mati373737 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Oleje ogólnie się ze sobą mieszają, ale nie polecają tego producenci, bo po pierwsze chcą zarobić, a po drugie parametry oleju mogą się delikatnie różnić i nie zapewnić idealnych (jak na kartce jest napisane) parametrów. Jednakże mogłoby mieć to znaczenie w silnikach bolidów f1, albo tych teraz o pojemności 0,5l z dwoma turbinami i 2 kompresorami dającymi 500km mającymi (według producentów) taką samą wytrzymałość jak jednostki niewysilone... Natomiast jeśli to jest normalny silnik nie specjalnie wysilony to raczej nie ma obawy, że coś złego się stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Oleje na tych samych bazach są jak najbardziej mieszalne ze sobą. Oleje mineralne czy HC można ze sobą mieszać - różnice dodatków w tych olejach są pomijalne. Co innego jak mieszamy olej syntetyczny z mineralnym czy nawet dwa syntetyczne, które znacznie się ze sobą różnią (np. PAO i estrowy). [ Dodano: 18 Czerwiec 2014, 18:08 ] X-Cess to 2x lepszy lej niż X-Clean (C3).Dlaczego lepszy, posiadasz jakieś konkretne argumenty w temacie. Sprawdź parametry w karcie charakterystyki obu oliw to nie będziesz pytał. Zresztą mając jakikolwiek olej C3 od razu wiadomo, że będzie on miał gorsze parametry niż pierwszy z brzegu średniak z bazą mineralną (HC) bez tej normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajek Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 A czy mogę dolać 5w40 jeśli mam zalany 5w30?? Muszę dolać troszkę oleju, ale u mnie w mieście nie ma mojego oleju (Valvoline max life 5w30 FE Do forda). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 To półsyntetyk (HC), więc jak pisałem - możesz dolać ... bo chyba nie chodzi o litr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajek Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 No może być, że i litr. Moje mondeo trochę łyka oleju. A polecasz coś innego żeby palił mniej oleju?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 żeby palił mniej oleju?? remont silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 No może być, że i litr. Moje mondeo trochę łyka oleju. A polecasz coś innego żeby palił mniej oleju?? na dzień dobry zamiast remotu silnika polecam Forte Motor Flush Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciety1989 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Artih a co polecałbyś do silnika hondy accord 2,0 benzyna 155km po 2003r ? Aktualnie jezdze na motolu 10w30 niby dedykowanym do silników hondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 maciety1989, dobre 5W30 typu Millers Nano a najlepiej Amsoil 5W30 signature series. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 kuflik, to by była najlepsza opcja, ale u mnie w mieście nie ma komu oddać auta żeby to zrobił. Trzeba wymienić pierścienie, które się zapiekają. gtszudi, robiłem płukankę liqui moly, przy następnej zmianie oleju zrobię tym co ty polecasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 kuflik, to by była najlepsza opcja, ale u mnie w mieście nie ma komu oddać auta żeby to zrobił. Trzeba wymienić pierścienie, które się zapiekają.gtszudi, robiłem płukankę liqui moly, przy następnej zmianie oleju zrobię tym co ty polecasz. liqui moly ma się nijak do forte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 gtszudi, tylko daj jakiś link, bo nie mogę nigdzie znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 http://www.forte-nwe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajek Opublikowano 21 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/es ... 5w-30.aspx A ten nada się do wymieszania z Valvoline MaxLife 5w30?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tasek Opublikowano 21 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Witam Dotarłem silnik briggsa 675 na oleju briiggs SAE 30 klasy SG. Zmieniłem olej po pierwszej godzinie koszenia i kolejny raz po 3 godz koszenia. Czy moge zalać silnik olejem 0w40? Dalej mam ten dylemat a pasuje już zdecydować. Zostaje mi taki zawsze z samochodu a jest bez porównania lepszy od sae 30 Moja poprzednia kosiarka tecumseh zalewana była od początku olejem 5w50 i chodziła bez problemu 14 lat olej 0w40 ma minimalnie wyzszą lepkość w 100 stopniach niż SAE 30 więc gadki pana z serwisu że sae 30 lepiej smaruje silniki chłodzone powietrzem jest raczej chyba nie prawdą, chodzi chyba tu o inny aspekt którego nie znam. Ogólnie Briggs zaleca SAE 30 jednosezonowy oraz 5w30 i 10w30 zaznaczając że stosując 5w30 i 10w30 można zaobserwować większe zużycie oleju w porównaniu do SAE 30 Nie kumam tego wpisu przecież te oleje mają taką samą lepkość wysokotemperaturową ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominiczek9518 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Pany jak dotąd lałem do mojego 2.0 HDi Totala Ineo 5w30. Zainteresować się czymś lepszym czy pozostać? Pytam z ciekawości bo zbliża się wymiana a chciałbym żeby silniczek pracował cicho i równo. Wymiana tak co około 12 000 km. Czy FUCHS 5W30 PRO C2 TITAN GT1 będzie dobrym (lepszym) wyborem niż wspomniany Total? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmorka Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Kurcze, naczytałem się tego trochę, jak do tej pory w poprzednim aucie z olejem nie miałem problemu, ale teraz jak kupiłem kolejne to zastanawiam się jaki i wymyśliłem, po przeczytaniu tematu do focusa 2.0 tdci 2010 z dpf chcę valvoline max life, pytanie gdzie kupić żebym miał świadomość, że nie jest chrzczony czy podrabiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Pany jak dotąd lałem do mojego 2.0 HDi Totala Ineo 5w30. Zainteresować się czymś lepszym czy pozostać? Pytam z ciekawości bo zbliża się wymiana a chciałbym żeby silniczek pracował cicho i równo. Wymiana tak co około 12 000 km.Czy FUCHS 5W30 PRO C2 TITAN GT1 będzie dobrym (lepszym) wyborem niż wspomniany Total? Oba to półsyntetyki (HC) - jedno i to samo. [ Dodano: 22 Czerwiec 2014, 23:46 ] ... do focusa 2.0 tdci 2010 z dpf chcę valvoline max life, pytanie gdzie kupić żebym miał świadomość, że nie jest chrzczony czy podrabiany ? Coś słabo czytałeś skoro wybrałeś takiego półsyntetycznego średniaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominiczek9518 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Artih Czyli krokiem na przód byłoby pójście w syntetyk Amsoil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Jak najbardziej tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmorka Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Coś słabo czytałeś skoro wybrałeś takiego półsyntetycznego średniaka. to zaproponuj mi coś jeśli możesz, auto ma ok 130 000 ma dpf . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 1 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 a pisał ktoś coś może o oleju do skrzyni biegów w francuzach z silnikiem 1,6 HDI? Co fajnego tam zalewacie? I czy jest sens wymieniać tam olej jeśli wszystko działa OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucky Opublikowano 1 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 coobah, a Cytryna w ogóle przewiduje wymianę oleju w skrzyni? W C2 z tego co kojarzę to nie, a w Xsarze na pewno nie przewidzieli - mam 362tys przebiegu i nigdy nie zmieniany i skrzynia chodzi bardzo ładnie Nie kojarzę, żebym u brata gdzieś w książce serwiswej widział wzmiankę o oleju w skrzyni, a też ma 1.6Hdi w C4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 1 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Trucky, a no właśnie poczytałem na forum Peugeota i Cytryn, że o ile nie ma ubytku (awaria, rozszczelnienie i inne wycieki) to się do oliwy nie dotykać.. No i bardzo mnie to ucieszyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas207 Opublikowano 1 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Jak robilem sprzeglo w C5 to wymienilem tez olej. Warto bylo bo syf byl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi