MetalMagnes Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Czym najlepiej zabezpieczyć zamek na zimę?! Ja używam odmrażacza, ale słyszałem że WD-40 lepszy...? Jakie produkty polecacie?
AutoDetailing Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Zamontować zamek sterowany z pilota WD-40 odradzam. Jeśli musisz używać kluczyka do otwierania to w zimę powinieneś mieć przy sobie odmrażacz do zamków (przy sobie - nie w samochodzie! )
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Jeśli musisz używać kluczyka do otwierania to w zimę powinieneś mieć przy sobie odmrażacz do zamków (przy sobie - nie w samochodzie! ) odmrażacza też nie wolno używać zbyt często .... najlepiej unikać... a do zamka kupić jak już olejek do zamków specjalny,rzadki ... nie wlewać zbyt dużo,aby piasek się nie kleił do niego itp. ale nasmarować możesz tylko płynnym,rzadkim smarem do zamków ,który także po wstrzyknięciu odparowuje,że zamek jest nasmarowany,ale nie klei się ,gdyż zawarty w nim czynnik ,np.jakiś alkohol do rozcieńczenia wyparowuje zostawiając środek smarny .....
Xeper Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 WD40 do zamkow to raczej nie polecam. WD ma moim zdaniem wiecej zdolnosci myjacych/rozpuszczajacych niz smarujacych. Jesli juz koniecznie cos chesz wpuszczac w zamki to wolalbym np. spray do zamkow (Schliesszylinder spray) Wurtha albo Sonax Schlosfit. Albo nawet Multilube Wurtha. Ja uzywam w razie potrzeby odmrazacza (chyba Shella) i to wszystko.
AutoDetailing Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 No jasne, że nie należy go używać codziennie. Jedynie wtedy gdy zachodzi taka potrzeba, a jak wiemy, zamek nie zamarza codziennie.
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Ja uzywam w razie potrzeby odmrazacza (chyba Shella) i to wszystko. ja ani razu nie użyłem odmrażacza mam w garażu chyba ze 3 dostałem to leżą a zimą radzę sobie jak muszę w taki sposób,że trzymam dłoń na zamku i puszcza to jest mój odmrażacz jak już muszę użyć ale jak wpuszczę kilka kropelek smaru do zamka przed zimą to nawet nie ma takiej potrzeby
Xeper Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 ja ani razu nie użyłem odmrażacza Tez tak sobie kiedys mowilem Do czasu, gdy zona pojechala w lutym na szczotki. Zamarzlo wszystko wlacznie z bagaznkiem, takze nawet desant nie byl mozliwy
Andrzej10 Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 W zimie po myciu najlepiej sprężonym powietrzem wszystko przedmuchać i zostawić samochgód w miare ciepłym miejscu coby sobie obsechł. Do tego warto też wytrzeć wszystkie uszczelki. Pozdrawiam
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 przed myciem to najlepiej zakleić zamki taśmą,aby woda się do nich nie dostała bo najlepszą metodą jest zapobiegać niż leczyć
Administrator CleanerFreak Posted October 6, 2009 Administrator Report Posted October 6, 2009 Jako że jestem człowiekiem po fachu, mogę doradzić wazelinę. Zanim zima nastąpi, "napchać" z umiarem wazelinę do zamka i kilkanaście razy: - klucz wsunąć do zamka - przekręcić w jedną i drugą stronę - wyjąć klucz Na koniec nie zapomnieć o wyczyszczeniu klucza Optymalnie byłoby przed tym rozebrać zamek i wyczyścić, ale nie wszystkie zamki można później bez trudu poskładać. Mimo wszystko lepiej być przezornym i mieć spray odmrażający do zamków w kieszeni/torbie/torebce.
kabul Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Jako że jestem człowiekiem po fachu, mogę doradzić wazelinę. Zanim zima nastąpi, "napchać" z umiarem wazelinę do zamka i kilkanaście razy: - klucz wsunąć do zamka - przekręcić w jedną i drugą stronę - wyjąć klucz Na koniec nie zapomnieć o wyczyszczeniu klucza Optymalnie byłoby przed tym rozebrać zamek i wyczyścić, ale nie wszystkie zamki można później bez trudu poskładać. Mimo wszystko lepiej być przezornym i mieć spray odmrażający do zamków w kieszeni/torbie/torebce. Robie podobnie tylko zamiast wazeliny używam najpierw wd-40 a później białego smaru - przy obydwu preparatach robię tak jak pisze CleanerFreak ze 4 razy w roku pomimo ,że zawsze otwieram z pilota. Co do centarlnego zamka na pilot...Nic tak nie niszczy bębenków zamków jak ich nie używanie. Inna sprawa ,że w niektórych autach np. z grupy Vag jak polo/ibiza lubią zamarzać całe mechanizmy od zamków i klamek(ciągniesz za klamkę a drzwi się za chiny nie twierają) Co do metod na szybko w awaryjnej sytuacji to podgrzać klucz zapalniczką i szybko włożyć do zamka - nie polecam jak ktoś ma transponder od immobilaisera w grocie.
