Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Znam dokładnie tylko starą serię Neste City, którą miałem ochotę umieścić nawet w wykazie. Ogólnie bardzo solidne oleje ale producent tez za dużo informacji podawać o swoich produktach nie lubi.

Kiedyś lubowali się w bazach estrowych (podobnie jak Motul).

 

Widać, że obecnie pływa tam już na bank też HC czyli to półsyntetyk - ale parametry są na poziomie Motul'a czy Valvoline.

Są oleje lepsze (zestawienie na str. 53) ale ten też jest solidny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strona 53 juz dawno nie jest aktualna, kiedyś za czasów kiedy nie oszukiwano klientów, ponizsze oliwki to już HC

 

Texaco Havoline Synthetic 5W40

Statoil LazerWay 5W40

Shell Helix Ultra 5W40

Elf Synthese 5W40

 

np shell 5w40

obecne dane: Charakterystyka chemiczna: Mieszanina wysoko rafinowanych olejów mineralnych, bazowego

oleju XHVI i dodatków.

 

Nie oszukujmy się "prawdziwych olejów syntetycznych" klasy 5w40 mozna się doliczyć na palcach jednej ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję czytać ze zrozumieniem - Shell Helix to półsyntetyk (HC) i jest to zaznaczone w opracowaniu.

 

Pozostałe to oleje z bazami syntetycznymi - bez HC, więc nie pisz bzdur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, napisałeś, że Mobil1 SuperSyn 0W40 to nie Mobil 1 NewLife 0W40. A jak jest w przypadku Mobila Peak Life 5W50 i wskazanego przez Ciebie w zestawieniu Mobila SuperSyn 5W50 ?

Z porównania specyfikacji zamieszczonej przez Ciebie i tej TU wynika, że te oleje są identyczne za wyjątkiem temperatury płynięcia, której na stronie Mobila nie podano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo się ma peak life do super syn

To już nie ten sam olej, inna baza

 

[ Dodano: 21 Marzec 2014, 19:56 ]

Mobil zmienili technologię produkcji na SHC, zachowując określenie "Fully synthetic" - co jest nieprawdą. Dlatego rygorystyczne normy (np. w Niemczech) zabraniają stosowania takiego określenia produktu na ich rynku - i mamy prawdziwe oznaczenie "SHC... " Niestety na innych rynkach - w tym w Polsce takich ograniczeń nie ma i jest "Fully synthetic" peak life czy new life

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trzeba się z tym pogodzić. Mieszkamy gdzie mieszakmy, zarabiamy ile zarabiamy. Produkcja oliwy PAO czy Ester jest drogim procesem. Polacy (większość) kupuje olej z musu, bo trzeba zmienić. A jak producent dopuszcza międzyokres 30tyś to zmieniają ten olej co 30tyś bo skoro tak mozna to czemu nie. A jak idą po olej i sprzedawca mówi np 5w40 za 90zł za 4l a jest też 5w40 za 170zł za 4l a do autka wchodzi np 5l to jak myslicie który olej kupi przecietny obywatel? "Panie a z tych 90 zł to nie urwie coś jeszcze?" Filtr knech, mann czy filtron ... a który jest najtańszy?

Dlatego producenci olejów idą w tą a nie inną stronę w procesie produkcji. Ma być dużo, tanio wyprodukować, w miarę na tym zarobic

Ot całą filozofia

Dlatego jest ten wątek żeby zrozumieć sedno marketingu potentatów petro i nie dać się robić w wała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie :)

A co byście polecili? Liqui Moly Synthoil High Tech czy Amsoil EUROPEAN CAR FORMULA 5W40?

Auto pokonało 110 tys km na Shellu Helix Ultra 5W40 cywilnej jazdy (1:1 drogi ekspresowe i miasto), wymiany oleju max co 15 tys. km. Ma posłużyć jeszcze trochę i pokonać co najmniej drugie tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro chcesz 5w40 to ja bym nalał Liqui Moly Synthoil High Tech bo jesli dobrze kojarzę to Amsoil ostatnio też coś grzebał w formułach i opakowania zmieniał. liqui to ogromny potentat branzy smarnej i jako jeden z niewielu nie oszukuje klientów pisząc 100% syntetyk na oliwie która nie jest nią

ja osobiscie przeszedłem już kilka lat temu z 5w40 na rzecz 0w40 i decyzji nie zmienię. Nalałem ją do nowego chevroleta teściowi, do mojego autka z przebiegiem 240tyś, żonie do fiata z 1999r i jestem mega zadowolony. jazda zimą na 0w to poezja. A między 0w40 i 5w40 nie zauważysz zwiększonego zuzycia oliwy jeśli o to się obawiasz, włąsciwosci myjące mają takie same, 0w40 ma po prostu lepsze właściwości fizykochemiczne dla silnika

