Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdze na oleju MOBIL 3000 XE 5W-30 i jakoś jeździ i powodów do narzekań nie mam. Silnik to 1.9tdi 75KM na pompowtryskach. Warto zmienić ten olej na coś innego gdzie może poczuje jakaś różnicę?

Może zaraz ktoś napisze, że to największy syf jaki może być, ale zrobiłem ok 40tys km i silnik chodzi OK, nawet zbytnio oleju nie bierze, bo od wymiany do wymiany praktycznie nie dolewam.

 

Drugie pytanie co polecacie do silnika toyoty yaris 1.0, przebieg ok 170tys km, teraz jezdzi na jakimś 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja jeżdze na oleju MOBIL 3000 XE 5W-30 i jakoś jeździ i powodów do narzekań nie mam. Silnik to 1.9tdi 75KM na pompowtryskach. Warto zmienić ten olej na coś innego gdzie może poczuje jakaś różnicę?

Może zaraz ktoś napisze, że to największy syf jaki może być, ale zrobiłem ok 40tys km i silnik chodzi OK, nawet zbytnio oleju nie bierze, bo od wymiany do wymiany praktycznie nie dolewam.

Jasne, że napisze może nie jest to jakiś wypasiony olej ale i silnik nie jest wymagający. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że Kujawski będzie równie dobry, a przy tym bardziej syntetyczny. Na duuuży + to dostępność i cena tej oliwy którą zapodałeś.

 

Drugie pytanie co polecacie do silnika toyoty yaris 1.0, przebieg ok 170tys km, teraz jezdzi na jakimś 10w40

Hmmm, szkoda, że 10W40 ktoś ją pasł. Ja bym wrócił do korzeni i docelowo zmierzał w 5W30. Jeszcze napisz jakie trasy robi ta toyka, jaki styl jazdy, czy lpg, co w instrukcji zaleca producent, a i jaki budżet masz i ile tego oleju ta toyka potrzebuje. To może coś sensownego uda się zaproponować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam, Artih, Panowie, przeczytajcie jeszcze raz moją wypowiedź... :D Wszystko się zgadza, chociaż wiem o co Wam chodzi ;). Zdanie "olej syntetyczny będzie oznaczony napisem full synthetic" nie jest tożsame z: "napis full synthetic na opakowaniu oznacza, że olej jest syntetyczny", nieprawdaż? :P:mrgreen: Oczywiście tylko pierwsze jest prawdziwe, a drugie to pobożne życzenie, pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wystarczy popatrzeć w karty charakterystyki.

I co tam wyczytasz? Parametry oleju - tak. Ale to wynika z normy jaki dany olej posiada, bo np. takie SAE 5W40 - teraz strzelam bo nie pamiętam - lepkość musi mieć w przedziale: dla 40st 80-100, dla 100st 16-22, a z np. ACEA TBN i np. 6-11 itd. Czyli producent podając takie dane nie podaje jakiś nowinek, równie dobrze mógłby nie podawać ich w cale.

A to, że producent podaje że dany olej jest pełno syntetyczny, ale w jego nomenklaturze. A inny dla takiego oleju napisze pół, alby wykonany w technologii syntetycznej.

Jedyny sensowny dokument to MSDS, gdzie w niektórych krajach muszą podawać zawartość, my jak i większość EU do tych wybrańców się nie zaliczamy.

A jak już jest syntetyczny to co lepiej wybrać PAO czy Estry, a może PAO+Estry.

Są oleje półsyntetyczne, czy też wykonane w technologii syntetycznej gdzie taki prawdziwy syntetyk mógłby do stóp paść tym pierwszym.

Tak samo z markami to że jedna ma bardzo dobre syntetyki nie oznacza że wszystkie inne są równie dobre.

Dobór oleju to sprawa indywidualne i producenci doskonale sobie z tego zdają sprawę. Standardem jest, że np. jeden czy tam kilka więcej, które jakiemuś producentowi się udały ciągną resztę sprzedaży w górę. Ostatnimi czasy widać to doskonale tam gdzie są w ofercie b. dobre i b. drogie oleje sportowe, czy to oznacza, że pozostałe też są dobre.

 

A jak sprawdzić użyteczność, skuteczność, jakość oliwi? Chyba jedynym sensownym sposobem jest każdorazowa analiza oleju z uwzględnieniem warunków eksploatacji i dopiero można mówić, że dany olej był dobry przez 3. 6 czy 20tyś km. Że się sprawdził. producenci doskonale wiedzą, że kupujemy oczami, uszami i dlatego dbają o to aby dany olej spełniał w pierwszej kolejności te cechy odpowiedzialne właśnie za odczucia użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zmieniłem na olej Gulfa, no i niestety :) Mój 1.9 TDI VP nie stał się niestety Common Railem, nie przybyło 30 koni, nie pali 2l/100 mniej, jeździ tak samo :( jak żyć :(;)

Myślę,że zrobiłeś jakiś błąd przy aplikacji :dontknow:

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zmieniłem na olej Gulfa
Dobra oliwa z Gliwic, podobno taką leją w Polkowicach i innych montowniach na pierwszy montaż. Czyli wszystko zgodnie ze sztuką. Tak trzymaj :good:

 

... nie przybyło 30 koni, nie pali 2l/100 mniej, jeździ tak samo :( jak żyć :(;)
To proste. Zapewne wosk położyłeś nie w tę stronę i Ci trochę zamula to auto. Jedyny sensowny sposób na przyrost koni to maksymalna polerka felg i szyby czołowej wtedy jesteś niczym klin: ciśnienie opływającego powietrza jeszcze Cię pcha, co zapewne wpłynie również na mniejsze spalanie, ale wiadomo głównie w trasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że zrobiłeś jakiś błąd przy aplikacji :dontknow:

:mrgreen:

 

a przetarłeś IPĄ? :-]

IPA to taki trochę przereklamowany alkohol.

Ogólnie tak jak piszesz nadaje się tylko do przecierania.

- do wycierania post polerskich się nie nadaje,

- do przygotowania powierzchni pod wosk się nie nadaje,

- do odtłuszczenia się nie nadaje.

Chyba tylko do przecierania, czyli nic sensownego. Bo przetrzeć można sobie również nosa, albo skarpetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Są oleje półsyntetyczne, czy też wykonane w technologii syntetycznej gdzie taki prawdziwy syntetyk mógłby do stóp paść tym pierwszym.

 

Poproszę o przykład bo niezłe herezje zaczynasz serwować kolego zza miedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.