Roko Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 Powstal juz temat o olejach wiec moze warto byloby podyskutowac na temat plynow chlodniczych. Sam mam teraz z tym problem mianowicie chcialbym uzupelnic poziom ale nie wiem czy mozna mieszac rozne plyny ze soba, nie mam pojecia jaki plyn byl dotychczas lany i nie wiem jakim moge uzupelnic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patol Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 A ile musisz tego płynu dolać? Podejrzewam, że więcej jak szklankę czy dwie nie dolejesz, więc śmiało możesz wody demineralizowanej dolać. I kiedy ostatnio wymieniałeś płyn? Generalnie powinno się go wymieniać co dwa lata. Jeśli robiłeś to dawniej to poczekaj do jesieni i wtedy wymień sobie na świeży w odpowiednim stężeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roko Posted August 17, 2011 Author Report Share Posted August 17, 2011 na oko gdzies tak bedzie jak piszesz ok szklanke lub 2. Nie mam pojecia kiedy plyn byl wymieniany ja go nie wymienialem auto mam ok poltora roku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 Najlepiej to chyba sprawdzić temperature w jakiej zamarza. Jeżeli jest ok to po co zmieniać czy się mylę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukon Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 podjedź do pierwszej lepszej wymiany olejów i poproś o sprawdzenia temp. zamarzania jak będzie ok wystarczy dolać wody demineralizowanej/destylowanej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roko Posted August 17, 2011 Author Report Share Posted August 17, 2011 Najlepiej to chyba sprawdzić temperature w jakiej zamarza. Jeżeli jest ok to po co zmieniać czy się mylę? Lepiej byloby gdybym nie musial go wymieniac. Wlasnie stad moje pytanie czy nic sie nie stanie jesli dodam innego niz ten ktory teraz jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 Może się stać ale nie musi. Zależy jak płyn masz teraz wlany (tego pewnie nie wiesz). Żaden producent nie zapewni Cię, że płyny dobrze się zmieszają i nie pogryzą. Niektóre mają informację, że można je mieszać ale to raczej z tymi samymi. Tak jak koledzy mówią albo dolej wody demiralizowanej albo wymień cały płyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 dolej dowolnego, ktory mozna stosowac do chłodnic aluminiowych (sa na rynku szczegolnie w marketach takie ktorych do aluminium sie nie uzywa). 99% plynow miesza sie wzajemnie, musialbys miec naprawde dosc nietypowy aby sie nie wymieszal, zreszta szklanke jak wlejesz to nie sprawi to roznicy nawet jezeliby sie nie zmieszal jakos specjalnie... Na uprtego odciagnij strzykawka troche plynu i zmieszaj w szklance z tym co masz, bedziesz mial pewnosc czy sie miesza czy nie Wody destylowanej dolalbym tylko po sprawdzeniu temp zamarzania tego co juz masz, aby nie pogroszyc jego wlasciwosci (niby szklanka ale jak jest na granicy to po co go jeszcze bardziej dobijac...) Wymiana plynu co 2lata to bzdura i wyciaganie kasy - jak jest dobry i spelnia wymogi to sens jego wymiany jest tylko taki aby dac komus zarobic. To tak jak zmieniac wycieraczki co dany okres mimo ze sa w pelni sprawne... Szansa ze masz tam wogole plyn jakichs "wysokich" lotow jest znikoma, inaczej ktos kto sprzedawal auto zapewne by sie tym pochwalil tylko zapalency leja chlodniczy ori, zalecany przez producenta czy tez drogi... Audi zaleca G12++ a ASO leje najtanszy dostepny na rynku, tak samo 90% mechanikow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aro_77 Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Chyba, że masz coś z koncernu Fiata i zalany jest Paraflu UP, to ten jest niemieszalny reszta z tego co widziałem mieszalna Link to comment Share on other sites More sharing options...