Zonie nalałem mobila new life 0w40 po 10w40 Lotosie i zmiany tylko na plus

 

[ Dodano: 21 Marzec 2014, 22:02 ]

a już mam w domku NESTE CITY PRO 0W40 do fiacika bo chce go spróbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się zastanawiasz nad przejściem z 5w na 0w a ja przeszedłem z 10w na 0w a w starym tico w ramach eksperymentu i nauczki na własnej skórze, tico które miało iśc na złom za rok i chodziło na mineralnym 15w40 lotosie wlałem new life 0w40 tylko najpierw ściągnałem pokrywe zaworów i zeskrobałem syf a było go nie mało i umyłem mocną chemią i karcherkiem

Autku nic się nie stało, nic nie zatkało czego się obawiałem, żona jeździła nim jakiś czas a potem dała kuzynce która tyle co zrobiła prawo jazdy. Tico do teraz smiga na 0w40 bo kuzynka powiedziała że nie ma kasy na olej. I tak oto new life siedzi już 3 rok w tikaczu i teraz mega wiadomośc .... niech klekaja właściciele nowych aut którym ubywa oleju... jak nalałem mobila taki sam stan jest do teraz. No może 3mm na bagnecie ubyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bo kuzynka powiedziała że nie ma kasy na olej. I tak oto new life siedzi już 3 rok w tikaczu...

 

Polska rzeczywistość w zderzeniu z teorią częstych wymian oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co ciekawe nie zmieni tego oleju nigdy :lol: a zamierza jeszcze tłuc tikiem. Ciekawostka ostatnio padł jej czujnik od wentylatora i tikacz prawie się ugotował :evil: 0w40 jak niektórzy piszą "olej woda" co mnie smieszy wytrzymał ukrop i nadal żyje swoim życiem a ma już pewnie nie łatwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkami EP i AW.

rozwiniesz :) ?

 

Wysoko gatunkowe dodatki EP (wspomagające ciśnienie oleju w wysokich temperaturach) oraz AW (chroniące elementy metalowe silnika przed tarciem - odpowiadają za utrzymanie filmu olejowego).

Oba to najdroższe składniowe chemiczne wysokogatunkowych olejów syntetycznych - w tańszych olejach odpowiednikami są dodatki mineralne, które w temp. powyżej 100 st.C. praktycznie tracą swoje parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf LDX to HC, do roverka jak najbardziej, równie smiało możesz nalac Lotosa 5w40 jeden czort

ps ode mnie zawsze kupuje olej w 1l butelkach, nigdy nie kupie oleju z beczki

Takiego mobila w 4l bańkach odkręca się w rękach nie zrywając plomby na lejku i zakręca się z powrotem. Raz tak sobie zrobiłem w domu i od tej pory nie kupie już w 4l bańkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weglus co najlepsze w lidlu jest oliwa po 40zł za 4l i meganka również będzie jeździła :kox:

Nie smiejcie się znam goscia co leje najtańszego lotosa do wszystkich swoich aut bo jak mowi za 4 lata i tak nie będzie miał już tego auta a 500zl w kieszeni jak nic zostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih doradź ;) mało tu pisze ogólnie o Elfie.Co myślisz o tym oleju? ELF EXCELLIUM (LDX) NF 5W-40 leję go do poczciwego Roverka 400 w dieslu , przebieg ponad 200tyś.

 

Nie najwyższych lotów półsyntetyk HC.

Z Elf'a tylko Elf Synthese nawiązuje do czołówki na rynku.

 

Reszta to budżetowe (czyt. zarabiające) HC'ki udające syntetyki.

Na stronie "53" masz parę syntetyków wymienionych.

 

[ Dodano: 21 Marzec 2014, 22:55 ]

Kolego Artih z ciekawości pytam znasz może Pana Croom?

"Internetowo" znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.