Marco Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Oryginalnie zamontowane radio w Seacie gasło razem z przekręceniem kluczyka w pozycję "0". Problem mój polega na tym ze w oryginalną kostkę przyłączeniową( w instalacji samochodu) wchodzą przewody:czarny i czerwono żółty -zasilający. Są jeszcze dwa cienkie przewody w kolorze bezowym ale po podłączeniu do nich nic się nie dzieje. O co chodzi. Po prostu nie mogę wyłączyć radia! Cały czas jest zasilanie. Żeby radio działało musiałem zmostkować przewody -zasilania stałego i wzbudzenia "po stacyjce", gdyż tego drugiego zwyczajnie nie ma pod co podpiąć. Jakieś wskazówki gdzie się bezpiecznie wpiąć z przewodem wzbudzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Marco, wpadnij na kawę to zobaczymy co zrobić. Tam masz ISO bo się nie orientuję ? W instalacji samochodowej powinno być zasilanie stałe i chwilowe działające po przekręceniu kluczyka.Jest tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałoś Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Masz miernik napięcia? Sprawdź gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka, a gdzie jest stałe. Może po prostu seat wykorzystał inne przewody (całe życie byłem przekonany ze czarny to masa, a w VB masa ma kolor brązowy ) Rozumiem też, że zmieniłeś radio z serii na jakieś inne tak? i po tym nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihnova Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Może też być tak, że poprzedni właściciel celowo poprowadził dodatkowy przewód za stacyjką, właśnie po to, żeby radio miało napięcie po wyjęciu kluczyka. Trzeba miernik w dłoń i pomierzyć, jeśli nie będzie to zostaje poprowadzenie przewodu od stacyjki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Rozumiem też, że zmieniłeś radio z serii na jakieś inne tak? i po tym nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka?Tak jest...nie dopisałem. Nie wyłącza się w ogóle. Nawet z przycisku w radiu.wpadnij na kawę to zobaczymy co zrobić. Dzięki za zaproszenie a' date='le chyba trochę za daleko mam do Ciebie W instalacji samochodowej powinno być zasilanie stałe i chwilowe działające po przekręceniu kluczyka.Jest tak?No właśnie nie. Jest tylko stałe.Może też być tak' date=' że poprzedni właściciel celowo poprowadził dodatkowy przewód za stacyjką,[/quote']I nikt nic nie grzebał ,wszystko jest oryginalnie.Masz miernik napięcia? No właśnie nie...zostaje poprowadzenie przewodu od stacyjkiA to jest bezpieczne? Nic sie nie popali? Moze miał ktoś z Was podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Tam masz złącze Quadlock http://studio24.prv.pl/ Tu wszystko znajdziesz a na pytania chętnie odpowiedzą. Chłopaki są na elektroda.pl jakby co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neclocus Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Moze miał ktoś z Was podobny problem? podobnego nie ale znany mi jest topic z forum VW gdzie zmiana dedykowanego radia RCD300 na RCD310 powodowala nadmierny pobor energii z akumulatora, nawet wtedy kiedy samochod stal bez wlaczonych zadnych odbiornikow (rowniez radia), pomogla wymiana sterownika gateway, byc moze w tym sterowniku ktory posiadasz nie ma zakodowanego sterownika radia ktore chcesz zamontowac moze to dla Ciebie powinien byc trop, sprobuje zlapac znajomego ktory ma o tym pojecie i napisac cos wiecej napisz jakie radio chcesz podlaczyc? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 napisz jakie radio chcesz podlaczyc? Pioneer AVH-P3100DVD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Zadałeś temat i tak szukam cały czas i powiem,że może być problem bowiem : Jest to złącze używające magistrali CAN. Wiele sygnałów jest przesyłanych po tej magistrali. Są to:- informacja o włączonym zapłonie - informacja o włączonych światłach - informacja o prędkości Następny krok to przesyłanie informacji sterujących oraz sygnału audio w postaci cyfrowej za pomocą linii światłowodowej. W złączu FAKRA są miejsca na dwa światłowody nadawcze i dwa odbiorcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihnova Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Nie wyłącza się w ogóle. Nawet z przycisku w radiu. W takim razie coś jest nie tak i to niekoniecznie jest związane z instalacją, problem może być też w samym radiu. Z tego zdania rozumiem, że aby wyłączyć radio musisz ściągnąć panel lub odpiąć kostkę z zasilaniem, tak? Jeśli to nie problem zrób proszę zdjęcia kostek zasilających (od strony radia i tej w samochodzie) z kolorami przewodów i podaj typ radia (a może na radiu jest schemat instalacji lub masz wersję papierową to może też zrób foto). A to jest bezpieczne? Nic sie nie popali? Jak najbardziej jest to bezpieczne, przewód lutujesz zabezpieczasz taśmą izolacyjną i wsio śmiga bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 mihnova, Jesli chodzi o to co dzieje się za oryginalna kostka Seata (czyli miedzy tym złączem a radiem) to ja wiem. Chodzi o fabryczną instalacje,gdzie nie ma 3 przewodu +12V wzbudzenia. [ Dodano: 20 Październik 2011, 09:53 ] aby wyłączyć radio musisz ściągnąć panelProblem w tym ze to radio nie ma ściąganego panela.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Marco, W instalacji masz CAN+ pin 9, +12V pin 15 i SAFE pin16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihnova Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Marco, znalazłem taki opis jednego z użytkowników tego radia z forum vwgolf.pl Już to ogarnąłemczarno- czerwony to + z stacyjki dla zainteresowanych dwa grube pomarańczowo- żółte to stały + mostkujemy je i podłączamy do żółtego a pod czarno- czerwony podłączamy czerwony i wszystko gra pięknie tak jak powinno tutaj źródło http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=19&t=395285 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Tak to wygląda: To złączka instalacji auta: Od wewnątrz: A to wtyczka przejściówki: jest tylko zasilanie i masa ale to akurat żaden problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Zwykłe iso a nie can/quadlock. Maru namieszałeś. Brakuje Ci jednego pina z zasilaniem. Jak nie masz miernika to weź żarówkę ,dwa przewody i do kostki z instalacji samochodu podłącz (przewód czarny i żółty) zobacz co się dzieje .Później jeden przewód do masy a drugi kolejna czarny i żółty. Jeśli sugerować się kolorami to jest "???" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 No niby tak ale zauważ ze "z auta" wychodzą tylko :zasilający-czerwono-żółty i masa-brązowy. Te dwa cienkie przewody nie wiem do czego są...W każdym razie przy podpinaniu się pod nie w różnych konfiguracjach nic się nie dzieje. A no i jeszcze zapomniałem dopisać ze gdy jest podłączone na stałe czyli zmostkowane +12V i wzbudzenie ,to nie ma zasilania na "antenne control". A bez tego dupa bo dwa wzmacniacze czekają na znak sygnał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałoś Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Te dwa cienkie przewody nie wiem do czego są...W każdym razie przy podpinaniu się pod nie w różnych konfiguracjach nic się nie dzieje Może regulacja podświetlenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 No niby tak ale zauważ ze "z auta" wychodzą tylko :zasilający-czerwono-żółty i masa-brązowy. trzeba podpiąć przewód z sygnałem zasilającym pod bezpieczniki. Te dwa cienkie przewody nie wiem do czego są... telefon mute i pilot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihnova Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Marco, a próbowałeś podłączyć jak w załączonym przeze mnie linku? kable w kości radia to: 2 grube żółto pomarańczowe stały +(1) gruby brazowo czarny masa(2) ciękie:(do czego one słóżą) pomarańczowo- brązowy(3) pomaranczowo- czarny(4) czarno- czerwony (5) czarno- czerwony to + z stacyjki dwa grube pomarańczowo- żółte to stały + mostkujemy je i podłączamy do żółtego a pod czarno- czerwony podłączamy czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 mihnova, a skąd 5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 trzeba podpiąć przewód z sygnałem zasilającym pod bezpieczniki.Czyli ten wzbudzajacy ktorego brakuje w kostce. Tez o tym gdzies wyczytałem. Ale gdzie w bezpieczniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Marco, chłopie gdzie masz bezpieczniki? Jak już znajdziesz! Podpinasz przewod pod obwód który dostaje zasilanie po przekręceniu kluczyka. Druga strona pod kostkę wg schematu złączą ISO. Proste. Jeśli nie chcesz sterowania po kluczyku przerzuć zasilanie z żółtego przewodu na brakujący pin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Podpinasz przewod pod obwód który dostaje zasilanie po przekręceniu kluczyka. Tyle ze potrzebuje miernik żeby taki obwód znaleźć,a takowego nie posiadam. Ale coś będę szukał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 20 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Marco, nie czytasz co Ci pisze. Potrzebujesz żarówkę 12V obojętnie jaka i dwa przewody. Jeśli po przekręceniu kluczyka pojawi się zasilanie zapali się żarówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 20 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 no tez napisalem ze bede tego obwodu szukal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się