hornet Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Z tego co wiem to Prestone można mieszać i dolewać do każdego płynu chłodniczego na bazie glikolu etylenowego . Link to comment Share on other sites More sharing options...
paid_in_full Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Gdy w trakcie eksploatacji auta ubyło mi na przestrzeni roku/dwóch płynu, a nie chciało mi się spuszczać starego, zawsze kupowałem 1 litr koncentratu i dolewałem "szklanke" lub dwie. Przetestowałem to na kilku autach, nigdy nic się nie stało, a zimą brak stresów o to czy nie zobaczę rano w zbiorniczku grudek lodu. Weź również pod uwagę, że płyn chłodniczy jak każda ciecz, z biegiem lat w trakcie eksploatacji traci swoje parametry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kedar Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Roko, skoro nie wiesz jaki masz to wymień np. na Prestone (gwarancja 5lat wg producenta) i będziesz wiedział co masz bez żadnego mieszania czy dolewania. Ja zawsze po zakupie auta wymieniam płyny żeby nie mieć takich dylematów. PS. Prestone jest mieszalny z innymi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Może się stać ale nie musi. no właśnie...Krótka historyjka poprzedniego auta rodziców - Megane I. Od zawsze był tam lany Dynagel, gdy zaczęła lecieć chłodnica, tymczasowo ubytki były uzupełniane Borygiem (kupiony chyba z braku laku na stacji w trasie, no i tak ok 1L na m-c dolewane). Po jakimś czasie zaczęla lecieć uszczelka pod głowicą. Mechanik rozebrał to i orzekł, że coś bardzo złego dzieje się w kanałach wodnych w bloku i głowicy - była dosyć poważna korozja i utlenienie materiału wokół kanałów, a sama uszczelka była w tych miejscach jakby rozpuszczona przez co porobiły się przecieki między olejem-płynem. Widać coś sie pogryzło między Dynagelem-Borygiem. Ja tym nauczony nie kombinuje, płyn chłodniczy nawet takim ASOwy jest na tyle niedrogi że nie kombinuje, a jak trzeba dolać awaryjnie to destylowana Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Widać coś sie pogryzło między Dynagelem-Borygiem. na pewno te dwa plyny sie nie pogryzly. Borygo jest w wersji zarowno dla chlodnic aluminiowych jak rowniez taki z wyraznym zaznaczeniem na odwrocie ze nie wolno go uzywac do aluminium. Zapewne zakupiony zostal ten ktory zle reaguje z aluminium i to spowodowalo opisane zniszczenia. W poprzednim aucie mialem zmieszane borygo z dynagel i prestone - nic sie nie dzialo (wszystkie byly do chlodnic aluminiowych). Preston i dynagel chyba nie wystepuja w wersji innej niz do chlodnic aluminiowych ale borygo jak najbardziej. Pozniej dolewalem G12++ to tej mieszanki i tez wszystko bylo cacy (samochod sprzedany ale dalej smiga na tej mieszance i jest git). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roko Posted August 18, 2011 Author Report Share Posted August 18, 2011 dolalem borygo nowy ( o zabarwieniu rozowym) ubylo mi troche nie wiem czy nawet szklanka. na zbirniczku znalazlem zapis ze niby plyn byl wymieniany w lutym 2010 roku ale nic nie bylo o tym jaki to plyn. A w zbiorniczku mialem jakis plyn koloru czerwonego albo rozowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tworek Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Widać coś sie pogryzło między Dynagelem-Borygiem Kompletna bzdura, sam posiadałem swojego czasu Lagunę I, po kupnie miałem nie płyn chłodniczy tylko fusy po kawie, zmieniłem go i po kilku przejazdach zrobił się taki sam jak był zaraz po kupnie, znajomy miał tak samo jak Twoi rodzice, Megane I Coupe i to samo się działo u niego. Te silniki po prostu po prostu rdzewiały od wew. Co do płynu to od kiedy jeżdżę autami z pod znaku VAG zalewam G12. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now