Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

czy mi się wydaje czy elf synthese 5w40 juz nie produkują?

Obecnie jest ELF Evolution 900 NF 5W40, ELF Evolution 900 SXR 5W40,

Evolution 900 jest nowoczesnym olejem silnikowym, stworzonym w Technologii Syntetycznej ELF

a technologia synetyczna zakrawa mi na HC ale sie mogę mylic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

weglus co najlepsze w lidlu jest oliwa po 40zł za 4l i meganka również będzie jeździła :kox:

Nie smiejcie się znam goscia co leje najtańszego lotosa do wszystkich swoich aut bo jak mowi za 4 lata i tak nie będzie miał już tego auta a 500zl w kieszeni jak nic zostaje

nie wyłapałem ironii w poprzedniej wypowiedzi :D

za dużo oparów sie chyba nawdychałem przy dzisiejszym dłubaniu przy aucie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Arith, mam dwa przypadki, może doradzisz :)

 

Pierwszy przypadek, Passat B5 2005 1.9 PD, w PL jeżdżony tylko na Castrolu EDGE 5w40, 155 tysięcy zrobione na tym oleju, 2 tysiące km temu zmiana na Millers'a XF 5w40, poprzedzona płukanką, aktualny przebieg- 278. Wcześniej wciągał 500-700 ml na 5 tysięcy, teraz widzę, że będzie podobnie. Wymiana co 15 tysięcy. Zastanawiam się czy nie przejść na Liqui Moly Top Tec 4600 5W30, Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 lub Amsoil ECF 5w40. Pierwszy z nich to chyba jedyny 5w30 z normą 505.01, drugi i trzeci to chyba pełne PAO. Generalnie zależy mi na mniejszym spalaniu, w trasie jest to 6-7, w centrum miasta 12-14, co według mnie jest przesadą. Co byś polecił?

 

Drugi, Passat B6 2009 2.0, od roku w PL, samochód ojca. Namówiłem go na jakiś lepszy olej, na oku mam Amsoil ECF Low-SAPS 5W30, wymiana co 30 tysięcy. Ja bym wolał krótszy interwał, ale on zdecydował się na zalecany przez producenta, więc chcę coś lepszego. Jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40

Tak na prawdę nie ma nic lepszego do silnika Diesla.

To murowana pozycja jak dla mnie.

 

 

Drugi, Passat B6 2009 2.0, od roku w PL, samochód ojca. Namówiłem go na jakiś lepszy olej, na oku mam Amsoil ECF Low-SAPS 5W30, wymiana co 30 tysięcy. Ja bym wolał krótszy interwał, ale on zdecydował się na zalecany przez producenta, więc chcę coś lepszego. Jakieś wskazówki?

To dobry wybór - pisałem już, że różnice między olejami C3 są znikome.

Plusem Amsoil'a jest to, że jest syntetyczny.

Ale wymiany co 30 000 km - serio ? :wallbash:

 

Rozetnij mu kiedyś filtr oleju po tych 30 000 km - zmieni zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę nie ma nic lepszego do silnika Diesla.

To murowana pozycja jak dla mnie.

Cholera, teraz patrzę, że on nie ma aprobaty 505 01, tylko 505 00, więc odpada. Za to wchodzą w grę pozostałe. Jak myślisz, jest sens schodzić na 5w30? Jakieś ryzyko? Czy fakt, że olej ma niższą lepkość, istotnie wpłynie na spalanie? Amsoil ECF 5w40 Mid Saps jest pełnym syntetykiem? Nawiasem mówiąc, Piotr ze zmienolej.pl polecał mi Fuchs 0w30 Titan Supersyn Longlife Plus 4L, mógłbym wymieniać nawet co 15 tysięcy, ale jakoś od początku ten pomysł mi nie podchodził.

 

 

To dobry wybór - pisałem już, że różnice między olejami C3 są znikome.

Plusem Amsoil'a jest to, że jest syntetyczny.

Ale wymiany co 30 000 km - serio ? :wallbash:

Rozetnij mu kiedyś filtr oleju po tych 30 000 km - zmieni zdanie.

No wiesz, ja mogę mówić jedno, a on i tak zrobi swoje. Zapracowany jest, kilka godzin w serwisie robi mu różnicę. Może i go namówię, ale jeśli wyskoczy alarm, wtedy jedzie do serwisu. Przynajmniej jego styl jazdy jest spokojny i nie pałuje silnika, zawsze to coś.

Ewentualnie, przy częstszej wymianie wziąłbym coś nieco tańszego- Fuchs 5w30 Titan GT1 PRO C3 XTL. Co o nim myślisz? W ogóle, orientujesz się co to za super technologia XTL? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmarcinz, tak to pełne PAO - strona 53 tego tematu, sprawdź :)

 

Piotr ze zmienolej.pl polecał mi Fuchs 0w30 Titan Supersyn Longlife Plus 4L,

Podobno to znakomite oleje spełniajace aprobate do TDI PD.

 

Amsoil ECF 5w40 Mid Saps jest pełnym syntetykiem?

