Skocz do zawartości

Zakup auta z silnikiem diesla


Rekomendowane odpowiedzi

  • Dystrybutor

w 100% się z Tobą zgadzam. I dodam od siebie, że kolejnym błędem jest polowanie na "okazje" tzn. zakup samochodu poniżej średniej ceny rynkowej. Tak niska cena z czegoś MUSI wynikać. Zazwyczaj są to ukryte wady, skręcony licznik, powypadkowa przeszłość albo licho wie co jeszcze innego.

 

Wiolka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli ktoś pisze, że jednostki benzyna i diesel o tej samej mocy mają takie same przyspieszenie do setki to również śmiać mi się chce :)

Nie chce wchodzic w odwieczna dyskusje w stylu czym sie jedzie momentem czy moca. Jednak uturbiony diesel i wolnossaca benzyna o tej samej mocy beda mialy mniej wiecej to samo przyspieszenie do 100. Konkretny przyklad, 1.9TDI i 1.6MPI w Octavi: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 112#580112

praktycznie ten sam czas od 0-100, zmierzony G-Techem.

 

Pomijając fakt tuningu mechanicznego (np chip tuningu) jednostek uturbionych (za niewielkie pieniądze ok. 1000 można znacznie ponieść moc czego w benzynie "bez turbo" za żadne skarby świata się tego nie osiągnie).
Nie trudno sie zgodzic. Uturiony diesel na pewno jest latwiejszy w modyfikacji niz wolnossaca benzyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o odczucie przyśpieszenia, bardzo subiektywne, które weryfikowane jest przez pomiar czasu :) W turbo dieslu jest wrażenie mega przyśpieszenia w wąskim zakresie obrotow co dziala na wyobraźnię i samopoczucie kierowcy, w wolnossącej benzynie o takiej samej mocy przyśpieszenie nie jest tak gwałtowne a i tak wychodzi, ze suto o tej samej mocy z silnikiem diesla i benzynowym po pomiarze przyśpiesza tak samo :) Ale wrażenie w oddawaniu mocy są zgoła różne ale jest to subiektywne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukwawa, dokladnie, z reszta wszystko o czym piszesz:

 

1.9TDI (PD) /ASZ/ – 96kW (130KM)/ 310Nm

 

p1100194ra6.jpg

 

1.6 MPI /AVU,BFQ/ – 75kW (102KM)/ 148Nm

p1100186ex6.jpg

 

[ Dodano: 25 Maj 2011, 14:36 ]

Jako ciekawostka, patrzac na porownanie nizej i uwzgledniajac wylacznie suche liczby, najszybszy powinien byc najmocniejszy diesel. W rzeczywistosci w tym samym aucie (powiedzmy, ze w tym samym, 1.8TSI (160km) w zwyklej octavi vs 2.0TDI (170km) w octavii RS) jesli chodzi o wynik 0-100 wygrywa teoretycznie slabsza (mniej mocy i momentu) benzyna:

 

1. 1.8 TSI/118 kW (160 KM) - 7,8s

2. 2.0 TDI CR DPF/125 kW (170 KM) - 8,4s

3. 2.0 TDI CR DPF/103 kW (140 KM) - 9,5s

4. 1.4 TSI/90 kW (122 KM) - 9,7s

5. 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM) - 11,8s (zamiennik 1.9TDI).

 

Z drugiej strony zwykly 1.4 TSI wcale nie ustepuje mocniejszemu 2.0TDI 140KM. Ostatni, najslabszy diesel juz bardzo mocno odstaje.

 

(dane katalogowe!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zrobię odkop.

Czy ktoś coś na temat silników BLB z Audi A6? 2.0, 140KM, 2004/2005 rok produkcji, teoretycznie coś koło 250k km przebiegu - do sprawdzenia.

Teoretycznie to jest ten silnik, który ma "zły" napęd pompy olejowej.

Czy użytkujecie je na co dzień, może jakiś mechanik od grupy VW się wypowie?

 

Będę wdzięczny za komentarze. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.