picollo Opublikowano 3 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Ja jeżdze na oleju MOBIL 3000 XE 5W-30 i jakoś jeździ i powodów do narzekań nie mam. Silnik to 1.9tdi 75KM na pompowtryskach. Warto zmienić ten olej na coś innego gdzie może poczuje jakaś różnicę? Może zaraz ktoś napisze, że to największy syf jaki może być, ale zrobiłem ok 40tys km i silnik chodzi OK, nawet zbytnio oleju nie bierze, bo od wymiany do wymiany praktycznie nie dolewam. Drugie pytanie co polecacie do silnika toyoty yaris 1.0, przebieg ok 170tys km, teraz jezdzi na jakimś 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Mam takie pytanie, czy ten olej jest syntetyczny czy tzw. półsyntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 buka, przecież jest napisane: "synthetic blend", czyli: półsyntetyk. Jakby to był syntetyczny olej, byłoby napisane "full synthetic" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 tak myślałem ale wolałem się upewnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Ja jeżdze na oleju MOBIL 3000 XE 5W-30 i jakoś jeździ i powodów do narzekań nie mam. Silnik to 1.9tdi 75KM na pompowtryskach. Warto zmienić ten olej na coś innego gdzie może poczuje jakaś różnicę? Może zaraz ktoś napisze, że to największy syf jaki może być, ale zrobiłem ok 40tys km i silnik chodzi OK, nawet zbytnio oleju nie bierze, bo od wymiany do wymiany praktycznie nie dolewam. Jasne, że napisze może nie jest to jakiś wypasiony olej ale i silnik nie jest wymagający. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że Kujawski będzie równie dobry, a przy tym bardziej syntetyczny. Na duuuży + to dostępność i cena tej oliwy którą zapodałeś. Drugie pytanie co polecacie do silnika toyoty yaris 1.0, przebieg ok 170tys km, teraz jezdzi na jakimś 10w40 Hmmm, szkoda, że 10W40 ktoś ją pasł. Ja bym wrócił do korzeni i docelowo zmierzał w 5W30. Jeszcze napisz jakie trasy robi ta toyka, jaki styl jazdy, czy lpg, co w instrukcji zaleca producent, a i jaki budżet masz i ile tego oleju ta toyka potrzebuje. To może coś sensownego uda się zaproponować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Jakby to był syntetyczny olej, byłoby napisane "full synthetic" . Większość olejów z napisem "Full Synthetic" też ma niedużo wspólnego z syntetykiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 @up Dokładnie. Wystarczy popatrzeć w karty charakterystyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 saddam, Artih, Panowie, przeczytajcie jeszcze raz moją wypowiedź... Wszystko się zgadza, chociaż wiem o co Wam chodzi . Zdanie "olej syntetyczny będzie oznaczony napisem full synthetic" nie jest tożsame z: "napis full synthetic na opakowaniu oznacza, że olej jest syntetyczny", nieprawdaż? Oczywiście tylko pierwsze jest prawdziwe, a drugie to pobożne życzenie, pełna zgoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Dokładnie. Wystarczy popatrzeć w karty charakterystyki. I co tam wyczytasz? Parametry oleju - tak. Ale to wynika z normy jaki dany olej posiada, bo np. takie SAE 5W40 - teraz strzelam bo nie pamiętam - lepkość musi mieć w przedziale: dla 40st 80-100, dla 100st 16-22, a z np. ACEA TBN i np. 6-11 itd. Czyli producent podając takie dane nie podaje jakiś nowinek, równie dobrze mógłby nie podawać ich w cale. A to, że producent podaje że dany olej jest pełno syntetyczny, ale w jego nomenklaturze. A inny dla takiego oleju napisze pół, alby wykonany w technologii syntetycznej. Jedyny sensowny dokument to MSDS, gdzie w niektórych krajach muszą podawać zawartość, my jak i większość EU do tych wybrańców się nie zaliczamy. A jak już jest syntetyczny to co lepiej wybrać PAO czy Estry, a może PAO+Estry. Są oleje półsyntetyczne, czy też wykonane w technologii syntetycznej gdzie taki prawdziwy syntetyk mógłby do stóp paść tym pierwszym. Tak samo z markami to że jedna ma bardzo dobre syntetyki nie oznacza że wszystkie inne są równie dobre. Dobór oleju to sprawa indywidualne i producenci doskonale sobie z tego zdają sprawę. Standardem jest, że np. jeden czy tam kilka więcej, które jakiemuś producentowi się udały ciągną resztę sprzedaży w górę. Ostatnimi czasy widać to doskonale tam gdzie są w ofercie b. dobre i b. drogie oleje sportowe, czy to oznacza, że pozostałe też są dobre. A jak sprawdzić użyteczność, skuteczność, jakość oliwi? Chyba jedynym sensownym sposobem jest każdorazowa analiza oleju z uwzględnieniem warunków eksploatacji i dopiero można mówić, że dany olej był dobry przez 3. 