tasek Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 czy mi się wydaje czy elf synthese 5w40 juz nie produkują? Obecnie jest ELF Evolution 900 NF 5W40, ELF Evolution 900 SXR 5W40, Evolution 900 jest nowoczesnym olejem silnikowym, stworzonym w Technologii Syntetycznej ELF a technologia synetyczna zakrawa mi na HC ale sie mogę mylic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Nie mylisz się - ale Elf'a Synthese można jeszcze dostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 weglus co najlepsze w lidlu jest oliwa po 40zł za 4l i meganka również będzie jeździła Nie smiejcie się znam goscia co leje najtańszego lotosa do wszystkich swoich aut bo jak mowi za 4 lata i tak nie będzie miał już tego auta a 500zl w kieszeni jak nic zostaje nie wyłapałem ironii w poprzedniej wypowiedzi za dużo oparów sie chyba nawdychałem przy dzisiejszym dłubaniu przy aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SM Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Kolego Arith, mam dwa przypadki, może doradzisz Pierwszy przypadek, Passat B5 2005 1.9 PD, w PL jeżdżony tylko na Castrolu EDGE 5w40, 155 tysięcy zrobione na tym oleju, 2 tysiące km temu zmiana na Millers'a XF 5w40, poprzedzona płukanką, aktualny przebieg- 278. Wcześniej wciągał 500-700 ml na 5 tysięcy, teraz widzę, że będzie podobnie. Wymiana co 15 tysięcy. Zastanawiam się czy nie przejść na Liqui Moly Top Tec 4600 5W30, Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 lub Amsoil ECF 5w40. Pierwszy z nich to chyba jedyny 5w30 z normą 505.01, drugi i trzeci to chyba pełne PAO. Generalnie zależy mi na mniejszym spalaniu, w trasie jest to 6-7, w centrum miasta 12-14, co według mnie jest przesadą. Co byś polecił? Drugi, Passat B6 2009 2.0, od roku w PL, samochód ojca. Namówiłem go na jakiś lepszy olej, na oku mam Amsoil ECF Low-SAPS 5W30, wymiana co 30 tysięcy. Ja bym wolał krótszy interwał, ale on zdecydował się na zalecany przez producenta, więc chcę coś lepszego. Jakieś wskazówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 Tak na prawdę nie ma nic lepszego do silnika Diesla. To murowana pozycja jak dla mnie. Drugi, Passat B6 2009 2.0, od roku w PL, samochód ojca. Namówiłem go na jakiś lepszy olej, na oku mam Amsoil ECF Low-SAPS 5W30, wymiana co 30 tysięcy. Ja bym wolał krótszy interwał, ale on zdecydował się na zalecany przez producenta, więc chcę coś lepszego. Jakieś wskazówki? To dobry wybór - pisałem już, że różnice między olejami C3 są znikome. Plusem Amsoil'a jest to, że jest syntetyczny. Ale wymiany co 30 000 km - serio ? Rozetnij mu kiedyś filtr oleju po tych 30 000 km - zmieni zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SM Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Tak na prawdę nie ma nic lepszego do silnika Diesla.To murowana pozycja jak dla mnie. Cholera, teraz patrzę, że on nie ma aprobaty 505 01, tylko 505 00, więc odpada. Za to wchodzą w grę pozostałe. Jak myślisz, jest sens schodzić na 5w30? Jakieś ryzyko? Czy fakt, że olej ma niższą lepkość, istotnie wpłynie na spalanie? Amsoil ECF 5w40 Mid Saps jest pełnym syntetykiem? Nawiasem mówiąc, Piotr ze zmienolej.pl polecał mi Fuchs 0w30 Titan Supersyn Longlife Plus 4L, mógłbym wymieniać nawet co 15 tysięcy, ale jakoś od początku ten pomysł mi nie podchodził. To dobry wybór - pisałem już, że różnice między olejami C3 są znikome.Plusem Amsoil'a jest to, że jest syntetyczny. Ale wymiany co 30 000 km - serio ? Rozetnij mu kiedyś filtr oleju po tych 30 000 km - zmieni zdanie. No wiesz, ja mogę mówić jedno, a on i tak zrobi swoje. Zapracowany jest, kilka godzin w serwisie robi mu różnicę. Może i go namówię, ale jeśli wyskoczy alarm, wtedy jedzie do