Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Oleje ogólnie się ze sobą mieszają, ale nie polecają tego producenci, bo po pierwsze chcą zarobić, a po drugie parametry oleju mogą się delikatnie różnić i nie zapewnić idealnych (jak na kartce jest napisane) parametrów. Jednakże mogłoby mieć to znaczenie w silnikach bolidów f1, albo tych teraz o pojemności 0,5l z dwoma turbinami i 2 kompresorami dającymi 500km :kox: mającymi (według producentów) taką samą wytrzymałość jak jednostki niewysilone... :lol: Natomiast jeśli to jest normalny silnik nie specjalnie wysilony to raczej nie ma obawy, że coś złego się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oleje na tych samych bazach są jak najbardziej mieszalne ze sobą.

 

Oleje mineralne czy HC można ze sobą mieszać - różnice dodatków w tych olejach są pomijalne. Co innego jak mieszamy olej syntetyczny z mineralnym czy nawet dwa syntetyczne, które znacznie się ze sobą różnią (np. PAO i estrowy).

 

[ Dodano: 18 Czerwiec 2014, 18:08 ]

X-Cess to 2x lepszy lej niż X-Clean (C3).
Dlaczego lepszy, posiadasz jakieś konkretne argumenty w temacie.

 

Sprawdź parametry w karcie charakterystyki obu oliw to nie będziesz pytał.

Zresztą mając jakikolwiek olej C3 od razu wiadomo, że będzie on miał gorsze parametry niż pierwszy z brzegu średniak z bazą mineralną (HC) bez tej normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuflik, to by była najlepsza opcja, ale u mnie w mieście nie ma komu oddać auta żeby to zrobił. Trzeba wymienić pierścienie, które się zapiekają.

gtszudi, robiłem płukankę liqui moly, przy następnej zmianie oleju zrobię tym co ty polecasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuflik, to by była najlepsza opcja, ale u mnie w mieście nie ma komu oddać auta żeby to zrobił. Trzeba wymienić pierścienie, które się zapiekają.

gtszudi, robiłem płukankę liqui moly, przy następnej zmianie oleju zrobię tym co ty polecasz.

 

liqui moly ma się nijak do forte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dotarłem silnik briggsa 675 na oleju briiggs SAE 30 klasy SG. Zmieniłem olej po pierwszej godzinie koszenia i kolejny raz po 3 godz koszenia. Czy moge zalać silnik olejem 0w40?

Dalej mam ten dylemat a pasuje już zdecydować.

Zostaje mi taki zawsze z samochodu a jest bez porównania lepszy od sae 30

Moja poprzednia kosiarka tecumseh zalewana była od początku olejem 5w50 i chodziła bez problemu 14 lat

 

olej 0w40 ma minimalnie wyzszą lepkość w 100 stopniach niż SAE 30 więc gadki pana z serwisu że sae 30 lepiej smaruje silniki chłodzone powietrzem jest raczej chyba nie prawdą, chodzi chyba tu o inny aspekt którego nie znam.

Ogólnie Briggs zaleca SAE 30 jednosezonowy oraz 5w30 i 10w30 zaznaczając że stosując 5w30 i 10w30 można zaobserwować większe zużycie oleju w porównaniu do SAE 30

Nie kumam tego wpisu przecież te oleje mają taką samą lepkość wysokotemperaturową !

69f4725fcd8c631emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jak dotąd lałem do mojego 2.0 HDi Totala Ineo 5w30. Zainteresować się czymś lepszym czy pozostać? Pytam z ciekawości bo zbliża się wymiana a chciałbym żeby silniczek pracował cicho i równo. Wymiana tak co około 12 000 km.

Czy FUCHS 5W30 PRO C2 TITAN GT1 będzie dobrym (lepszym) wyborem niż wspomniany Total?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, naczytałem się tego trochę, jak do tej pory w poprzednim aucie z olejem nie miałem problemu, ale teraz jak kupiłem kolejne to zastanawiam się jaki i wymyśliłem, po przeczytaniu tematu do focusa 2.0 tdci 2010 z dpf chcę valvoline max life, pytanie gdzie kupić żebym miał świadomość, że nie jest chrzczony czy podrabiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jak dotąd lałem do mojego 2.0 HDi Totala Ineo 5w30. Zainteresować się czymś lepszym czy pozostać? Pytam z ciekawości bo zbliża się wymiana a chciałbym żeby silniczek pracował cicho i równo. Wymiana tak co około 12 000 km.

Czy FUCHS 5W30 PRO C2 TITAN GT1 będzie dobrym (lepszym) wyborem niż wspomniany Total?

 

Oba to półsyntetyki (HC) - jedno i to samo.

 

[ Dodano: 22 Czerwiec 2014, 23:46 ]

... do focusa 2.0 tdci 2010 z dpf chcę valvoline max life, pytanie gdzie kupić żebym miał świadomość, że nie jest chrzczony czy podrabiany ?

 

Coś słabo czytałeś skoro wybrałeś takiego półsyntetycznego średniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

coobah, a Cytryna w ogóle przewiduje wymianę oleju w skrzyni? W C2 z tego co kojarzę to nie, a w Xsarze na pewno nie przewidzieli - mam 362tys przebiegu i nigdy nie zmieniany i skrzynia chodzi bardzo ładnie :good: Nie kojarzę, żebym u brata gdzieś w książce serwiswej widział wzmiankę o oleju w skrzyni, a też ma 1.6Hdi w C4 :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.