Tak, było o tym kilka razy na ostatnich stronach. Pełny syntetyk PAO

 

W ogóle, orientujesz się co to za super technologia XTL?

To chyba takia 'technologia syntetyczna' / HC od Fuchsa :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno to znakomite oleje spełniajace aprobate do TDI PD.

 

Tak, spełnia normę 506 01, czyli Long Life, ale jakoś za dużo opinii na jego temat nie znalazłem. Niby wszystko OK, ale jakoś nie jestem pewny.

 

Tak, było o tym kilka razy na ostatnich stronach. Pełny syntetyk PAO

 

W takim razie chyba za jakiś czas go wezmę. Teraz mam Millersa XF 5w40, którego zresztą mi poleciłeś kilka miesięcy temu, tu na forum. Jeszcze chciałbym wypróbować Millersa XF 5W40 Nanodrive. Zauważalnej poprawy się nie spodziewam, ale koszmarnie drogi nie jest, więc mogę spróbować. Jakieś różnice między tymi dwoma olejami możesz wyszczególnić? Wiesz, już pomijając marketingową papkę wciskaną przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, spełnia normę 506 01, czyli Long Life, ale jakoś za dużo opinii na jego temat nie znalazłem. Niby wszystko OK, ale jakoś nie jestem pewny.

To chyba dość nowy olej i pewnie dlatego...poza tym nie wiele ludzi i tak jeździ na Fuchsie :) Ja się nie zagłębiałem w temat tych nowych Fuchsów 0WX ale Piotrem ze zmienolej mówił, ze mają super parametry i ciężko o lepszy olej w tej klasie do tych silników także może warto spróbować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad zakupem Liqui Moly Top Tec 4600 do mojego 2.0Tdi DP juz bez DPF

;) ale patrzac na opakowanie nie widze zeby spelnial norme zalecana do mojego silnika na stronie 53 jest polecany do silnikow z DPFem i sie zastanawiam czy jest to dobry wybor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co chciał byś wiedzieć ?

 

Norma jak norma - żeby ją nadrukować na opakowaniu producent musi wkleić konkretną kasę producentowi auta.

Dlatego ja w ogóle nie kieruję się takimi parametrami - lepiej skupić się na wymaganych normach ACEA i API w przypadku wyboru oleju bo nie jednokrotnie ... wybierzesz wtedy lepiej :)

 

Czyli - do diesla olej dedykowany do diesla, do aut wymagających Mid/Low SAPS - odpowiedni olej, do aut wymagających normy C3 - olej C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pro rider, normą normą...oznacza ona aprobate marki VW dla olejów wielosezonowych z turbo lub bez. Twój silnik wymaga po prostu dobrego oleju syntetycznego a ten Millers takim jest chociaż jeśli kupiles 5W50 to pewnie lubisz czasami trochę mocniej pocisnąć - i dobrze, ze 5w50 bo z tego co wiem to 1.8T lubią łapać wysoką temperature.

 

Znakomity olej do Ciebie to byłby też Amsoil 5W40 Full saps (EFM). Kupiłem go do siebie i na dniach pewnie zmiana to napiszę kilka słów a przechodze z Millersa Trident. O AMSie można poczytać same dobre rzeczy, nie wiem skąd niekótrzy maja takie info bo ogólnie ciężko o testy tych olejów ale można znaleźć w necie np.:

 

zostały ostatki starej formulacji Amsoila European AFL 5W40 którego skuteczność, świetna ochrona jest potwierdzona badaniami w modyfikowanych dieslach, jest stabilniejszy temp. niż Motul 300V czy Millers CFS a jest to olej cywilny a nie tylko na tor. EFM jest podobny i full saps

mowa o AMS AFL 5W40 a więc mid sapsie a EFM nie jest "okrojony" i ma wysoki poziom popiołu siarczanego, fosforu i siarku czyli full saps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas i u mnie na zmianę oleju. Fakty:

 

1. Saxo 1.1i

2. Przebieg ~200 000 km

3. Jeździ 30 km do pracy i z powrotem

4. Aktualnie półsyntetyk Elf 10W40, zużycie ok. 300-400 ml na 1000 km

 

Chcę zalać jeden z poniższych, co o tym myślicie:

 

1. Valvoline MaxLife 5W40

2. SHELL Helix Ultra 5W40

3. Elf Synthese 5W40

 

Ma być dobrze, ale dość budżetowo. Będzie ok zmiana z 10W na 5W z pół na fullsyntetyka (poprzedzone płukanką)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas i u mnie na zmianę oleju. Fakty:

 

1. Saxo 1.1i

2. Przebieg ~200 000 km

3. Jeździ 30 km do pracy i z powrotem

4. Aktualnie półsyntetyk Elf 10W40, zużycie ok. 300-400 ml na 1000 km

 

Chcę zalać jeden z poniższych, co o tym myślicie:

 

1. Valvoline MaxLife 5W40

2. SHELL Helix Ultra 5W40

3. Elf Synthese 5W40

 

Ma być dobrze, ale dość budżetowo. Będzie ok zmiana z 10W na 5W z pół na fullsyntetyka (poprzedzone płukanką)?

 

53 strona tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.