rustin Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Trzeba dodać , że bardzo ważne jest ccs bo najbardziej silnik zużywa sie przy zimnym starcie. A tego w opisie zabrakło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Przy ktorym wiecej=lepiej, a przy ktorym odwrotnie. Bardzo ogólnie - we wszystkich im więcej=lepiej. Trochę inaczej jest z olejami C3 - tam niektóre są specjalnie tworzone z niższą lapkością kinetyczną dla oszczędności paliwa (czyt. dla ekologów). Jeśli jednak chcesz jak najbardziej dbać o silnik (a nie zielonych) to im więcej = lepiej. Zreszta widać na przykładzie olejów dlaczego tyle ludzi demontuje DPF/EGR jeśli dbają o swój silnik. [ Dodano: 17 Marzec 2014, 22:47 ] Trzeba dodać , że bardzo ważne jest ccs bo najbardziej silnik zużywa sie przy zimnym starcie. A tego w opisie zabrakło. Nie każdy producent je podaje, nie każdy podaje też HTHS - wybrałem te parametry, które są powszechnie najbardziej dostępne (acz choćby dla Millers'a i tych nie ma). Nie miał to też być wyczerpujący poradnik obejmujący opis każdego parametru czy stosowanych w olejach dodatków EP czy AW - taki mogę napisać ale w kilka tygodni a nie dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nietykalny Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Artih, opis na duży plus a powiedz mi co myślisz o zestawieniu motul x-cess 5w40 vs valvoline maxlife 5w40 ?? czy brak jest widocznej różnicy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Brak, bardzo przeciętne oleje w swojej klasie (oba HC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kerad Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Artih, a jak sie ma do tego zestawienia MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40? Bo motul już chyba od jakiegoś czasu leci na tzw. opinii i pogarsza sie jakościowo? Ja mam PD także muszę trzymać sie normy producenta, ale może warto po 7 latach jazdy na Motulu zmienić na coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nietykalny Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Artih, dzięki za odpowiedź, przy następnej zmianie oleju będe musiał pomyśleć o nowym oleju do mojej uturnionej benzynki 1.8T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jbiz Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 W maju czeka mnie kolejny przegląd w salonie citroena - czy zezwolić im na zalanie TOTAL ? czy raczej przywieźć coś swojego? Benzyna 1,4 VTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puch Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Brak, bardzo przeciętne oleje w swojej klasie (oba HC). Valvo maxlife 5W-40 to na bank HC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweu_s Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Co z Amsoil 5W40 100% Synthetic European Engine Oil? Nie masz pewności co do bazy olejowej, czy nie zasługuje na miejsce na liście? Jaki prawdziwy syntetyk 5w40 wlać do 1.9 PD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Artih czy nie ma pomyłki w temp. płynięcia Castrola RS 10W60 ? (w ogóle to teraz jest TWS 10W60 w tej technologii FST... RS jeszcze jest czy to poprzednik ?). Jeszcze wcześniej kilka lat temu był jeszcze inny TWS. Valvo maxlife 5W-40 to na bank HC? Tak to niezłe HC. Co z Amsoil 5W40 100% Synthetic European Engine Oil? to jest oczywiście 100% PAO. Jest napisane Amsoil ECF (european car formula) i w sklad wchodzą AFL, EFM i ten trzeci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Valvo maxlife 5W-40 to na bank HC? Valvoline nie ma w ofercie tak naprawdę 100% syntetyka. Nawet w swojej najwyższej serii baza olejowa składa się z PAO+HC. MaxLife to akurat bardzo przeciętny olej w swojej klasie. W maju czeka mnie kolejny przegląd w salonie citroena - czy zezwolić im na zalanie TOTAL ? czy raczej przywieźć coś swojego? Benzyna 1,4 VTi Total robił kiedyś znakomite oleje - niestety z naciskiem na "kiedyś". Teraz najwyższe serie są co najwyżej dobrymi HC. Jak często zmieniasz olej to został bym przy HC jeśli nie zostawiasz auta na wieki u siebie. Artih, a jak sie ma do tego zestawienia MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40? Kerad - to typowy olej C3. Baza HC z estrami. • Motul Specific 505.01 5W40 (olej półsyntetyczny (EST+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 84,9cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 7,4) Jak widzisz nic szczególnego - ale nic złego. W olejach C3 jest najmniejsza różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kerad Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Artih, a jak sie ma do tego zestawienia MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40? Kerad - to typowy olej C3. Baza HC z estrami. Motul Specific 505.01 5W40 (olej półsyntetyczny (EST+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 84,9cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 7,4) Jak widzisz nic szczególnego - ale nic złego. W olejach C3 jest najmniejsza różnica. Czyli jak nie przekraczam temperatury oliwy 100 stopni (pomiar w misce), bo raczej mi sie nie zdarza, to śmiało pozostać przy tym oleju, czy lepiej zmienić na inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Śmiało można zostać bo przy olejach C3 nie bardzo jest co polecić lepszego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucky Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 jbiz napisał/a: W maju czeka mnie kolejny przegląd w salonie citroena - czy zezwolić im na zalanie TOTAL ? czy raczej przywieźć coś swojego? Benzyna 1,4 VTi Total robił kiedyś znakomite oleje - niestety z naciskiem na "kiedyś". Teraz najwyższe serie są co najwyżej dobrymi HC. Jak często zmieniasz olej to został bym przy HC jeśli nie zostawiasz auta na wieki u siebie. Do normalne jazdy cały czas są dobre Mam w domu 6 Citroenów, w tym 4 z silnikiem 1.4 i 2 diesle - 1.6 i 2.2Hdi, każdy śmiga na oleju Total i odpukać żaden nie bierze oleju i pracują bardzo dobrze, przebiegi od ciut ponad 50tys do 360tys - pewne przebiegi i złego słowa na ten olej nie powiem. A wymieniane są zgodnie z zaleceniami producenta. Moja Xsara ma 5W40 i wymiana co 15tys km i jestem bardzo zadowolny Więc spokojnie możesz lać Total Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puch Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Przydałoby się uzupełnić info o oleje 5W30, 0W30. U mnie benzyna z turbiną, a producent zaleca 0W30 A5/B5, i też szczerze mówiąć nie wiem co dobrego wybrać, co zarazem nie kosztowałoby zaraz majątku (wchodzi blisko 7 litrów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki88 Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Mnie interesuje olej do diesla z DPF-em. Powininen być LOW-SAPS, ale większość olejów jest MID-SAPS, również te polecone przez kolegę Artih. Albo ja źle szukam, albo rzeczywiście w tej chwili olejem (LOW-SAPS) do diesla z DPF-em spełniającym normę BMW LL-04 (bo taki olej wlewam u siebie) jest AMSOIL 5W30 ECF? Do tej pory jeździłem na Motul X-clean+ 5W-30. Tutaj arkusz danych technicznych: https://www.motul.com/system/product_de ... _5W-30_(GB).pdf?1338907474 Parametry ma podobne do Fuchs-a z tematu, który chciałbym zalać, pytanie tylko czy jest sens zmieniać Motula na Fuchs-a? No i równiez wspomniany Liqui Moly TOPTEC 4600... Każdy z tych trzech olejów ma podobne parametry. Chyba w tym wypadku najlepiej jest wziąc olej, który ma najniższe TBN i Sulfated Ash (najmniej zanieczyszcza DPF)? No i jeszcze Millers, który nie podaje norm na podstawie których są badane parametry oleju: http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car Amsoil: http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... motor-oil/ Motula zmieniam co ok. 10tys. km, ale już po przebiegu 8-9tys. km słychać, iż silnik głośniej pracuje jak jest zimny. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Oleje 5W30/0W30 postaram się na dniach uzupełnić. Luki88, jak już pisałem przy olejach Low/Mid-SAPS z norma C3 jest najmniejszy problem jeśli chodzi o parametry oleju. Wszystkie (z 1-2 wyjątkami) to oleje HC, wszystkie maja podobne parametry, wszystkie mają niski TBN (obecnie dla olejów C3 max. to TBN 8,0 - dlatego często nie trzymają parametrów pierwotnych już po 5-6 000 km przebiegu) i ogólnie słabiej chronią silnik (za to lepiej filtry DPF i zużycie paliwa). Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać za bardzo Motula na Fuchs'a czy inny olej - chyba, że na Ravenola czy Amsoil'a, które jako jedyne są syntetykami (choć i tak o przeciętnych parametrach w prównaniu do tradycyjnego oleju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iljash Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Artih Co wiesz, albo inaczej: co sadzisz o olejach firmy NESTE. Producent u nas mega nieznany i zazwyczaj ludziom kojarzy sie z niska klasa/ jakoscia oleju, tymczasem czytalem, ze olej produkowany w Finlandii i jst naprawde niczego sobie. Konkretnie chodzi mi o 0w20, gdyz jego cena na tle innych producentow jest przyzwoita, a opinie zbiera nienajgorsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Znam dokładnie tylko starą serię Neste City, którą miałem ochotę umieścić nawet w wykazie. Ogólnie bardzo solidne oleje ale producent tez za dużo informacji podawać o swoich produktach nie lubi. Kiedyś lubowali się w bazach estrowych (podobnie jak Motul). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki88 Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Dziękuję kolego Artih, za rzeczową odpowiedź. A czy zalewając Amsoila albo Ravenola jest ryzyko, że olej "wypłucze" jakieś nagary zostawione przez oleje HC w silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Nie ma żadnych. Właściwości myjące określisz za pomocą liczby TBN - olej HC może mieć ich równie dobrze więcej niż olej syntetyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Jestem pod wrażeniem obsługi klienta w RAVENOL. Mianowicie ich narzędzie"dobierz olej" wskazał m.in. olej 5w30 HLS który nie spełnia norm/specyfikacji OPEL/DEXOS-Jestem pozytywnie zaskoczony prędkością odpowiedzi jak i faktem, iż do każdego mojego zapytania podchodzą bardzo profesjonalnie-odp szybkie i rzeczowe. A na moje zapytanie o dostępność od poniedziałku cisza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Artih, skąd bieżesz informacje o tych olejach. Chodzi mi np. o obecnego Mobil1 0W40 SuperSyn - czy na pewno nie jest to HC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 HC z temperaturą płynięcia -54 st.C ? Proszę Cię Z oryginalnych kart charakterystyki (te z amerykańskiego Mobila). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyymek Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Weglus ja też mam opla i zalewam go Motylem 5w30 dexos 2. Jestem zadowolony z tego oleju a i cena nie urywa kieszeni. [ Dodano: 20 Marzec 2014, 06:19 ] Weglus ja też mam opla i zalewam go Motulem 5w30 dexos 2. Jestem zadowolony z tego oleju a i cena nie urywa kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi