Antare Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2011 myślałem czy nie jest potrzebna jeszcze średnia gąbka. Pracował ktoś może pastami 3M-a na gąbkach flexipads?
bielek Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2011 kriss17071989, Polecam na początek zakupić polerkę marki Graphite, z taką zaczynałem i dalej mi służy, kupiłem ją w jakiejś promocji za 260zł bodajże, stabilizacja nie jest na najwyższym poziomie ale nie stanie na niskim biegu, chyba że coś przesadzasz. Jak zaczynasz zabawę z polerowaniem to polecam użyć znienawidzonej Farecli G3, nie spalisz nią lakieru (audi ulegnie jej bez problemu), nauczysz się higieny pracy z pastami bo farecla od razu pokaże Ci, że przesadziłeś z obrotami, specyfika pasty oraz jej stosowania pozwala na bieżącą inspekcję (nie maskuje rys), oraz nie ma z nią problemu typu wyrywanie z rąk dlatego bez nerwów można nauczyć się trzymać polerkę, jak już przelecisz autko G3 i nie jesteś lewusem to nauczyłeś się podstaw polerowania, potem myjesz sobie autko karcherem (zrób to od razu, a pozostałości pasty na uszczelkach usuwaj na bieżąco), i wykańczasz już jakąś delikatną pastą manzerny. Oczywiście pady dobierasz jak koledzy wyżej pisali. Fareclę polecam stosować opisaną w poradniku techniką punktu zenitu (ciężko go wyczuć i pasta długo się wypracowuje).
Antare Opublikowano 21 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2011 Używał ktoś past 3M z gąbkami flexipads? Jak idzie praca na takim zestawie?
kriss17071989 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam po tak dlugim czasie Zdecydowalem sie w koncu na polerke firmy LARE EPL-11, ktora ostatnio miałem okazje przetestowac na aucie rodzicow. Bardzo fajna polerka, leciutka, stabilizacja obrotow działa jak i sam soft start Co do samego polerowania jak narazie udaje mi sie usunac okolo 80% rys, sadze, ze jest to spowodowane strasznie twardym lakierem AUDI Zakupiłem futro flexipads i tutaj mam pare pytań a wiec: 1. Czy na futro (135mm) nakładamy taka samą ilośc pasty jak na pada (135mm)?? 2. Czy nalezy zraszac woda, przed kazdym przejazdem? 3. Czy pracujac z futrem uzywamy takiego samego przedziału obrotow? ( 900-1500-900 )? 4. Czy stosujemy taki sam docisk jak w przypadku padow gąbkowych? To chyba wszystkie pytania Czytajac mnostwo postow nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania a straszanie sie boje zeby nie uszkodzic lakieru. Mierzac lakier na elemencie miernik GL-6 wykazał 150 um a wiec sadze ze musiał bym sie postarac, aby przetrzec tej grubosci lakier. Z gory dzieki za pomoc
art'ek Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 kriss17071989, ekspertem nie jestem ale postaram sie cos doradzic na poczatku tez mialem podobne obawy jak ty ;p 1. Czy na futro (135mm) nakładamy taka samą ilośc pasty jak na pada (135mm)?? na poczatek o kropke wiecej niz na pada a pozniej juz normalnie - przynajmniej ja tak robilem 2. Czy nalezy zraszac woda, przed kazdym przejazdem? ja nie zraszalem 4. Czy stosujemy taki sam docisk jak w przypadku padow gąbkowych? futrem pracowalo mi sie o wiele latwiej i docisk staralem sie mniej wiecej samej masy maszyny nic sie nie boj wszystko ladnie wyczujesz a by przetrzec lakier musial bys serio w jednym miejscu smigac
bobas Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 1. Na początek pracy polecam zwilżyć pastą powierzchnię futra. Przykładowy obrazek znaleziony w sieci (akurat tutaj jest pad z MF a nie wełna ale chodzi o to samo) 2. Wodą nie musisz spryskiwać. 3. rozprowadź pastę na niskich obrotach, później praca na 1500-1800. Zjeżdżać z obrotów nie musisz bo i tak wykańczać będziesz kolejnymi etapami. 4. Docisk będziesz musiał sam dostosować. Na początek nie próbuj zbyt dużego, zobacz jak ci idzie i go dostosuj.
kriss17071989 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2011 Dzieki wielkie za wszelkie podpowiedzi W koncu udalo mi sie uzyskac zadawalajacy elekt! 100% korecji lakieru Bardzo dlugo pracowalem z białym padem Flexipads stosujac metode "zenitu" ale futro jest jednak lekarstwem na lakiery Audi, okolo 2 przejady z nieco mocniejszym dociskiem i ryski jak reka odjol Nastepne zastosowalem jeden przejazd FF3000 wypracowujac paste okolo 3 min. na panelu 40 x 40 cm i nie wierzyłem własnym oczom jak pieknie wyglada lakier! Na wiosne, postaram sie przeprowadzic zabieg na wlasnym samochodzie, oczywiscie prezentujac krok po kroku w dziale pokaz swoj blask
Royal Szczecin Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2012 przede wszystkim LARE EPL-11 jak i EPL-21 posiadają podwójne przełożenie, co zdecydowanie zwiększa moment obrotowy i zapewnia duży komfort przy niskich obrotach... Potwierdzam próbowałem położyć się na maszynie całym ciężarem a ta dalej jechała z taką samą siłą... dosyć mocno się tylko grzała.
