Justyna Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Witam Serdecznie Przedstawiam Wam moją pracę nad Seatem Toledo II. Właścicielem auta jest mój znajomy, który poprosił o dokładne umycie i zabezpieczenie lakieru przed zimą. Marka: Seat Model: Toledo II Rok produkcji: 2004 Nie ukrywam, że mam słabość do tych aut i bardzo mi się one podobają dlatego postanowiłam zrobić coś więcej dla Niego, ale o tym za chwilę. Środki użyte: 1. Mycie: - piana aktywna VP Neutral Snow Foam - szampon Maxi Suds II - APC Megsa do detali i zakamarków w stężeniu 1:5 - IronX - Soap Gel Akcesoria: - myjka Kercher K2 - pianownica Karcher (ta mała) - wiadro - Grit Guard - ręcznik do osuszania Fluffy dryer - pędzelki - rękawica CG 3w1 2. Przygotowanie powierzchni: - VP Tar & Glue Remover - Glinka VP Yellow Clay Bar + woda jako lubrykant 3. Polerowanie: - polerka EP 800 - BP Flexipads 125mm i 75 mm - pady: Urban Honey -biały, Flexipads styl menzerna- biały, pomarańczowy i żółty - Menzerna FG 500 i Menzerna FF 3000 - IPA - duża ilość mikrofibr - taśma maskująca 3M biała i niebieska - papier ścierny o gradacji 2500 i 3000 4. Woskowanie: - IPA - Collinite 476s - MF Eurow shag wave - aplikator słonko 5. Konserwacja: - CG Pro detailer 6. Opony i felgi: - VP Bilberry Wheel Cleaner - IronX - VP Tar & Glue Remover - APC Megsa - IPA - coli 476s 7. Pielęgnacja tworzyw zewnętrznych: - VP Dionysus Trim Glitz - Meguiars Gold Class Trim Detailer 8. Pielęgnacja wnętrza: - PB Natural Look 9. Szyby: - Glinka VP Yellow Clay Bar - Megs Glass Cleaner 10. Pielęgnacja silnika: - Meguiars Gold Class Trim Detailer - APC Megsa PIĄTEK godz. 15:00 – 20:00 Auto odebrałam w takim stanie: Po zdjęciu bagażnika dachowego: I tablic rejestracyjnych: I jeszcze dwie fotki w słońcu przed myciem: Przygotowania do mycia Wstępne mycie felg na razie bo priorytetem był lakier a czasu mało, gdyż wszystko robię sama. Opony umyte APC Megsa I mycie wstępne Tolka mieszanką VP NSF, APC Megsa i Maxi Suds II: Po dwóch minutach: Po spłukaniu I czas na mycie zakamarków APC Megsa 1:5 Nie zapomniałam też o wycieraczkach I przyszedł czas na mycie właściwe szamponem Maxi Suds II Potem auto zostało spłukane, potraktowane VP Tar & Glue Removerem i wyglinkowane Glinka po drzwiach przednich wyglądała tak: Po masce I po dachu Wyglinkowałam również szyby i auto znów zostało umyte tym razem Soap Gelem od Car Pro Niestety było już ciemno więc auto po spłukaniu przenocowało w garażu SOBOTA godz. 8:00 – 19:00 Rano auto wyjechało z garażu na oględziny stanu lakieru i.... sami zobaczcie W międzyczasie zostało oklejone taśmą I przygotowanie wszystkiego do polerowania, brakuje jeszcze FG 500 na fotce W trakcie polerowania FG 500 na Urban honey Głębsze ryski potraktowane papierkiem 2500 i 3000 tolecut od mx Nowicki I kilka fotek reszty uszkodzeń i hologramów Po polerowaniu oczywiście inspekcja z IPA Swirle na dachu I dla porównania spolerowana prawa strona na razie tylko FG 500 No to polerujemy dalej bo czas goni Wżery po ptasich niespodziankach Tylne lampy też troszkę odświeżyłam NIEDZIELA godz. 8:00 – 19:00 Tego dnia została zrobiona korekta FF 3000 i umyte dokładnie nadkola i felgi (tylko dwie bo było już ciemno) Felgi umyte VP Bilberry i VP T&GR, a na koniec Iron X Przed założeniem felg z powrotem pasta miedziowa na tarcze PONIEDZIAŁEK godz. 7:00 – 13:00 Tego dnia zostały umyte kolejne dwa nadkola i koła jak powyżej, a następnie przyszedł czas na mycie auta po korekcie. Najpierw bezdotykowo: Po spłukaniu od razu widać jak coli 476 kropelkuje na felgach I mycie rękawicą Następnie całe auto zostało dwa razy przetarte IPA i nałożony wosk coli 476s: Potem delikatnie odświeżona komora silnika: Wnętrze tylko odkurzone, a na plastikach PB Natural Look I kilka fotek końcowych I to by było na tyle Nie mam lepszych fotek gdyż czas strasznie szybko uciekał a auto musiało być zwrócone przed 17. Mam nadzieję, że się podobało i dziękuję tym co dotarli do końca mojej relacji Pozdrawiam Justyna
Moderator Domel Posted September 28, 2011 Moderator Report Posted September 28, 2011 szacun:) kawal dobrej roboty
kempus Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Po pierwsze numero uno: w końcu widać Justynkę na zdjęciach Po drugie numero uno: złego słowa nie powiem, bo jakość Twoich prac już widziałem przy poprzednim Toledo pięknie jak zawsze.
Pavlik Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 w końcu widać Justynkę na zdjęciach no tak zrobił się konkurs na pokaż swoją twarz Wszystko pięknie ładnie, ale...tą ramkę pod tablicę rejestracyjną warto by było odkręcić, bo to co się tam dzieje no i chyba czas pomyśleć o jakimś zadaszeniu, podłodze ale chyba najważniejsze o facecie co Ci tą polerkę wyrwie z rąk, cobyś nie zawstydzała więcej męskiego towarzystwa tego forum
Justyna Posted September 28, 2011 Author Report Posted September 28, 2011 Wszystko pięknie ładnie, ale...tą ramkę pod tablicę rejestracyjną warto by było odkręcić, bo to co się tam dzieje jeśli chodzi o tą tylną to niestety nie dało się jej odkręcić bo dotknięcie śrub skutkowało wyrobieniem się gniazda i lipa, a nie chciałam zepsuć nic właścicielowi auta więc zrobione było tak a nie inaczej. Właściciel obiecał, że wymieni śruby i wtedy się tam wymyje dokładniej Jeśli chodzi o podłogę i zadaszenie to dziadek powiedział, że na wiosnę wysprząta garaż i wtedy będę mogła wszystko robić tam.
Dystrybutor mx_nowicki Posted September 28, 2011 Dystrybutor Report Posted September 28, 2011 a ja zazdroszczę przede wszystkim obszernej fotorelacji, do której zawsze mi brakuje cierpliwości obiecuję sobie, że zrobię dużo fajnych zdjęć, targam aparat do garażu, robię 4-5 zdjęć,stwierdzam, że na pewno i tak nic nie widać i na tym się kończy fotorelacja- a później jak już zrzucę wszystko na kompa to jestem zła na siebie, że nie uchwyciłam rzeczy, które powinny być Reasumując- bardzo fajna praca i relacja! (nie pierwsza i pewnie nie ostatnia ) Wiolka
Borek Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Co mam napisać, standard, nuda...a sama jestes sobie winna bo od samego początku przyzwyczaiłaś do wypasionych relacji więc musisz pomyśleć o jakimś elemencie, który je jeszcze wzbogaci żeby znowu forum padło A gdzie detailing religów? Swoją drogą w zyciu nie założyłbym bagażnika, który opiera się jakąś częścią o blache Czemu służy takie zaklejenie elementu jak na tym zdjęciu zdjęciu?: http://img40.imageshack.us/img40/3194/mini67.jpg jeśli dobrze widze to tasma jest przez środek szczeliny więc polerując nie dociera się do ok 0.5cm obu elementów
kuflik Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 jak zwykle super p.s. Jeśli dorwę kogoś kto to wrzuci na wykop to ban murowany a temat znowu na kilka dni w archiwum. Więc proszę o rozwagę.
delphin Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Porządna relacja detailingowa, autko zrobione
Justyna Posted September 28, 2011 Author Report Posted September 28, 2011 Borek tak nakleiłam taśmę do polerowania maski aby nie przetrzeć brzegów błotnika, gdyż maska jest ciut niżej. Zakrywa ona tylko jakieś 2-3 milimetry maski więc nie widać potem różnicy. Przy polerowaniu błotnika została ona zdjęta
spons Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 musisz pomyśleć o jakimś elemencie, który je jeszcze wzbogaci żeby znowu forum padło Na przyklad wstepne mycie w bikini Dobrze ze moja zona forum nie czyta Ladnie wyszlo
Borek Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 albo... dobra nieważne, bez przesady na początek może być to bikini
spons Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 spons, męska szowinistyczna świnia Oj tam oj tam
delphin Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Jedna malutka uwaga dotyczaca BHP (takie skrzywienie troche zawodowe ) przy pracach z urzadzeniami zawierającymi elementy obrotowe, takimi jak nalezy bezwzglednie spiąć tak długie ( i śliczne ) włosy .
toka Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Relacja i praca jak zwykle... szacun Ciekawi mnie tylko jedna rzecz na 6-stej fotce od dołu, widać tam wyraźnie pas tak jakby od śladów polerki.. Miałem kiedyś to samo na Altei, nawet w tym samy miejscu... wstawiałem te zdjęcia na forum kiedyś z zapytaniem co to jest
kempus Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 musisz pomyśleć o jakimś elemencie, który je jeszcze wzbogaci żeby znowu forum padło Na przyklad wstepne mycie w bikini Dobrze ze moja zona forum nie czyta Ladnie wyszlo
MM.MM Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Zazdroszczę dużej ilości wolnego czasu
CMQ Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 Jedna malutka uwaga dotyczaca BHP (takie skrzywienie troche zawodowe )przy pracach z urzadzeniami zawierającymi elementy obrotowe, takimi jak nalezy bezwzglednie spiąć tak długie ( i śliczne ) włosy . W rzeczy samej, polecam moją relację z BMW E46. Szkoda skalpu, Justyno
djtomas Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 http://img268.imageshack.us/img268/3922/mini14.jpg ta biała kreska to rysa czy coś się odbija? jak rysa to dało radę ją jakoś zatuszować/spolerować?
Justyna Posted September 28, 2011 Author Report Posted September 28, 2011 djtomas, to jest rysa do podkładu, po polerce jest troszeczkę mniej widoczna, ale jednak. Nie miałam narazie lakieru zaprawkowego, więc jej nie wypełniałam, poza tym życzeniem właściciela było samo woskowanie, a polerka jest w prezencie ode mnie
djtomas Posted September 28, 2011 Report Posted September 28, 2011 a papierem ją dotykałaś? czy tylko pasty? ogólnie bdb robota, szacuneczek
Justyna Posted September 28, 2011 Author Report Posted September 28, 2011 papierkiem 2500 potem 3000 i pasty
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now