Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Artih, właśnie brat do mnie przyszedł i sie przyznał do błędu :D generalnie to patrzył na tą norme, a dodatkowo myślał, że link który mu wysłałem to jedynie do sklepu, a nie do konkretnego oleju. chyba zaspany był. no i stwierdził, że jak te 10-15tys km przejedzie na nim to sie przecież nic nie stanie. była promocja 5L + 1L gratis za 160zł także mamy 1litr do opchnięcia jakby co :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Artih - Amsoil 5W30 European Car Formula 100% Synthetic Motor Oil

miałem z tej firmy olej w skrzyni powiem cudo ;-) pomogła mi oliwa z problemami jaki miałem ..

 

 

To może od razu pochwal się jakie to były problemy, w jakim aucie i który to olej ;)

 

I dlaczego mówisz w czasie przeszłym :o

 

 

Rozumiem, że wiele osób jednak woli mieć normę na etykiecie niż pod każdym względem przewyższający parametrami lepszy olej.

 

Jeśli nie ma filtra cząstek stałych to bez sensu jest stosowanie gorszego, ekologicznego oleju.

 

Do pompowtrysków Diesel Synthoil też się nadaje? Bo norma 505.01 jest właśnie do PD. Rozumiem, że znasz osoby, które użytkują właśnie ten olej przy zalecanej normie 505.01.

Poza tym- jak wypada on w porównaniu do Amsoil ECF 5W40 505.01 MID SAPS (czerwona etykieta)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih - Amsoil 5W30 European Car Formula 100% Synthetic Motor Oil

miałem z tej firmy olej w skrzyni powiem cudo ;-) pomogła mi oliwa z problemami jaki miałem ..

 

 

To może od razu pochwal się jakie to były problemy, w jakim aucie i który to olej ;)

 

I dlaczego mówisz w czasie przeszłym :o

 

 

Rozumiem, że wiele osób jednak woli mieć normę na etykiecie niż pod każdym względem przewyższający parametrami lepszy olej.

 

Jeśli nie ma filtra cząstek stałych to bez sensu jest stosowanie gorszego, ekologicznego oleju.

 

Do pompowtrysków Diesel Synthoil też się nadaje? Bo norma 505.01 jest właśnie do PD. Rozumiem, że znasz osoby, które użytkują właśnie ten olej przy zalecanej normie 505.01.

Poza tym- jak wypada on w porównaniu do Amsoil ECF 5W40 505.01 MID SAPS (czerwona etykieta)?

 

Witam

W czasie przeszłym bo już od 2 lat auta nie posiadam. Hyundai accent z 1997 roku 1.5 12v autko szybsze od obecnego koguta ;).

Ale zw zmian biegów był problem z 2 na 3 i odwrotnie trzeba było delikatnie bo inaczej skrzynia odezwała się jakbym sprzęgła nie było, a po zalaniu amsoil 75w90 gl-4 problem zniknął. I tak śmigałem jeszcze dobre dwa lata i nic sie nie wydarzyło złego w tym czasie. Nadeszła decyzja o sprzedaniu. W dniu kiedy przyjechał kogut to hultajek znalazł nowego właściciela. Jeszcze 4 miesiące temu widziałem moje autko i ma się dobrze.

 

Nie chce oleju z beczki bo tak naprawdę może być każdy tam ..... i dlatego się pytam ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pytanie z innej beczki. Już kilka ładnych lat leje olej w samochodzie ale po zmianie firmy olejowej (Elf 10w40) zauważyłem że coś nie halo. Jest jak woda. Nigdy nie miałem czegoś takiego żeby przy sprawdzaniu wartości oleju na bagnecie z niego kapało. Czy z waszymi olejami jest podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie wyboru oleju 5W40 do 1.9 TDI PD. Czy znajdę lepszy 100% syntetyk mający aprobatę VW 505.01?

 

Amsoil 5W40 Mid-Saps 100% Synthetic

http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-si ... 46l-detail

 

ewentualnie

Motul 8100 X-clean 5W40

ewentualnie biorę pod uwagę

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... clean-5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam w języku VW, ale z normą C3 masz małe prawdopodobieństwo.

 

Jak by jednak tego Amsoil'a nie oceniać, to zawartość baz syntetycznych oraz użytych dodatków będzie w nim o klasę lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z millersa jaki olej najlepiej wybrac do 2.0tdi z PD juz bez DPFa ?

