Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Koledzy ogarnia ktoś tego millersa, chciałem teraz go zalać zamiast motula 5w40. Moje autko ma silnik 1.4 turbo, producent zaleca normę ACEA C3. Auto robi dość nie duże przebiegi ok. 7tyś rocznie ale jak już to żwawo.

znalazłem dwie opcje:

 

1) XF LONGLIFE 5w40 , norma C3 Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,9 cSt/ Lepkość kinematyczna przy 40 C 82,6 cSt/ Indeks lepkości 173/ Temperatura krzepnięcia -39 C/ Temperatura zapłonu >200 C/ Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,600 cP max

 

2) CFS 5w40, dość mocno polecany ale: "Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/B4" noo a domnie trza C3 czyli go odpuści ?

Reszta danych- Temperatura pracy do 125C, maksymalnie (chwilowo) do 150C./ Lepkość kinematyczna przy 100C…14,9 cSt/ Lepkość kinematycza przy 40C…88,5 cSt/ Indeks lepkości…177/ Temperatura krzepnięcia…<-30C/ Temperatura zapłonu…>200C/ Lepkość na zimno przy -30C…6,600cP

 

Czy można wlać tego CFS? czy lepiej tego longlifa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepiej CFS'a.

 

To, że producent zaleca w Twoim silniku olej z normą C3 nie ma żadnego przełożenia (oprócz ekologii) na wymagania Twojego silnika.

 

Toczyła już się na ten temat dużo dyskusja na Alfaholikach (silniki T-Jet, MultiAir i TBi a oleje z normą C3).

 

Możesz śmiało lać porządny olej Full-SAPS a nie kastrowane, ekologiczne C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, dzięki wszystko jasne :)

A słyszałeś coś o tym CFS 5w40 NT (nanotechnologia) ? czy jednak to już lekka ściema i odpuścić?

 

NT ma więcej dodatków przeciwzużyciowych/przeciwzatarciowych na bazie boru - dość nowoczesne (bezpieczne też dla DPF).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, kupiłem 4 litry Ravenola VMP 5W30

Ze strony Ravenola taką oliwę konfigurator mi dobrał.

Cena bardzo dobra, Low SAPS, PAO i inne bajery :)

Co ciekawe: zaoszczędziłem 1,90 złotego na tym, że wybrałem 4x1 litr, a nie bańkę 4-litrową :lol:

Do kompletu wziąłem oliwę 2T Scooter coby dolewać do ON ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do ogarniaczy olejowych- zbliza mi sie wymiana oleju i sadzac po temacie i szerokiej wiedzy jaka posiadaja niektorzy uzytkownicy na temat olejow, chcialem spytac jaki olej polecacie do golfa mk3, silnik 1.9tdi 90km (bez vnt) z przebiegiem 310tys km :D Silniczek w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10tys lub raz na rok bo auto robi male przebiegi. Oleju od wymiany do wymiany nie bierze, bo robiona byla glowica kilka lat temu. Do tej pory jezdze na Valvoline MaxLife i jestem zadowolony z tej oliwy, jednak z ciekawosci postanowilem tutaj zapytac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kompletu wziąłem oliwę 2T Scooter coby dolewać do ON ;)

Ja leje Monzol 5c , ale zanim zacząłem zapomniałem sprawdzić korekcje i bipy na pompkach, teraz muszę w drugą stronę test zrobić, a mianowicie przestać go lać wyjeździć dwa baki i sprawdzić czy sie poprawiło, czy pogorszyło, na pewno silnik bardziej miękko pracuje, szczególnie taki PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Temat fajny ale nie moge znalesc nic dla siebie. Kupilem w maju Youngtimera E21 z silnikiem m10b18 105km przebieg nie wiadomy jak teraz to ma na liczniku 200tys ale licze ze z 250tysi bedzie na bank. Macie moze jakies propozycje. Na stronce penrite proponuja 20w60 racing 20 ale cena n8e jest atrakcyjna. Jest cos porownywalnego jakosciowo, ale tanszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... golfa mk3, silnik 1.9tdi 90km (bez vnt) z przebiegiem 310tys km :D Silniczek w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10tys lub raz na rok bo auto robi male przebiegi.

 

Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40 po wcześniejszej płukance.

 

 

Aivars, strzelam, że Ci polecą "Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40" :D

Parametrowo i składem ten olej do diesla nie ma prawie konkurencji w tej klasie :good:

 

 

 

tony_chacha, jak użytkowane będzie auto ?

 

Trochę przegięcie ten 20W60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam producent zalecał fabrycznie za lepkość ?

 

Ja bym chyba poszedł w stronę bardzo dobrego 10W40 - Amsoil ECF 10W40 (FullSyntetyk) po przepłukaniu silnika. Nie będzie strachu w zimie.

 

Taki np. 10W60 w temp 0*C ma lepkość ok. 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to ok. 15cSt (a nowszych ciasnych jednostek nawet <10cSt) a ludzie leją je i jeżdżą cały rok (sic!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest to wymagający silnik jak było do przewidzenia.

 

Podtrzymuję zatem moją radę o zastosowaniu oleju 10W40 - Amsoil PP 10W40 lub Millers CFS 10W40. Oba to pełno syntetyczne oleje, na których nie będzie strachu ani zimą ani trochę go zagrzać latem :good:

 

Przed zmianą płukanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... golfa mk3, silnik 1.9tdi 90km (bez vnt) z przebiegiem 310tys km :D Silniczek w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10tys lub raz na rok bo auto robi male przebiegi.

 

Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40 po wcześniejszej płukance.

 

 

A mozesz mi wytlumaczyc dlaczego polecasz olej w pelni syntetyczny do 19letniego auta z przebiegiem ponad 300tys? Pytam w 100% powaznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.