serwisu. Przynajmniej jego styl jazdy jest spokojny i nie pałuje silnika, zawsze to coś. Ewentualnie, przy częstszej wymianie wziąłbym coś nieco tańszego- Fuchs 5w30 Titan GT1 PRO C3 XTL. Co o nim myślisz? W ogóle, orientujesz się co to za super technologia XTL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmarcinz Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Artih, czy ten ten olej to pełne PAO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 zmarcinz, tak to pełne PAO - strona 53 tego tematu, sprawdź Piotr ze zmienolej.pl polecał mi Fuchs 0w30 Titan Supersyn Longlife Plus 4L, Podobno to znakomite oleje spełniajace aprobate do TDI PD. Amsoil ECF 5w40 Mid Saps jest pełnym syntetykiem? Tak, było o tym kilka razy na ostatnich stronach. Pełny syntetyk PAO W ogóle, orientujesz się co to za super technologia XTL? To chyba takia 'technologia syntetyczna' / HC od Fuchsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Nie ma czego uzupełniać w wypowiedzi kuchar'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SM Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Podobno to znakomite oleje spełniajace aprobate do TDI PD. Tak, spełnia normę 506 01, czyli Long Life, ale jakoś za dużo opinii na jego temat nie znalazłem. Niby wszystko OK, ale jakoś nie jestem pewny. Tak, było o tym kilka razy na ostatnich stronach. Pełny syntetyk PAO W takim razie chyba za jakiś czas go wezmę. Teraz mam Millersa XF 5w40, którego zresztą mi poleciłeś kilka miesięcy temu, tu na forum. Jeszcze chciałbym wypróbować Millersa XF 5W40 Nanodrive. Zauważalnej poprawy się nie spodziewam, ale koszmarnie drogi nie jest, więc mogę spróbować. Jakieś różnice między tymi dwoma olejami możesz wyszczególnić? Wiesz, już pomijając marketingową papkę wciskaną przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Tak, spełnia normę 506 01, czyli Long Life, ale jakoś za dużo opinii na jego temat nie znalazłem. Niby wszystko OK, ale jakoś nie jestem pewny. To chyba dość nowy olej i pewnie dlatego...poza tym nie wiele ludzi i tak jeździ na Fuchsie Ja się nie zagłębiałem w temat tych nowych Fuchsów 0WX ale Piotrem ze zmienolej mówił, ze mają super parametry i ciężko o lepszy olej w tej klasie do tych silników także może warto spróbować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Zastanawiam sie nad zakupem Liqui Moly Top Tec 4600 do mojego 2.0Tdi DP juz bez DPF ale patrzac na opakowanie nie widze zeby spelnial norme zalecana do mojego silnika na stronie 53 jest polecany do silnikow z DPFem i sie zastanawiam czy jest to dobry wybor ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Wszystko fajnie tylko ten FUCHS 0W30 TITAN SUPERSYN Longlife Plus ma normy ACEA A5/B5 czyli obniżoną lepkość HTHS względem ACEA A3/B4 (HTHS >= 3,5 mPas). Pytanie czy można do - w zasadzie starego - silnika 1.9TDI PD lać olej o HTHS < 3,5 mPas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro rider Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Artih kuchar możecie coś więcej powiedzieć o normie VW 505.00? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 29 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Ale co chciał byś wiedzieć ? Norma jak norma - żeby ją nadrukować na opakowaniu producent musi wkleić konkretną kasę producentowi auta. Dlatego ja w ogóle nie kieruję się takimi parametrami - lepiej skupić się na wymaganych normach ACEA i API w przypadku wyboru oleju bo nie jednokrotnie ... wybierzesz wtedy lepiej Czyli - do diesla olej dedykowany do diesla, do aut wymagających Mid/Low SAPS - odpowiedni olej, do aut wymagających normy C3 - olej C3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro