Jump to content

Porsche 911 Carrera S & Z Glasur


Evo
 Share

Recommended Posts

  • Administrator

Przedstawiam Wam relację z pracy nad Porsche 911 Carrera S , jak zapewne niektórzy pamiętają kiedyś już je wrzucałem (relacja prawie wygrała konkurs, no dosłownie o mały włos :lol: ) ale że zarówno merytorycznie jak i objętościowo obie pracy dzieli sporo , to zakładam nowy temat zamiast robić update starego.

 

Od ostatnich zabiegów minęło 7 miesięcy i mimo tego że auto było regularnie myte, to stan delikatnie mówiąć określibym na...zmęczony ;)

 

 

W takim stanie zastałem samochód :

 

 

isigp8287.jpg

 

isigp8285.jpg

 

isigp8275.jpg

 

isigp8278.jpg

 

isigp8282.jpg

 

isigp8284.jpg

 

isigp8293.jpg

 

 

Na start lekki prewash z opryskiwacza ręcznego :

 

 

isigp8297.jpg

 

isigp8299.jpg

 

isigp8300.jpg

 

 

Następnie mycie kół, spodziewałem się ciężkiej przeprawy bo niemyte od 7 m-cy koła w sportowym aucie to sporo zabawy. Użyte zostało VP Billberry 1:2 ,szczotka i pędzelki Raceglaze'a.

 

 

isigp8329.jpg

 

isigp8332.jpg

 

isigp8334.jpg

 

isigp8335.jpg

 

isigp8343.jpg

 

 

Coś tam się domyło ;)

 

 

isigp8349.jpg

 

isigp8353.jpg

 

 

Następnie detale, wnęki i inne pierdoły, w akcji moja magiczna mikstura.

 

 

isigp8360.jpg

 

isigp8361.jpg

 

isigp8364.jpg

 

isigp8368.jpg

 

isigp8371.jpg

 

isigp8372.jpg

 

isigp8373.jpg

 

isigp8374.jpg

 

isigp8375.jpg

 

isigp8387.jpg

 

isigp8390.jpg

 

isigp8391.jpg

 

isigp8392.jpg

 

isigp8397.jpg

 

 

Właściwe mycie auta, za pomocą Wolf's Chemicals White Satin & SV Washpudla :

 

 

isigp8400.jpg

 

isigp8402.jpg

 

isigp8416.jpg

 

isigp8421.jpg

 

isigp8422.jpg

 

isigp8424.jpg

 

 

Po myciu auto dostało solidną dawke VP Citrus Tar Remover,a następnie zostało wyglinkowane :

 

 

isigp8433.jpg

 

isigp8436.jpg

 

 

Suszymy :

 

 

isigp8437.jpg

 

isigp8438.jpg

 

isigp8440.jpg

 

 

W zasadzie to auto zaczyna wyglądać już całkiem nieźle ;)

 

Prosiak wprowadzony do garażu , odpalamy światełka prawdy...

 

 

isigp8442.jpg

 

 

Pod Led Lenserem nie wygląda to źle :

 

 

isigp8471.jpg

 

 

A pod halogenem...

 

 

isigp8492.jpg

 

isigp8475.jpg

 

isigp8488.jpg

 

isigp8478.jpg

 

isigp8489.jpg

 

 

No bez szału niestety , auto dostało mocno w kość od mojej ostatniej wizyty. Na auto miałem jeden dzień więc ustaliliśmy z właścicielem że robimy jednostopniową korekte. Na więkoszści auta użyłem kombinacji 3M Extrafine i pomarańczowego pada Festoola , w kilku miejscach wspomagałem się Meguiarsem 205 do wykończenia, miejsca szczególnie dojechane potraktowałem pomarańczowym padem SV i pastą cutting 4Nano ( wybaczcie, zapomniałem handlowej nazwy :( )

 

 

isigp8497.jpg

 

isigp8647.jpg

 

isigp8500.jpg

 

isigp8504.jpg

 

isigp8512.jpg

 

isigp8660.jpg

 

isigp8602.jpg

 

isigp8603.jpg

 

 

Maska/przedni zderzak, dzieje się...

 

 

isigp8606.jpg

 

isigp8607.jpg

 

isigp8609.jpg

 

isigp8611.jpg

 

isigp8612.jpg

 

isigp8614.jpg

 

isigp8615.jpg

 

 

Drzwi kierowcy/tylny błotnik :

 

 

isigp8625.jpg

 

 

Nie, to nie jest zdjecie 50/50 , tak mocno skatowane były drzwi w porównaniu do błotnika...

