Jump to content

Korekta maszyna orbitalna DAS-6


Fedur
 Share

Recommended Posts

Uzyte srodki:

polerka Kaestrel DAS-6

PB SSR 2,5 oraz PB SSR 1.0

Pady LAKE COUNTRY Hydro-Tech 5.5 Inch -Advanced Cutting,-Ultra Polishing i -Finishing Foam Pad.

IPA 1:1 z woda zdemineralizowana

 

Lakier umyty piana Vp Neutral rozpylony Gloria FM10, splukane, umyte na 2 wiadra DURAGLOSS CAR WASH CONCENTRATE 901 oraz odrobina NIGRINA. Rekawica welniana od EUROWA, wyglinkowane BH regular i ponownie umyty.

 

Lakier Pirate Black (czarny perlowy wpadajacy w fiolet na silnym bocznym swietle), powinien byc miekki skoro oryginal Honda.

 

Rozpracowywalem SSR 2,5 uzylem wpierw pomaranczowego pada czyli Sredniego Polish, ale ze efekty slabe to zarezykowalem niebieski Cutting gdyz ciut twardszy i powinien szybciej zbierac.

 

Narazie jechalem samym ssr 2,5 i lakier ozyl porowujac lakier pod tasma, ale mimo wszystko wydawajace sie jako drobne rysy pozostaly.

 

Nie wiem czy obralem dobra technike. Rozpowadzilem 3 krople pasty na padzie wielkosci groszku i troche rozsmarowalem nasuchym nowym padzie. Nastepnie odcisnelem padem na danym obszarze ow paste i na laierze odpalilem maszyne na 3biegu i rozprowadzilem paste w 2 przejsciach, po czym zwiekszylem na 5 rozniez bez docisku na 2 do 3 przejsc a potem ok 4 przejscia na 6 biegu juz z najwiekszym dociskiem na jaki maszyna pozwalala az do momentu znikniecia mgielki pasty i zaczelo pylic lekko. Na koniec zmniejszylem na predkosc 3 i 1 przejazd po obsarze i wylaczylem maszyne.

 

Po zastosowaniu IPA i przetarciu 2 razy wszystko powtorzylem ze sweza pasta. Swoja droga SSR 2,5 nie ma raczej wypelniaczy bo po IPA to samo bylo wdac, ale skoro mam to zuzyje.

SSR 1 jeszcze nie jechalem bo nie zadowala mnie brak znikniecia drobniejszych rysek, poki cp, nie mam zdjecia bo aparatu nie wzielem z domu.

 

Mam probke od megsa pasty Ultra cut, ale samo ssr 2,5 ma scieralnosc jak UC wiec nie wiem czy sens stosowac poki co. Sama pasta ssr 2,5 dobrze mi sie robi, malo pyli i ladnie pachnie .Duzo hologramow nie zrobilo. Z reszta ssr 1 to wykonczy.

 

Moje pytanie dotyczy tego jak nalezy pracowac z ta maszyna, moze za malo pasty daje, za malo przejsc, za maly badz za duzy docisk czy moze predkosci zle dobrane.?

 

Licze na pomoc bardziej obeznanych forumowiczow. To byla moja 1 mechaniczna polerka.

Link to comment
Share on other sites

slowcuta i starsze filmiki ogladalem i cala reszte na youtube, stad z reszta 3 krople wielkosci groszku na padzie. Bez podstaw bym sie za to nie bral dlatego pytam o konkrety. Pasta jak napisalem cos zebrala, moze faktycznie te rysy byly glebsze niz myslalem.

junkman uzywal QD do spryskania pada oraz calkiem iinna chemie i tez istotnie nie zebral na jednym z filmiku rysek, a do tego jechal na slowcut dalej bez pasty, ja tak probowalem na sucho ale czuc bylo ze pad sie nie zliska tylko jakby gumkuje.

 

Na megsie wiekszosc jedzie paste rozprowdza na speed od 1 do 3 a potem od razu 5 i 6 z lekkim dociskiem, a miejscowo duzy nacisk no i w pip pasty daja.

 

Pracowalem na obszaze ok 40x40cm.

1. Skad wiadomo ze pasta jest wypracowana i mozna jechac z IPA? JA sadzilem ze jak lakier juz nie jest pokryty mgielka i pyli.

2. Ile srednio przejsc na danej predkosci.

Link to comment
Share on other sites

Oka, skoro malo kto wie jak sie robi ta maszyna sadzac po odpowiedziach,to powiem o moim dosciawczeniu, ze wyszlo spoko robiac 1 przejazd na speed 2 by rozprowadzic paste, potem ok 4-5 przejazdow do wypracowania pasty z lekkim dociskim na speed 4 i ze 2-3 z mocnym ale na najwyzszej predkosci 5,5-6 speed, az do znikniecia pasty, na koniec zmniejszyc obroty na 2-3 i na lakierze wylaczamy maszyne. Tak to robilem na sredniosciernej pascie ssr 2,5, uzylem jak mowilem ipa, ale zedne bo nie ma wypelniaczy. Do sredniej pasty twardy cuting pad, jak uto slabo ma styrany moze by wystarczyl sredniotwardy polish pad.

 

Na ssr1 czyli mleczku wykanczajacym odpowiednio tak samo jak wyzej tylko sila dociku mniejsza i nie uzywalem najwyzszej predkosci na koncu tylko na speed 5, pasta wykonczajaca nie potrzebuje duzego docisku. Pady zyty to finishowy. Na koniec przetarcie ipa i na to wosk. Najmiekszy pad oczywiscie po upran i wysuszeniu nadaje sie do nakladania plynnych woskow, ale twardy tez sie spoko nakladalo, oczywiscie nacisk niemal zerowy. Spolerowanie juz recznie gabka megsa zolta.

Link to comment
Share on other sites

Człowieku ogarnij się trochę, dostałeś najlepszą radę jaką mogłeś dostać, czyli filmiki instruktażowe junkmana, który wg mnie jest mistrzem DA, a Ty tu oceniasz od razu forumowiczów. Ja Ciebie nie oceniałem jak dawałem Ci radę...

 

PS

Trzeba było zacząć od FAQ - tam jest poradnik Dave'a...

Link to comment
Share on other sites

slow cut na DA to brzmi jakoś tak trochę, jakby ktoś czas tracił;) slow cut to nie tylko wolne ruchy, ale tez niskie obroty.

Tak to robilem na sredniosciernej pascie ssr 2,5, uzylem jak mowilem IPA, ale zedne bo nie ma wypelniaczy.

a to dobre. IPA niezbędne, bo ma ich całą masę!

Link to comment
Share on other sites

Polerowanie maszynowe lakieru z użyciem polerki orbitalnej- Poradnik Detailing World, autor-DaveKG na detailers.pl przeczytany, filmiki ogladalem po 3 razy zanim sie wzielem za to w praktyce, gdzie slabo szlo, chyba za duzo oczekiwalem ze mieki laker powinien szybko dac sie obrobic, a przy tym za bardzo sie spieszylem z racji malej ilosci wolnego czasu.

Z czasem w praktyce zaczelo wychodzic, a przynajmniej tak mi sie wydaje. Jesli ktos sie poczul urazony naturalnie przpraszam nie to bylo moim celem, a tylko podzielenie sie spostrzezeniami w praktyce, gdzie rozniez uzycie IPA wydalo mi sie jakos malo skuteczne, gdyz wiecej rysek po uzyciu pierwszej pasty nie zauwazylem, przed nalozeniem wosku oczywiscie zastosowalem kierujac sie wskazowkami na tym forum.

 

Moje popelnione bledy w praktyce to pospiech a przy tym zwiekszanie obszaru roboczego, byc moze zbyt mocne nawilzenie pada woda destylowana z racji braku qd, na poczatku zapomnialem o czyszczeniu pada z resztek pasty. Wniosek koncowy pracowac spokojnie i duzo obserwowac. Zrobic mniej a dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.