rider Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 To norma z Millers'a XF ll 5W50 czyli oleju do mojego 1.8T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 pro rider, normą normą...oznacza ona aprobate marki VW dla olejów wielosezonowych z turbo lub bez. Twój silnik wymaga po prostu dobrego oleju syntetycznego a ten Millers takim jest chociaż jeśli kupiles 5W50 to pewnie lubisz czasami trochę mocniej pocisnąć - i dobrze, ze 5w50 bo z tego co wiem to 1.8T lubią łapać wysoką temperature. Znakomity olej do Ciebie to byłby też Amsoil 5W40 Full saps (EFM). Kupiłem go do siebie i na dniach pewnie zmiana to napiszę kilka słów a przechodze z Millersa Trident. O AMSie można poczytać same dobre rzeczy, nie wiem skąd niekótrzy maja takie info bo ogólnie ciężko o testy tych olejów ale można znaleźć w necie np.: zostały ostatki starej formulacji Amsoila European AFL 5W40 którego skuteczność, świetna ochrona jest potwierdzona badaniami w modyfikowanych dieslach, jest stabilniejszy temp. niż Motul 300V czy Millers CFS a jest to olej cywilny a nie tylko na tor. EFM jest podobny i full saps mowa o AMS AFL 5W40 a więc mid sapsie a EFM nie jest "okrojony" i ma wysoki poziom popiołu siarczanego, fosforu i siarku czyli full saps. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro rider Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Zatem czekam na recenzję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pLaYmAn Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Słyszał ktoś o tej firmie? http://www.prolong.com.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackill Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Czas i u mnie na zmianę oleju. Fakty: 1. Saxo 1.1i 2. Przebieg ~200 000 km 3. Jeździ 30 km do pracy i z powrotem 4. Aktualnie półsyntetyk Elf 10W40, zużycie ok. 300-400 ml na 1000 km Chcę zalać jeden z poniższych, co o tym myślicie: 1. Valvoline MaxLife 5W40 2. SHELL Helix Ultra 5W40 3. Elf Synthese 5W40 Ma być dobrze, ale dość budżetowo. Będzie ok zmiana z 10W na 5W z pół na fullsyntetyka (poprzedzone płukanką)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ja w roboczo ozie zmeniłem Mobila 1 na max life i olej cały czas w normie a przy mbilu trzeba bulo dolewać 200-300ml na 1oookm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Czas i u mnie na zmianę oleju. Fakty: 1. Saxo 1.1i 2. Przebieg ~200 000 km 3. Jeździ 30 km do pracy i z powrotem 4. Aktualnie półsyntetyk Elf 10W40, zużycie ok. 300-400 ml na 1000 km Chcę zalać jeden z poniższych, co o tym myślicie: 1. Valvoline MaxLife 5W40 2. SHELL Helix Ultra 5W40 3. Elf Synthese 5W40 Ma być dobrze, ale dość budżetowo. Będzie ok zmiana z 10W na 5W z pół na fullsyntetyka (poprzedzone płukanką)? 53 strona tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xMarcin95x Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 ja w tym roku z dotychczasowego przerzuciłem się na: silnik 1.9 TDI 105KM 130KKm Koleś w sklepie namawiał mnie na: jak myślicie, warto pozostać przy tym castrolu czy zmienić na ten motul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucky Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 jackill, u mnie wszystkie Citroeny śmigają na Totalu, cztery benzyniaki na 5W40 Quartz, a dwa diesle na Ineo 5W30 - dzisiaj za 5 litrów Ineo + filtr zapłaciłem 125zł I wszystkie maja się bardzo dobrze Cytryna fabrycznie leje Totala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wirus_kamil Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ja zakupiłem dziś Millers 5W40 EE Longlife Dużo osób polecało więc zobaczymy co to warte Zastanawiałem się jeszcze nad Amsoil ale może następnym razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi