Skocz do zawartości

Jak podłączyć radiodwarzacz w aucie z szyną CAN


Marco

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginalnie zamontowane radio w Seacie gasło razem z przekręceniem kluczyka w pozycję "0". Problem mój polega na tym ze w oryginalną kostkę przyłączeniową( w instalacji samochodu) wchodzą przewody:czarny i czerwono żółty -zasilający. Są jeszcze dwa cienkie przewody w kolorze bezowym ale po podłączeniu do nich nic się nie dzieje.

O co chodzi. Po prostu nie mogę wyłączyć radia! Cały czas jest zasilanie. Żeby radio działało musiałem zmostkować przewody -zasilania stałego i wzbudzenia "po stacyjce", gdyż tego drugiego zwyczajnie nie ma pod co podpiąć.

Jakieś wskazówki gdzie się bezpiecznie wpiąć z przewodem wzbudzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Marco, wpadnij na kawę to zobaczymy co zrobić. Tam masz ISO bo się nie orientuję ? W instalacji samochodowej powinno być zasilanie stałe i chwilowe działające po przekręceniu kluczyka.Jest tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz miernik napięcia?

 

 

Sprawdź gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka, a gdzie jest stałe. Może po prostu seat wykorzystał inne przewody ;) (całe życie byłem przekonany ze czarny to masa, a w VB masa ma kolor brązowy ;) )

 

 

Rozumiem też, że zmieniłeś radio z serii na jakieś inne tak? i po tym nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też być tak, że poprzedni właściciel celowo poprowadził dodatkowy przewód za stacyjką, właśnie po to, żeby radio miało napięcie po wyjęciu kluczyka. Trzeba miernik w dłoń i pomierzyć, jeśli nie będzie to zostaje poprowadzenie przewodu od stacyjki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem też, że zmieniłeś radio z serii na jakieś inne tak? i po tym nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka?
Tak jest...nie dopisałem. Nie wyłącza się w ogóle. Nawet z przycisku w radiu.
wpadnij na kawę to zobaczymy co zrobić.
Dzięki za zaproszenie a' date='le chyba trochę za daleko mam do Ciebie :)
W instalacji samochodowej powinno być zasilanie stałe i chwilowe działające po przekręceniu kluczyka.Jest tak?
No właśnie nie. Jest tylko stałe.
Może też być tak' date=' że poprzedni właściciel celowo poprowadził dodatkowy przewód za stacyjką,[/quote']I nikt nic nie grzebał ,wszystko jest oryginalnie.
Masz miernik napięcia?
No właśnie nie...
zostaje poprowadzenie przewodu od stacyjki
A to jest bezpieczne? Nic sie nie popali?

 

Moze miał ktoś z Was podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze miał ktoś z Was podobny problem?

 

podobnego nie ale znany mi jest topic z forum VW gdzie zmiana dedykowanego radia RCD300 na RCD310

powodowala nadmierny pobor energii z akumulatora, nawet wtedy kiedy samochod stal bez wlaczonych zadnych

odbiornikow (rowniez radia), pomogla wymiana sterownika gateway, byc moze w tym sterowniku ktory

posiadasz nie ma zakodowanego sterownika radia ktore chcesz zamontowac

 

moze to dla Ciebie powinien byc trop, sprobuje zlapac znajomego ktory ma o tym pojecie i napisac cos wiecej

napisz jakie radio chcesz podlaczyc?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zadałeś temat i tak szukam cały czas i powiem,że może być problem bowiem :

 

 

Jest to złącze używające magistrali CAN. Wiele sygnałów jest przesyłanych po tej magistrali. Są to:

- informacja o włączonym zapłonie

- informacja o włączonych światłach

- informacja o prędkości

Następny krok to przesyłanie informacji sterujących oraz sygnału audio w postaci cyfrowej za pomocą linii światłowodowej. W złączu FAKRA są miejsca na dwa światłowody nadawcze i dwa odbiorcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyłącza się w ogóle. Nawet z przycisku w radiu.

W takim razie coś jest nie tak i to niekoniecznie jest związane z instalacją, problem może być też w samym radiu. Z tego zdania rozumiem, że aby wyłączyć radio musisz ściągnąć panel lub odpiąć kostkę z zasilaniem, tak? Jeśli to nie problem zrób proszę zdjęcia kostek zasilających (od strony radia i tej w samochodzie) z kolorami przewodów i podaj typ radia (a może na radiu jest schemat instalacji lub masz wersję papierową to może też zrób foto).

A to jest bezpieczne? Nic sie nie popali?

Jak najbardziej jest to bezpieczne, przewód lutujesz zabezpieczasz taśmą izolacyjną i wsio śmiga bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mihnova, Jesli chodzi o to co dzieje się za oryginalna kostka Seata (czyli miedzy tym złączem a radiem) to ja wiem. Chodzi o fabryczną instalacje,gdzie nie ma 3 przewodu +12V wzbudzenia.

 

[ Dodano: 20 Październik 2011, 09:53 ]

aby wyłączyć radio musisz ściągnąć panel
Problem w tym ze to radio nie ma ściąganego panela..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, znalazłem taki opis jednego z użytkowników tego radia z forum vwgolf.pl

Już to ogarnąłem

czarno- czerwony to + z stacyjki

dla zainteresowanych dwa grube pomarańczowo- żółte to stały + mostkujemy je i podłączamy do żółtego

a pod czarno- czerwony podłączamy czerwony

i wszystko gra pięknie tak jak powinno

;)

tutaj źródło http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=19&t=395285

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zwykłe iso a nie can/quadlock. Maru namieszałeś. Brakuje Ci jednego pina z zasilaniem.

 

nowyobrazdw9.jpg

 

Jak nie masz miernika to weź żarówkę ,dwa przewody i do kostki z instalacji samochodu podłącz (przewód czarny i żółty) zobacz co się dzieje .Później jeden przewód do masy a drugi kolejna czarny i żółty. Jeśli sugerować się kolorami to jest "???"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale zauważ ze "z auta" wychodzą tylko :zasilający-czerwono-żółty i masa-brązowy. Te dwa cienkie przewody nie wiem do czego są...W każdym razie przy podpinaniu się pod nie w różnych konfiguracjach nic się nie dzieje.

 

 

A no i jeszcze zapomniałem dopisać ze gdy jest podłączone na stałe czyli zmostkowane +12V i wzbudzenie ,to nie ma zasilania na "antenne control". A bez tego dupa bo dwa wzmacniacze czekają na znak sygnał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
No niby tak ale zauważ ze "z auta" wychodzą tylko :zasilający-czerwono-żółty i masa-brązowy.
trzeba podpiąć przewód z sygnałem zasilającym pod bezpieczniki.

 

Te dwa cienkie przewody nie wiem do czego są...
telefon mute i pilot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, a próbowałeś podłączyć jak w załączonym przeze mnie linku?

 

20110407316.jpg

 

kable w kości radia to:

2 grube żółto pomarańczowe stały +(1)

gruby brazowo czarny masa(2)

ciękie:(do czego one słóżą)

pomarańczowo- brązowy(3)

pomaranczowo- czarny(4)

czarno- czerwony (5)

 

czarno- czerwony to + z stacyjki

dwa grube pomarańczowo- żółte to stały + mostkujemy je i podłączamy do żółtego

a pod czarno- czerwony podłączamy czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Marco, chłopie gdzie masz bezpieczniki? Jak już znajdziesz! Podpinasz przewod pod obwód który dostaje zasilanie po przekręceniu kluczyka. Druga strona pod kostkę wg schematu złączą ISO. Proste.

Jeśli nie chcesz sterowania po kluczyku przerzuć zasilanie z żółtego przewodu na brakujący pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.