BartekB Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Witam wszystkich forumowiczów, Jest to moja pierwsza relacja z przeprowadzonych prac na moim aucie. W ogóle to pierwszy raz zacząłem się na poważnie zajmować kosmetyką, więc chętnie posłucham rad i uwag bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Od dłuższego czasu śledzę forum, trochę poczytałem i uzbierałem to i owo. Na początek kilka słów o pacjencie; samochód to Ford Focus S kombi z 2007 roku, kolor biały. Kraj pochodzenia Niemcy; stąd podejrzewam, że głównie myte na myjni automatycznej. Stan lakieru określam na bardzo dobry. Żadnych poważnych rys, swirly, kilka odprysków na przedniej masce wielkości główki od szpilki. (zdjęcie poniżej to juz po zabiegach Autko myłem na urlopie. W sumie zajęło mi to trochę ponad dwa dni. Jakieś 15h z przerwami. Tempo szybkie bo czasu za dużo nie miałem. Zobaczymy na jak długo wystarczy. Moi dostawcy kosmetyków to: All4auto.pl, OSC, ShowCarShine, bardzo Wam Panowie dziękuję za szybko realizację. Dzięki temu wszystkie produkty mogłem śmiało wykorzystać podczas mycia, korekty i wykończenia, na urlopie. A teraz do rzeczy (kolejność użytych środków jest przypadkowa natomiast starałem się utrzymać właściwą kolejność wykonywanych czynności, a więc mycie, przygotowanie, korekta i zabezpieczenie. Jak cos nie tak, to proszę poprawcie mnie. Na początek: MYCIE I OSUSZANIE Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Condit (szampon super, fantastycznie sie pieni, zmywa nawet uporczliwy brud z nadkoli, ładnie pachnie) Chemical Guys - dwustronna rękawica do mycia samochodu (niby ok., ale jednak cos mi w niej brakowało, niezbyt mi pieniła szampon i niekiedy wydawało mi się, że myje samą wodą. Wygoda jednak pierwsza klasa, czułem pod nią wszystkie elementy samochodu). Microfibry od Jana Niezbędnego (grube do zbierania wody spisywały się rewelacyjnie, choć najbardziej doceniam te od Shiny Garage) PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI I KOREKTA: Bilt Hamber Regular 200g - glinka twarda, bardziej agresywna (wygodnie się z nią pracuje, nie łamie się, jest miękka po wypracowaniu, czasami pomagała ciepła woda, powierzchnia po niej czysta bez brudu, kurzu, soków itp.) Meguiar's Bug 'n Tar Remover – smoła i owady (progi auta). (przydało się do nadkoli. Ładnie wyczyściło smolę, ślady gumy, i ciężki brud, który nie szedł po szamponie. Po zastosowaniu, ponowne umycie powierzchni szamponem Meguiar’s). Dodo Juice Born Slippy koncentrat 250ml Kestrel Das6 zestaw- pełen komplet gąbek, talerzy (125mm i 70mm) fajna maszynka, prosta, wydajna, na początek myśle każdemu styknie Meguiar's Ultimate Compound (świetny product wg mnie. Usuwa uporcliwe rysy, swirle itp. Na początku robiłem ręcznie, ponieważ nie miałem jeszcze maszyny. Później wkroczyła waga ciężka i naprawdę fajnie to wygląda. FLEXIPADS - aplikator tri color cutting (głównie do lamp I trudno dostępnych miejsc dla maszyny, oczywiście twarda strona) IPA - ISOPROPYL ALCOHOL 500ML - OSTATECZNA INSPEKCJA Pady Flexipads; (biały) cutting, polishing i finishing (zółty); lakier na tyle mało zniszczony że tylko użyłem zółtego. Akcesoria: Bilt Hamber applicator - poręczny aplikator bez krawędzi Shiny Garage - aplikator gąbkowy Shiny Garage - mikrofibry 3m Taśma maskująca 19mm 3m Taśma maskująca 30mm Pędzielki po: przed: po: przed: po: przed: po: przed: po: przed: po: przed: po: przed: po: FELGI I NADKOLA: CARTEC FELGENREINIGER 5L DO MYCIA FELG ALUFELG; bardzo silny środek, niebezpieczny, czyszczenie odbywało się w masce i rękawiczkach. Tak ściekającego brudy to dawno nie widziałem . Meguiar's Hot Shine Tire Gel Kit - dressing do opon z aplikatorem Chemical Guys Wheel Guard - skuteczne zabezpieczenie felg (po czyszczeniu zasadniczym felg, nawoskowałem je nadając fajny połysk. Autoglym Bumper Care 325ml - preparat do renowacji zewnętrznych plastików listwy przy zderzaku oraz spody lusterek i słupki boczne zostały zabezpieczone Autoglymem. Łatwa aplikacja i dobry efekt (brak tłustych śladów) przed: po: KONSERWACJA POWIERZCHNI (LAMPY TYŁ) Meguiar's Ultimate Compound; narazie dla mnie niezastąpiony ( ale oczywiscie moze sie to zmienic jak cos polecicie jeszcze lepszego, zdjęcia przedstawiają, że można uzyskać fajny efekt. Przyznam się jednak, że na początku robiłem ręcznie i byłem średnio zadowolony. Po tym jak przyszła maszyna to wszystko stało się o wiele łatwiejsze. Może są jakieś