Skocz do zawartości

AR 147, 2002, czerwień.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przedstawiam ostatni projekt.

 

Zabierając się do pracy miałem cichą nadzieję na mięciutki lakier i szybką koretkę. Lakier był mięciutki - na tylnej klapie i zderzakach :lol: na pozostałych elementach leżały lakiery różnego rodzaju, wszystkie twarde. jedne miały tendencję to bardzo intensywnego hologramowania po wełnie, inne wychodziły dość ładne.

Tak czy inaczej, nie wyszła mi pełna korekta, za twardo, szczególnie jeśli chodzi o dach (ciężko tak sterczeć z 3 kilogramową polerką w nieskończoność), zostało więc kilka rys.

 

Mimo braku dedykowanych specyfików, zabrałem się za wnętrze. Nie miałem nic do renowacji skóry, więc nie tykałem jej. Starałem się ładnie wyczyścić wszystkie zakamarki z użyciem roztworu APC ValetPro z wodą (1:10). Umyłem też podsufitkę, ale chyba nie wrzuciłem zdjęć bo nie było widać na nich efektu (choć wyszło ładnie). Tapicerkę na drzwiach również przeprałem, podobnie jak wykładzinę w samochodzie oraz dywaniki.

 

Na czarne plastiki wewnątrz (słupki, osłony progów, plasticzki foteli etc.) po wyczyszczeniu położyłem dressing. Wygląda to ładnie ;)

 

A korzystałem z:

 

Mycie nadwozia:

 

-tester piany aktywnej Snow Foam z ValetPro (ze zwykłego atomizera, niezbyt dobre rozwiązanie, muszę kupić przynajmniej Kwazara)

-Gold Class (na sam koniec)

-ValetPro Concentrated Shampoo

-APC g101 oraz ValetPro

-glinka BH regular

-terpentyna

-pędzelki wszelkiej maści

 

Koła i nadkola:

 

-APC g101

-Blue Gel z ValetPRo (nie do końca sobie poradził z syfami jak będzie widać na fotach)

-terpentyna

-dressing Opti Bond Tire Gel

 

Korekta:

 

-taśmy malarskie i folia dla ochronki

-pady flexipads (futro, biały, pomarańcz i żółtek)

-pasty FG500 i FF3000

-IPA (tym razem już rozcieńczone z wodą destylowaną 7:3)

-cleaner Achilles z VP

 

Wnętrze:

 

-APC VP 1:10

-dressing Opti Bond Tire Gel (ponoć można używać wewnątrz i na zewnątrz...sprawdza się)

 

Komora silnika:

 

-APC g101

-dressing Opti

 

 

A tak wyglądał przebieg prac:

 

 

img7293l.jpg

img7294tf.jpg

img7295y.jpg

img7296x.jpg

img7297g.jpg

img7299x.jpg

img7300c.jpg

img7301p.jpg

img7303p.jpg

img7304u.jpg

img7305z.jpg

 

popsikana pianą z atomizera:

 

img7306v.jpg

img7311b.jpg

 

img7307j.jpg

 

i zabieramy się za koła i nadkola:

 

img7308i.jpg

img7309y.jpg

img7310y.jpg

img7312b.jpg

img7313.jpg

img7314d.jpg

img7315ku.jpg

img7316y.jpg

img7317i.jpg

img7318o.jpg

img7319lv.jpg

img7320.jpg

img7321s.jpg

img7322sc.jpg

img7323e.jpg

img7324g.jpg

img7325a.jpg

img7326e.jpg

img7327t.jpg

 

zakamarki:

 

img7328u.jpg

img7329o.jpg

img7330j.jpg

img7331g.jpg

img7332fy.jpg

img7333i.jpg

img7334t.jpg

img7335r.jpg

img7336z.jpg

img7338m.jpg

img7339hf.jpg

 

następnie było glinowanie:

 

img7340a.jpg

 

poprzedzone terpentynowaniem ;)

 

 

img7341j.jpg

img7342q.jpg

img7343e.jpg

 

panu motylowi chyba spodobał się terpentyniasty aromat bo siedział na błotniku do oporu:

 

img7346j.jpg

 

i po zakończeniu glinowania:

 

img7349h.jpg

img7350.jpg

img7352o.jpg

img7353r.jpg

img7354i.jpg

img7355h.jpg

 

przed przystąpieniem do korekty przeleciałem pojazd szamponem:

 

img7356pp.jpg

 

po czym zabrałem się za dokumentację zniszczeń:

 

img7357n.jpg

img7358h.jpg

img7359y.jpg

img7360g.jpg

img7361vy.jpg

img7362x.jpg

img7363e.jpg

img7364i.jpg

img7365kn.jpg

 

to mnie najbardziej zdumiało, ktoś sobie chyba poużywał papierem ściernym... :kox:

 

img7366t.jpg

img7367rm.jpg

 

img7368k.jpg

img7369qd.jpg

img7370u.jpg

img7371a.jpg

img7372ae.jpg

img7374y.jpg

img7375t.jpg

img7376w.jpg

img7377o.jpg

img7378dw.jpg

img7379e.jpg

img7380e.jpg

img7381p.jpg

 

maskowanie:

 

img7383e.jpg

img7384u.jpg

img7385w.jpg

img7386k.jpg

img7387.jpg

img7388c.jpg

img7390z.jpg

 

pierwsze efekty - 50/50:

 

img7398iz.jpg

img7417g.jpg

img7428r.jpg

img7429j.jpg

img7430h.jpg

img7431r.jpg

img7432b.jpg

img7433m.jpg

img7434y.jpg

img7435z.jpg

img7438f.jpg

img7439k.jpg

 

masakra:

 

img7448a.jpg

 

ale jakoś udało się opanować :D

 

img7449r.jpg

 

te drzwi były bardzo podatne na hologramowanie:

 

img7455e.jpg

 

a po czym można poznać, że samochód użytkowały głównie kobitki? :D

 

img7462w.jpg

 

miałem zamiar to zostawić, bo polerką nie było jak tam podejść,

ale zawziąłem się, FG500 na fibrę i darcie ręcznie paluszkiem...jakoś to wyszło:

 

img7464a.jpg

 

a tak wyglądała po korekcie, masa pyłu.

 

img7466rr.jpg

img7467h.jpg

img7469l.jpg

 

jeszcze tylko koretka lamp:

 

img7470s.jpg

img7471f.jpg

 

odklejanie taśm i do garażu:

 

img7482i.jpg

img7487f.jpg

 

wnęki oczywiście całe białe (specjalnie ich nie myłem przed korektą bo wiedziałem, że po korekcie też mnie to czeka)

 

img7488u.jpg

img7489y.jpg

img7490e.jpg

img7491j.jpg

img7492b.jpg

img7493v.jpg

img7494y.jpg

img7495q.jpg

img7496u.jpg

img7497v.jpg

img7498f.jpg

img7499o.jpg

img7500f.jpg

img7502l.jpg

img7504m.jpg

img7505z.jpg

 

i zapraszamy do garażu na cleaner (jechałem maszynowo - silverlinem. mimo, że już mi maszyna bokiem wychodziła, to ręczna aplikacja byłaby bardziej zabójcza ;) )

 

img7506v.jpg

img7507kp.jpg

 

a następnie woskowanko:

 

img7508i.jpg

img7509s.jpg

img7513j.jpg

 

tu, aplikacja dressingu (porównanie)

 

img7517g.jpg

img7519z.jpg

img7520j.jpg

img7521hr.jpg

img7522fe.jpg

img7523ha.jpg

img7524y.jpg

img7525x.jpg

 

przed zabawą z wnętrzem:

 

img7531fy.jpg

img7532x.jpg

img7533h.jpg

img7534i.jpg

img7535y.jpg

img7536ah.jpg

img7537s.jpg

img7538a.jpg

img7539z.jpg

img7540k.jpg

img7541v.jpg

img7542a.jpg

img7543g.jpg

img7544dh.jpg

img7545v.jpg

 

 

po lewej już wyprane tyły:

 

img7546r.jpg

img7547v.jpg

img7548m.jpg

img7549c.jpg

img7550v.jpg

img7551dd.jpg

img7552a.jpg

img7553r.jpg

img7555s.jpg

img7556k.jpg

img7557d.jpg

img7558t.jpg

img7559f.jpg

img7560f.jpg

img7561r.jpg

img7562v.jpg

img7563sl.jpg

img7571x.jpg

img7572f.jpg

img7573h.jpg

img7574x.jpg

img7575c.jpg

img7576b.jpg

img7577t.jpg

img7578i.jpg

img7579j.jpg

img7580sl.jpg

img7581d.jpg

img7582o.jpg

img7583a.jpg

img7611g.jpg

img7612v.jpg

img7613v.jpg

img7614w.jpg

img7585c.jpg

img7586x.jpg

img7587r.jpg

img7588g.jpg

 

 

po nawoskowaniu i nocce w garażu alfa została wygrzana na słońcu i ponownie przepolerowana. potem walnął deszcz i zostały ślady po kroplach. zrobiłem więc ostatnie mycie megsem:

 

img7589p.jpg

 

img7590qe.jpg

img7591w.jpg

img7592z.jpg

img7593o.jpg

 

wycieramy flafim:

 

img7594u.jpg

 

tadaaam (oczywiście słońca akurat brak):

 

img7595i.jpg

img7596z.jpg

img7597m.jpg

img7598x.jpg

img7599p.jpg

img7600h.jpg

img7601m.jpg

img7602n.jpg

img7603qd.jpg

img7604si.jpg

img7605dy.jpg

img7606s.jpg

img7607m.jpg

img7608f.jpg

img7609y.jpg

img7610l.jpg

 

 

Dziękuję za uwagę i gratuluję wytrwałości :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za dobre słowa :good:

 

Justyś, jeśli chodzi o rozcieńczenie IPA, sam nie miałem pojęcia w jakim stosunku to zrobić.

Jak to facet, ujma na honorze spytać, więc zacząłem szukać (również na KA) i trafiłem na jakiś sklep, gdzie sprzedawali kosmetyki do samochodów, w tym gotowe do użycia, rozcieńczone IPA, właśnie w stosunku 70:30.

Sprawdza się :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo kurcze ale zapyliłeś i to do tego menzerną.

oczywiście spoory kawał dobrej roboty

 

no ja chyba nie umiem współpracować z menzerną :kox: (oczywiście pył jest wynikiem darcia FG500 na wełniaku).

 

 

ulik87, aha ok, ja przeważnie używam w stężeniu 1:1 (tak czytałam tu na forum :D )

 

no to dzięki Tobie zaoszczędze na IPA,

fenks :good::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. Lakier tak samo styrany jak wnętrze a najgorsze chyba były te włączniki do klimy itp. :kox:

 

Tak się zastanawiam czy przykleiłeś emblematy z tyłu, bo samochód nawoskowany a znaczków brak

 

Pewnie właściciel nie chciał ich przyklejać, bo ładniej bez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny projekt!, poznaję kogo ;)

 

Dzięki. Do zobaczenia wkrótce. Skórka też będzie niedługo grana :-]

Bardzo przydały mi się szmatki, które od Ciebie dostałem :good:

 

ulik87, jak oceniasz szampon VP ?

 

ciężko mi ocenić. chciałem niedrogi szampon do częstego mycia.

pieni się na samochodzie mniej niżgold class i nie pachnie.

ale pierwsze mycie przed pracą było zrobione nim i w sumie nie mam się do czego przyczepić.

 

Pięknie zrobiona alfa :)

Ps. ktoś bardzo pomysłowo przerobił kuferek na narzędzia i umieścił w nim gaśnice i trójkąt :-]

 

Dzięki ;)

A kuferek przerabiał Adam Słodowy we własnej osobie :D

 

Fajnie wyszło :good: Na czerwonym lakierze można osiągnąć fajny efekt :)

Tak się zastanawiam czy przykleiłeś emblematy z tyłu, bo samochód nawoskowany a znaczków brak :idea:

 

Znaczków nie przyklejałem, choć jak można zaobserwować na kilku fotkach, widać po nich rozjaśnione ślady, których nie dało się rozpolerować. Trzeba poczekać aż słonko zrobi swoje ;)

 

Pieknie ładnie.Ale tak kłaść felgi na kamieniu to dla mnie zbrodnia... :thumbdown:

 

Hehe, niby tak, ale felgi kłaść to trza umić.

ZAWSZE tak myję felunki i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby przytarły o bruk.

Ostatnio szorowałem swoje spolerowane na lustro mercedesy i nie przybyło żadnych rysek.

A w pogotowiu zawsze wala sie gumowa wycieraczka, więc nie ma stresu :good:

 

Dobra robota. Lakier tak samo styrany jak wnętrze a najgorsze chyba były te włączniki do klimy itp. :kox:

 

Dzięki.

Co do włączników, sam nie wiem. Część to chyba syf, ale część do pozostałości po wytartej warstwie gumowanej przycisków.

 

Tak się zastanawiam czy przykleiłeś emblematy z tyłu, bo samochód nawoskowany a znaczków brak

 

 

Pewnie właściciel nie chciał ich przyklejać, bo ładniej bez :)

 

No ładniej, ładniej.

O tym, że to AR147 chyba każdy wie, a o pojemności nie trzeba wiedzieć :-]:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, niby tak, ale felgi kłaść to trza umić.

ZAWSZE tak myję felunki i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby przytarły o bruk.

Ostatnio szorowałem swoje spolerowane na lustro mercedesy i nie przybyło żadnych rysek.

A w pogotowiu zawsze wala sie gumowa wycieraczka, więc nie ma stresu :good:

To raczej nie kwestia umiejętności, tylko typu felgi.

W tamtym roku przy wymianie opon, wulkanizator toczył sobie moje alu (z wysokim ET) felge niby położył a i wszystko co wystawało poza obrys opony było zmasakrowane. Skończyło sie na lakierowaniu.

 

 

Co do projektu - kawał dobrej roboty. Szkoda tylko że nie zarzuciłeś naturalnego wosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie kwestia umiejętności, tylko typu felgi.

W tamtym roku przy wymianie opon, wulkanizator toczył sobie moje alu (z wysokim ET) felge niby położył a i wszystko co wystawało poza obrys opony było zmasakrowane. Skończyło sie na lakierowaniu.

 

 

Co do projektu - kawał dobrej roboty. Szkoda tylko że nie zarzuciłeś naturalnego wosku.

 

Nie no, oczywiście, trzeba umić ocenić czy można położyć czy nie można :good:

Nie jestem durny na tyle, żeby koło z wypukłą felgą kłaść na betonie :kox:

Albo felgę bez opony...

 

Dzięki za opinię. Jeśli chodzi o wosk, na razie bawię się z colli, ale chętnie wkrótce kupię coś fajnego :roll: W przypadku tego samochodu i tak trwałość wosku była priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Zastanawia mnie co tak różowo wyszedł ten lakier, ale rozumiem, ze to kwestia aparatu. Czy ten lakier taki jest?

 

raczej lakier,

choć aparat też nie oddaje w 100% realnego odcienia.

nie zapominajmy, że była malowana, więc nie jest to kolor "jak z fabryki" :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super braca jak najbardziej bardzo ok, ale na drugi raz to ja bym nie kładł felgi frontową stroną bezpośrednio na betonie bo można szkód narobić. Ale poza tym jak najbardziej :good::good::good:

 

:good:

 

Ale zapuszczony środek :shock: Ale ładnie go wyprowadziłeś! :good:

 

:good:

nie było tak tragicznie ;)

ten samochód po prostu zapiernicza praktycznie 7/7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.