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 później białego smaru czy biały smar nie jest ,aby zbyt gęstym czynnikiem,aby go wstrzykiwać w precyzyjne elementy zamka ?? przez to chyba będzie ciężej się przekręcał ....
kabul Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Szczerze to mnie to nie obchodzi bo nie używam kluczyka do otwierania drzwi . Robię to czysto prewencyjnie. Robię to jakieś 4 razy w roku. Gdy robie to kolejny raz po przerwie wkładam kluczyk do zamka i chodzi jak masełko. W poprzednim aucie miałem taką sytuację ,że było non stop otwierane z centralnego zamka i w ogóle nie konserwowane przez poprzedniego właściciela. Musiałem odłączyć cetralny zamek bo zaczął głupieć. Pojechałem do sklepu-zamknąłem samochód z kluczyka poszedłem na zakupy, wracam - otwieram samochód i lipa, pękła łopatka łącząca wkład zamka z cięgnem otwierającym. To było pierwsze otworzenie od momentu odłączenia centralnego. O białym smarze do zamków mówił ten koles z TVN Turbo z toolbox'a - ten co motory naprawia,remontuje kible i karmniki dla ptaków robi. Edit: co do jego oporów i gęstości to powiem ci ,że często naprawiam drukarki i np. w igłowych biały smar jest często używany na przekładniach i trybach plastikowych które są dużo delikatniejsze od zamka.
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Szczerze to mnie to nie obchodzi bo nie używam kluczyka do otwierania drzwi . no właśnie ... ja używam natomiast kluczyka cały czas i wiem,że sam biały smar jest za gęsty ,aby mógł pracować w zamku ... to tego smar do zamków,który jest bardzo rzadki .... O białym smarze do zamków mówił ten koles z TVN Turbo z toolbox'a - ten co motory naprawia,remontuje kible i karmniki dla ptaków robi. a to widziałem ale to mnie nie przekonuje ... jednak wg mnie to jest zbyt gęsty smar do takich rzeczy
Andrzej10 Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Chyba że by go nałorzyć na wkładkę od zewnątrz i wprowadzić dokładnie w mechanizm poprzez długotrwałe ruszanie kluczykiem. Pozdrawiam
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 wprowadzić dokładnie w mechanizm poprzez długotrwałe ruszanie kluczykiem. Pozdrawiam po co ?? jak są odpowiednie do tego smary .... tym bardziej,że biały smar ma jednakową konsystencję cały czas , kiedy smar typowo do zamków jest bardzo rzadki ... i lepiej wejdzie w każdy zakamarek zamka
Guest Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Mam biały smar spray Wurtha i napewno nie jest on gęsty i myslę, że tez go zastosuje
Thomas Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Mam biały smar spray Wurtha i napewno nie jest on gęsty i myslę, że tez go zastosuje też mam biały smar ... i wiem jaki on jest ... rzadki też na pewno nie jest w końcu to jest zamek i tam precyzja się liczy ... co innego w zawiasy no,ale każdy robi jak chce
cyprianmeister Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 allegro nie przestaje mnie dzis zaskakiwac http://moto.allegro.pl/item759436992_od ... aniej.html
julian Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 nic nowego. moj dziadek pracował ponad 30 lat w FSO (młodsi mogą nie znać nazwy - Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu, waw) i juz wtedy mieli takie gadżety. musze poszukać tego, moja mama miała taki, czarno-żółty, z żaróweczką, żeby w nocy oświetlić zamek. jak znajdę, to wstawie zdjęcia;)
MetalMagnes Posted October 7, 2009 Author Report Posted October 7, 2009 Stosowanie smarów o konsystencji towotu (tawotu) do zamków samochodowych czy mieszkaniowych jest totalnym nieporozumieniem!!! Po prostu poskleja/zapcha się cały mechanizm. Nie będzie działał. Ślusarz kiedyś mi to powiedział. Tylko smary płynne o konsystencji wodnistej, nie gęstej, które nie sklejają! Ja mam centralny zamek, ale tak czy siak profilaktycznie używam odmrażacza. Przed zimą i potem jak są mrozy. Akurat mam odowiednik WD-40 z Valvoline MultiSpray WD Fluid i nad nim się zastanawiałem... http://www.valvoline.pl/index_kosmetyki.html# a przy okazji kosmetyki valvoline wyhaczyłem http://www.valvoline.pl/index_EagleOne.html#
Guest Posted January 20, 2010 Report Posted January 20, 2010 Używałam wielu preparatów( a raz nawet zapalniczki...) i uważam,ze najlepiej działa Sonax nie jest drogi ale naprawdę dobry
Guest Posted January 20, 2010 Report Posted January 20, 2010 Słyszałam już o wielu takich preparatach na zamarznięte zamki... i każdy ma jakieś sposoby na zagarnięte zamki, ale jeszcze nie próbowałam patentu z zapalniczką może kiedyś wypróbuję może to być ciekawe;)
Łukasz Posted January 20, 2010 Report Posted January 20, 2010 Powiem Wam szczerze, że jeszcze nigdy nie używałem odmrażaczy do zamków i nigdy nie miałem z tym problemu. W poprzednich autach 2 razy w roku psikałem do środka smar w sprayu i nie pamiętam żeby zamarzł. W obecnym aucie odchodzi ten problem, bo jest pełna elektryka więc zamka nie używam, a jeżeli trzeba by było to wkładka jest podgrzewana
julian Posted January 20, 2010 Report Posted January 20, 2010 Łukasz, wooow, to żeś się przylansował ale ja nigdy nie miałem tego problemu. smaruje tak jak mówisz, przed jesienią i po zimie, zero problemów.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now