Hymen Opublikowano 9 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2012 Witam. Zakupiłem FG 500, 2000 oraz 3000. FG 500 nie używam, bo jak na razie zadowalają mnie efekty 2000. Do tych past zakupiłem pady firmy Flexipads(biały, pomarańczowy i żółty). Polerkę rozpoczynam od pomarańczowego pada i FG 2000. Podczas polerowania strasznie tańczy mi maszyna i ucieka na wszystkie strony. Co jest tego powodem? Źle rozprowadzam pastę na padzie czy jak? A może za mało jej nakładam?
Hymen Opublikowano 9 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2012 Hymen, Odwrotnie - za dużo pasty Za dużo pasty? Jak dawałem 5 kropeczek wielkości groszku to widać było, że środkowa część pada zostawiała ślad po paście, a brzegi nie.
zmstr Opublikowano 9 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2012 No to te 5 kropeczek wielkości groszku to z deka za dużo moim zdaniem. Poza tym maszyna skacze zarówno gdy jest za dużo środka jak i za mało, więc musisz metodą doświadczalną dojść dlaczego. Mnie osobiście wydaje się że za dużo
czysty Opublikowano 9 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2012 Potwierdzam próbowałem położyć się na maszynie całym ciężarem a ta dalej jechała z taką samą siłą... dosyć mocno się tylko grzała. podziałaj tak trochę dłużej to może jeszcze efekty dymne zobaczysz pozdrawiam
julian Opublikowano 9 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2012 po co kładziecie się na maszynach? to jakaś nowa technika polerska czy tylko metoda na sprawdzenie ile metal zdzierży?
sinner Opublikowano 10 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2012 Skoro jest temat o pastach menzerny to chciałbym zapytać jak wygląda praca z SF4000? Dajemy tyle samo co FG500 i pracujemy na podobnych wielkością powierzchniach, z podobnymi obrotami i ilościami przejazdów?
JM63 Opublikowano 17 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2012 sinner, Z pastami finishowymi możesz pracować na większych powierzchniach, czas pracy raczej na oko, do wypracowania pasty, obroty i docisk zależnie od lakieru, ja 1500rpm nie przekraczam
Royal Szczecin Opublikowano 3 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2012 po co kładziecie się na maszynach? to jakaś nowa technika polerska czy tylko metoda na sprawdzenie ile metal zdzierży? 'Położyłem " się nad blachą z której i tak nic nie było a chodziło o test róznego rodzaju docisków. Polecam spróbować każdemu to przestaniece sie bać że sie lakier spali itp...
Tomek WRO Opublikowano 26 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2012 Odświerzę i podłączę się pod temat. 1. Czy jest znaczna różnica w efekcie końcowym po zastosowaniu past 500, 2000 i 3000, czy wystarczy 500 i 2000? Pewnie to zależy od stopnia styrania lakieru i efektu jaki chce się osiągnąć. Pytam się głównie daltego, że nie wiem czy kupić zestaw FG, IP i FF czy same FG i IP. 2. Czy ktoś może ma porównanie na rotacji (mam SL) UC + Swirlx vs. ww. Menzerny Jednoznacznej odpowiedzi na forum nie znalazłem. Przymierzam się do pierwszej korekty na kilku domowych autach (ople, renault i vagi)
cptolgierd Opublikowano 26 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2012 500 i 3000 albo 500 2500 i 4000
SzaKal Opublikowano 26 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2012 500 2500 4000 Nie omijaj pasty typu polish.
Tomek WRO Opublikowano 26 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2012 Czyli jednak lepiej zainwestować i spróbować 3 stopniowego systemu menzerny niż próbować UC i SX? Teraz w sklepach w dobrej cenie jest ww. zestaw z padami flexi plus dokupić BP. Chyba powoli przekonuje się. Przekopie jeszcze forum, popytam i uderzę po cały zestaw do czyszczenia i korekty do, któregoś z naszych sklepów
AMS Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 Zerknij w dział "Pokaż swój blask" i zaraz będziesz chciał zakupić zestaw past Menzerna
matherr Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 koledzy przy próbie podejścia pod zderzak przy pierwszym dociśnięciu maszyny do niego na białej gąbce flexi z fg500 zdarło lakier z niego w kierunku kręcenia gąbki, miejsce to powiedzmy próg bagażnika, który był mocno porysowany (po prostu zmarszczyło i zdarło lakier) pomyślałem wtf, czy ja mam za dużo siły, że dosłownie po 2 sekundach pracy maszyny i zwiększenia nacisku od razu takie rzeczy się dzieją? mógł być lakierowany zderzak w tym miejscu choć nie jest to pewne na 100%. Czy w razie gdy lakier był ori lub nawet lakierowany zgodnie ze sztuką, takie coś powinno mieć miejsce przy za mocnym docisku maszyny, że gąbka potrafi zawinąć lakier?
paluch Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 mogły być tam jakieś pęknięcia lakieru i wtedy po prostu gąbka wzięła to ze sobą. A poza tym przy zderzakach nie powinno się mocno dociskać gąbek ponieważ lakier na plastiku o wiele szybciej się grzeje i można narobić więcej szkód niż pożytku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się