Jump to content

[biała perła] Honda CR-Z 2010


CMQ
 Share

Recommended Posts

W końcu postanowiłem zrobić coś z faktem, że z garażu wypuszczam czyste auta, a sam jeżdżę brudnym. Wtoczyłem więc Zeta do garażu by solidnie się nim zająć. Na początek oczywiście piana VP Neutral z pianownicy PA by poluzować brud.

prewash.jpg

 

Potem oczywiście dokładnie płukanie i mycie mieszanką VP SF i Dodo BTBM na rękawicy Sonus. Glinka 3M z roztworem Dodo jako poślizg zebrała tak niewiele, że szkoda tracić czas na zdjęcia. BTW - nie zobaczycie tu miliona zdjęć typu pędzelek in action czy aplikator mode on bo jak pracuję, to szkoda mi czasu na słitaśnie focie, a niech ucierpi lans factor. Felgi umyte Bilberry, opony APC, tak samo wnęki nadkoli. Felgi potraktowałem również IronX, efekt na zdjęciu.

ironx.jpg

 

Auto wytarłem używając ręczników CG, Wasser Magnet, Meguiar's i takiego fajnego milusiego jak kocyk, co nazwy zapomniałem. Następnie auto poszło w taśmę 3M a wycieraczki w stretcha. Następnie czas podjąć wyzwanie Actimela i złapać w obiektyw rysy na lakierze biała perła. Nie dość że jasny że oczy bolą to jeszcze mieni się na różowo i niebiesko niczym kucykowa królewna po pigułach. Ale rysy są i ja je widzę. W większości to typowe rysy od nieumiejętnego mycia i po prostu od mycia :) Znalazły się też dwa głębsze tematy. Nie ma zdjęć klapy tył i zderzaka tył, bo mnie się baterie skończyły.

tapeup.jpg

 

Zderzak przedni.

zderzak_p.jpg

 

Błotnik lewy tył i brzydka rysa nad wlewem.

wlew_rysa.jpg

 

Oraz ciąg dalszy tego błotnika.

blotnik_lt_3.jpg

blotnik_lt5.jpg

blotnik_lt4.jpg

blotnik_lt2.jpg

blotnik_lt.jpg

 

Maska.

maska3.jpg

maska2.jpg

maska.jpg

 

Drzwi prawe.

drzwi_p2.jpg

drzwi_p.jpg

 

Drzwi lewe.

drzwi_l3.jpg

drzwi_l2.jpg

drzwi_l.jpg

 

Dach.

dach2.jpg

dach.jpg

 

Błotnik prawy tył.

blotnik_pt4.jpg

blotnik_pt2.jpg

blotnik_pt.jpg

 

Błotnik prawy przód.

blotnik_pp2.jpg

 

Błotnik lewy przód i głęboka rysa. Reszta rys jest taka jak na reszcie zdjęć, więc darowałem sobie.

blotnik_lp_rysa.jpg

 

Przyszedł czas na korektę. Każdy panel po 3-4 przejazdy mieszanką UF HC z żółtym korkiem 3M na żółtym waflu 3M w sekwencji średnio-wysokich obrotów. Docisk umiarkowany, zmienne tempo i inspekcja miejscowa IPA po każdym przelocie. Głębokie rysy ze zdjęć potraktowałem wodnymi papierami 3M, co pięknie je wyrównało. Finish tradycyjnie w wykonaniu moje ulubionej Ultrafiny SE na niebieskim gofrze. Korektę oceniam na 99%, lakier reagował bardzo dobrze. Auto opłukałem i umyłem roztworem VP Neutral i płynu do mycia naczyń by wspomóc usuwanie olejków i fillerów z powierzchni lakieru. Roztwór naniosłem pianownicą PA.

foam.jpg

washed2.jpg

washed.jpg

 

Zdjęcia po korekcie. Zderzak przód.

zderzak_p.jpg

 

Maska.

maska2.jpg

maska.jpg

 

Drzwi prawe.

drzwi_p2.jpg

drzwi_p.jpg

 

Drzwi lewe.

drzwi_l.jpg

 

Dach.

dach2.jpg

dach1.jpg

 

Błotnik tył prawy.

blotnik_tp2.jpg

blotnik_tp.jpg

 

Błotnik tył lewy.

blotnik_tl3.jpg

blotnik_tl2_wlew.jpg

blotnik_tl.jpg

 

Błotnik prawy przód.

blotnik_pp.jpg

 

Błotnik lewy przód.

blotnik_lp.jpg

 

Czas na dokładne przetarcie IPA każdego panelu by przygotować lakier pod c.quartz. Po przecierce auto wyglądało tak. Pytanie, czy może wyglądać lepiej?

IMG_4434.jpg

IMG_4428.jpg

 

No pewnie, że może. Ba, musi. Maska mode on, bawełniany padzik w dłoń i odmierzamy krople c/quartza z małej buteleczki. Każda szyba, panel, felga otrzymały po warstwie. Potem, resztę rozdysponowałem po kilku godzinach jako drugą warstwę między felgi, maskę, błotniki przednie, zderzaka przedni, nakładki słupków A i szybę tylną. Planuję nałożyć jeszcze więcej ale skończył mi się kwarc a nie dałem rady dokupić nowego. Po odczekaniu ok 30min wytarłem c.quatrz mikrofibrą Temachem i wypracowałem małymi mikrofibrami Nicols 3000 i rozpocząłem wygrzewanie. Coraz bardziej śmiała mi się gęba w miarę robienia zdjęć.

front.jpg

heatup15.jpg

heatup14.jpg

heatup13.jpg

heatup12.jpg

heatup11.jpg

heatup10.jpg

heatup9.jpg

heatup8.jpg

heatup7.jpg

heatup6.jpg

heatup5.jpg

heatup4.jpg

heatup3.jpg

heatup2.jpg

heatup.jpg

 

Na lakierze wyraźnie widać szklisty efekt c.quartza. Wygląd naprawdę miażdży, efekt perłowy jest wyraźniejszy.

rr_fender4.jpg

rr_fender3.jpg

rr_fender2.jpg

rr_fender.jpg

rightrear2.jpg

rightrear.jpg

back.jpg

 

Lampom i reflektorom też się dostało.

headlamp2.jpg

headlamp.jpg

taillamp.jpg

 

Felgi po dwóch warstwach, na oponach Meg's Endurance.

rim2.jpg

rim.jpg

 

Refleksy na masce.

hood4.jpg

hood3.jpg

hood2.jpg

hood.jpg

 

Oczywiście czarny to to nie jest, ale zobaczyć się w odbiciu można.

detailer.jpg

 

Postanowiłem też wyjść z cienia i pokazać, na kogo będę głosował. Optimus Premier ;)

autobot2.jpg

autobot.jpg

 

Na koniec ujęcia zrobione pod kątem jak największego odbicia.

reflection6.jpg

reflection5.jpg

reflection4.jpg

reflection3.jpg

reflection2.jpg

reflection.jpg

leftrear.jpg

 

Komora silnika odświeżona, dressing nałożony, pokrywa od wewnątrz pokryta Wolfgang Paint Sealant.

IMG_4610.jpg

 

Wnęki drzwi również otrzymały warstwę Wolfganga, przednia szyba dostała warstwę RainX, uszczelki przesmarowane Meg's Tech, podobnie jak zewnętrzne czarne plastiki. Wnętrze odkurzone, dywany wyprane, szyby w środku wyczyszczone pianką Forch, plastiki pokryte Meg's Natural Shine. Na koniec czyszczenie klimatyzacji preparatem Forcha.

IMG_4105.jpg

IMG_4106.jpg

IMG_4108.jpg

IMG_4513.jpg

IMG_4515.jpg

IMG_4517.jpg

IMG_4521.jpg

IMG_4523.jpg

 

Całość zajęła mi ok 26h. Planuję nałożyć jeszcze jedną warstwę po odstępie max miesiąca czasu. Dziękuję za obejrzenie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

Super relacja :good:

Podłoga w garażu profesjonalnie zmoczona przed nanoszeniem CQuartza żeby się żaden pyłek nie unosił :-]

Garaż z możliwością umycia auta to super sprawa, żadna straż miejska nie ma jak się przyczepić ;)

Link to comment
Share on other sites

WOW Lakier lepszy niż nowy :ad: i nie wiedziałem że biały może tak odbijać jestem pod mega wrażeniem. Lakier miękki? bo z tego co czytałem to hondy mają bardzo miękki. Honda CR-Z też niczego sobie jako samochód.

Link to comment
Share on other sites

Lakier jak najbardziej miękki, ale nie na tyle by rysować się od mikrofibry. Teraz kwarc utrzyma go w ryzach. Będą foty z pleneru, ale dziś nie mam już siły. Jest za to statyw ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pozytywne przyjęcie :) Lampę można kupić tutaj, oryginalnie miała grzać mi tyłek na poddaszu ale ma na tyle dużą wydajność że dogrzewam za jej pomocą LSP.

http://www.infralampa.pl/index.htm

 

Zmotywowaliście mnie do walnięcia paru fotek. Nie ma ciekawego pleneru ale fotki pokazują o co kaman.

IMG_4644.jpg

IMG_4636.jpg

IMG_4634.jpg

IMG_4633.jpg

IMG_4632.jpg

IMG_4630.jpg

IMG_4626.jpg

IMG_4624.jpg

IMG_4623.jpg

IMG_4622.jpg

IMG_4618.jpg

IMG_4616.jpg

Link to comment
Share on other sites

Piękne lustereczko wyszło ;)

Ja tylko czekam jak pykniesz fotki w pełnym słońcu, wtedy też uwydatni się piękny perłowy lakier bo teraz tak tego nie widać :)

praca :good:

Nie wiedziałem że po NS megsa aż tak się błyszczą plastiki, trochę za bardzo jak dla mnie, da się uzyskać bardziej matowy efekt? :o

Link to comment
Share on other sites

Toka, nie aż tak jak pokazuje foto. Raz że miałem ostre światło z prawej dwa, że przekręciłem filtr polaryzacyjny w taki sposób by sam kokpit wyłapać bez refleksów, prawa strona deski wyszła wówczas jak tafla.

Link to comment
Share on other sites

autko piękne szczególnie wewnątrz robi wrażenie, Cquarz na białym też widać efekt a sama relacja mimo braku zdjęć miziania pędzelkiem i tak jedna z lepszych :)

 

ale najważniejszy to i tak garaż! można tylko pozazdrościć :oops: gdzie to spływa? opisz jak to masz zrobione :evil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.