inne środku na ręczną korektę, bo nie zawsze mam dostęp do gniazdka ; Meguiar's Swirlx (użyty na czarnej stronie tripada) FLEXIPADS - aplikator tri color cutting Dodo Juice Diamond White 30ml - twardy wosk do jasnych kolorów oraz szarych metalików (głównie do zastasowania do lamp, na lakier miałem inny ) przed: po: ZABEZPIECZENIE POWIERZCHNI Victoria Collectors Wax - efekt kropelkowania jak na zdjęciach całkiem całkiem, zobaczymy na jak długo. Jedyna moja uwaga co do wosku to czasami w niektórych miejscach nadwozia wydawało mi się że zostawał żółty nalot. Dawało się to jakoś wypolerować, przez chwilę jednak bałem się że to zostanie. Chyba go jednak zmienię na jakiś bezbarwny do jasnych kolorów. A może ja cos źle robiłem z rozprowadzaniem go po karoserii?. Meguiars Ultimate Polish Shiny Garage bawełniany aplikator (wosk) Autoglym Bumper Care 325ml - preparat do renowacji zewnętrznych plastików, stąd też listwy przy zderzaku oraz spody lusterek i słupki boczne zostały zabezpieczone Autoglymem. Łatwa aplikacja i dobry efekt (brak tłustych śladów) PIELEGNACJA KOMORY SILNIKA Meguiar's Engine Clean Meguiar's Engine Dressing Tutaj poszło szybko sprawnie. Nie myłem go żadną wodą, tylko , środki jak wyżej i zdjęcia poniżej ; Na koniec całkowity rezultat i bonusik żonka też pomagała No i tak to w sumie wyglądało. Powiem Wam szczerze że wszystko się zaczęlo jak zobaczyłem na forum zdjęcia białej RSki. Zajarałem się tym wszystkim no i mam nadzieje że utrzymam ten stan jak najdłużej. Teraz już wiem ze na zwykłym myciu jak to było do tej pory się nie będzie kończyło. Wiem, że relacja może nie jest idealna, wybaczcie, że nie mam wiecej zdjęć lakieru przed, ale skumałem sie, że przydałoby sie zrobić zdjęcia w momencie kiedy juz było pozamiatane tzn po korekcie Proszę Was powiedzcie co jeszcze zmienić, może cos z kosmetyków wywalić, zastąpić innymi. Cena w sumie nie gra roli, oczywiście w granicach rozsądku dla wieku auta i stanu lakieru. Czekam na opinie i oceny. dzieki za wszystko.
Piciosz Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Fajnie, że przekonałes się do prawidłowego dbania o auto. Temat świetnie opisany, może byc ciekawym wprowadzeniem dla nowych użytkowników. Środki zgromadziłeś dobre i teraz od Ciebie zalezy co kupisz nowego i co Ci się spodoba a co nie. Uzywałes tylko UC ? Oglądałes lakier w silnym świetle ? jestes pewien, że usunąłes wszystko co chciałeś ?
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Kolego,bardzo dobrze! Prace i relacja na poziomie. Bardzo dobrze
Blau Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Cześć Przepraszam że Ci się wcinam w temat:) Mam podobnego Focusa, czy mógłbyś mi polecić jakiś środek do plastików wewnątrz samochodu?
SJake Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Jak na białego Forda w dieslu P.S Dziewuchy - do roboty
Shaddy Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Bardzo dobra, rzeczowa relacja Ja nigdy nie przepadałem za Focusami to ten z pakiecikiem stylistycznym szczerze mi się spodobał Mały OT: coś więcej wyciśnięto z tego silnika z racji pakietu niż standardowe 140KM?
patol Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Profeska... i widzę, że najcięższą robotę (czyszczenie felg) przekazałeś drugiej, ładniejszej połówce
BartekB Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 patol - tylko wykonczeniówka , z racji stanu mojej drugiej polowki to tylko polerowanko jej dalem. Czyszczeniem zasadniczym ja sie zajołem. Z racj tego ze grunt byl bardzo miekki, niestety nie udalo mi sie podniesc autka i zdjąć kół żeby to wygladało po ludzku więc tylko gdzie ręka weszła. Prace w tym temacie oceniam na 50%. Lekki niesmak, no ale nie mialem jak. piciosz - najgorsza była maska i tam poszlo super, większość rys zeszła, dach tak samo, słupki też. Myśle, że tak z 85-90% zeszło samym UC. Nie posiadam nic bardziej agresywnego. W zapasach jest jeszcze Manzerna FF3000. Może jeszcze tym następnym razem sprobuje i zobaczymy. shaddy - same 136km. Wg mnie bardzo dobry moment obrotowy, przy wyzszych prędkościach nie ma problemu z wyprzedzaniem z 6stki. blau - wogóle nie zajmowałem sie wnętrzem. Nie miałem wystarczająco czasu wiec Ci nie pomoge. Sam musze doczytac czym najlepiej. Kokpit mam chropowaty i juz widzę, że bardzo łatwo łapie kurz. Może macie jakis fajny spradzony środek? Ogólnie to autko w środku zadbane, żadnych rys, ubytków. Wystarczy troche odświeżyc.
uri90 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 BartekB, kolego robota zacna ale "Focus S kombi"?? przecież coś takiego nie istnieje, nie było wersji S focusa chyba ze jestem ciemny to mnie poucz ale to przecież zwykły focus ze zderzakiem od ST, progami i paroma innymi drobiazgami a na końcu przykleiłeś "S" na klapie i nazwałeś go FOCUSEM S
BartekB Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 BartekB, kolego robota zacna ale "Focus S kombi"?? przecież coś takiego nie istnieje, nie było wersji S focusa chyba ze jestem ciemny to mnie poucz ale to przecież zwykły focus ze zderzakiem od ST, progami i paroma innymi drobiazgami a na końcu przykleiłeś "S" na klapie i nazwałeś go FOCUSEM S Był. Później został wycofany i został tylko ST hb. A po ST -> RS hb. Z tego co wyczytałem i znalazłem w necie to na rynek zachodni była taka wersja wypuszczona. Osobiscie tylko w Niemczech widziałem takie wersje. Nie wiem jak w innych krajach. uri90 napewno nic nie naklejałem. Znaczek i cały zewnętrzny pakiet sport jest oryginałem.
Administrator AreK Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 uri90, potwierdzam. Czytałem o ESCE ale na żywo nie widziałem. BartekB, wiem ile się trzeba napocić żeby tyle z białego wyciągnąć. Tata ma Escorta "S" białego od nowości Fajnie wyszło
MaciekP Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 BartekB,ale "Focus S kombi"?? przecież coś takiego nie istnieje, nie było wersji S focusa chyba ze jestem ciemny to mnie poucz ale to przecież zwykły focus ze zderzakiem od ST, progami i paroma innymi drobiazgami a na końcu przykleiłeś "S" na klapie i nazwałeś go FOCUSEM S Kazdy posiadacz Focusa moze sobie dokupic ten pakiet a'la ST. Wystepuje także do kombi. I widać że na podstawie tego pakietu akcesoriow Niemcy zrobili gotowa wersję "S". BTW fajna praca
Camel- Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Wszystko gitez, ale te kropki asfaltu to mogłeś usunąć
BartekB Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 camel wiem ale wgryzlo sie tak ze nie wiem czym to usunac?. Meg sobie juz nie dał rady.
cash Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Może to pył z hamulców - ironx
blaszczu Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Bardzo dobra robota - tak trzymaj Swoją drogą ciekawie wygląda Focus w tym pakiecie - pierwszy raz się z takowym spotykam
uri90 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 BartekB, dziwna sprawa- ciężko nawet znaleźć coś na jego temat. zwracam Ci honor w życiu się z taką wersją nie spotkałem- ba nawet o takiej nie słyszałem- a jako były posiadacz focusa wydawało mi się, że mnie nikt na temat tego modelu nie zaskoczy jeśli był sprzedawany tylko w niemczech i tylko pare sztuk to dziwne, ze nie nadali mu jakichś indywidualnych numerów jako wersji "liminted" a wracając do pracy to naprawdę zacnie wyszło- bardzo podobają mi się białe focusy- do nich pasuje ten kolor
damian Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Nie pare sztuk tylko pewnie przez jakiś okres, bo pare już widziałem S.
BartekB Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2011 uri90 spox, nic sie nie stało. Kiedy szukałem focusa to sam byłem ździwiony że jest taka wersja. Wiem, że ich bardzo mało. Wystarczy sobie wygooglowac i się zobaczy że wogóle ich nie ma w grafikach. Powiem wam szczerze, że wasz opinie mnie jeszcze bardziej zmotywowały do dalszych działań. Zobacze w tej chwili na ile dobra jest ta victoria, ile sie utrzyma w miejskich warunkach. Dalsze dzialania to musze popracowac nad maska. Mam małe odpryski musze sie jakoś tego pozbyc. Dobrze, że jest to na tyle małe ze nawet jak nie dobiore w 100% lakieru to i tak nie bedzie widac. Poza tym martwi mnie przedni zderzak. Jest pokryty jakims dziwnym nalotem, właśnie jakby smoła i troszke stracił blasku. Możecie mi poradzić czym to wypracować?
Sucre Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Świetna relacja zdjęciowa, bardzo przyjemnie się ją ogląda. Z chęcią zobaczyłbym więcej zdjęć gdzie widać samochód w pełnej okazałości.
Hakelbery Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Ladna robota i dobra galeria
pLaYmAn Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Praca bardzo ładna, nie wiem czy spotkałem kiedyś na drodze Focusa S Hakelbery: fajne X5 %-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się