Jump to content

Seat Toledo II - czarny metalik? 2004


Justyna
 Share

Recommended Posts

Witam Serdecznie

 

Przedstawiam Wam moją pracę nad Seatem Toledo II. Właścicielem auta jest mój znajomy, który poprosił o dokładne umycie i zabezpieczenie lakieru przed zimą.

 

Marka: Seat

Model: Toledo II

Rok produkcji: 2004

 

Nie ukrywam, że mam słabość do tych aut

:D i bardzo mi się one podobają dlatego postanowiłam zrobić coś więcej dla Niego, ale o tym za chwilę.

 

Środki użyte:

 

1. Mycie:

- piana aktywna VP Neutral Snow Foam

- szampon Maxi Suds II

- APC Megsa do detali i zakamarków w stężeniu 1:5

- IronX

- Soap Gel

 

Akcesoria:

- myjka Kercher K2

- pianownica Karcher (ta mała)

- wiadro

- Grit Guard

- ręcznik do osuszania Fluffy dryer

- pędzelki

- rękawica CG 3w1

 

2. Przygotowanie powierzchni:

- VP Tar & Glue Remover

- Glinka VP Yellow Clay Bar + woda jako lubrykant

 

3. Polerowanie:

- polerka EP 800

- BP Flexipads 125mm i 75 mm

- pady: Urban Honey -biały, Flexipads styl menzerna- biały, pomarańczowy i żółty

- Menzerna FG 500 i Menzerna FF 3000

- IPA

- duża ilość mikrofibr

- taśma maskująca 3M biała i niebieska

- papier ścierny o gradacji 2500 i 3000

 

4. Woskowanie:

- IPA

- Collinite 476s

- MF Eurow shag wave

- aplikator słonko

 

5. Konserwacja:

- CG Pro detailer

 

6. Opony i felgi:

- VP Bilberry Wheel Cleaner

- IronX

- VP Tar & Glue Remover

- APC Megsa

- IPA

- coli 476s

 

7. Pielęgnacja tworzyw zewnętrznych:

- VP Dionysus Trim Glitz

- Meguiars Gold Class Trim Detailer

 

8. Pielęgnacja wnętrza:

- PB Natural Look

 

9. Szyby:

- Glinka VP Yellow Clay Bar

- Megs Glass Cleaner

 

10. Pielęgnacja silnika:

- Meguiars Gold Class Trim Detailer

- APC Megsa

 

PIĄTEK godz. 15:00 – 20:00

 

Auto odebrałam w takim stanie:

 

mini01o.jpg

 

mini05.jpg

 

mini06p.jpg

 

mini11x.jpg

 

mini12h.jpg

 

mini15.jpg

 

mini13.jpg

 

mini03.jpg

 

mini04.jpg

 

Po zdjęciu bagażnika dachowego:

 

mini09u.jpg

 

mini10j.jpg

 

I tablic rejestracyjnych:

 

mini17.jpg

 

I jeszcze dwie fotki w słońcu przed myciem:

 

mini08f.jpg

 

mini14.jpg

 

Przygotowania do mycia

 

mini07.jpg

 

Wstępne mycie felg na razie bo priorytetem był lakier a czasu mało, gdyż wszystko robię sama.

 

mini18.jpg

 

mini19.jpg

 

mini20i.jpg

 

Opony umyte APC Megsa

 

mini50.jpg

 

mini51.jpg

 

I mycie wstępne Tolka mieszanką VP NSF, APC Megsa i Maxi Suds II:

 

mini21s.jpg

 

mini22.jpg

 

Po dwóch minutach:

 

mini24.jpg

 

Po spłukaniu

 

mini25.jpg

 

I czas na mycie zakamarków APC Megsa 1:5

 

mini28.jpg

 

mini29.jpg

 

mini30.jpg

 

mini31.jpg

 

mini32.jpg

 

mini33.jpg

 

mini34.jpg

 

mini35.jpg

 

mini36.jpg

 

Nie zapomniałam też o wycieraczkach

:)

 

mini37.jpg

 

mini38.jpg

 

mini39.jpg

 

mini40.jpg

 

mini41.jpg

 

mini42j.jpg

 

mini43.jpg

 

mini44.jpg

 

mini46.jpg

 

mini47.jpg

 

mini48.jpg

 

mini49.jpg

 

I przyszedł czas na mycie właściwe szamponem Maxi Suds II

 

mini23.jpg

 

mini26.jpg

 

mini27b.jpg

 