6 czy 20tyś km. Że się sprawdził. producenci doskonale wiedzą, że kupujemy oczami, uszami i dlatego dbają o to aby dany olej spełniał w pierwszej kolejności te cechy odpowiedzialne właśnie za odczucia użytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Evo Opublikowano 6 Listopada 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Ja wczoraj zmieniłem na olej Gulfa, no i niestety Mój 1.9 TDI VP nie stał się niestety Common Railem, nie przybyło 30 koni, nie pali 2l/100 mniej, jeździ tak samo jak żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Ja wczoraj zmieniłem na olej Gulfa, no i niestety Mój 1.9 TDI VP nie stał się niestety Common Railem, nie przybyło 30 koni, nie pali 2l/100 mniej, jeździ tak samo jak żyć Myślę,że zrobiłeś jakiś błąd przy aplikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Pewnie o wymianie filtra oleju zapomniałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Ja wczoraj zmieniłem na olej Gulfa Dobra oliwa z Gliwic, podobno taką leją w Polkowicach i innych montowniach na pierwszy montaż. Czyli wszystko zgodnie ze sztuką. Tak trzymaj ... nie przybyło 30 koni, nie pali 2l/100 mniej, jeździ tak samo jak żyć To proste. Zapewne wosk położyłeś nie w tę stronę i Ci trochę zamula to auto. Jedyny sensowny sposób na przyrost koni to maksymalna polerka felg i szyby czołowej wtedy jesteś niczym klin: ciśnienie opływającego powietrza jeszcze Cię pcha, co zapewne wpłynie również na mniejsze spalanie, ale wiadomo głównie w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Myślę,że zrobiłeś jakiś błąd przy aplikacji a przetarłeś IPĄ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 12 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Myślę,że zrobiłeś jakiś błąd przy aplikacji a przetarłeś IPĄ? IPA to taki trochę przereklamowany alkohol. Ogólnie tak jak piszesz nadaje się tylko do przecierania. - do wycierania post polerskich się nie nadaje, - do przygotowania powierzchni pod wosk się nie nadaje, - do odtłuszczenia się nie nadaje. Chyba tylko do przecierania, czyli nic sensownego. Bo przetrzeć można sobie również nosa, albo skarpetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Saint Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witam. Czy ktoś z forumowiczów stosował już w swoim samochodzie LIQUI MOLY CERATEC ? Jeśli tak to proszę o spostrzeżenia, opinie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Są oleje półsyntetyczne, czy też wykonane w technologii syntetycznej gdzie taki prawdziwy syntetyk mógłby do stóp paść tym pierwszym. Poproszę o przykład bo niezłe herezje zaczynasz serwować kolego zza miedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Kto coś poleci dobrego do Golfa IV 1.4 16V? Przebieg wg licznika 230tyś km. Samochód jako dupowóz na dojazdy do pracy, czyli około 15km przebiegu dziennie. I raz-dwa razy w miesiącu gdzieś dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarrciN Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 zobacz w katalogu Motula albo Millersa jaki olej zalecają do Twojego silnika i wybierz coś od nich a na pewno będziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fancivi Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 MarrciN, Motul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 OK, tak też chyba zrobię Dzięki! Znalazłem: Motul 6100 Synergie+ 10w40 Poleci ktoś sklep gdzie można kupić oryginał? Bo pamiętam, że podróbki krążyły kiedyś po alledrogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luq92 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 escimo, swojego 6100 kupowałem u Filtry Gdańsk na alledrogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoozaQ Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 escimo, poszło PW... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Jeszcze raz dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek8888 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 OK, tak też chyba zrobię Dzięki! Znalazłem: Motul 6100 Synergie+ 10w40 Poleci ktoś sklep gdzie można kupić oryginał? Bo pamiętam, że podróbki krążyły kiedyś po alledrogo. Pro-Choice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi