Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Kuchar, do mojego silnika olej z normą 505.01. W chwili obecnej mam zalanego Millersa XFE-PD 5W40 i jest OK. Nie jest już produkowany i został zastąpiony przez XF Longlife 5W40 (TRIDENT 5W40 Longlife). Chyba zostanę przy Millersie z uwagi na bazę. Statoil LazerWay C3 5W40 to prawdopodobnie całkowite HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak Millersy XF LongLife zastąpiły poprzednie serie oddzielne do diesli i benzyniaków. Do Ciebie XF LL 5W40 spełnia te konkretne normy 505.01

 

W sumie to mi szkoda było seri XFS 5W50 bo to były świetne oleje do benzyny - ale podobno nowe XF LL 5W50/5W40 w niczym im nie ustepują a po prostu są nowsze.

 

Według mnie bez sensu szukać czegoś innego do TDI chyba, że coś z oferty AMSOIL.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu szukać czegoś innego

Ja bym jeszcze poszukał czegoś u sąsiadów za zachodnią granicą ;) Jeśli mamy się brandzlować kartą charakterystyki, to produkty tej firmy wypadają lepiej niż Millersy. :) Cena też jest odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar, od czasu gdy samochód jest w moich rękach, to miałem możliwość tylko jednej zmiany oleju i od razu był to ten Motul. Na tej zmianie oleju przejechałem może na razie jakieś 3tys km. Poprzedni właściciel najprawdopodobniej też go lał. Chciałem przejść na początku na Motula 8100, ale ludzie mówią, że skoro nie żłopie oleju to lepiej zostać i nie kombinować bo może zaczął ubywać oliwy, więc nie chciałem już kombinować skoro wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luq92, tak wiem o co chodzi ale po prostu nie sądze by Renault rekomendowało jakikolwiek olej semi syntetyczny do silnika 1.5 dCi - chociaż być moze w skrajnych przypadkach, którys z nich spełnia ich specyfikacje bo czasami tak jest. Jednak syntetyk będzie zdecydowanie lepszy i "zdrowszy" dla całego silnika a także dla turbiny - wlej dobry 0W40/5W30/5W40 syntetyk PAO a zobaczysz, że kultura pracy silnika się poprawi,wyciszy bo to diesel.

 

a bym jeszcze poszukał czegoś u sąsiadów za zachodnią granicą Jeśli mamy się brandzlować kartą charakterystyki, to produkty tej firmy wypadają lepiej niż Millersy. Cena też jest odpowiednia.

Jeśli chodzi i Liqui Moly to oczywiście chyba każdy kto stosuje jest zadowolony i stawia firme na równi z Millersem czy Amsoilem. Mają podobno świetne oleje i nie wciskają ciemnoty tylko piszą jasno - Full syntetyk PAO lub syntetyk w technologi syntetycznej HC.

 

Ja jednak nigdy nie miałem tego oleju. Nie wiem do końca jak jest z produkcją LM bo podobno rozlewają to nie tylko w Niemczech ale mają też poddostawców ze wschodu i sporo firm dla nich robi - nie zagłębiam się bo to w sumie wiem ze słyszenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar, w instrukcji obsługi rekomendowane są oleje Efla, które są półsyntetykami :o Chodzi o Compettition ST 10W40 oraz Turbo Diesel 10W40. Obecny Motul, którego mam spełnia wszelkie normy ACEA, więc już mam sieczkę w głowie :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro producent rekomenduje oleje 10W w określonej specyfikacji do tego 1.5dCi to co innego. Nie wiedziałem tego ale dziwi mnie to szczerze mówiąc.

 

Renault ma swoje specyfikacje RN 0700, 0710 i 0720. Któreś z nich spełnia ten Elf ?

W zasadzie wszystkie oleje Fuchsa czy Millersa, które spełniają te aprobaty to full syntetyki PAO lub w technologi syntetycznej od Fuchsa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Millersy XF LongLife zastąpiły poprzednie serie oddzielne do diesli i benzyniaków. Do Ciebie XF LL 5W40 spełnia te konkretne normy 505.01

 

W sumie to mi szkoda było seri XFS 5W50 bo to były świetne oleje do benzyny - ale podobno nowe XF LL 5W50/5W40 w niczym im nie ustepują a po prostu są nowsze.

 

Według mnie bez sensu szukać czegoś innego do TDI chyba, że coś z oferty AMSOIL.

 

Pozdro

 

witam mam 3 literki z XFS 5W50 ;-) które zostały mi z mojej srebrnej strzały ^^

na tablicy http://tablica.pl/oferta/olej-millers-o ... 3pt2Z.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

native, pewnie, że warto. Jaki masz motor w tym Bmw ?