Potem auto zostało spłukane, potraktowane VP Tar & Glue Removerem i wyglinkowane

Glinka po drzwiach przednich wyglądała tak:

 

mini53.jpg

 

Po masce

 

mini54.jpg

 

I po dachu

 

mini56.jpg

 

Wyglinkowałam również szyby i auto znów zostało umyte tym razem Soap Gelem od Car Pro

 

mini57.jpg

 

Niestety było już ciemno więc auto po spłukaniu przenocowało w garażu

 

mini60.jpg

 

SOBOTA godz. 8:00 – 19:00

 

Rano auto wyjechało z garażu na oględziny stanu lakieru i.... sami zobaczcie

 

mini62.jpg

 

mini63.jpg

 

W międzyczasie zostało oklejone taśmą

 

mini67.jpg

 

mini68.jpg

 

mini69.jpg

 

mini70x.jpg

 

mini71.jpg

 

mini73.jpg

 

mini74.jpg

 

mini76.jpg

 

I przygotowanie wszystkiego do polerowania, brakuje jeszcze FG 500 na fotce

 

mini64.jpg

 

mini77.jpg

 

W trakcie polerowania FG 500 na Urban honey

 

mini78.jpg

 

mini79g.jpg

 

mini80.jpg

 

Głębsze ryski potraktowane papierkiem 2500 i 3000 tolecut od mx Nowicki

 

mini82.jpg

 

mini83.jpg

 

mini84.jpg

 

I kilka fotek reszty uszkodzeń i hologramów

 

mini90.jpg

 

mini91.jpg

 

mini95.jpg

 

mini96.jpg

 

mini100.jpg

 

Po polerowaniu oczywiście inspekcja z IPA

 

mini101t.jpg

 

Swirle na dachu

 

mini103.jpg

 

mini104.jpg

 

I dla porównania spolerowana prawa strona na razie tylko FG 500

 

mini106.jpg

 

No to polerujemy dalej bo czas goni

 

mini107.jpg

 

mini111.jpg

 

Wżery po ptasich niespodziankach

 

mini113p.jpg

 

mini114.jpg

 

mini116.jpg

 

mini120.jpg

 

mini122.jpg

 

Tylne lampy też troszkę odświeżyłam

 

mini124.jpg

 

mini125.jpg

 

mini126.jpg

 

mini127.jpg

 

mini129.jpg

 

mini131.jpg

 

NIEDZIELA godz. 8:00 – 19:00

 

Tego dnia została zrobiona korekta FF 3000 i umyte dokładnie nadkola i felgi (tylko dwie bo było już ciemno)

 

mini132.jpg

 

mini134.jpg

 

mini141.jpg

 

Felgi umyte VP Bilberry i VP T&GR, a na koniec Iron X

 

mini136.jpg

 

mini137.jpg

 

mini138.jpg

 

Przed założeniem felg z powrotem pasta miedziowa na tarcze

 

mini139.jpg

 

PONIEDZIAŁEK godz. 7:00 – 13:00

 

Tego dnia zostały umyte kolejne dwa nadkola i koła jak powyżej, a następnie przyszedł czas na mycie auta po korekcie. Najpierw bezdotykowo:

 

mini142.jpg

 

Po spłukaniu od razu widać jak coli 476 kropelkuje na felgach

:-]

 

mini143.jpg

 

mini144.jpg

 

I mycie rękawicą

 

mini145.jpg

 

Następnie całe auto zostało dwa razy przetarte IPA i nałożony wosk coli 476s:

 

mini146.jpg

 

Potem delikatnie odświeżona komora silnika:

 

mini148.jpg

 

Wnętrze tylko odkurzone, a na plastikach PB Natural Look

 

mini160.jpg

 

I kilka fotek końcowych

:)

 

mini149.jpg

 

mini150.jpg

 

mini151.jpg

 

mini152.jpg

 

mini153.jpg

 

mini154.jpg

 

mini155.jpg

 

mini157.jpg

 

mini158.jpg

 

mini159.jpg

 

mini162.jpg

 

I to by było na tyle

Nie mam lepszych fotek gdyż czas strasznie szybko uciekał a auto musiało być zwrócone przed 17.

 

Mam nadzieję, że się podobało i dziękuję tym co dotarli do końca mojej relacji

 

Pozdrawiam

Justyna ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

w końcu widać Justynkę na zdjęciach
no tak zrobił się konkurs na pokaż swoją twarz :lol:

Wszystko pięknie ładnie, ale...tą ramkę pod tablicę rejestracyjną warto by było odkręcić, bo to co się tam dzieje :kox:

no i chyba czas pomyśleć o jakimś zadaszeniu, podłodze :o ale chyba najważniejsze o facecie co Ci tą polerkę wyrwie z rąk, cobyś nie zawstydzała więcej męskiego towarzystwa tego forum :D

Link to comment
Share on other sites

Wszystko pięknie ładnie, ale...tą ramkę pod tablicę rejestracyjną warto by było odkręcić, bo to co się tam dzieje

 

jeśli chodzi o tą tylną to niestety nie dało się jej odkręcić bo dotknięcie śrub skutkowało wyrobieniem się gniazda i lipa, a nie chciałam zepsuć nic właścicielowi auta więc zrobione było tak a nie inaczej. Właściciel obiecał, że wymieni śruby i wtedy się tam wymyje dokładniej ;)

 

 

Jeśli chodzi o podłogę i zadaszenie to dziadek powiedział, że na wiosnę wysprząta garaż i wtedy będę mogła wszystko robić tam. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

a ja zazdroszczę przede wszystkim obszernej fotorelacji, do której zawsze mi brakuje cierpliwości :) obiecuję sobie, że zrobię dużo fajnych zdjęć, targam aparat do garażu, robię 4-5 zdjęć,stwierdzam, że na pewno i tak nic nie widać i na tym się kończy fotorelacja- a później jak już zrzucę wszystko na kompa to jestem zła na siebie, że nie uchwyciłam rzeczy, które powinny być :)

 

Reasumując- bardzo fajna praca i relacja! (nie pierwsza i pewnie nie ostatnia ;) )

 

Wiolka

Link to comment
Share on other sites

Co mam napisać, standard, nuda...a sama jestes sobie winna bo od samego początku przyzwyczaiłaś do wypasionych relacji więc musisz pomyśleć o jakimś elemencie, który je jeszcze wzbogaci :-] żeby znowu forum padło

 

A gdzie detailing religów? 8-):P

Swoją drogą w zyciu nie założyłbym bagażnika, który opiera się jakąś częścią o blache

Czemu służy takie zaklejenie elementu jak na tym zdjęciu zdjęciu?:

http://img40.imageshack.us/img40/3194/mini67.jpg

jeśli dobrze widze to tasma jest przez środek szczeliny więc polerując nie dociera się do ok 0.5cm obu elementów :o

Link to comment
Share on other sites

Borek tak nakleiłam taśmę do polerowania maski aby nie przetrzeć brzegów błotnika, gdyż maska jest ciut niżej. Zakrywa ona tylko jakieś 2-3 milimetry maski więc nie widać potem różnicy. Przy polerowaniu błotnika została ona zdjęta ;)

Link to comment
Share on other sites

Jedna malutka uwaga dotyczaca BHP (takie skrzywienie troche zawodowe :evil: )

przy pracach z urzadzeniami zawierającymi elementy obrotowe, takimi jak :ad:

nalezy :!: bezwzglednie :!: spiąć tak długie ( i śliczne :oops: ) włosy .

Link to comment
Share on other sites

Relacja i praca jak zwykle... szacun :good:

Ciekawi mnie tylko jedna rzecz na 6-stej fotce od dołu, widać tam wyraźnie pas tak jakby od śladów polerki.. Miałem kiedyś to samo na Altei, nawet w tym samy miejscu... wstawiałem te zdjęcia na forum kiedyś z zapytaniem co to jest :o

Link to comment
Share on other sites

Jedna malutka uwaga dotyczaca BHP (takie skrzywienie troche zawodowe :evil: )

przy pracach z urzadzeniami zawierającymi elementy obrotowe, takimi jak :ad:

nalezy :!: bezwzglednie :!: spiąć tak długie ( i śliczne :oops: ) włosy .

 

W rzeczy samej, polecam moją relację z BMW E46. Szkoda skalpu, Justyno ;)

Link to comment
Share on other sites

djtomas, to jest rysa do podkładu, po polerce jest troszeczkę mniej widoczna, ale jednak. Nie miałam narazie lakieru zaprawkowego, więc jej nie wypełniałam, poza tym życzeniem właściciela było samo woskowanie, a polerka jest w prezencie ode mnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.