Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Ari, owszem, oleje grupy III olejów bazowych można nazywać od 1999 roku olejami syntetycznymi, ale w praktyce nikt tego nie stosuje. Używa się stwierdzeń "technologia syntetyczna" itp.

Jeśli niewielka ilość, czyli w praktyce 30-40%, a w Motulu podobno nawet więcej, to jest domieszka grupy bazowej IV, to taki olej będzie pod każdym względem lepszy od czystego HC.

Rzuć jakimś przykładem na co patrzeć w kartach charakterystyki na przykładzie oleju półsyntetycznego (pełno 10W40) i HC (np. Magneteci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może mi polecicie coś muszę niedługo zmienić olej i ogólnie byl on nowości wlewany Elf EVOLUTION SXR 5W40 i teraz pytanie czy zostawić taki czy zmienić (na jakiegoś motula)..

Auto Renault twingo 1.6 133KM , rok 2009 przebieg 22tys - lubi wysokie obroty :-] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zgodny z zaleceniami producenta samochodu i zmieniaj tak często, jak Cię stać.

Moim zdaniem pozamiatałem temat :D

Pawle na oleju mam przejechane ~8tys kilometrów wiec dla jednych to nie dużo, dla innych dużo ale teraz mało jeżdżę i chce raz na rok zmienić olej i filtry wiec stąd moje pytanie . Wiesz ze wolno ssące silniki lubi wysokie obroty wiec chce jak najlepiej dbać o silnik. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ari, owszem, oleje grupy III olejów bazowych można nazywać od 1999 roku olejami syntetycznymi, ale w praktyce nikt tego nie stosuje. Używa się stwierdzeń "technologia syntetyczna" itp.

Jeśli niewielka ilość, czyli w praktyce 30-40%, a w Motulu podobno nawet więcej, to jest domieszka grupy bazowej IV, to taki olej będzie pod każdym względem lepszy od czystego HC.

Rzuć jakimś przykładem na co patrzeć w kartach charakterystyki na przykładzie oleju półsyntetycznego (pełno 10W40) i HC (np. Magneteci).

 

Akurat pisze z telefonu, wiec nie porownam zadnego oleju.

Natomiast pamietam, ze szukajac 5W30 spelniajacego C2 dla mojej Toyki ciezko znalezc polsyntetyk. Kroluja HC i syntetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to w dizlu musialbys wymieniac co 500km

 

Zalezy od DIESLA - mój brat ma CORSE w DTI od ISUZU i jak pokazał mi olej po przebiegu 5k to byłem w szoku, że taki czysty. Jak świeżo po wymianie.

 

SJake, kierując się taką zasadą musiałbym wymieniać olej co 2 tygodnie

 

No... bywa :D

A tak na poważnie to ja zazwyczaj robię to niezależnie od przelotu 3 razy do roku marzec, lipiec, listopad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje mineralne, pół syntetyczne i HC nalezy wymieniać co 10-15 tys km.

Syntetyczne stażeją się o wiele dłużej i spokojnie można przedłużac wymiany do 20, 25 a nawet 30 tys km.

 

Camel to Twoja wiedza, obserwacje czy powielasz google??

Jasne, że lepiej jest wymieniać olej HC czy nawet półsyntetyk częściej niż magiczny syntetyk co 30tys.

Nie tak dawno byłem zachwycony Motulem Eco- Clean C2 bo było lepiej niż na półsynetyku SLX Castrola. Natomiast po przesiadce na HC Liqui Moly TopTec 4300 przestałem czytać te brednie o olejach. Olej jest tak dobry jak jego częsta wymiana. Do silników z turbo HC lub syntetyk i tyle.

Tak jak pisał Gruby_RS jak najczęściej wymieniać- złoty środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruby_RS, bada. Ma 4 czujniki. Temperatury, lepkości, zawartości czegoś tam w oleju, nie wiem czy przypadkiem nie wody i coś tam jeszcze. Ponadto w liczniku zapisuje temperatury silnika, ilośc odpaleń, czas trwania jazdy, prędkości i obroty.

A, czujnik poziomu. Każda dolewka zwiększa okres wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie. W misce olejowej jest trójfukncyjny czujnik. Każdy Merol z Assystem to ma ;)

 

[ Dodano: 6 Kwiecień 2012, 23:09 ]

GracjanS4, ok, w takiej turbo maszynce to może i ma to znaczenie, gdy jest przewaga bogatej mieszanki, która w postaci płynnej, znaczy niespalonej beny przedostaje się często i w dużych ilościach do dołu silnika, zmniejszając lepkość oleju do tak niskiej gdzie może następować zerwanie filmu olejowego np. w łozyskach ślizgowych. Ale w normalnych autach?

Możecie wierzyć lub nie, ale oleje syntetyczne ulegają dużo ciężej starzeniu w porównaniu do olejów mineralnych, jakim nie wątpliwie jest HC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie. W misce olejowej jest trójfukncyjny czujnik. Każdy Merol z Assystem to ma ;)

 

[ Dodano: 6 Kwiecień 2012, 23:09 ]

GracjanS4, ok, w takiej turbo maszynce to może i ma to znaczenie, gdy jest przewaga bogatej mieszanki, która w postaci płynnej, znaczy niespalonej beny przedostaje się często i w dużych ilościach do dołu silnika, zmniejszając lepkość oleju do tak niskiej gdzie może następować zerwanie filmu olejowego np. w łozyskach ślizgowych. Ale w normalnych autach?

Możecie wierzyć lub nie, ale oleje syntetyczne ulegają dużo ciężej starzeniu w porównaniu do olejów mineralnych, jakim nie wątpliwie jest HC...

 

Dziwna ta szkoła. Uczą, że HC bliżej do minerała niż syntetyka. Więc ja zostanę niestety w grupie niewierzących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.