Camel- Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ari, owszem, oleje grupy III olejów bazowych można nazywać od 1999 roku olejami syntetycznymi, ale w praktyce nikt tego nie stosuje. Używa się stwierdzeń "technologia syntetyczna" itp. Jeśli niewielka ilość, czyli w praktyce 30-40%, a w Motulu podobno nawet więcej, to jest domieszka grupy bazowej IV, to taki olej będzie pod każdym względem lepszy od czystego HC. Rzuć jakimś przykładem na co patrzeć w kartach charakterystyki na przykładzie oleju półsyntetycznego (pełno 10W40) i HC (np. Magneteci). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfelek Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Może mi polecicie coś muszę niedługo zmienić olej i ogólnie byl on nowości wlewany Elf EVOLUTION SXR 5W40 i teraz pytanie czy zostawić taki czy zmienić (na jakiegoś motula).. Auto Renault twingo 1.6 133KM , rok 2009 przebieg 22tys - lubi wysokie obroty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 tfelek każdy inny niż Motul zaraz zatrze silnik... to żart... Olej zgodny z zaleceniami producenta samochodu i zmieniaj tak często, jak Cię stać. Moim zdaniem pozamiatałem temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfelek Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Olej zgodny z zaleceniami producenta samochodu i zmieniaj tak często, jak Cię stać. Moim zdaniem pozamiatałem temat Pawle na oleju mam przejechane ~8tys kilometrów wiec dla jednych to nie dużo, dla innych dużo ale teraz mało jeżdżę i chce raz na rok zmienić olej i filtry wiec stąd moje pytanie . Wiesz ze wolno ssące silniki lubi wysokie obroty wiec chce jak najlepiej dbać o silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 tfelek, zadaj pytanie na polecanej tu już stronie http://zmienolej.pl/forum/5-Oleje-silnikowe.html dostaniesz ofertę na "egzotyczny", ale najlepszy olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ari Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ari, owszem, oleje grupy III olejów bazowych można nazywać od 1999 roku olejami syntetycznymi, ale w praktyce nikt tego nie stosuje. Używa się stwierdzeń "technologia syntetyczna" itp.Jeśli niewielka ilość, czyli w praktyce 30-40%, a w Motulu podobno nawet więcej, to jest domieszka grupy bazowej IV, to taki olej będzie pod każdym względem lepszy od czystego HC. Rzuć jakimś przykładem na co patrzeć w kartach charakterystyki na przykładzie oleju półsyntetycznego (pełno 10W40) i HC (np. Magneteci). Akurat pisze z telefonu, wiec nie porownam zadnego oleju. Natomiast pamietam, ze szukajac 5W30 spelniajacego C2 dla mojej Toyki ciezko znalezc polsyntetyk. Kroluja HC i syntetyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Jest sens zastosowania w silniku TDI PD oleju 506.01 0W-30 zamiast 505.01 5W40? Kwestię wyższej ceny tego pierwszego pomijamy. Wymiana co ~10kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ja mam taką zasadę, że wymieniam olej zalecany przez producenta w momencie kiedy robi się brudny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ja mam taką zasadę, że wymieniam olej zalecany przez producenta w momencie kiedy robi się brudny Hmmm, to w dizlu musialbys wymieniac co 500km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 SJake, kierując się taką zasadą musiałbym wymieniać olej co 2 tygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Hmmm, to w dizlu musialbys wymieniac co 500km Zalezy od DIESLA - mój brat ma CORSE w DTI od ISUZU i jak pokazał mi olej po przebiegu 5k to byłem w szoku, że taki czysty. Jak świeżo po wymianie. SJake, kierując się taką zasadą musiałbym wymieniać olej co 2 tygodnie No... bywa A tak na poważnie to ja zazwyczaj robię to niezależnie od przelotu 3 razy do roku marzec, lipiec, listopad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Oleje mineralne, pół syntetyczne i HC nalezy wymieniać co 10-15 tys km. Syntetyczne stażeją się o wiele dłużej i spokojnie można przedłużac wymiany do 20, 25 a nawet 30 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ari Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Oleje mineralne, pół syntetyczne i HC nalezy wymieniać co 10-15 tys km.Syntetyczne stażeją się o wiele