Skocz do zawartości

Ford Focus S


BartekB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

Jest to moja pierwsza relacja z przeprowadzonych prac na moim aucie. W ogóle to pierwszy raz zacząłem się na poważnie zajmować kosmetyką, więc chętnie posłucham rad i uwag bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Od dłuższego czasu śledzę forum, trochę poczytałem i uzbierałem to i owo.

 

Na początek kilka słów o pacjencie;

samochód to Ford Focus S kombi z 2007 roku, kolor biały. Kraj pochodzenia Niemcy; stąd podejrzewam, że głównie myte na myjni automatycznej. Stan lakieru określam na bardzo dobry. Żadnych poważnych rys, swirly, kilka odprysków na przedniej masce wielkości główki od szpilki. (zdjęcie poniżej to juz po zabiegach :)

 

autocalepo.jpg

 

Autko myłem na urlopie. W sumie zajęło mi to trochę ponad dwa dni. Jakieś 15h z przerwami. Tempo szybkie bo czasu za dużo nie miałem. Zobaczymy na jak długo wystarczy.

 

Moi dostawcy kosmetyków to: All4auto.pl, OSC, ShowCarShine, bardzo Wam Panowie dziękuję za szybko realizację. Dzięki temu wszystkie produkty mogłem śmiało wykorzystać podczas mycia, korekty i wykończenia, na urlopie.

 

A teraz do rzeczy (kolejność użytych środków jest przypadkowa natomiast starałem się utrzymać właściwą kolejność wykonywanych czynności, a więc mycie, przygotowanie, korekta i zabezpieczenie. Jak cos nie tak, to proszę poprawcie mnie.

 

Na początek:

MYCIE I OSUSZANIE

myciezasadnicze.jpg

 

Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Condit (szampon super, fantastycznie sie pieni, zmywa nawet uporczliwy brud z nadkoli, ładnie pachnie)

Chemical Guys - dwustronna rękawica do mycia samochodu (niby ok., ale jednak cos mi w niej brakowało, niezbyt mi pieniła szampon i niekiedy wydawało mi się, że myje samą wodą. Wygoda jednak pierwsza klasa, czułem pod nią wszystkie elementy samochodu).

Microfibry od Jana Niezbędnego (grube do zbierania wody spisywały się rewelacyjnie, choć najbardziej doceniam te od Shiny Garage)

 

 

PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI I KOREKTA:

 

Bilt Hamber Regular 200g - glinka twarda, bardziej agresywna (wygodnie się z nią pracuje, nie łamie się, jest miękka po wypracowaniu, czasami pomagała ciepła woda, powierzchnia po niej czysta bez brudu, kurzu, soków itp.)

Meguiar's Bug 'n Tar Remover – smoła i owady (progi auta). (przydało się do nadkoli. Ładnie wyczyściło smolę, ślady gumy, i ciężki brud, który nie szedł po szamponie. Po zastosowaniu, ponowne umycie powierzchni szamponem Meguiar’s).

Dodo Juice Born Slippy koncentrat 250ml

Kestrel Das6 zestaw- :ad: pełen komplet gąbek, talerzy (125mm i 70mm) fajna maszynka, prosta, wydajna, na początek myśle każdemu styknie :)

Meguiar's Ultimate Compound (świetny product wg mnie. Usuwa uporcliwe rysy, swirle itp. Na początku robiłem ręcznie, ponieważ nie miałem jeszcze maszyny. Później wkroczyła waga ciężka i naprawdę fajnie to wygląda.

FLEXIPADS - aplikator tri color cutting (głównie do lamp I trudno dostępnych miejsc dla maszyny, oczywiście twarda strona)

IPA - ISOPROPYL ALCOHOL 500ML - OSTATECZNA INSPEKCJA

Pady Flexipads; (biały) cutting, polishing i finishing (zółty); lakier na tyle mało zniszczony że tylko użyłem zółtego.

 

Akcesoria:

Bilt Hamber applicator - poręczny aplikator bez krawędzi

Shiny Garage - aplikator gąbkowy

Shiny Garage - mikrofibry

3m Taśma maskująca 19mm

3m Taśma maskująca 30mm

Pędzielki

 

po:

lakierpo.jpg

 

przed:

wlewprzed.jpg

po:

wlewpo.jpg

 

przed:

zawiasprzed.jpg

po:

zawiaspo.jpg

 

przed:

znaczekprzed.jpg

po:

znaczekpo.jpg

 

przed:

znaczektyprzed.jpg

po:

typov.jpg

 

przed:

progprzed.jpg

po:

progpo.jpg

 

przed:

lusterkoprzed.jpg

po:

lusterkopo.jpg

 

przed:

klamkaprzedczyszczeniem.jpg

po:

klamkapoczyszczeniu.jpg

 

 

FELGI I NADKOLA:

 

CARTEC FELGENREINIGER 5L DO MYCIA FELG ALUFELG; bardzo silny środek, niebezpieczny, czyszczenie odbywało się w masce i rękawiczkach. Tak ściekającego brudy to dawno nie widziałem :) .

Meguiar's Hot Shine Tire Gel Kit - dressing do opon z aplikatorem

Chemical Guys Wheel Guard - skuteczne zabezpieczenie felg (po czyszczeniu zasadniczym felg, nawoskowałem je nadając fajny połysk.

Autoglym Bumper Care 325ml - preparat do renowacji zewnętrznych plastików listwy przy zderzaku oraz spody lusterek i słupki boczne zostały zabezpieczone Autoglymem. Łatwa aplikacja i dobry efekt (brak tłustych śladów)

 

przed:

koloprzedkorekta.jpg

 

po:

kolopokorekcie.jpg

 

 

KONSERWACJA POWIERZCHNI (LAMPY TYŁ)

 

Meguiar's Ultimate Compound; narazie dla mnie niezastąpiony ( ale oczywiscie moze sie to zmienic jak cos polecicie jeszcze lepszego, zdjęcia przedstawiają, że można uzyskać fajny efekt. Przyznam się jednak, że na początku robiłem ręcznie i byłem średnio zadowolony. Po tym jak przyszła maszyna to wszystko stało się o wiele łatwiejsze. Może są jakieś inne środku na ręczną korektę, bo nie zawsze mam dostęp do gniazdka :-] ;

Meguiar's Swirlx (użyty na czarnej stronie tripada)

FLEXIPADS - aplikator tri color cutting

Dodo Juice Diamond White 30ml - twardy wosk do jasnych kolorów oraz szarych metalików (głównie do zastasowania do lamp, na lakier miałem inny :-] )

 

przed:

lampaprzedkorekta.jpg

 

po:

lampapokorekcie.jpg

lampapokorekcie2.jpg

 

 

ZABEZPIECZENIE POWIERZCHNI

 

 

Victoria Collectors Wax - efekt kropelkowania jak na zdjęciach całkiem całkiem, zobaczymy na jak długo. Jedyna moja uwaga co do wosku to czasami w niektórych miejscach nadwozia wydawało mi się że zostawał żółty nalot. Dawało się to jakoś wypolerować, przez chwilę jednak bałem się że to zostanie. Chyba go jednak zmienię na jakiś bezbarwny do jasnych kolorów. A może ja cos źle robiłem z rozprowadzaniem go po karoserii?.

Meguiars Ultimate Polish

Shiny Garage bawełniany aplikator (wosk)

Autoglym Bumper Care 325ml - preparat do renowacji zewnętrznych plastików, stąd też listwy przy zderzaku oraz spody lusterek i słupki boczne zostały zabezpieczone Autoglymem. Łatwa aplikacja i dobry efekt (brak tłustych śladów)

 

dachpo.jpg

 

 

PIELEGNACJA KOMORY SILNIKA

 

Meguiar's Engine Clean

Meguiar's Engine Dressing

Tutaj poszło szybko sprawnie. Nie myłem go żadną wodą, tylko , środki jak wyżej i zdjęcia poniżej :-] ;

 

silnikpo2.jpg

silnikpo.jpg

 

 

 

Na koniec całkowity rezultat i bonusik :)

odbicie.jpg

żonka też pomagała

zonaodbicie.jpg

bokpo.jpg

autopo3.jpg

autopo2.jpg

autopo.jpg

 

bonuspu.jpg

kropelkowanie.jpg

kropelkowanie2.jpg

 

No i tak to w sumie wyglądało. Powiem Wam szczerze że wszystko się zaczęlo jak zobaczyłem na forum zdjęcia białej RSki. Zajarałem się tym wszystkim no i mam nadzieje że utrzymam ten stan jak najdłużej. Teraz już wiem ze na zwykłym myciu jak to było do tej pory się nie będzie kończyło.

 

Wiem, że relacja może nie jest idealna, wybaczcie, że nie mam wiecej zdjęć lakieru przed, ale skumałem sie, że przydałoby sie zrobić zdjęcia w momencie kiedy juz było pozamiatane :oops: tzn po korekcie

 

Proszę Was powiedzcie co jeszcze zmienić, może cos z kosmetyków wywalić, zastąpić innymi. Cena w sumie nie gra roli, oczywiście w granicach rozsądku dla wieku auta i stanu lakieru.

 

Czekam na opinie i oceny. dzieki za wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że przekonałes się do prawidłowego dbania o auto. Temat świetnie opisany, może byc ciekawym wprowadzeniem dla nowych użytkowników. Środki zgromadziłeś dobre i teraz od Ciebie zalezy co kupisz nowego i co Ci się spodoba a co nie. Uzywałes tylko UC ? Oglądałes lakier w silnym świetle ? jestes pewien, że usunąłes wszystko co chciałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra, rzeczowa relacja :good:

Ja nigdy nie przepadałem za Focusami to ten z pakiecikiem stylistycznym szczerze mi się spodobał :)

Mały OT: coś więcej wyciśnięto z tego silnika z racji pakietu niż standardowe 140KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patol - tylko wykonczeniówka :-], z racji stanu mojej drugiej polowki to tylko polerowanko jej dalem. Czyszczeniem zasadniczym ja sie zajołem. Z racj tego ze grunt byl bardzo miekki, niestety nie udalo mi sie podniesc autka i zdjąć kół żeby to wygladało po ludzku więc tylko gdzie ręka weszła. Prace w tym temacie oceniam na 50%. Lekki niesmak, no ale nie mialem jak.

