cash Posted May 19, 2011 Report Posted May 19, 2011 Witam Kolejny projekcik przedstawia BMW Serii 3 E90 należącego do kolegi z forum- Tomka (native). Autko całkiem nowe, mimo to widać po zdjęciach 50/50, że były już ryski przyćmiewające blask pięknego lakieru Niestety przy tym projekcie posiadałem jedynie aparat kompaktowy dlatego ciężko było uzyskać ostrość która przedstawiła by rzeczywisty stan lakieru, mimo tego starałem się jak mogłem aby było co oglądać. Mycie Bezdotykowa: Gloria+ Valet PRO Natural Potem 2 wiadra, szampon DJ BTBM, Glinkowanie: Bilt Hamber (soft) Korekta: Pasty: Menzerna FG500, SF4000, 3M: żółty korek EF, niebieski korek UF Pady: 3M: żółty, niebieski (150mm i 75mm) Flexipads: pomarańczowy (polishing) Lake country: niebieski Hydro-Tech (cutting) Taśma zabezpieczająca 3M scotch (niebieska) IPA (1:1) z wodą destylowaną Narzędzia: Festool shinex rap 150 Miernik Grubości Lakieru MGL 4B Metalohalogen 150W + Brinkmann Wykończenie Szyby: DJ LP Zymol: HDC + Glasur Grubość lakieru: Dach Maska Drzwi Podgląd całości 50/50 Efekt końcowy z zestawem Zymol: HDC + Glasur Dziękuje za uwagę
lukwawa Posted May 19, 2011 Report Posted May 19, 2011 Pięknie wyszło, LeMans Blau w ///M Pakiecie-o wiele lepiej prezentuje się na żywo w słońcu:) . Lakier był ciężki we współpracy?
BiLu Posted May 19, 2011 Report Posted May 19, 2011 chyba polubisz niebieski ile godzin spędziłeś przy tym aucie?
Moderator rychu Posted May 19, 2011 Moderator Report Posted May 19, 2011 Nigdy nie podobały mi się wszelkie odcienie niebieskiego/granatu ale jak patrzę na takie projekty, co można wyciągnąć z takiego koloru to zmieniam zdanie Ale tak dopieszczona fura i od razu do kałuży
jagmar Posted May 19, 2011 Report Posted May 19, 2011 kozak fota i gratuluje włożonej pracy. Ciężko się pracowało z lakierem BMW ?
cash Posted May 19, 2011 Author Report Posted May 19, 2011 Pięknie wyszło, LeMans Blau w ///M Pakiecie-o wiele lepiej prezentuje się na żywo w słońcu:) . Lakier był ciężki we współpracy? Niestety Słońca nie było i tak dobrze że wyjechał po deszczu który lał przez całą noc po korekcie. Co do lakieru całkiem przyjemny w pracy (żółty korek na zółtym padzie). Kilka elementów było lakierowanych w tym drzwi i tam było najwięcej zabawy (tutaj szły już mocniejsze kombinacje), mimo że lakier nie oryginalny to bardzo twardy. I na pewno nie jest to stereotypowy twardy lakier BMW, to już pokolenie ECO wodnych lakierów . Nie mam za bardzo porównania bo robiłem póki co same twarde, a przy nich oceniam go jako w miarę miękki. ile godzin spędziłeś przy tym aucie? Zapomniałem napisać... ogólnie trochę robota się rozłożyła w czasie , tak na oko to jakieś 25h. Dziękuję Tomaszowi, za wyrozumiałość bo się przedłużyło o 1 dzień.
Moderator krd Posted May 19, 2011 Moderator Report Posted May 19, 2011 Kolor jak marzenie Idealnie pasuje do charakteru auta. Praca medalowa ;]
npiotr Posted May 19, 2011 Report Posted May 19, 2011 ten kolor zawsze mi się podobał, a w e46 coupe szczególnie. W tym modelu także pasuje. Robota wykonana elegancko. Jak tam się zmiesciliście w garażu?
native Posted May 19, 2011 Report Posted May 19, 2011 Dzięki Piotrek, wreszcie mogę patrzeć na słupki drzwi. Szkoda ze pogoda nie dopisała do końca i też zabrakło czasu na jakąś lepsza sesje. Ale może po następnym myciu kto wie... @npiotr - normalnie założę się że można by tam upchać nawet Land Cruiser'a ale juz miejsca na prace by zabrakło.
