Artih Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Ravenol VMO 5W40 ... ale podobno coś ostatnio namieszali w jego składzie i już nie jest Low-SAPS tylko Mid-SAPS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marszo Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Ravenol VMO 5W40 ... ale podobno coś ostatnio namieszali w jego składzie i już nie jest Full-SAPS tylko Mid-SAPS ale...jego mocną stroną jest cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 To prawda. I zawartość PAO nawet jeśli dali już więcej domieszki HC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Artih, No i chyba się na niego skuszę.... Tym razem muszę trochę przyciąć koszta i na LM raczej sobie nie pozwolę. A ten Ravenol ma niezłe recenzje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakikwap Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Koledzy ogarnia ktoś tego millersa, chciałem teraz go zalać zamiast motula 5w40. Moje autko ma silnik 1.4 turbo, producent zaleca normę ACEA C3. Auto robi dość nie duże przebiegi ok. 7tyś rocznie ale jak już to żwawo. znalazłem dwie opcje: 1) XF LONGLIFE 5w40 , norma C3 Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,9 cSt/ Lepkość kinematyczna przy 40 C 82,6 cSt/ Indeks lepkości 173/ Temperatura krzepnięcia -39 C/ Temperatura zapłonu >200 C/ Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,600 cP max 2) CFS 5w40, dość mocno polecany ale: "Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/B4" noo a domnie trza C3 czyli go odpuści ? Reszta danych- Temperatura pracy do 125C, maksymalnie (chwilowo) do 150C./ Lepkość kinematyczna przy 100C…14,9 cSt/ Lepkość kinematycza przy 40C…88,5 cSt/ Indeks lepkości…177/ Temperatura krzepnięcia…<-30C/ Temperatura zapłonu…>200C/ Lepkość na zimno przy -30C…6,600cP Czy można wlać tego CFS? czy lepiej tego longlifa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zdecydowanie lepiej CFS'a. To, że producent zaleca w Twoim silniku olej z normą C3 nie ma żadnego przełożenia (oprócz ekologii) na wymagania Twojego silnika. Toczyła już się na ten temat dużo dyskusja na Alfaholikach (silniki T-Jet, MultiAir i TBi a oleje z normą C3). Możesz śmiało lać porządny olej Full-SAPS a nie kastrowane, ekologiczne C3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 jeszcze tego rozkminiam: RAVENOL VMP 5W30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakikwap Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Artih, dzięki wszystko jasne A słyszałeś coś o tym CFS 5w40 NT (nanotechnologia) ? czy jednak to już lekka ściema i odpuścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geno Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Bierz CFSa, ja mam i kilka stron temu pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Artih, dzięki wszystko jasne A słyszałeś coś o tym CFS 5w40 NT (nanotechnologia) ? czy jednak to już lekka ściema i odpuścić? NT ma więcej dodatków przeciwzużyciowych/przeciwzatarciowych na bazie boru - dość nowoczesne (bezpieczne też dla DPF). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Dobra, kupiłem 4 litry Ravenola VMP 5W30 Ze strony Ravenola taką oliwę konfigurator mi dobrał. Cena bardzo dobra, Low SAPS, PAO i inne bajery Co ciekawe: zaoszczędziłem 1,90 złotego na tym, że wybrałem 4x1 litr, a nie bańkę 4-litrową Do kompletu wziąłem oliwę 2T Scooter coby dolewać do ON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas207 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Dobra, bo juz zglupialem. Co zalac do 2.0 Hdi 140km z FAPem? Przelot 90k. Obecnie jest Millers EE longlife 5w30, C3, nano cos tam. Fajnie jakby kosztowalo nie az tyle co Millers (218 zl placilem za 5l). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Możesz to co coobah, chociaż VMP akurat aż tak dużo PAO nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 A ja mam pytanie do ogarniaczy olejowych- zbliza mi sie wymiana oleju i sadzac po temacie i szerokiej wiedzy jaka posiadaja niektorzy uzytkownicy na temat olejow, chcialem spytac jaki olej polecacie do golfa mk3, silnik 1.9tdi 90km (bez vnt) z przebiegiem 310tys km Silniczek w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10tys lub raz na rok bo auto robi male przebiegi. Oleju od wymiany do wymiany nie bierze, bo robiona byla glowica kilka lat temu. Do tej pory jezdze na Valvoline MaxLife i jestem zadowolony z tej oliwy, jednak z ciekawosci postanowilem tutaj zapytac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Aivars, strzelam, że Ci polecą "Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Moje Ravenole już dotarły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kerad Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Do kompletu wziąłem oliwę 2T Scooter coby dolewać do ON Ja leje Monzol 5c , ale zanim zacząłem zapomniałem sprawdzić korekcje i bipy na pompkach, teraz muszę w drugą stronę test zrobić, a mianowicie przestać go lać wyjeździć dwa baki i sprawdzić czy sie poprawiło, czy pogorszyło, na pewno silnik bardziej miękko pracuje, szczególnie taki PD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_chacha Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Witam wszystkich. Temat fajny ale nie moge znalesc nic dla siebie. Kupilem w maju Youngtimera E21 z silnikiem m10b18 105km przebieg nie wiadomy jak teraz to ma na liczniku 200tys ale licze ze z 250tysi bedzie na bank. Macie moze jakies propozycje. Na stronce penrite proponuja 20w60 racing 20 ale cena n8e jest atrakcyjna. Jest cos porownywalnego jakosciowo, ale tanszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 ... golfa mk3, silnik 1.9tdi 90km (bez vnt) z przebiegiem 310tys km Silniczek w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10tys lub raz na rok bo auto robi male przebiegi. Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40 po wcześniejszej płukance. Aivars, strzelam, że Ci polecą "Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40" Parametrowo i składem ten olej do diesla nie ma prawie konkurencji w tej klasie tony_chacha, jak użytkowane będzie auto ? Trochę przegięcie ten 20W60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_chacha Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Auto przeznaczone do jazdy codziennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 A co tam producent zalecał fabrycznie za lepkość ? Ja bym chyba poszedł w stronę bardzo dobrego 10W40 - Amsoil ECF 10W40 (FullSyntetyk) po przepłukaniu silnika. Nie będzie strachu w zimie. Taki np. 10W60 w temp 0*C ma lepkość ok. 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to ok. 15cSt (a nowszych ciasnych jednostek nawet <10cSt) a ludzie leją je i jeżdżą cały rok (sic!). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_chacha Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Znalazlem tylko to HD Ol specyfikacji CCMC-G2 (API-SF) sa mozliwe kombinacje ze specyfikacjami diesla np: CCMC-G2/D2 CCMC-G2/D1 CCMC-G2/PD1 (API-SF/CC API-SF/CD) tylko mi to duzo nie mowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 No nie jest to wymagający silnik jak było do przewidzenia. Podtrzymuję zatem moją radę o zastosowaniu oleju 10W40 - Amsoil PP 10W40 lub Millers CFS 10W40. Oba to pełno syntetyczne oleje, na których nie będzie strachu ani zimą ani trochę go zagrzać latem Przed zmianą płukanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Po raz pierwszy zastosowałem płukankę silnika przed zmianą oleju NO ale wlewając Millersa trza było wszystko wypłukać co się dało. Miałem mega stracha wlewając co kol wiek do silnika i zapalając go później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 ... golfa mk3, silnik 1.9tdi 90km (bez vnt) z przebiegiem 310tys km Silniczek w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10tys lub raz na rok bo auto robi male przebiegi. Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40 po wcześniejszej płukance. A mozesz mi wytlumaczyc dlaczego polecasz olej w pelni syntetyczny do 19letniego auta z przebiegiem ponad 300tys? Pytam w 100% powaznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi