Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Artih, mozesz dać jakieś źródło ? Wiem, ze jesli olej nie jest 100% PAO można juz o nim powiedzieć HC ale jednak mimo wszystko Millers Trident 5W40 not LL podobno w zdecydowanie większej częśći to baza PAO ? (pomijam Tridenta 5W30 not LL bo jest nawet nazwany jako "półsyntetyczny" bądź jest to HC a Millers tak kiedyś nazywał swoje oleje.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj sobie temperaturę płynięcia starego CFS'a (PAO) do Tridenta - Tridentowa jest typowa dla dobrych olejów HC.

 

Twierdzenie, że w bazie są tylko "domieszki" HC a olej ma bazę PAO jest dla dzieci - to po prostu to samo tłumaczenie, które od lat stosuje Motul i Valvoline od niedawna.

 

Zresztą - nawet jak by było jej 10% to nie jest to już 100% syntetyk skoro pływa tam zwykły olej mineralny, prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar, czy znasz firmę, która ma w swojej ofercie oleje Ravenol?

 

W ich oficjalnym sklepie mają tylko 4l baniaczki, a ja potrzebuje łącznie 5 litrów

Rozchodzi się o :

Ravenol 5W-30 HLS

Ravenol 5W-30 LSG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marszo, jesli występuje tylko wariant 1L i 4L to innych pewnie nie ma w ogóle. Ravenol można dostać tylko od przedstawiciela i jeszcze na allegro widziałem kogoś z Legionowa kto sprzedaje.

 

Jeśli nie mają dostępnych opakować 1L to pytaj kiedy będą bo pewnie sprowadzą z Niemiec. Ja wysłałem wlasnie pytanie kiedy będzie dostępny olej 0W40 SSL bo póki co jest tylko 1L opakowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih czy Fuch Race Pro S 10W60 to dobry wybór do 1.8T (olej tylko na lato) czy lepiej zalać Millers XF II 5W50?

1.8T - 200KM

 

Oba to oleje "sportowe".

Oba pełne syntetyki PAO (w obu są podobno też domieszki estrowe).

 

Oleje 5W50 mają niższą lepkość w wysokich temperaturach - bardziej zbliżoną do tradycyjnych olejów.

10W60 to już "hardkor" trochę - typowo sportowe oleje idealne do np. upalania na torze.

 

W obu przypadkach trzeba bardzo uważać na niską temperaturę tych oliw - nie mają w nich zbyt dobrych parametrów. Spełniają swoje zadanie dopiero w docelowych temp. pracy.

 

Jeśli faktycznie ostro dajesz w palnik weź 10W60 - jeśli jednak to także auto do jazdy cywilnej/codziennej był bym bliżej 5W50. Chociaż obu tym olejom bliżej do siebie niż do jakiegoś tradycyjnego 5W40.

 

---------

 

Wiem, że jest trochę moda na oleje nietypowe (15W50, 5W50, 10W60) ale ludzie nie zdają sobie sprawy, że to oleje specyficznego zastosowania zupełnie zbędne w naszych codziennych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie ostro dajesz w palnik weź 10W60 - jeśli jednak to także auto do jazdy cywilnej/codziennej był bym bliżej 5W50. Chociaż obu tym olejom bliżej do siebie niż do jakiegoś tradycyjnego 5W40.

 

1.8T lubi się dobrze zgrzać ale te silniki chyba nie lubią takich lepkości jak 10W60 ?

(z wyłączeniem aut po modyfikacjach przeznaczonych juz tylko na weekendową mocną jazde oraz tor).

 

Fuchs Race Pro S jest też w lepkości 5W30 i 5W40 więc wybierz jeden z tych. Na jednym forum (wlasnie Alfy lub Skody) ktoś pytał o olej do Subaru WRX'a i po zalaniu Millersa XFS 5W40 miał niższe i stabilniejsze temperatury niż wcześniej na oleju 10W60. To samo niektórzy użytkownicy BMW - podczas ostrych przejazdów po torze czy driftów oleje Millers CFS o lepkośći 5W40 wg. nich spisuja się lepiej od półsyntetycznego Valvo VR1 10W60 (jak twierdza po upalaniu góra nie klepie oraz temper oliwy jest niższa czego nie ma na Valvo...). Więc chyba zdecydowanie lepiej zalać olej z wyższej półki pao czy estronwy przeznaczony do sportu o lepkośći 5W30, 5W40 niż półsyntetyczne VR1 10W60 czy jakies HC 10W60, które na zimno będzie jak kisiel...szczególnie jeśli mowa o aucie używanym też często na codzień lub krótszych dystansach.

 

 

Wracając do Ravenola. Wysłałem maila do działu technicznego przedstawiciela tej marki w Polsce. Zapytałem czy olej Ravenol 5W40 VMO oraz 0W40 SSL są skomponowane w 100% na bazie PAO.

