Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Przy ktorym wiecej=lepiej, a przy ktorym odwrotnie.

 

Bardzo ogólnie - we wszystkich im więcej=lepiej.

 

Trochę inaczej jest z olejami C3 - tam niektóre są specjalnie tworzone z niższą lapkością kinetyczną dla oszczędności paliwa (czyt. dla ekologów).

 

Jeśli jednak chcesz jak najbardziej dbać o silnik (a nie zielonych) to im więcej = lepiej.

Zreszta widać na przykładzie olejów dlaczego tyle ludzi demontuje DPF/EGR jeśli dbają o swój silnik.

 

[ Dodano: 17 Marzec 2014, 22:47 ]

Trzeba dodać , że bardzo ważne jest ccs bo najbardziej silnik zużywa sie przy zimnym starcie. A tego w opisie zabrakło.

Nie każdy producent je podaje, nie każdy podaje też HTHS - wybrałem te parametry, które są powszechnie najbardziej dostępne (acz choćby dla Millers'a i tych nie ma).

 

Nie miał to też być wyczerpujący poradnik obejmujący opis każdego parametru czy stosowanych w olejach dodatków EP czy AW - taki mogę napisać ale w kilka tygodni a nie dni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, a jak sie ma do tego zestawienia MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40? Bo motul już chyba od jakiegoś czasu leci na tzw. opinii i pogarsza sie jakościowo? Ja mam PD także muszę trzymać sie normy producenta, ale może warto po 7 latach jazdy na Motulu zmienić na coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih czy nie ma pomyłki w temp. płynięcia Castrola RS 10W60 ? (w ogóle to teraz jest TWS 10W60 w tej technologii FST... RS jeszcze jest czy to poprzednik ?). Jeszcze wcześniej kilka lat temu był jeszcze inny TWS.

 

Valvo maxlife 5W-40 to na bank HC?

Tak to niezłe HC.

 

Co z Amsoil 5W40 100% Synthetic European Engine Oil?

to jest oczywiście 100% PAO.

Jest napisane Amsoil ECF (european car formula) i w sklad wchodzą AFL, EFM i ten trzeci :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvo maxlife 5W-40 to na bank HC?

 

Valvoline nie ma w ofercie tak naprawdę 100% syntetyka. Nawet w swojej najwyższej serii baza olejowa składa się z PAO+HC.

MaxLife to akurat bardzo przeciętny olej w swojej klasie.

 

W maju czeka mnie kolejny przegląd w salonie citroena - czy zezwolić im na zalanie TOTAL ? czy raczej przywieźć coś swojego?

 

Benzyna 1,4 VTi

Total robił kiedyś znakomite oleje - niestety z naciskiem na "kiedyś". Teraz najwyższe serie są co najwyżej dobrymi HC. Jak często zmieniasz olej to został bym przy HC jeśli nie zostawiasz auta na wieki u siebie.

 

 

Artih, a jak sie ma do tego zestawienia MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40?

 

Kerad - to typowy olej C3.

Baza HC z estrami.

 

• Motul Specific 505.01 5W40 (olej półsyntetyczny (EST+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 84,9cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 7,4)

 

Jak widzisz nic szczególnego - ale nic złego. W olejach C3 jest najmniejsza różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Artih, a jak sie ma do tego zestawienia MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40?

 

Kerad - to typowy olej C3.

Baza HC z estrami.

 

Motul Specific 505.01 5W40 (olej półsyntetyczny (EST+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 84,9cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 7,4)

 

Jak widzisz nic szczególnego - ale nic złego. W olejach C3 jest najmniejsza różnica.

Czyli jak nie przekraczam temperatury oliwy 100 stopni (pomiar w misce), bo raczej mi sie nie zdarza, to śmiało pozostać przy tym oleju, czy lepiej zmienić na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jbiz napisał/a: W maju czeka mnie kolejny przegląd w salonie citroena - czy zezwolić im na zalanie TOTAL ? czy raczej przywieźć coś swojego?

 

Benzyna 1,4 VTi

 

Total robił kiedyś znakomite oleje - niestety z naciskiem na "kiedyś". Teraz najwyższe serie są co najwyżej dobrymi HC. Jak często zmieniasz olej to został bym przy HC jeśli nie zostawiasz auta na wieki u siebie.

