Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A czy zalewając Amsoila albo Ravenola jest ryzyko, że olej "wypłucze" jakieś nagary zostawione przez oleje HC w silniku?

Artih dobrze radzi, nie ma czego się bać przy zmianie na syntetyk. Niedawno właśnie zalałem swój silnik 5W40 na bazie pao, gdzie wcześniej był półsyntetyk a jeszcze wcześniej cholera wie co i zmiany tylko na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem do Ravenola maila i odpowiedzieli w kilka godzin potem po 2 dniach a po kilku dniach dostałem juz pełną odpowiedź z działu technicznego więc podejście mieli bardzo w porządku.

 

Spróbuj napisać do Millersa albo jakiejś inne firmy jakiekolwiek pytanie to uzyskasz odpowiedź za tydzien, dwa albo wcale :) no chyba, ze będziesz miał szczęście...moze ja mialem i szybko mi odpisali z ravenola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, ja do swojej leję SELENIA STAR Pure Energy 5W40 . Zmieniać na coś innego?

Maciej - to typowy olej C3 (HC, półsyntetyk) - nie ma dużo lepszych, nie ma dużo gorszych - ot średniak z normą C3 za to z ceną powyżej średniej :)

No ale ma ładne, metalowe opakowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość słaby olej, słabe właściwości czyszczące - ogólnie jest sporo lepszych olejów, nawet HC. Nie wspominając o tych z listy (str. 53 tematu).

Mat też tendencje do nagarowania silnika.

 

Magnatec to w ogóle taka "budżetowa" seria do nabijania kasy dla Castrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih co mozesz powiedziec o oleju mobil Mobil Super 2000 X1 Diesel i Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 ktory z tych olei bedzie lepszy do silnika audi 1Y? ( obecnie mam zalany 15 w 40 zastanawialem sie nad zmiana) Lub moze masz jakas zupelnie inna propozycje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar Mobil1 SuperSyn 0W40 to nie Mobil 1 NewLife 0W40.

 

Przecież pokazujesz HC-ka.

Nie wiem gdzie go kupić - nawet nie wiem czy jest jeszcze oficjalnie dostępny (w stanach na pewno).

 

32110.jpg

 

[ Dodano: 20 Marzec 2014, 21:48 ]

Artih co mozesz powiedziec o oleju mobil Mobil Super 2000 X1 Diesel i Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 ktory z tych olei bedzie lepszy do silnika audi 1Y? ( obecnie mam zalany 15 w 40 zastanawialem sie nad zmiana) Lub moze masz jakas zupelnie inna propozycje? :)

Oba to oleje ze słabiutkimi parametrami, na bazach w 100% mineralnych.

Lepsze propozycje czy to 10W40 czy 15W40 masz na stronie 53 tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie bierze oleju to możesz smiało nalać nawet M1 New Life 0w40 który nie jest pełnym syntetykiem od kilku dobrych lat tylko olejem opartym na bazie grupy III+ Synthetic HydroCarbons czyli węglowodory syntetyczne.

Sam z racji ciekawości nalałem M1 do silnika który latał na 15w40 lotos i miał nalatane niecałe 200tyś, po M1 0w40 nic się nie stało, nic nie zatkało i autko smigało na nim kolejne 20 tys, obecnie w innych renkach dalej na 0w40

We fiacie punto 1.2 z przebiegiem 160tyś km który latał na 10w40 również nalałem Mobil new life, z początku zaczeło go brać ok 1l na 12 tyś km, po trzeciej zmianie oleju na new life pobór spadł na 0,3l na wymianę. W zimie na 0w40 odpalanie ranne to poezja.

W swoim 2,2 DTI przy przebiegu 220 tyś km nalałem Valvoline synpover 0w40 który jest w 90% syntetykiem z temp płyniecia -54 i TBN na poziomie 11 i nie zamienię go na żaden inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nalałem Valvoline synpover 0w40 który jest w 90% syntetykiem z temp płyniecia -54 i TBN na poziomie 11 i nie zamienię go na żaden inny

 

Mobil 1 New Life 0W40 to bardzo solidny półsyntetyk (HC+estry). Ma bardzo wysoki wskaźnik lepkości i wysokie TBN (11,8).

 

Valvoline SynPower 0w40 podobnie - tyle, że zamiast estrów jest PAO.

 

Jednak wymienione wcześniej oleje syntetyczne 0W40 (bez domieszek mineralnych jak w powyższych Mobil'u czy Valvoline) od Elf'a, Ravenol'a czy Royal Purple mają nawet lepsze parametry a przy tym bazę w 100% syntetyczną.

