Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po przejechaniu niecałego tysiąca km mogę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Pył z klocków nie trzyma się felgi. Felga jest nim co prawda ubrudzona ale delikatne dotknięcie palcem od razu zdradza jak się mają rzeczy, brud schodzi bez problemu i użycia siły.

 

Zobaczymy jak dalej będzie to wyglądało, ale jak na razie jestem bardzo zadowolony :D

 

:good:

 

Rim Protect jest preparatem sezonowym, w znaczeniu jedna aplikacja na sezon letni i jedna na zimowy. Oczywiście wszystko zależy od przebiegów samochodu i jakby nie patrzeć w przypadku fleg, od stylu jazdy. Średnia trwałość to ok 6 miesięcy ;)

Opublikowano

Czy np uzywanie qd typu fk425 badz quick wheel detailera megsa jakos wplynie na powloke? Chodzi o takie szybkie odswiezanie kol z kurzu, delikatnego nalotu :)

Opublikowano
Czy np uzywanie qd typu fk425 badz quick wheel detailera megsa jakos wplynie na powloke? Chodzi o takie szybkie odswiezanie kol z kurzu, delikatnego nalotu :)

 

quick wheel detailera używałem, nic z powłoka się nie działo, a FK tym bardziej.

Opublikowano

ta powłoka siedzi na feldze do 6 miesięcy? a shiny garage wheel cleaner rozcienczony 1:5 jej nie ruszy?:)

waham się między tą powłoką a woskiem na felgi :o

Opublikowano
ta powłoka siedzi na feldze do 6 miesięcy? a shiny garage wheel cleaner rozcienczony 1:5 jej nie ruszy?:)

waham się między tą powłoką a woskiem na felgi :o

 

Wszystko zależy od tego jak użytkujesz auto, jakie masz klocki. U mnie powłoka poleżała ok 5-6 miesięcy. Położona na niemal idealnie czyste felgi. Felgi myłem shiny garage wheel cleaner kładzionym ze spryskiwacza panującego 1:4. A teraz mam wosk :) ...raz na miesiąc można przesmarować............. i też jest ok.

Opublikowano
teraz masz wosk na tę powłokę czy sam wosk na felge?

a jak z wydajnoścą? ile preparatu zużywasz na 4 koła?:)

 

Teraz mam już felgi letnie :) ... na zimowych miałem Rim'a

Opakowanie Rim'a wystarczyło mi na dwukrotne położenie (8 felg- 17"). Kładłem, jakoś bez oszczędności. Poza tym jest bezbarwny więc tu trudność gdzie już położyłeś, a gdzie jeszcze nie, a co za tym idzie większe zużycie. Ja byłem z niego bardzo zadowolony.

Opublikowano
dzięki :good: a co, na letnie już go nie stosujesz?:)

 

Skończył się, a mam SV Autobahn'a oraz Chemical Guys Wheel Guard więc smaruję ;) Poza tym w zimie lepiej radzi sobie powłoka.

Opublikowano
Chat, a masz może porównanie rima do trwałości z fk hi temp lub wheel guarda?

 

Wg wytrwałości:

 

1. Rim

2. FK Hi temp

3. CG Whel Guard

 

Kładłem również Duragloss'a Clear Coat Polish i trzyma się porównywalnie do FK Hi temp.

Opublikowano

Dzięki za info. Tak przymierzam się do małej renowacji alufelg a potem lepszego zabezpieczenia niż FK, który nie chce się polubić dłużej niż 3-4 tyg z moimi felgami (mycie jagodami z VP 1:4 raz w tygodniu).

Opublikowano

Moje zimowe się "renowacjują" od poniedziałku. Pełne malowanie systemowe. Jak się nie uważa to się płaci... :/

Opublikowano

Felgi zabezpieczone Rim Protectem spokojnie można myć wodą z szamponem (dla zapewnienia poślizgu), jeżeli nie lubicie myć felg rękawicą, zawsze po skończeniu mycia karoserii można je oblecieć wodą z szamponem z wiaderka przy użyciu pędzelka lub ulubionej szczotki. Żadna inna chemia na prawdę nie jest potrzebna ;)

Opublikowano
Felgi zabezpieczone Rim Protectem spokojnie można myć wodą z szamponem (dla zapewnienia poślizgu), jeżeli nie lubicie myć felg rękawicą, zawsze po skończeniu mycia karoserii można je oblecieć wodą z szamponem z wiaderka przy użyciu pędzelka lub ulubionej szczotki. Żadna inna chemia na prawdę nie jest potrzebna ;)

 

Nie chodzilo mi o domywanie, bardziej o 'podbicie looku', dlatego spytalem o te qd :)

Opublikowano

To moze inaczej- z czym ta powloka moze sie pogryzc? :) BSD wplynie jakos negatywnie na nia? Nie mowie tutaj o kladzeniu jakis woskow/sealantow bo felgi teraz domywam letnia woda z szamponem w stezeniu minimalnym, ale wlasnie bardziej chodzi mi o look :)

Opublikowano

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, wymagałoby to od nas znajomości każdego środka na rynku ;/ Mało tego, musielibyśmy znać dokładny skład każdego z tych preparatów i zbadać jak modyfikowane przez danego producenta związki chemiczne w każdym z nich mogą wpłynąć na nasza powłokę - od razu napiszę że to nie realne ;) Należy pamiętać, że każde zabezpieczenie (powłoka, wosk, qd, sealant etc. ) która zdoła związać z Rim Protect nada swoje własne właściwości zabezpieczonej powierzchni.

 

Może obrócimy sprawę w drugą stronę, co jest nie tak z lookem po Rim Protect? :)

Opublikowano
Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, wymagałoby to od nas znajomości każdego środka na rynku ;/ Mało tego, musielibyśmy znać dokładny skład każdego z tych preparatów i zbadać jak modyfikowane przez danego producenta związki chemiczne w każdym z nich mogą wpłynąć na nasza powłokę - od razu napiszę że to nie realne ;) Należy pamiętać, że każde zabezpieczenie (powłoka, wosk, qd, Sealant etc. ) która zdoła związać z Rim Protect nada swoje własne właściwości zabezpieczonej powierzchni.

 

Może obrócimy sprawę w drugą stronę, co jest nie tak z lookem po Rim Protect? :)

 

 

Wydaje mi sie, ze sezon temu kola sie bardziej blyszczaly, tzn chodzi mi o sam polerowany rant. Ciezko to jednak jednoznacznie stwierdzic, moze mi sie tak po prostu wydaje, moze wiecej oczekiwalem w kwestii wygladu. Jest szklistosc, o myciu nie wspominam, bo tak naprawde wystarczy wysokie cisnienie, ale cos zeby delikatnie podbic szajn by sie przydalo ;) Moze zaaplikowac druga warstwe na same ranty? Bo produktu zostalo mi naprawde sporo :o;)

Opublikowano

Aivars, Rim Protect to zabezpieczenie sezonowe (ca. 6 miesięcy), więc jak najbardziej kolejna aplikacja jest wskazana :good: Zużycie produktu na same ranty felg będzie znikome (choć polecałbym oblecieć całe felgi), jeżeli po czasie brakuje im look'u, śmiało można dołożyć kolejną warstwę. Nie bronię szukać innego rozwiązania na szybkie podbijanie wyglądu powierzchni, ale jak pisałem, jeżeli w ogole coś dobrze zwiąże, należy się liczyć z tym że powłoka przyjmie właściwości tego, co jest na wierzchu - w najlepszym wypadku tylko na jakiś czas.

 

Jeżeli ciągle jest mało, polecam zainwestować w Pro ICE (+ ewentualnie aqua), co prawda jako usługa acz kolwiek kosztowo mniemam że wyjdzie bardzo podobnie jakby dało się to zrobić we własnym zakresie ;) Spokój na dłuuugo ;)

Opublikowano

Honda Jazz, Rim Protect nałożony dosyć niedbale (ale na czyste i odtłuszczone felgi) 3 sierpnia 2013 roku. Jedna warstwa z uzyciem kilku(nastu) płatków - rozwalały się.

Nałozony tylko na zewnątrz felgi, wewnatrz nie było nic (specjalnie), choć było także wyczyszczone.

Myśle, ze auto zrobiło przez ten czas z 8tys km (dokładnie to nie jestem w stanie powiedzieć). Głownie w mieście, ale były ze dwie trasy wieksze - tak po 1600km.

 

Jak ostatnio myłem auto (pare dni temu) to felgi z zewnątrz nadal domywają się prawie całkowicie bezdotykowo. Po szamponie i rekawicy są idealnie czyste. Wewnątrz nie dało się ich domyć w ten sposób.

 

Podczas tych miesięcy felgi były traktowane różnymi specyfikami do mycia: IronX, Rim Cleaner+, Prickbort, kwas Megsa do felg, różne piany, APC Megsa 1:4 i 1:1, Red Devil, ...

 

Kropelek nie ma za bardzo, wodę trochę zrzuca, ale bez szału. Ale domywanie jest nadal imo super.

I po umyciiu felga wygląda dobrze, nawet sie trochę świeci.

 

Czyli chyba Rim Protect działa nadal...

Opublikowano

malypb, czyli rim protect właściwie jest do ochrony przed brudem i żeby łatwiej było myć je. A ingi są na drugim miejscu?

spons, dobrze myślę? Bo jeśli tak to jest to wystarczający argument, żeby zakupić i użyć

Opublikowano

W większości przypadków naszych powłok brak lub też słabe kropelkowanie nie oznacza, że powłoki nie ma ;) Rim Protect sam w sobie mistrzem "ingów" nie jest, nawet świeżo nałożony. Tak samo Sapphire, Ice czy Lack Protect 3d w postaci samej bazy. Spora część użytkowników zauważa i docenia, że są ważniejsze aspekty, a niżeli kropelki :)

 

malypb, nie ma potrzeby używania innej chemii niż szampon do mycia zabezpieczonych powierzchni. W przypadku felg i Rim Protecta, sezonowe oczyszczenie (oczywiście w zależności o liczby pokonywanych kilometrów) ich z ewentualnej smoły i zabrudzeń metalicznych przed aplikacją nowej warstwy powinno w zupełności wystarczyć. Możliwość oszczędności na chemii czyszczącej, amortyzuje w zupełności koszt powłoki, przy średnim koszcie aplikacji na poziomie 15zl (sama powłoka z kosztem wysyłki w najmniejszej pojemności), możemy nawet mówić o oszczędnościach ;)

Opublikowano

Tak, wiem, że nie ma konieczności używania mocnej chemii ;)

 

Ale uzywałem jej specjalnie z dwóch powodów - aby zobaczyć jaki ma wpływ na zabezpieczenie (wygląda na to, że niewielki) i aby co jakiś czas doczyszczać środek felg.

 

Teraz już wiem co jest wart Rim Protect i czy mogę go bez obaw używać na nie moich autach ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.