gruby_RS Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 Witam, prosze o pomoc jak w temacie. Wiem ze sa goglarki i inne szukajki, ale przepisy sa jasne niebywale i zmieniają sie co 2 tyg, moze ktos ogarnia temat na codzien?, albo pracuje w MF . Place w UE za np 20 letni samochod 20tys euro i co dalej zeby wszystko oplacic, zarejestrowac, najlepiej "na żółto" Czy jest granica wieku, powyżej ktorej nie da sie sprowadzic auta? Pozdrawiam Gruby Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 Place w UE za np 20 letni samochod 20tys euro Takie auta oddają za darmo A żeby nie było OT, to są firmy i spece, co wszystkie sprawy załatwiają w 1-2 dni i przynoszą blachy do domu. Gdzie "Kowalski" czeka na zatwierdzenie potwierdzenie itp przez miesiąc... Ale dla Twojego miejsca zamieszkania Ci nie pomogę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukon Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 cash ma rację jednego dnia rano dajesz papiery drugiego masz zarejestrowane auto z blachami. Płacisz stówkę więcej i nie tracisz czasu. Co do starych aut to chyba nie jest tak łatwo, chyba zaostrzyli przepisy dotyczące oryginalności auta itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffel123 Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 yukon, Tu się zgodzę z Tobą. Żółte blachy to już teraz chyba żadne profity poza innym kolorem. To już dawno temu było ale całą ,, Jazda polska'' na TVN Turbo była poświęcona właśnie takim auto. Wymogi to to, że ileś lat auto nie może być produkowane, Jakieś specjalne opinie rzeczoznawców potrzeba. I chyba też znieśli/ lub mają zamiar znieść to że nie trzeba robić przeglądów technicznych. Lecz moje słowa potraktuj z przymrużeniem oka, ponieważ pewny w 100% nie jestem, bo odcinek ten był dosyć dawno i ja mogłem również coś zamieszać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted June 20, 2011 Author Report Share Posted June 20, 2011 dzieki Panowie, kwestia zoltych blach to jednorazowy "wieczysty" przeglad i mozliwosc oplacenia OC na tyle ile sie zamierza jeździc. Opinie jak najbardziej potrzebne, zakonczenie produkcji, istotny wkład w historie motoryzacji itd. Bardziej rozchodzi sie o to czy za tak stare auto są jakies extra oplaty "ekologiczne " itp. Po naszemu: autoX 2011 rok 20tys euro, auto Y 1990 rok 20tys euro - jakie oplaty, czy i ew. ile wyjdzie cala otoczka, że nie spelnia norm euro itp, itd? zaraz poszperam w necie, ale jakby ktos mial stycznosc z tematem "dziadka" z zagranicy to prosze o info Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 jednorazowy "wieczysty" przeglad Paweł, nie jest już tak kolorowo. "ekologiczne Opłata ekologiczna wynosi 500zł podczas rejestracji - wnosi się ją przy każdym rejestrowanym "szrtoku" sprowadzanym z zagranicy. nie spelnia norm euro i O normy EURO się nie martw, bo naszego kraju, jesli chodzi o osobówki za nadto to nie dotyczy. Kupujesz Coswortha? Procedura wygląda następująco... Kupujesz blach z żółtym paskiem (wazne zazwyczaj 5 dni) wraz z ubezpieczeniem... Dostajesz Kurzzeit"coś tam" - różowy papierek z wpisanymi Twoimi danymi. Kupujesz auto. Zakładasz blachy i wypisujesz sobie to różowe - tymczasowy dowód i walisz na POLSKĘ. Przyjezdzasz do domu... na drugi dzien jedziesz na przeglad i dajesz papiery do tłumaczenia. Następnie odwiedzasz Urząd Celny na Utracie składając deklaracje akcyzową. Pozniej gonisz do Skarbówki składasz Vat-24 aby uzyskac zwolnienie z płacenia podatku VAT czyli dokument VAT-25. Czekasz 5-7 dni aby moc zapłacić akcyze i otrzymać kwit o jej uiszczeniu i takie tam zaświadczenie. Biegniesz do urzędu komunikacji i rejestrujesz brykę... Nie baw się w żółte blachy, bo nie wart one zachodu. Zniżka w OC jest symboliczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted June 20, 2011 Author Report Share Posted June 20, 2011 Kupujesz Coswortha? Oj tam, zaraz Coswortha... kolekcjonerski pasek w tedeiku mi sie marzy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 kolekcjonerski pasek w tedeiku mi sie marzy.... Aaaaaa... ;D Jakie to kolekcjonerskie paski były w TDI? ;D VR6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
micha-ł Posted June 21, 2011 Report Share Posted June 21, 2011 Opłaty są jak przy zwykłym aucie. Rejestrowaliśmy w ubiegłym roku polówkę z '87. Nie płaciło się nic więcej. Normy Euro na przeglądach to śmiech Jeśli chcesz rejestrować od razu na zabytek, musisz mieś opinię kustosza z pzm. Wiek auta powyżej 25 lat i 80% oryginału. Wtedy nie płacisz akcyzy i podatku recyklingowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now