O plusach tego faktu już pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M1 super syn tylko liczące się Panstwa typu USA itp

Na Europę idzie SHC czyli ulepszone hydrokraki z temp płynięcia max -40

Nie zmienia faktu że new life to bardzo dobra oliwa, na dodatek wszędzie dostepna i na pewno lepiej smaruje wymieniana co 10-15 tyś niż drugie tyle droższe amsoile, millersy przeciągane z wymianą i w trybie long life

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Europę idzie SHC czyli ulepszone hydrokraki z temp płynięcia max -40

Pewnie masz rację - bo dziwnie przy tym oleju już nie podają temp. płynięcia cwaniaki :)

 

Nie zmienia faktu że new life to bardzo dobra oliwa, na dodatek wszędzie dostepna i na pewno lepiej smaruje wymieniana co 10-15 tyś niż drugie tyle droższe amsoile, millersy przeciągane z wymianą i w trybie long life

To akurat nie argument - bo Amsoil robi genialne oleje i temu niestety się nie zaprzeczy.

A wymieniać go można także co 10 000 km :)

Ale co do stosowania "long life" masz zupełną rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synpower jednak bije trochę new life i bazę równiez ma lepszą tylko z dostępnością gorzej

Synpover 0w40 temp płynięcia -54

new life 0w40 temp płyniecia -41

 

bazy dla Valvoline robi podwykonawca który produkuje bazy do Texaco

dla ciekawskich oleje 15w40 z ropy pensylwańskiej są lepsze od większości chłamu 5w40 powszechnie dostępnego w Polsce na pólkach sklepowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• Mobil1 NewLife 0W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -b.d.°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8)

 

• Valvoline Synpower 0W40 (olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 73,0cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -54°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5)

 

Z tych dwóch wolał bym Valvoline - chociaż ma dość niski TBN jak na topowy olej producenta.

Widać, że Valvo ma jednak sporo PAO w bazie olejowej (tem. płynięcia).

 

P.S. Gdzie znalazłeś dane dot. temp. płynięcia Mobila ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im oliwa bardziej syntetyczna tym gorzej rozpuścić pakiety dodatków, dlatego producenci stosują domieszki baz konwencjonalnych ok 20% celem poprawy właściwości produktu dla normanlego kowalskiego który jak naleje oliwę za 200zł to dla oszczedności zmieni ją za 2 lata i po przejechaniu 25 tyś km :D

 

[ Dodano: 20 Marzec 2014, 22:22 ]

temp płynięcia Mobil podawał na początku produkcji SHC gdzie ludzie lejąc M1 myśleli że leją super syn

Jak zaczęli co niektórzy wścibscy maniacy tematów olejowych drążyć temat to poznikały te gorsze właściwości fizyko chemiczne z broszur i zostawili te lepsze żeby mozna się było jeszcze czymś pochwalić

 

z drugiej strony gdyby przyszły mrozy -40 to i tak żaden klekot nie odpali więc spoko rozczochrana new life jest OK byle go bardziej nie popsuli

 

[ Dodano: 20 Marzec 2014, 22:33 ]

z fajnych oliwek polecam jeszcze neste 0w40 city pro, LIQUI MOLY SYNTHOIL, ARAL SUPER TRONIC śmiało można lać ich poziom jakości to wyższa półka

 

[ Dodano: 20 Marzec 2014, 22:56 ]

zapomniał bym o najlepszym :shock: Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia wymagania: Nissan GT-R :o

fura za ponad 400tyś 530 KM to nasze dupowozy powinny być wiecznie młode na Mobilku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam i czytam i się zastanawiam jaką oliwę kupić na przyszłą wymianę za 10kkm :mrgreen: Obecnie mam Millersa Trident 5W40 i czy coś w podobnej cenie znajdzie się lepszego? Może zna ktoś jakieś szczegóły z jego składu? Bo nic nie mogę znaleźć oprócz powielanego wszędzie opisu ze strony producenta, która podaje tylko lepkości i niewiele więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luq92, bo cholera marka Millers nie podaje zbyt dużo info - juz Artih, o tym pisał wcześniej. Moim zdaniem mógłbyś spróbować po Tridencie Ravenola SSL 0W40 ewentualnie jeśli chcesz dołożyć więcej $$ to Amsoil EFM 5W40 FullSaps - ja go kupiłem więc zdam relacje (obecnie też mam Trident 5W40). Lub LM HighTech 5W40 w podobnym przedziale cenowym co Amsoil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im oliwa bardziej syntetyczna tym gorzej rozpuścić pakiety dodatków, dlatego producenci stosują domieszki baz konwencjonalnych ok 20% celem poprawy właściwości produktu dla normanlego kowalskiego ...

Kolejna ściema producentów powtarzana jak mantra.

Po to dodaje się dodatki estrowe do PAO, żeby uniknąć tego problemu (występuje on tylko w wypadku PAO). No ale wiadomo, że taniej dodać jako nośnik dodatki mineralne.

 

[ Dodano: 20 Marzec 2014, 23:17 ]

 

luq92, strona "53" tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.