Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ma ktoś jakieś doświadczenie z silnikiem 2.0 D4D 11 letniej Toyoty? Na jakim oleju najlepiej to pracuje?

Aktualnie mam zalany jakiś Castrol półsyntetyk, ale zbliża się termin wymiany i teraz dylemat, co tu dobrego zalać :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No nie wiem czy można stosować zwykły olej do DPF. Jak producent przewiduje C2 to tak ma być.

mar3 oleje te mają niższą zawartość popiołów, siarki itd co sprzyja utrzymaniu filtra DPF w dobrej kondycji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy można stosować zwykły olej do DPF. Jak producent przewiduje C2 to tak ma być.

mar3 oleje te mają niższą zawartość popiołów, siarki itd co sprzyja utrzymaniu filtra DPF w dobrej kondycji

 

no dobra ale jeżeli oleju nie bierze (wiem wiem, zawsze coś weźmie ) a przynajmniej z miarki nie znika od wymiany do wymiany to co to za różnica ile ma popiołów i siarki?

 

generalnie kupuje olej do DPF, nie chodzi mi o oszczędność, po prostu ciekawi mnie jak to jest :)

 

ostatnio miałem Elf'a DPF - zimą dopalał się dość często, teraz mam Elf;a jakiegoś nowego - SE czy coś, i jakby rzadziej się dopalał, cholera wie czy poprzedni to jakaś podróbka była ( allegro ) :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tym Millersem, że teraz od kilku stron tylko jego zachwala dużo osób? :P

A jakie parametry lać? Teraz jest 10w30.

 

Paaanie, szał normalnie jak na Sonaxa teraz :-]

 

a tak na poważnie, to napisz do kolesia o którym pisałem wcześniej to ci wszystko wyłuszczy. Jak byłem kiedyś u niego, to po 1h rozmowy głowa mnie rozbolała od tych wszystkich wiadomości i parametrów olejów które mi pokazał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers chyba jako jeden z niewielu producentów olejów nie wciska kitu klientom.

Tzn. jak mówią, że dany olej jest syntetyczny to jest syntetyczny (baza PAO) a jak jest półsyntetyczny to jego bazą jest PAO+HC.

Przykład: XFE-PD, olej półsynteczyny, który inne firmy nazwałyby pewnie pełnym syntetykiem (i mają do tego prawo).

Kontaktowałem się kiedyś w tej sprawie z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też u siebe przeszłem przez Castrola Valvo LM teraz mam Millersa i przy nim zostaje. Jest jak mówisz. Jak leje od nich syntetyk to wiem , że jest to prawdziwy syntetyk. Klekocze mi ten słynny 1,4 od VW też jak by mniej na Millersie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers jak mniemam nie jest rozlewany i rozcienczany dodatkowo w PL? Bede sie rozgladal za olejem, poprzednio kupilem Shella z jakiejs zagramanicznej partii (5 l banka) i bylo super lala, teraz kupilem znowu shella i niestety z polskiej partii i jest do bani ;) Dlatego teraz szukam czegos co nie jest rozlewane w polszy. Motul? Havoline?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieńdobrywieczór :D Tak się zastanawiam jaki olej zapodać swojemu Clio II 1,5 dCi przy następnej wymianie. Obecnie zalany jest Motul 6100 10W40, który zbiera dobre opinie. Czy jest jeszcze coś lepszego do tego silnika? Zależy mi na jak najlepszej ochronie panewek, które są słabym punktem tych silników. Dodam, że silnik się pije ani troszkę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam, można stosować "zwykłe" oleje z DPFem, ale według teorii będzie się szybciej zapychać. :)

 

a tak właściwie to o co tu chodzi i z czego to wynika?

Nie ma idealnych pierścieni olejowych i zawsze na ściankach cylindra zostanie niewielka ilość oleju, która zostanie spalona. Wyraźnie widać to po tym, że im większa ilośc cylindrów silnika tym większa konsumpcja oleju, a widać to już przy silnikach 6-cylindrowych. Wraz z przebiegiem olej się rozrzedza chociażby w wyniku dostępu paliwa do oleju (zawsze coś się przedostanie). W związku z tym ta niewielka ilość pozostawionego oleju podczas spalania produkuje substancje szkodliwe DPFowi, a do ich minimalizacji stosuje się oleje o niższych wartościach substratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers chyba jako jeden z niewielu producentów olejów nie wciska kitu klientom.

 

LM ma podobna zasade, generalnie na stronie ma nawet liste z wyborem full syntetyk, technologia syntetyczna, polsyntetyk i mineralny

 

Ja osobiście polecam płukankę liqui moly, a olej to hmmm sam nie wiem ja do swojego leje mobil 5w-50, ale świetny olej to liqui moly 10w-60, u ojca w tdi teraz jest zalany i silnik chodzi o wiele ciszej.

 

plukanki uzywalem w dieslu i bylem zadowolony, zreszta jak ze wszystkich produktow LM.

10w60 raczej nie dla mnie, zwyczajnie ten samochod nie potrzebuje takiego oleju - przynajmniej tak mi sie wydaje. Natomiast dalej mam dylemat 5w40 czy 5w30 - pewnie skusze sie na jakiegos "pseudo syntetyka" z serii TOP TEC, jednak z opisow ciezko sie domyslec ktory bedzie lepszy...

 

Przy okazji, ktos zna sprawdzony sklep/sprzedawce olejów LM? tak aby byly dobre ceny ale i towar oryginalny - tak zaznaczam jakby ktos z InterCars'em wyskoczyl gdzie marza jest chyba 200% :|

Wczesniej zawsze bralem w oliwiarka.pl i bylem bardzo zadowolony z ceny i jakosci ale widze ze strona generalnie nie dziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Maryni 1,9TD planuje zmienić olej zastanawiam sie nad: Liqui Moly (Super Leichtlauf 10W-40), Valoline (MaxLife Diesel 10W-40), Milers (XFE 10w40), ew Motul (6100 Synergie+ 10W-40 lub 4100 Turbolight 10W-40).

Ale wcześniej oczywiście płukanka przed wymianą.

I teraz pytanie czy wystarczy jedną płukankę zrobić czy może zmienić 2 raz olej dzień po dniu tj pozbyć się starego oleju, przepłukać 1 dzień innym olejem np Castrolem etc i wlać ten właściwy.

Czy może za bardzo kombinuje i wystarczy wlać przed wymiana płukankę i po sprawie? Jakoś mi ten obecny olej nie podpadł a w silniku zapewne syfu i syfu a chcę się tego pozbyć.

A zalany teraz jest Castrolem 10w40 Diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietlikk, moim zdaniem jeśli koniecznie chcesz "przepłukać" silnik to daj sobie spokój z tymi specyfikami i zalej takim samym olejem co miałeś dotychczas tylko że po np. miesiącu znowu go wymień na ten właściwy (o filtrze też pamiętaj). Przed wymianą dobrze rozgrzej silnik podczas jazdy, "daj mu" :evil: i na podnośniku przechyl lekko auto na bok aby wszystko dokładnie spłynęło. Jeśli chodzi o olej to polecam Motul 6100.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam mam zalany Castrolem Magnatekiem 10w40 Diesel, autko ma 154000 km chciałem zostać przy 10w40, a co to da powracając do 5w40? cichsza/lepsz praca silnika czy w zimie mniejsze problemy?

Wymiana na 5w40 nie wywali mi uszczelek? Przy takiej zmianie to już trzeba zrobić płukankę i całą wymianę kompleksowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno silnik będzie miał lżej a olej szybciej zostanie rozprowadzony po wszystkich zakamarkach.

Sądziłem, że oleje mają dodatki, które m.in. chronią uszczelki więc nie wiem czemu 5W40 miałoby Ci je "wywalić" :o

Jeździłeś wcześniej na 5W40?

Najlepiej jakbyś zapytał na zmienolej.pl/forum. Gość na pewno poradzi coś sensownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam mam zalany Castrolem Magnatekiem 10w40 Diesel, autko ma 154000 km chciałem zostać przy 10w40, a co to da powracając do 5w40? cichsza/lepsz praca silnika czy w zimie mniejsze problemy?

Wymiana na 5w40 nie wywali mi uszczelek? Przy takiej zmianie to już trzeba zrobić płukankę i całą wymianę kompleksowo.

 

Tak czytam i czytam więc postanowiłem wtrącić coś od siebie;) To są mity, że nie można przejść z 10W na 5W bo wydmucha uszczelki, zacznie się lać olej. Jeśli silnik jest przystosowany do 5W to ma taki mieć i już. Jeżeli są wycieki to trzeba je zlikwidować;) Osobiście 2 razy przeszedłem z 10W na 5W. Wczesniej A4 B5 TDI 110KM nalatane(podobno) ok 260 tys i silnik miał zalany Elfa 10W/40 a ja przepłukałem dodatkiem LM i wlałem 5W Edge. Obecne A4 B6 130 na PD też po sprowadzeniu miało 10W Elfa. Przejechane (sprawdzone) 190 tys. Nie płukałem niczym tylko wlałem Edga przjechałem 500 km zlałem i wlałem świeży olej 5W/40 Edge;)

 

Także ja zdecydowanie polecam przejście na rzadszy olej no i oczywiście lepszej jakości ale to warto ten temat przeczytać, koledzy wiele dobrego napisali o normach o olejach na której mało kto zwraca uwage;)

Napewno w zime czym rzadszy to wiadomo wszędzie szybciej się dostanie, jeśli silnik diesel to i turbo ma odrazu smarowanie ze względu na rzadszy olej. Myśle, że zaobserwujesz cichszą prace silnika ale pod warunkiem zalania dobrego oleju;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś wcześniej na 5W40?

Najlepiej jakbyś zapytał na zmienolej.pl/forum. Gość na pewno poradzi coś sensownego.

Wcześniej miałem Escorta 1,4l LPG z przebiegiem 303000km na oleju castrola albo mobila napewno minerał 15w40.

Napewno się zapytam na forum.

 

gumis601 Lepszej jakości to chyba Millers albo Motul ew. olej zalecany przez Fiatai tj Selenia.

I tak chyba zrobię jak piszesz płukanko-> zleje stary ->wleje nowy docelowy,

lub zleje stary->wleje inny przejadę 500km-> i zaleje docelowym olejem tj 5W.

Ew płukanka->zleje stary->inny olej przejade 500km -> olej docelowy.

 

Chce dobry olej bo silnik ma na 99.99% ori przebieg co było sprawdzane a szkoda do tak małego jak na diesla przebiegu lać byle co.

 

ps.przypomniało mi się: link

Na dole silnik zalany dobrym olejem a na next stroni olejem Milers :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru firmy oleju to już sam musisz podjąć decyzje;) No a co do płukania to tak jak napisałem raz płukałem a ostatnio nie. To kwestia pieniążków oczywiście. Jedni są za tym aby zalać jakimś nowym przejechać troche km zlać i wlać nowy. Inny znowu są za płukaniem. Znowu płukając zapewne jakaś część starego oleju z płukaczem zostaje i pewnie będzie z nowym olejem wymieszane przez najbliższe kilkadziesiąt tys. km :)

 

Jeśli tak jak piszesz przebieg jest pewny to naprawde warto wlać rzadszy (5W) oraz dobry olej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu są dowody na to, co powodują oleje na bazach mineralnych.

 

Pisałem o tym dawno, nikt nie wierzył, kazdy piszę, że jak był lany mineral, trzeba lać półsyntetyk.

 

Zraz ktoś napisze, że 5W40 to syntetyk.

Bzdura. 90% to mineralny, po krakowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.