 

Nada sie ktorykolwiek z tych :

 

1. NANODRIVE EE LongLife C3 5w-30

2. Millers Oils XF LONGLIFE 5w-40

3. Millers Oils NANODRIVE EE LongLife 5w-40

 

czy cos lepszego jest ?

 

Jak wyglada w porownaniu z :

 

Shell Helix Ultra Professional AF-L 5w-30 albo Liqui Moly Top Tec 4600

 

Olej zmieniam raz w roku okolo 7-8tys km

 

Mam w garazu Mobil 1 ESP i Castrola EDGE i raczej juz nie chcial bym ich lac ...

 

A moze Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00 5W-40 albo Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3

 

A moze cos innego z tego sklepu http://www.opieoils.co.uk/

 

Mam na maxa metlik w glowie po przzeczytaniu tego tematu ...

 

Do skrzyni kupilem Motul Gear 300 75W-90 mam nadzieje ze dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 3 wymian, czyli 30 tys km śmigam na Millers Oils XF LONGLIFE C3 5w30. Na początku z DPF, od lutego już bez chwasta i silnik pracuje wyśmienicie. Wcześniej lałem GM water dexos :D i to naprawdę była woda.

Jak zlewałem go po zrobieniu 1200 km to ani to gęste, ani lepkie. Czarna woda.

 

Po przejściu na millersa silnik wydaje się pracować ciszej. Na ile to placebo ciężko stwierdzić. Tak czy inaczej polecam Millersa.

 

A do skrzyni ręcznej wlałem FUCHSa i też pracuje pięknie. Tak tak w skrzyni nie wymienia się oleju. Moim zdaniem każdy olej się zużywa i co 6-8 dyszek zmieniam w ręcznej :oops: bez uszczerbku dla niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny syntetyk. Ja muszę C3 bo ma normę dexos oplowską

 

Jak nie masz już DPF'a to nie musisz Wojtku.

Wręcz nie powinieneś.

 

Możesz już lać porządny olej Full-SAPS.

Tu oczywiście zdecydowanie polecam nie po raz pierwszy Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 (100% syntetyk, nie żadne HC).

 

Jak coś z Millers'a to zdecydowanie bez C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie ma Liqui moly dostepnego w tym sklepie co kupuje w moim powyzej poscie jest link i pare dostepnych olei ktore wydaja mi sie dobre ale nie wiem na co sie zdecydowac a wymiana w nastepnym tyg ... a jakie sa opinie na o Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00 5W-40 syntetyk czy semi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny syntetyk. Ja muszę C3 bo ma normę dexos oplowską

 

Jak nie masz już DPF'a to nie musisz Wojtku.

Wręcz nie powinieneś.

 

Możesz już lać porządny olej Full-SAPS.

Tu oczywiście zdecydowanie polecam nie po raz pierwszy Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 (100% syntetyk, nie żadne HC).

 

Jak coś z Millers'a to zdecydowanie bez C3.

 

Widzę kolega obcykany :D to jeszcze pogadamy bo dopiero co wymieniłem z 1000 km temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie ma Liqui moly dostepnego w tym sklepie co kupuje w moim powyzej poscie jest link i pare dostepnych olei ktore wydaja mi sie dobre ale nie wiem na co sie zdecydowac a wymiana w nastepnym tyg ... a jakie sa opinie na o Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00 5W-40 syntetyk czy semi ?

 

Motul nie produkuje już olejów w 100% syntetycznych.

 

Nawet seria 300V ma już w bazie domieszki mineralne (HC).

 

Millers'y NanoDrive są syntetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie sa opinie na o Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00 5W-40 syntetyk czy semi ?

 

Mój klekot przelatał na nim ponad 70kkm,wymiany co 9-10kkm, olej kupowany z pewnego źródła, w ubiegłym roku oglądaliśmy silnik od środka przy okazji dwóch rzeczy. Przed ostatnią wymianą, zafascynowany tematem stwierdziłem, że spróbuję czegoś nowego... ale po co zmieniać skoro wszystko jest ok? Zostałem przy Motulu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 w jednym sklepie ale nie wiem czy to dobry wybor dla 2.0tdi ? nie ma zadnej specyfikacji odpowiedniej dla mojego silnika ...

 

Takze zostaly dwa do wyboru

 

Millers Oils NANODRIVE EE LongLife 5w-40 FLOWCONTROL i Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 troche bardziej mi pasuje millers bo jest w pewnym sklepie z ktorego zawsze kupuje.

 

A jak sie spisuja Gulf Competition oleje ? znalazlem Gulf Competition 5w-40 w dosc dobrej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.