja mam pytanko odnośnie eksploatacji jeszcze - czy antenę mogę odkręcać z tej podstawki magnetycznej i nie spowoduje to jej jakiegoś rozstrojenia?? I czy jest jakaś specjalna technika zamykania drzwi z wypuszczonym kablem?? Na kablu widać już z dwa delikatne wgłębienia od zamykania drzwi chociaż starałem się upchnąć ten kabel jak najlepiej:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angrzeda Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Jeśli jest mocowana do podstawki np. tzw. motylkiem, to możesz ją odkręcać, a jeśli bat anteny jest wsunięty i przymocowany np. małym ampulem, to każde wysunięcie bata spowoduje zmianę zestrojenia. Co do mocowania kabla... Ja bym się akurat nie martwił kablem, przyjrzyj sie miejscu w którym dotyka on lakieru Podczas jazdy (wiatr), a w większym stopniu jego przesunięcia podczas zamykania czy otwierania drzwi powodują rysowanie lakieru. Po pewnym czasie taki niezabezpieczony "kabel" potrafi zetrzeć warstwę bezbarwną, bazę aż do podkładu a nawet gołej blachy. Pewnym rozwiązaniem jest naklejenie na dachu, słupku czy innym miejscu kontaktu bezbarwnej folii samoprzylepnej, która na jakiś czas zabezpieczy powłokę lakierniczą. Niemniej stale trzeba kontrolować te miejsca, żeby któregoś dnia się "nie zdziwić" Aha, fabryczna gumowa podkładka pod antenę (magnesówkę) też nie uchroni przed rysami Link to comment Share on other sites More sharing options...
DDominikk Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 A co myślicie o M-TECH LEGEND II? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Jeśli jest mocowana do podstawki np. tzw. motylkiem, to możesz ją odkręcać, a jeśli bat anteny jest wsunięty i przymocowany np. małym ampulem, to każde wysunięcie bata spowoduje zmianę zestrojenia. Co Ty piszesz kolego? Antena do podstawy magnetycznej jest przykręcana albo motylkiem (to rzadko) albo w podstawie jest gniazdo, a antena jest zakończona wtykiem UC. Odkręcanie i przykręcanie anteny nie zmienia SWR, za to zdjęcie całej anteny razem z podstawą i postawienie jej w innym miejscu na aucie owszem Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 a jeśli bat anteny jest wsunięty i przymocowany np. małym ampulem, to każde wysunięcie bata spowoduje zmianę zestrojenia Z jednej strony masz racej bo zapewne mowisz o antenach strojonych poprzez skracanie bata przy podstawie (miejsce gdzie bat wchodzi do cewki), niemniej to nie ma nic wspolnego ze zdjeciem cewki z mocowania. Jezeli kolega zdejmie sam bat to zapewne rozstroi antene, tylko po co mialby to robic? W momencie gdy odkrecisz antene od podstawy (odkrecisz cala cwke wraz z promiennikiem) to nie ma opcji aby cos rozstroic (przy zalozeniu ze samo mocowanie anteny - np. magnes - pozostanie nieruszone) Co do mocowan to moim zdaniem wygodniejsze sa typu PL natomiast praktyczniejsze w zimie sa typu DV - w mocowaniach PL nalezy zakladac kapturek na gwint PL po zdjeciu cewki tak aby nie dostala sie tam woda, w przypadku mocowania DV nie ma takiej potrzebo bo antena dziala na zwarciu. Zakladanie DV jest duzo bardziej czasochlonne niz PL. Bardzo dobrym polaczeniem tych rozwiazan sa anteny Sirio Turbo - sama antena ma mocowanie PL, jednak cewka jest przykrecana do mocowania na przegubie kulkowym dzialajacym na zwarciu tak jak mocowanie DV. Przez co szybko sie ja zaklada, w mgnieniu oka mozna polozyc a na dodatek nie ma potrzeby oslaniania miejsca mocowania cewki do uchwytu. P.S. Sory za malo jasny jezyk - chory jestem i mysle jakos od tylu... [ Dodano: 25 Październik 2011, 09:51 ] Aha, fabryczna gumowa podkładka pod antenę (magnesówkę) też nie uchroni przed rysami Ta guma w zamysle producenta/projektanta wcale nie miala zadania chronic lakier - ta teorie dorobili sprzedawcy. Guma przedewszystkim chroni przed dostepem wody do magnesu oraz wtyku a to ze daje pewna ochrone przed rysami to juz inna bajka wogole. Tak samo aluminiowa folia naklejona pod oslona gumowa na sam magnes nie jest tylko ozdoba. Przy okazji nalezy pamietac ze mocowania magnesowe zostaly wymyslone po to aby sporadycznie i czasami zalozyc antene tam gdzie nie ma opcji zrobic tego inaczej - nikt tej metody nie wymyslal tak aby byla bezpieczna dla lakieru na dluzsza mete. Wszelakie podkladki pod antene typu folie, filce i inne pierdoly naklejane na lakier w jakims stopniu zmiejszaja skutecznosc anteny - im bardziej ochronimy lakier pod antena tym mocniej ja odizolujemy od blachy a co za tym idzie mozemy stracic wogole mase na antenie. Taka ciekawostka. Na autach ktore maja dach z tworzyw sztucznych nie montuje sie anten magnesowych wcale nie ze wzgledu na fakt ze magnes sie tam nie utrzyma (zawsze mozna dac magnes od spodu i sie utrzyma). Nie robi sie tego z jednego prostego powodu - nie bedzie masy na antenie. [ Dodano: 25 Październik 2011, 09:54 ] A co myślicie o M-TECH LEGEND II? Chinski odpowiednik starych u520 - niestety to juz tylko teoretycznie przypomina stare u520 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadrifoglio Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Mam Sirio 100 normalnie wkręcaną na gwint chociaż dokładnie jak to jest to nie wiem bo jeszcze nie wkręcałem jej.Antene mam wypuszczaną przez tylne drzwi i jak kogoś z tyłu wożę to wolał bym ją odkręcić i wrzucić do bagażnika żeby po niej nie deptali jak leży pod nogami:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek305 Posted October 25, 2011 Author Report Share Posted October 25, 2011 Mozesz odkręcać i zdejmować, ja też tak robię jak samochód ma dłużej stać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angrzeda Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 michałoś napisał: Co Ty piszesz kolego? http://lew.wsinf.edu.pl/~spedycja/cbserwis/145dv/6.jpg http://img.bazarek.pl/174974/12735/1489 ... 0e3e36.jpg Mając antenę magnetyczną musisz się liczyć, że idealnie zestrojona nie będzie, ale jeśli ustawiasz ją praktycznie w tym samym miejscu nie odczujesz różnicy. Odkręcany bat z cewką jak na pierwszym zdjęciu w niczym nie zmieni SWR, wyjęcie bata z cewki jak na drugiej fotce - na pewno to zepsuje - o tym pisałem. Poza tym skupiłem sie na antenach z podstawą magnetyczną, których używa większość "mobili". Co do szczegółów - doskonale opisał to sq8shq, czemu akurat się nie dziwię, bo mamy tutaj prawdziwego fachowca (nick mówi sam za siebie - pozdrawiam krótkofalowca). Co do Sirio 100 - możesz spokojnie ją odkręcać w razie potrzeby [/b] Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Tylko w przypadku wilsona, odkręcasz cały bat od podstawy z podstawy wychodzi śruba chyba 8 i do niej przykręcany jest bat. A ta śrubka jest od strojenia. Zresztą Wilson to nie antena angrzeda, też jesteś krótkofalowcem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now