Dostałem taką odpowiedź:

 

Witam, skład na pewno nie jest w 100% PAO ponieważ takie oleje nie mają zbyt dobrych właściwości. Najlepiej spisują się mieszanki PAO, HC i Estrów.

Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach a komponowanie oleju to trudna sztuka (link do ciekawego opisu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 8&t=174830 ). Ravenol produkuje wymagające oleje w Technologii CleanSynto gwarantującej doskonałe właściwości produktów, oba oleje o które Pan pyta czy są w tej technologii wyprodukowane. Najlepszym wyznacznikiem jakości jest tabelka z właściwościami oleju oraz normy jakie olej spełnia oraz posiadane przez niego specyfikacje.

 

Myślę nad jednym z tych Ravenoli do 330i e46. Najchętniej 0W40 SSL bo ten ma bmw LL01 czyli nie jest jeszcze low sapsem tak jak VMO 5W40 spełniający bmw LL04 i nadający się do diesli z DPF. Niestety znam tylko dwie osoby, które jeżdżą na tych olejach w Bmw i bardzo chwalą a przydało by się więcej info lub jakis test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie ostro dajesz w palnik weź 10W60 - jeśli jednak to także auto do jazdy cywilnej/codziennej był bym bliżej 5W50. Chociaż obu tym olejom bliżej do siebie niż do jakiegoś tradycyjnego 5W40.

 

1.8T lubi się dobrze zgrzać ale te silniki chyba nie lubią takich lepkości jak 10W60 ?

(z wyłączeniem aut po modyfikacjach przeznaczonych juz tylko na weekendową mocną jazde oraz tor).

 

Fuchs Race Pro S jest też w lepkości 5W30 i 5W40 więc wybierz jeden z tych. Na jednym forum (wlasnie Alfy lub Skody) ktoś pytał o olej do Subaru WRX'a i po zalaniu Millersa XFS 5W40 miał niższe i stabilniejsze temperatury niż wcześniej na oleju 10W60. To samo niektórzy użytkownicy BMW - podczas ostrych przejazdów po torze czy driftów oleje Millers CFS o lepkośći 5W40 wg. nich spisuja się lepiej od półsyntetycznego Valvo VR1 10W60 (jak twierdza po upalaniu góra nie klepie oraz temper oliwy jest niższa czego nie ma na Valvo...). Więc chyba zdecydowanie lepiej zalać olej z wyższej półki pao czy estronwy przeznaczony do sportu o lepkośći 5W30, 5W40 niż półsyntetyczne VR1 10W60 czy jakies HC 10W60, które na zimno będzie jak kisiel...szczególnie jeśli mowa o aucie używanym też często na codzień lub krótszych dystansach.

 

 

Wracając do Ravenola. Wysłałem maila do działu technicznego przedstawiciela tej marki w Polsce. Zapytałem czy olej Ravenol 5W40 VMO oraz 0W40 SSL są skomponowane w 100% na bazie PAO.

Dostałem taką odpowiedź:

 

Witam, skład na pewno nie jest w 100% PAO ponieważ takie oleje nie mają zbyt dobrych właściwości. Najlepiej spisują się mieszanki PAO, HC i Estrów.

Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach a komponowanie oleju to trudna sztuka (link do ciekawego opisu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 8&t=174830 ). Ravenol produkuje wymagające oleje w Technologii CleanSynto gwarantującej doskonałe właściwości produktów, oba oleje o które Pan pyta czy są w tej technologii wyprodukowane. Najlepszym wyznacznikiem jakości jest tabelka z właściwościami oleju oraz normy jakie olej spełnia oraz posiadane przez niego specyfikacje.

 

Myślę nad jednym z tych Ravenoli do 330i e46. Najchętniej 0W40 SSL bo ten ma bmw LL01 czyli nie jest jeszcze low sapsem tak jak VMO 5W40 spełniający bmw LL04 i nadający się do diesli z DPF. Niestety znam tylko dwie osoby, które jeżdżą na tych olejach w Bmw i bardzo chwalą a przydało by się więcej info lub jakis test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, skład na pewno nie jest w 100% PAO ponieważ takie oleje nie mają zbyt dobrych właściwości. Najlepiej spisują się mieszanki PAO, HC i Estrów.

Wypowiedź wyprana przez producenta oleju - ładnie ubrana w słowa, aby usprawiedliwić cięcie kosztów.

Dodatki mineralne czy estrowe są jak najbardziej ok bo mają rożne zadania - ale baza olejowa jest albo syntetyczna, albo niesyntetyczna jeśli już dolewa się tam "wysokoprzetworzone destylaty ropy naftowej" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie skoro nie twierdzą jednoznacznie, ze Ravenol ma tylko baze syntetyczną + dodatki to nie jest oleje 100% PAO.

 

No chyba, że chodzi im o to co napisaleś:

Dodatki mineralne czy estrowe są jak najbardziej ok bo mają rożne zadania - ale baza olejowa jest albo syntetyczna, albo niesyntetyczna jeśli już dolewa się tam "wysokoprzetworzone destylaty ropy naftowej

 

Patrząc na parametry tych Ravenoli to raczej udział bazy syntetycznej jest tam duży.

 

Artih, jak dobrze ogarniasz to możesz zrobić kiedyś porównanie parametrów kilku olejów PAO i HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te Ravenol'e to oleje syntetyczne z bazą poliolefinową. Tak przynajmniej jest napisane w szkopskich kartach charakterystyki. Parametry też na to wskazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, nie myślisz więc by stosować Ravenol skoro jest w tak doskonałej cenie jak na olej w pełni syntetyczny PAO ?

 

Tak na prawdę Amsoil w USA za 5L oleju 5W40 Full saps wychodzi około 130pln...w Polsce juz po podatku, zarobku dla sprzedającego itp. wychodzi ponad 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna uważam Ravenol'a za świetną propozycję na rynku.

 

Firma, która zarabia na olejach przekładniowych (też świetnych) ma bardzo atrakcyjne ceny olejów silnikowych :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyglądam się temu tematowi już od jakiegoś czasu i muszę z przyjemnością stwierdzić, że jest to najbardziej rzeczowa dyskusja spośród wszystkich, które miałem okazje czytać na różnych forach motoryzacyjnych odnośnie olejów ;) koledzy posiadają bogatą wiedzę i miło poczytać o czymś więcej aniżeli o "wyższości castrola nad lotosem" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rustin, chodzi po prostu o wypisanie wszystkich olejów prawdziwie syntetycznych w pełni czyli 100% baza PAO.

 

Od kilku lat się interesuje i kopałem internet, zastanawiałem sie co mam kupić. Akurat mam silnik benzynowy R6 Bmw z przed 10-13 lat wiec nie potrzebuje low czy mid saps a wrecz odwrotnie najlepiej z aprobatą bmw LL-01.

 

Dziś kupiłem to i kończe przemyślenia czy kupie coś lepszego do swojego auta:

Xq4XJSil.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rustin, chodzi po prostu o wypisanie wszystkich olejów prawdziwie syntetycznych w pełni czyli 100% baza PAO.

 

Od kilku lat się interesuje i kopałem internet, zastanawiałem sie co mam kupić. Akurat mam silnik benzynowy R6 Bmw z przed 10-13 lat wiec nie potrzebuje low czy mid saps a wrecz odwrotnie najlepiej z aprobatą bmw LL-01.

 

Dziś kupiłem to i kończe przemyślenia czy kupie coś lepszego do swojego auta:

Obrazek

 

Ja powiem tak, po zakupie swojej e46 leje motula x-cess.

+/- rocznie robie 15tys km i w pierwszym roku dolewki miałem ok. 1.3l W drugim poniżej litra około 0.9, a w trzecim 0.5

Niedawno wymieniłem profilaktycznie separator oleju, który powinno sie wymieniać raz na 3 lata, ku mojemu zdziwieniu zabieg ten był nie potrzebny, separator jak i weże olejowy były czysciutkie.

 

Od siebie mogę polecić ten olej, wielu moich znajomych śmiga własnie na motulu bezproblemowo. Oczywiście spotkałem sie też z opiniami że motul to syf tylko co sie dziwić jak niektórzy kupują na allegro po cenie niżej jak hurtownia bierze od producenta/dystrybutora

 

 

ps. Auto bmw e46 m54b25 2002r. przebieg (realny) 170 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję od kilku lat oleje Millers 5W40 do Vectry C (benzyna).

Wcześniej jeździłem na FUCHS-ach 5W30.

Zawsze kupowałem Fullsyntetyki a nie oleje hydrokrakowane lub półsynetyki i mineralne.

 

Jeśli chcecie poczytać profesjonalne dane i opinie o olejach (nie jakieś ulotki reklamowe) to na różnych forach jest osoba o nicku CROOM lub Pidziek - to jest osoba zajmująca się zawodowo olejami, posiada bardzo duże profesjonalne (prawie eksperckie) wiadomości na te tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmienić olej :P

Auto z silnikiem benzynowym, przejeżdża dystanse w mieście do 10km, rocznie ~18tys. przebiegu.

Producent zaleca olej syntetyczny 5w30/5w40. Do tej pory ASO zalewało Castrola 5w30.

Teraz chciałem wlać Millers Trident, ale 5w30 jest tylko longlife. Lać longlife'a czy 5w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.