 

piciosz - najgorsza była maska i tam poszlo super, większość rys zeszła, dach tak samo, słupki też. Myśle, że tak z 85-90% zeszło samym UC. Nie posiadam nic bardziej agresywnego. W zapasach jest jeszcze Manzerna FF3000. Może jeszcze tym następnym razem sprobuje i zobaczymy.

 

shaddy - same 136km. Wg mnie bardzo dobry moment obrotowy, przy wyzszych prędkościach nie ma problemu z wyprzedzaniem z 6stki.

 

blau - wogóle nie zajmowałem sie wnętrzem. Nie miałem wystarczająco czasu wiec Ci nie pomoge. Sam musze doczytac czym najlepiej. Kokpit mam chropowaty i juz widzę, że bardzo łatwo łapie kurz.

 

Może macie jakis fajny spradzony środek? Ogólnie to autko w środku zadbane, żadnych rys, ubytków. Wystarczy troche odświeżyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekB, kolego robota zacna :good:

ale "Focus S kombi"?? przecież coś takiego nie istnieje, nie było wersji S focusa :o

chyba ze jestem ciemny to mnie poucz ale to przecież zwykły focus ze zderzakiem od ST, progami i paroma innymi drobiazgami a na końcu przykleiłeś "S" na klapie i nazwałeś go FOCUSEM S :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekB, kolego robota zacna :good:

ale "Focus S kombi"?? przecież coś takiego nie istnieje, nie było wersji S focusa :o

chyba ze jestem ciemny to mnie poucz ale to przecież zwykły focus ze zderzakiem od ST, progami i paroma innymi drobiazgami a na końcu przykleiłeś "S" na klapie i nazwałeś go FOCUSEM S :)

 

Był. Później został wycofany i został tylko ST hb. A po ST -> RS hb. Z tego co wyczytałem i znalazłem w necie to na rynek zachodni była taka wersja wypuszczona. Osobiscie tylko w Niemczech widziałem takie wersje. Nie wiem jak w innych krajach.

 

:lol::lol::lol: uri90 napewno nic nie naklejałem. Znaczek i cały zewnętrzny pakiet sport jest oryginałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

uri90, potwierdzam. Czytałem o ESCE ale na żywo nie widziałem.

BartekB, wiem ile się trzeba napocić żeby tyle z białego wyciągnąć.

Tata ma Escorta "S" białego od nowości :D

 

Fajnie :good: wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekB,

ale "Focus S kombi"?? przecież coś takiego nie istnieje, nie było wersji S focusa :o

chyba ze jestem ciemny to mnie poucz ale to przecież zwykły focus ze zderzakiem od ST, progami i paroma innymi drobiazgami a na końcu przykleiłeś "S" na klapie i nazwałeś go FOCUSEM S :)

 

Kazdy posiadacz Focusa moze sobie dokupic ten pakiet a'la ST. Wystepuje także do kombi. I widać że na podstawie tego pakietu akcesoriow Niemcy zrobili gotowa wersję "S".

BTW fajna praca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekB, dziwna sprawa- ciężko nawet znaleźć coś na jego temat. zwracam Ci honor :) w życiu się z taką wersją nie spotkałem- ba nawet o takiej nie słyszałem- a jako były posiadacz focusa wydawało mi się, że mnie nikt na temat tego modelu nie zaskoczy :lol: jeśli był sprzedawany tylko w niemczech i tylko pare sztuk to dziwne, ze nie nadali mu jakichś indywidualnych numerów jako wersji "liminted" :o

a wracając do pracy to naprawdę zacnie wyszło- bardzo podobają mi się białe focusy- do nich pasuje ten kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uri90 spox, nic sie nie stało. Kiedy szukałem focusa to sam byłem ździwiony że jest taka wersja. Wiem, że ich bardzo mało. Wystarczy sobie wygooglowac i się zobaczy że wogóle ich nie ma w grafikach.

 

Powiem wam szczerze, że wasz opinie mnie jeszcze bardziej zmotywowały do dalszych działań. Zobacze w tej chwili na ile dobra jest ta victoria, ile sie utrzyma w miejskich warunkach. Dalsze dzialania to musze popracowac nad maska. Mam małe odpryski musze sie jakoś tego pozbyc. Dobrze, że jest to na tyle małe ze nawet jak nie dobiore w 100% lakieru to i tak nie bedzie widac. Poza tym martwi mnie przedni zderzak. Jest pokryty jakims dziwnym nalotem, właśnie jakby smoła i troszke stracił blasku.

 

Możecie mi poradzić czym to wypracować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.