 

witam mam 3 literki z XFS 5W50 ;-) które zostały mi z mojej srebrnej strzały ^^

dzięki ja już na wakacje zmieniłem olej :) poza tym 3 litry to za mało.

 

Tak czytam i już zgupiałem.Ja zalewam swojego 1.9 TDI (VP)Motulem 6100 i zastanawiam się nad Millersem.Tylko jedni mówią lepszy inni że gorszy.A jak jest naprawdę

Pisałem o tym wczesniej. Nie jestem specjalistą olejowym ale interesuje się tematem po prostu hobbystycznie. Ja nie porównuje serii premium Millersa z Motulem bo wg. mnie Millers jest lepszym olejem, robionym na lepszej, pełnej syntetycznej bazie PAO. Nie wiem jak z olejami do sportowego użytku o lepkości 10W60 bo tutaj Motul chyba na coś w pełni syntetycznego na estrach tak samo jak Millers CFS/CFS Nanodrive.

 

A tak na prawdę masz zwykłego diesla, który jest odporny jak cholera wiec nie zastanawiaj się zbyt głęboko tylko wlej po prostu dobre 5W40.

 

Jeżeli masz 1.9TDi VP to i tak warto zmienić na olej w pełni syntetyczny lub hydrokrakowanego syntetyka hc ale zalezy w jakim stanie silnik i jak długo jeździł na oleju półsyntetycznym.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto 4 lata temu i zalalem odrazu półsyntetykiem (10w40) I zrobiłem na nim około 140 tys.z czego jakieś 90 tyś na programie.Auto bierze oleju na 10 tys max 400 ml.A przebieg hmm juz nie mały prawie 300 tys.Tylko jaki Millers 10w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 1.9TDi VP to i tak warto zmienić na olej w pełni syntetyczny lub hydrokrakowanego syntetyka hc ale zalezy w jakim stanie silnik i jak długo jeździł na oleju półsyntetycznym.

 

A to ma znaczenie? Tak zastanawiam się nad wlaniem Millersa do ośmio letniego Passata B5, 1.9, 131 koni. Aktualnie ma przejechane 265 tysięcy. Jeżdżony na Castrolu EDGE 5W40. Wymiana co 15 tysięcy. Myślałem jeszcze o płukance przed wymianą. Jak myślicie? Czy jest jakieś ryzyko? Jakiś czas temu doszły mnie słuchy, że osady mogą uszczelniać silnik i przy wysokich przebiegach jest to wysokie ryzyko. Ponad to podczas uruchamiania trochę pokopci, więc muszę pogadać z mechanikiem czy czasem uszczelka głowicy nie jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SM, ryzyko tam jakieś zawsze jest bo każdy silnik co innego w swoim żywocie przeszedł... to nie są nowe auta. Ale ryzyko jest znikome a moim zdaniem wręcz go nie ma :)

 

Pytasz czy to ma znaczenie ? - w sensie czy znaczenie ma jazda na semi synteyku czy oleju syntetycznym HC (o prawdziwych syntetykach z bazy PAO juz nawet nie mówie). Oleje syntetyczne nawet te hydrokrakowane są po prostu dużo lepsze i o wiele bardziej odporne na obciążenia, zerwanie filmu olejowego etc. Poczytaj w necie o olejach to Ci się troszke rozjaśni.

 

zastanawiam się nad wlaniem Millersa do ośmio letniego Passata B5, 1.9, 131 koni. Aktualnie ma przejechane 265 tysięcy. Jeżdżony na Castrolu EDGE 5W40. Wymiana co 15 tysięcy. Myślałem jeszcze o płukance przed wymianą. Jak myślicie?

Stosuj płukanke i jeśli myślisz o Millersie to wlej właśnie jego. MILLERS 5W40 XF LONGLIFE będzie znakomity i jest dedykowany między innymi do TDI PD.

 

Nie wiem jak pracuje Twój silnik bo niektóre te TDI PD z czasem zaczynaja bardziej klekotać ale kultura pracy powinna się wyraźnie poprawić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz czy to ma znaczenie ? - w sensie czy znaczenie ma jazda na semi synteyku czy oleju syntetycznym HC (o prawdziwych syntetykach z bazy PAO juz nawet nie mówie). Oleje syntetyczne nawet te hydrokrakowane są po prostu dużo lepsze i o wiele bardziej odporne na obciążenia, zerwanie filmu olejowego etc. Poczytaj w necie o olejach to Ci się troszke rozjaśni.

 

Mój Castrol to podobno pełny syntetyk, ale oczywiście od dłuższego czasu się tym interesuję i z tego co się dowiedziałem to raczej nie do końca :)

 

Stosuj płukanke i jeśli myślisz o Millersie to wlej właśnie jego. MILLERS 5W40 XF LONGLIFE będzie znakomity i jest dedykowany między innymi do TDI PD.

 

Nie wiem jak pracuje Twój silnik bo niektóre te TDI PD z czasem zaczynaja bardziej klekotać ale kultura pracy powinna się wyraźnie poprawić.

 

Tak, myślałem właśnie o tym oleju, ale jest jeszcze jeden 5W40 z serii Trident- czym one się rożnią?

Tak, nieco klekocze na zimnym, ale ogólnie myślę, że jest całkiem OK jak na ten ORYGINALNY przebieg. Mimo wszystko nie przekonam się, póki nie spróbuję lepszego oleju. Wiesz, generalnie to do zainteresowania się innymi olejami skłoniła mnie jedna rzecz. Mianowicie, po jednej ze zmian, chciałem sprawdzić ile mechanik wlał oleju. Okazało się, że po przejechaniu raptem kilku czy kilkunastu kilometrów Castrol był czarny jak smoła! Bardzo mnie to zastanowiło i oto jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jeden 5W40 z serii Trident- czym one się rożnią?

Trident LL od XF LL różni się trochę opakowaniem i ceną :) a tak na serio to produkty Trident są skomponowane chyba na troszkę niższej jakości dodatkach lub jest ich po prostu mniej. Millersy XF (seria premium) to w 100% baza syntetyczna PAO natomiast Trident jest w około 90% z bazy PAO + dodatki - jakie nie wiem ale to info od przedstawiciela - ale Tridenty w zasadzie nie dużo ustępują serii premium. Millersy Trident to również super oleje - sam używam Tridenta 5W40.

 

Ogólnie Trident LL kosztuje około 160-170pln a XF zaczynają się od ~185zł w zwyż więc jak Ci potrzeba 5L to kupuj tego XF LL 5W40 bo on kosztuje właśnie około 185pln (poza tym XF LL 5W40 jest dedykowany do TDI na pompowtryskach a Trident LL spełnia oczywiście najnowsze normy itp. ale nie jest zaznaczone, że to olej "specjalny" do TDI PD.

 

Mój Castrol to podobno pełny syntetyk, ale oczywiście od dłuższego czasu się tym interesuję i z tego co się dowiedziałem to raczej nie do końca

To pewnie jest HC ale mniejsza o to. O Castrolu było kilka słów wcześniej.

 

Okazało się, że po przejechaniu raptem kilku czy kilkunastu kilometrów Castrol był czarny jak smoła!

w silniku Diesla nawet po płukance i dwóch kolejnych zmianach oleju nowa oliwa będzie bardzo ciemna lub czarna i to jest normalne. W benzyniakach po płukance i zmiane na nowy olej ten jeszcze będzie ciemny (jak silnik mial nagar np. po dłuższym stosowaniu i zmianie w trybie LL Castrola ;) ) ale juz kolejny będzie czysty - pisałem o swoich spostrzeżeniach kilka postów wcześniej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro producent rekomenduje oleje 10W w określonej specyfikacji do tego 1.5dCi to co innego. Nie wiedziałem tego ale dziwi mnie to szczerze mówiąc.

 

Renault ma swoje specyfikacje RN 0700, 0710 i 0720. Któreś z nich spełnia ten Elf ?

W zasadzie wszystkie oleje Fuchsa czy Millersa, które spełniają te aprobaty to full syntetyki PAO lub w technologi syntetycznej od Fuchsa.

 

Pozdrawiam

Sprawdziłem w necie Elfa Competittion STI 10W40 i jeśli chodzi o normy Renault RN 0700 itp to nic takiego tam nie ma. Tylko coś dla Chlyslera oraz VW. Spełnia tylko normy ACEA. Jeśli kupuję olej, to mam patrzeć na normę RN oraz ACEA? Jeśli spełnia ACEA, a nie spełnia RN to źle? Bo jestem jeszcze ciut w tym zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent samochodu w instrukcji obsługi nie podaje Ci swojej normy np. RN 0700 to musi podać inne parametry m.in normy ACEA lub API oraz lepkość które zaleca. Zwykle normy producentów przewyższają te międzynarodowe. Wtedy patrzy się na taką normę i na lepkość.

 

xuld.jpg

 

Oprócz tego jeśli np. wybierasz pomiędzy dwoma olejami, które spełniają normę Twojego producenta wtedy możesz się posiłkować pozostałymi aprobatami żeby wybrać ten "lepszy". Tutaj klasyfikacja API:

 

tlin456.gif

 

I jeszcze wyższość GF-5 nad GF-4, gdybyś się spotkał z takimi oznaczeniami:

 

Spider-new.02.jm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.