 

 

isigp8630.jpg

 

 

Trochę lepiej :

 

 

isigp8636.jpg

 

 

Interesujące znalezisko na klamce :shock::shock::shock:

 

 

isigp8640.jpg

 

 

Do inspekcji użyty zosał CarPro Eraser :

 

 

isigp8624.jpg

 

isigp8654.jpg

 

isigp8655.jpg

 

 

Z lakierem to z grubsza by było na tyle, nie dawałem żadnego cleanera/glaze etc , niech wosk ma pole do popisu... :-]

 

 

Następnie to co każdy detailer lubi najbardziej...szybki :kox: Tu też się dzieje, szczególnie od środka.

 

 

isigp8658.jpg

 

isigp8661.jpg

 

 

SV Crystal :

 

 

isigp8664.jpg

 

isigp8665.jpg

 

 

Następnie przyszla kolej na koła , zaczynamy od felg :

 

 

isigp8667.jpg

 

 

W akcji mój prywatny skarb - "vintage'owy" SV Cleaner Fluid z 2004r ;)

 

 

 

isigp8668.jpg

 

isigp8669.jpg

 

isigp8687.jpg

 

 

Po cleanerze wosk, standardowo :

 

 

isigp8670.jpg

 

isigp8671.jpg

 

isigp8672.jpg

 

 

Na opony i nadkola - SV Pneu :

 

 

isigp8679.jpg

 

isigp8680.jpg

 

isigp8686.jpg

 

 

Po kołach wziąłem się za silnik. Tak, dość dziwny moment na robienie brudnego silnika , po skończonej korekcie etc :P Właścicel nie był specjalnie przekonany do zalewania silnika 911 dziesiątkami litrów wody z myjki , dlatego przy myciu auta nie było nic przy nim robione. Okazało się potem że pod ręka jest myjka parowa Karchera, więc szkoda by jej nie przetestować ;)

 

 

isigp8537.jpg

 

isigp8538.jpg

 

isigp8539.jpg

 

isigp8540.jpg

 

 

Pierwsze podejście :

 

 

isigp8544.jpg

 

isigp8545.jpg

 

 

Zagotował się :D Nie powiem, fajna zabawa ;)

 

Przecieramy szmatką...

 

 

isigp8549.jpg

 

 

Jak na ~ roczny brud, mój całkowity brak doświadczenia i mycie samą wodą to raczej nie jest źle ;) Reszta silnika doczyszczona, na tworzywa poszedł SV Pneu :

 

 

isigp8599.jpg

 

isigp8580.jpg

 

isigp8581.jpg

 

isigp8587.jpg

 

isigp8596.jpg

 

 

Co najlepsze, do mycia silnika , bagażnika , wnęk i drobnych pierdół we wnętrzu zużyłem całe 300 ml wody ;) Zaskoczył mnie również fakt że mimo OGROMNEJ ilości pary, naprawdę niewielka jej część osadza się w postaci wody na lakierze. W trakcie mycia silnika miałem czarne wizje całego nadwozia umalowanego w rozwodniony syf z silnika, nic podobnego na szczęście.

 

 

Na zewnętrzne tworzywa i uszczelki użyty został Raceglaze Color Enhance :

 

 

isigp8693.jpg

 

isigp8697.jpg

 

isigp8698.jpg

 

isigp8703.jpg

 

 

Teraz wydechy...tego w zasadzie nie powinienem pokazywać bo to najsłabszy element pracy :/ Z nieznanych mi powodów zabrałem ze sobą samego Autosola, bez wełny stalowej. A Autosol na mikrofibrze przy tak zapuszczonych końcówkach to śmiech na sali , ale i tak jest ciut lepiej niż było. Pocieszam się tylko że seryjne 3.8 by Porsche jest tak podlane paliwem, że zaraz to wróci do poprzedniego stanu :kox::oops:

 

 

isigp8705.jpg

 

isigp8707.jpg

 

isigp8708.jpg

 

 

Ok, zapomnijmy może o tym :P Pora na wosk :evil:

 

 

isigp8889.jpg

 

isigp8722.jpg

 

isigp8727.jpg

 

 

Zawodnik wagi ciężkiej, dosłownie (opakowanie :shock: ) i w przenośni ;) Woskowi poświęce osobny temat , ale dopiero w przyszłym tygodniu ponieważ chce go przestować na innych autach przed wydaniem oceny ;)

 

 

Nakładamy :

 

 

isigp8736.jpg

 

isigp8739.jpg

 

isigp8743.jpg

 

 

Wosk po 20 minutach spolerowany zielonymi Sonusami i SV Micropolish, co się ukazuje naszym oczom...

 

 

To za chwilę, najpierw wnętrze ;)

 

 

isigp8376.jpg

 

isigp8377.jpg

 

isigp8381.jpg

 

 

Stan jaki jest każdy widzi :roll:

 

 

Zaczynamy od bagażnika :

 

 

isigp8896.jpg

 

isigp8901.jpg

 

isigp8900.jpg

 

isigp8903.jpg

 

 

Tutaj też użyta została para ;)

 

 

isigp8906.jpg

 

isigp8907.jpg

 

isigp8908.jpg

 

 

SV CF w akcji :

 

 

isigp8915.jpg

 

isigp8916.jpg

 

 

Na plastik we wnętrzu poszedł Raceglaze Colour Enhance :

 

 

isigp8919.jpg

 

 

Środek auta , zaczynamy od skóry :

 

 

isigp8921.jpg

 

isigp8922.jpg

 

isigp8928.jpg

 

isigp8929.jpg

 

isigp8932.jpg

 

isigp8933.jpg

 

isigp8958.jpg

 

 

Strona pasażera po, kierowcy przed :

 

 

isigp8936.jpg

 

 

Wnętrze zostało oczywiście odkurzone , tylne siedziska zdemontowane :

 

 

isigp8937.jpg

 

isigp8940.jpg

 

 

Tworzywa w środku przetarte SV Quick Interior Finish :

 

 

isigp8942.jpg

 

isigp8943.jpg

 

isigp8944.jpg

 

isigp8945.jpg

 

isigp8948c.jpg

 

isigp8949.jpg

 

isigp8955.jpg

 

 

Czym byłaby relacja bez "śłitaśnej fotki" z pedzelkiem :lol:

 

 

isigp8956.jpg

 

 

I niestety, w tym miejscu aparat łaskawie zaszczycił mnie komunikatem "Battery depleted" , i to by było na tyle jeśli chodzi o zdjęcia wnętrza po robocie...Zrobiłem tylko jedno marne foto z fleszem pod sam koniec pracy, pożyczonym aparatem :

 

 

isimg1209.jpg

 

 

Wróćmy zatem powrót do miejsca gdzie relacja został przerwana, czyli zdjęcia po woskowaniu, tak prezentuje się skończone auto z zewnątrz :)

 

 

isigp8744.jpg

 

isigp8752.jpg

 

isigp8754.jpg

 

isigp8757.jpg

 

isigp8786.jpg

 

 

Cały dzień lał deszcz, zaczęło się przejaśniać więc była okazja żeby pooglądać jak to wyszło w świetle dziennym :

 

 

isigp8773.jpg

 

isigp8810.jpg

 

isigp8817.jpg

 

isigp8827.jpg

 

isigp8830.jpg

 

isigp8831.jpg

 

isigp8835.jpg

 

isigp8839.jpg

 

isigp8867.jpg

 

isigp8870.jpg

 

isigp8880.jpg

 

isigp8812.jpg

 

isigp8852.jpg

 

 

Na moment nawet wyszło słońce i łaskawie oświetliło przedni blotnik i koło :P

 

 

isigp8847.jpg

 

isigp8848f.jpg

 

 

To by było na tyle, dziękuje za uwagę i czas na obejrzenie relacji ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Szkoda że niektórzy mają taki stosunek do pracy detailerów, ale z drugiej kto bez nich zarobiłby na chleb ;)

 

Popsułeś mi wieczór Evo, bo wrzucam PSB z myślą że będzie fajne i w ogóle. Wchodzę godzinę później a tu takie coś :(

 

 

 

:-]

 

Lakier jest przepiękny :good: ( zarówno kolor jak i obecny stan )

Link to comment
Share on other sites

Super relacja, jak na 7 miesięcy to trochę dojechany lakier. Powiedz mi ile jeszcze taki korekt żółtym korkiem możesz przeprowadzić na tym lakierze?? Bo coś mi się wydaje że po zimie Prosiak będzie wyglądał podobnie.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Evo przesadzasz, znowu relacja z tego samego auta.... :evil:

Żartuję oczywiście, Ty to możesz wszystkie relacje robić na tej samej furze a i tak będą ciekawe.

I zawsze się jakiś ciekawy wosk załapie - jak nie w ładnym pudełku to w słitaśnym woreczku :lol:

 

Z dwa zdania o szamponie Wolf'sa można prosić ? :-]

Piana widzę fajna ale jak zapach, poślizg, wydajność ?

Link to comment
Share on other sites

Lo matko, tydzien bym nad tym sleczal, a Ten ci napisze, ze w dnioweczke wyrobil :shock: Wez sie tu czowieku nie zdoluj :P Szacun :good:

 

pastą cutting 4Nano ( wybaczcie, zapomniałem handlowej nazwy :( )

 

Dalo rade? :) Ten padzik ponacinany to SV czy Festool? Jaka twardosc?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Dziękuje za miłe opinie ;) Co do czasu pracy - no nie ma co tutaj ukrywać, "trochę" 911 miałem okazje zrobić, praca na aucie które się dobrze zna trwa odpowiednio krócej. Pozatym trzeba pamiętać że to w gruncie rzeczy mały samochód.

 

 

Co do stanu lakieru - to nie tak że właścicel go tak "zajechał" przez 7 m-cy. Chodzi mi oczywiście o rysy, bo brud to wiadomo. To była pierwsza korekta wykonana przeze mnie na tym aucie, poprzednio był tylko nieścierny cleaner na maszynie. Innymi słowy - stan lakieru 7 m-cy temu i wczoraj przed pracą był w gruncie rzeczy podobny. Jeśli chodzi o pytanie ile takich korekt - niewiele. Auto było w przeszłości polerowane kilkukrotnie, gdzieniegdzie papier etc. , przed pracą były mierzone okolice 100um, nie mam niestety zdjęć z pomiarów bo były robione kilka dni wstecz.

 

Z dwa zdania o szamponie Wolf'sa można prosić ?

Piana widzę fajna ale jak zapach, poślizg, wydajność ?

 

Jak oceniasz szampon Wolfs ???

 

Zapach - liczi ( taki owoc, pogooglajcie :P ) , poślizg na bardzo dobrym poziomie, wydajność 1:500, ja daję 1-2 nakrętki na wiadro, nie wiem ile to :P Szampon jest względnie tani i ekonomiczny, swój mam od maja chyba , a spokojnie pół butelki zostało, przy częstym myciu. Wosku nie rusza, generalnie mocno polecam.

 

Dalo rade? Ten padzik ponacinany to SV czy Festool? Jaka twardosc?

 

Ponacinany to SV. Dało radę jak najbardziej , i mimo dość ostrego pada obyło się praktycznie bez holo. Trochę popylił, ale pracowałem na dużych krągłościach ( w końcu to 911 :evil: ) , więc nie było innego wyjścia.

 

Daj więcej info o wosku... myślałem nad nim...

 

Zapraszam w następną niedziele :P Póki co powiem że to bardzo dobrze wydane pieniądze 8-)

 

Dlaczego do plastików użyłeś RG a nie np. SV nano express?

 

Bo Raceglaze to również rewelacyjny środek , mocno niedoceniany. Kupiłem rok temu i tak przeleżał mało używany, postanowiłem go trochę odkurzyć ;)

Link to comment
Share on other sites

Dało radę jak najbardziej , i mimo dość ostrego pada obyło się praktycznie bez holo. Trochę popylił, ale pracowałem na dużych krągłościach ( w końcu to 911 :evil: ) , więc nie było innego wyjścia.

 

Fajnie bo planujemy maly krok w przod w tym temacie, moze jeszcze na ten sezon sie uda :)

 

Co do pylu, to lepiej sie przyznaj, ze pada nie czysciles :P :P :P

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Hey.

 

Swietna robota.

Jakim dokladnie aparatem foty robisz?

 

;) pytam wielu uzytkownikow, poniewaz porownuje foty i zamierzam kupic jakis lepszy aparat na nowy sezon :)

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Jeśli ocenianiamy sam kolor to wybrałbym ten , ale oba są naprawdę bardzo ciekawe i wyróżniają się wśród białych,czarnych,srebrnych etc. No a jeśli chodzi o całokształt ,to....no pytanie retoryczne :P

Link to comment
Share on other sites

No niestety "zielony" nick zobowiązuje i trzeba trzymać fason ;) więc mnie nie zaskoczyłeś 8-):good:

Trochę jestem zły bo spodobała mi się prostota i efekty pracy taką myjką parową i chyba będę kilka setek w plecy :wallbash::mrgreen:

 

Co do wosku, jak z jego spolerowaniem trzeba pilnować czy czas dotarcia nie ma znaczenia??

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Jakim dokladnie aparatem foty robisz?

 

Pentax K10d.

 

, jak z jego spolerowaniem trzeba pilnować czy czas dotarcia nie ma znaczenia??

 

Luzik, po 20 minutach z halogenem walacym prosto w lakier spolerował się bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.