dłużej i spokojnie można przedłużac wymiany do 20, 25 a nawet 30 tys km. Camel to Twoja wiedza, obserwacje czy powielasz google?? Jasne, że lepiej jest wymieniać olej HC czy nawet półsyntetyk częściej niż magiczny syntetyk co 30tys. Nie tak dawno byłem zachwycony Motulem Eco- Clean C2 bo było lepiej niż na półsynetyku SLX Castrola. Natomiast po przesiadce na HC Liqui Moly TopTec 4300 przestałem czytać te brednie o olejach. Olej jest tak dobry jak jego częsta wymiana. Do silników z turbo HC lub syntetyk i tyle. Tak jak pisał Gruby_RS jak najczęściej wymieniać- złoty środek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ari, tak szczerze powiedziawszy to mnie tego uczą w szkole W moim aucie, wymiana odbywa się na podstawie komputera, który sam bada olej pod paroma względami (jak lepkość czy charakter jazdy) i wyznacza okres wymiany między 15 a 22,5 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 który sam bada olej pod paroma względami Jakie to auto? Bada olej fizycznie, czy jest to tylko odpowiedni algorytm sterownika silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 gruby_RS, bada. Ma 4 czujniki. Temperatury, lepkości, zawartości czegoś tam w oleju, nie wiem czy przypadkiem nie wody i coś tam jeszcze. Ponadto w liczniku zapisuje temperatury silnika, ilośc odpaleń, czas trwania jazdy, prędkości i obroty. A, czujnik poziomu. Każda dolewka zwiększa okres wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfelek Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 wymiana odbywa się na podstawie komputera, który sam bada olej pod paroma względami (jak lepkość czy charakter jazdy) Pawel ///M5 ma coś takiego .. z tego co wiem .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Mercedes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfelek Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Camel ma mercedesa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 ///M5 ta którą znam, ma inny "czujnik" Wodza, który zmienia co 10tys, choćby komp piszczał i płakał, że jeszcze "polata" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GracjanS4 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ja zmieniam olej mniej więcej co 6 max 7 tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bizislawek Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Jakie to auto? Bada olej fizycznie No jak to jakie, Łazik, NASA prowadziło wyprzedaż sprzetu i zapewne forumowicz Camel- zakupił po okazyjnej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Poważnie. W misce olejowej jest trójfukncyjny czujnik. Każdy Merol z Assystem to ma [ Dodano: 6 Kwiecień 2012, 23:09 ] GracjanS4, ok, w takiej turbo maszynce to może i ma to znaczenie, gdy jest przewaga bogatej mieszanki, która w postaci płynnej, znaczy niespalonej beny przedostaje się często i w dużych ilościach do dołu silnika, zmniejszając lepkość oleju do tak niskiej gdzie może następować zerwanie filmu olejowego np. w łozyskach ślizgowych. Ale w normalnych autach? Możecie wierzyć lub nie, ale oleje syntetyczne ulegają dużo ciężej starzeniu w porównaniu do olejów mineralnych, jakim nie wątpliwie jest HC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ari Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Poważnie. W misce olejowej jest trójfukncyjny czujnik. Każdy Merol z Assystem to ma [ Dodano: 6 Kwiecień 2012, 23:09 ] GracjanS4, ok, w takiej turbo maszynce to może i ma to znaczenie, gdy jest przewaga bogatej mieszanki, która w postaci płynnej, znaczy niespalonej beny przedostaje się często i w dużych ilościach do dołu silnika, zmniejszając lepkość oleju do tak niskiej gdzie może następować zerwanie filmu olejowego np. w łozyskach ślizgowych. Ale w normalnych autach? Możecie wierzyć lub nie, ale oleje syntetyczne ulegają dużo ciężej starzeniu w porównaniu do olejów mineralnych, jakim nie wątpliwie jest HC... Dziwna ta szkoła. Uczą, że HC bliżej do minerała niż syntetyka. Więc ja zostanę niestety w grupie niewierzących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ja zalewam Liqui-Moly 4200 5W-30, producent dedykuje go do diesli z DPF. LM świetne oleje. Wymieniam co 15 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi