Skocz do zawartości

Zakup auta z silnikiem diesla


Rekomendowane odpowiedzi

Podjedź to sie przejedziesz 2.0 TDI 140KM :)

 

Bardzo dynamiczny silnik, przy rozsądnej masie samochodu - w A6 to pomyłka, ale w A3 rakieta, u mnie komputer nie kasowany chyba ze 2 lata pokazuje spalanie średnie cały czas w okolicach 7 - 7,5 litra.

Jednak tak jak zostało to już napisane w poprzednich postach potwierdzam typowe usterki, u mnie po przebiegu 140 tyś wymieniony już dwumas, zawór EGR, i turbinka - taki dielowski komplecik, coś jak cleaner, wosk i quick detailer ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W a3 mojej zony jest juz chyba pod 190kkm i jak na razie wymienilem tylko 1 pompowtryskiwacz bo sie zawor elektormagnetyczny popierdzielil i narzekala ze przy 170 szarpie autem i naprawilem egr, poza tym olej, filtry, klocki i bangla. Turbo wyje ale jak na razie nie widac zeby cos z nim bylo nie tak, oleju nie zre. Auto po sofcie, w sumie to lac gnojowke i jezdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, Z tego co mi wiadomo to laguna 2 np. w dekrze wypada bardzo słabo, gdzieś na samym końcu. Projektanci laguny 3 niby chwalą się żę będzie to o wiele lepiej wykonamy model. Jeżeli chodzi o 1,9tdi a 2,0tdi to gdzieś kiedyś w necie czytałem test leona 1.9 105 KM + chip i leona 2.0 140 KM . Wygrał ten 1.9 ponieważ po chipie miał lepsze osiągi niż 2.0, mniejszcze spalanie, no i konstrukcja bardziej sprawdzona ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MARCO

A ja bym ci polecił japońskie samochody takie jak honda nissan toyota

Miałem już wiele różnych samochodów i japońskie są najlepsze zwłaszcza toyota zapytaj się nawet mechaników to ci powiedzą że toyotę to robią bardzo rzadko

To prawda co koledzy piszą że na LPG wychodzi taniej niż diesel , ale to już zależy od ciebie

Co do kupna to ciężko jest kupić dobry samochód bez porady fachowca lub sprawdzenia w stacji, teraz handlarze maja tak pod czarowane samochody że nic tam nie zobaczysz , silnik to każdy jeden umyty, i nie wiadomo czy leci może olej z turbiny czy z silnika,

Co do mierzenia lakieru to ze był lakierowany wcale nie musi dyskwalifikować samochód , mógł być tylko przerysowany albo drobna stłuczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof, Tylko powiedz mi co nissan ma z japońskiego samochodu ? przeciesz to już renault ... większość modeli hondy składana jest w anglii, 100 % japończyk to już tylko mazda i daihatsu.

Marco,Może mazda 6 bardzo dobre chwalone auto z bardzo dobrym wyposażeniem, BOSE, xenony itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, jako wrażliwy na piękno młody człowiek powiem Ci, że twój pierwszy strzał w seata Altea jest bardzo ciekawy, napewno może się podobać w końcu projekt nadwozia Walter de' Silva ... wiesz ten co projektował nowe TT ;)

 

Widze Cię w takiej czarnej w 2.0 TDI :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrał ten 1.9 ponieważ po chipie miał lepsze osiągi niż 2.0, mniejszcze spalanie, no i konstrukcja bardziej sprawdzona ...

 

W 2009r (albo rok wcześniej) powrócono do starych, sprawdzonych rozwiązań z 1,9 w silnikach 2.0tdi. Poprzednie generacje 2.0tdi powinny wytrzymać 200k z hakiem. Info zaciągnięte od serwisanta VW-AUDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nissan to jest renault pierwsze słyszę

 

Z tego co wiem marka zostala kupiona przez renault.

 

Też o tym słyszałem, ostatni nissan primera i renault laguna II to właściwie jeden i ten sam samochód. Części z tel laguny pasują do primery i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,zdecydowanie odbiegacie od tematu. Nie potrzebuje zlotych porad co mam kupic. Interesuja mnie tylko informacje na temat tego na co zwrocic uwage przy kupnie auta z silnikiem diesla!

Co z filtrem FAP? Bac sie tego ustrojstwa? Jakie sa objawy jego nieprawidlowej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z filtrem FAP? Bac sie tego ustrojstwa? Jakie sa objawy jego nieprawidlowej pracy?

 

Tak jak napisałeś - krótkie trasy będziesz robił, więc bać się :P Przy krótkich przebiegach filtr zapycha się częściej, co powoduje częstsze się jego wypalanie, co podnosi z kolei zużycie paliwa. Przerwanie kilku cykli wypalania filtra powoduje jego zapchanie. Dowiedz się też czy auto którego będziesz szukał posiada filtr FAP czy filtr DPF - bo to dwie różne konstrukcje i trochę inaczej działają. Nieprawidłowa praca? Zamulenie samochodu, palący się check-engine, tryb awaryjny auta, a niektóre auta nawet się nie uruchomią (o ile dobrze pamiętam). Ja mimo, że robię sporo kilometrów, w środę jadę wycinać DPF, chcę mieć spokój. EGR'a też można usnąć, co też będę robił, a na koniec nowa mapa paliwa - co jest dużym urokiem diesli - można je kręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli auto bardziej do miasta, to DPF-y omijałbym szerokim łukiem. Firmy chiptuningowe mają teraz chyba wiecej roboty z wywalaniem tego wynalazku niż z podnoszeniem mocy.

Rozwiazanie stosowane przez PSA, czyli specjalny dodatek podawany automatycznie do filtra, aby go oczyścić, jest znacznie lepsze, ale mimo wszystko należy ten płyn uzupełniać, no i sam filtr wieczny nie jest. Jak kupisz auto z przebiegiem ca 150 tys, do do pakietu startowego może dolecieć jeszcze obsługa/wymiana tego ustrojstwa. Mając wybór z filtrem DPF/FAP czy bez, ja bym nawet nie rozważał pierwszej opcji...

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, żeby filtr cząstek działał bezproblemowo auto musi dość często jeździć w trasie. Tylko wtedy są odpowiednie warunki do wypalenia jego zawartości. Auto ciągle eksploatowane w mieście nie ma możliwości wypalenia dziadostwa i zapycha się na amen. W Toyocie była do niedawna możliwość wyboru czy się chce posiadać dpf w samochodzie. Wujek ma Aurisa 2.0 D-4D o mocy 126KM i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry DPF to jest bardzo dobre rozwiązanie jełsi chodzi o ekologie, tylko w tym bardzo dobre jest jeden haczyk.....jak sa dogrzane i maja czas na wypalanie. Dlatego idealnie spisuja sie one w TIR'ach które lataja po dlugich trasach i sa dogrzane. W osobowce latającej tylko po miescie to jest bardzo kiepskie rozwiązanie, nawet jakis pól roku temu był reportaz o tym na TVN Turbo.

Osobiście odradzam Ci kupna auta z tym ustrojstwem.

 

PS. ogolnie temat sie bardzo ładnie rozwinął z którego sporo rzeczy idezie sie dowiedziec na temat dzisiejszych Diesli. Tylko że jakbym był na miejscu Marco to teraz bym juz sam nie wiedział co kupic bo kazde autko ma jakies tam ALE :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.