 

Do normalne jazdy cały czas są dobre :good: Mam w domu 6 Citroenów, w tym 4 z silnikiem 1.4 i 2 diesle - 1.6 i 2.2Hdi, każdy śmiga na oleju Total i odpukać żaden nie bierze oleju i pracują bardzo dobrze, przebiegi od ciut ponad 50tys do 360tys - pewne przebiegi i złego słowa na ten olej nie powiem. A wymieniane są zgodnie z zaleceniami producenta. Moja Xsara ma 5W40 i wymiana co 15tys km i jestem bardzo zadowolny :good: Więc spokojnie możesz lać Total :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się uzupełnić info o oleje 5W30, 0W30.

 

U mnie benzyna z turbiną, a producent zaleca 0W30 A5/B5, i też szczerze mówiąć nie wiem co dobrego wybrać, co zarazem nie kosztowałoby zaraz majątku (wchodzi blisko 7 litrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesuje olej do diesla z DPF-em. Powininen być LOW-SAPS, ale większość olejów jest MID-SAPS, również te polecone przez kolegę Artih. Albo ja źle szukam, albo rzeczywiście w tej chwili olejem (LOW-SAPS) do diesla z DPF-em spełniającym normę BMW LL-04 (bo taki olej wlewam u siebie) jest AMSOIL 5W30 ECF? Do tej pory jeździłem na Motul X-clean+ 5W-30. Tutaj arkusz danych technicznych:

https://www.motul.com/system/product_de ... _5W-30_(GB).pdf?1338907474

 

Parametry ma podobne do Fuchs-a z tematu, który chciałbym zalać, pytanie tylko czy jest sens zmieniać Motula na Fuchs-a? No i równiez wspomniany Liqui Moly TOPTEC 4600... Każdy z tych trzech olejów ma podobne parametry. Chyba w tym wypadku najlepiej jest wziąc olej, który ma najniższe TBN i Sulfated Ash (najmniej zanieczyszcza DPF)? No i jeszcze Millers, który nie podaje norm na podstawie których są badane parametry oleju:

http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car

 

http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car

 

Amsoil: http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... motor-oil/

 

Motula zmieniam co ok. 10tys. km, ale już po przebiegu 8-9tys. km słychać, iż silnik głośniej pracuje jak jest zimny.

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje 5W30/0W30 postaram się na dniach uzupełnić.

 

Luki88, jak już pisałem przy olejach Low/Mid-SAPS z norma C3 jest najmniejszy problem jeśli chodzi o parametry oleju.

Wszystkie (z 1-2 wyjątkami) to oleje HC, wszystkie maja podobne parametry, wszystkie mają niski TBN (obecnie dla olejów C3 max. to TBN 8,0 - dlatego często nie trzymają parametrów pierwotnych już po 5-6 000 km przebiegu) i ogólnie słabiej chronią silnik (za to lepiej filtry DPF i zużycie paliwa).

 

Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać za bardzo Motula na Fuchs'a czy inny olej - chyba, że na Ravenola czy Amsoil'a, które jako jedyne są syntetykami (choć i tak o przeciętnych parametrach w prównaniu do tradycyjnego oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih Co wiesz, albo inaczej: co sadzisz o olejach firmy NESTE. Producent u nas mega nieznany i zazwyczaj ludziom kojarzy sie z niska klasa/ jakoscia oleju, tymczasem czytalem, ze olej produkowany w Finlandii i jst naprawde niczego sobie. Konkretnie chodzi mi o 0w20, gdyz jego cena na tle innych producentow jest przyzwoita, a opinie zbiera nienajgorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam dokładnie tylko starą serię Neste City, którą miałem ochotę umieścić nawet w wykazie. Ogólnie bardzo solidne oleje ale producent tez za dużo informacji podawać o swoich produktach nie lubi.

 

Kiedyś lubowali się w bazach estrowych (podobnie jak Motul).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem obsługi klienta w RAVENOL. Mianowicie ich narzędzie"dobierz olej" wskazał m.in. olej 5w30 HLS który nie spełnia norm/specyfikacji OPEL/DEXOS-

Jestem pozytywnie zaskoczony prędkością odpowiedzi jak i faktem, iż do każdego mojego zapytania podchodzą bardzo profesjonalnie-odp szybkie i rzeczowe.

A na moje zapytanie o dostępność od poniedziałku cisza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weglus ja też mam opla i zalewam go Motylem 5w30 dexos 2. Jestem zadowolony z tego oleju a i cena nie urywa kieszeni.

 

[ Dodano: 20 Marzec 2014, 06:19 ]

Weglus ja też mam opla i zalewam go Motulem 5w30 dexos 2. Jestem zadowolony z tego oleju a i cena nie urywa kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.