cash Posted May 19, 2011 Author Report Posted May 19, 2011 Dzieki wszystkim za miłe opinie Jak tam się zmiesciliście w garażu? Jak się dobrze manewruje to miejsca jest całkiem sporo (czasem trzeba wysiąść od pasażera ) Bardziej ogranicza długość ale to już muszą być auta klasy A8
Sucre Posted May 20, 2011 Report Posted May 20, 2011 Piękny kolorek:) Praca też super, prośba do właściciela nie wrzuci ładne zdjęcia w słoneczny dzien, myślę że wtedy ten kolorek pokaże swój potencjał. Widzę elegancko przygotowany garaż
Camel- Posted May 22, 2011 Report Posted May 22, 2011 O takim ofoliowaniu garażu też myślałęm. Wtedy mógłbym sobie chlapać Fareclą na lewo i prawo Też masz tam same niepotrzebne rzeczy? U mnie połowa garażu to jakieś rzeczy "na pewno przydadzą się później". Łącznie z zepsutym skuterem...
cash Posted May 22, 2011 Author Report Posted May 22, 2011 O takim ofoliowaniu garażu też myślałęm. Wtedy mógłbym sobie chlapać Fareclą na lewo i prawo Też masz tam same niepotrzebne rzeczy? U mnie połowa garażu to jakieś rzeczy "na pewno przydadzą się później". Łącznie z zepsutym skuterem... Chlapania pastą się oduczyłem ale pyłu wyeliminować chyba się nie da dlatego rozkładam i zasłaniam folią jak tylko się da. Garaż przerobiłem na swoją pracownie i więcej miejsca już nie wydobędę
cash Posted August 7, 2012 Author Report Posted August 7, 2012 Mała aktualizacja tematu Po ponad roku użytkowania, od korekty, dbania przez właściciela zgodnie ze sztuką. Starałem się jak mogłem by uwiecznić jakieś defekty, jedynie tyle udało mi się uchwycić: Za stan klapy nie odpowiada właściciel... "Kowalski" by powiedział nówka sztuka ale nie my... Tak więc autko zostało poddane jednoetapowej korekcie. Wybór padł na menzerne 2500 (nie, 3000 i 4000 nie wnosiły nic do wyglądu, przed jak i po 2500). Na koniec tradycyjnie HDC i glasur na masce 50/50 z destiny. Fotki głównie po pracy bo dopiero wtedy był czas, żeby coś więcej pstryknąć. Jak było przed to widać, zaczynamy od mycia po korekcie. HDC+GLASUR GLASUR(nakładany aplikatorem)/DESTINY (nakładany wiadomo jak ) I tak to wyszło Dzięki za uwagę i do kolejnego odświeżenia, oby jak najdłużej...
fazy Posted August 8, 2012 Report Posted August 8, 2012 Ja sie przekonałem, że nawet jeśli nie widać i tak lepiej wykończyć minimum FF3000. Zejdzie wosk, zejdzie lustro. Jeszcze jak na bezdotyk poleci to w słoneczku będzie kalejdoskop.
cash Posted August 8, 2012 Author Report Posted August 8, 2012 zero holsow po 2500 ?? Pracowałem na żółtym 3M, powierzchnia jak po finishu, żadnych holsów, mikro rysek, jak już pisałem sprawdziłem 3000 i 4000 nie wnosiły nic do połysku, wyglądu itp... To już nie pierwsze auto, które wykańczam menzerną 2500. Holsy wynikają bardziej z techniki niż z pasty. Ostatnio pomagałem kumplowi lakiernikowi, bo go gonił termin, całe zmatowione auto po papierze 2000,2500 wyciągałem futrem i zielonym korkiem, żadnych holsów. [ Dodano: 8 Sierpień 2012, 10:38 ] Zejdzie wosk, zejdzie lustro. Jeszcze jak na bezdotyk poleci to w słoneczku będzie kalejdoskop. Zapraszam na oględziny, bo ja swoje też wiem
fazy Posted August 8, 2012 Report Posted August 8, 2012 Zapraszam na oględziny, bo ja swoje też wiem Oczywiśnie nie neguję. Mimo wszystko, po jakimś czasie może się pokazać to czeego nie chcemy, a jak wiadomo nie od razu podczas korekty wszystko da się przewidzieć. Co do wykańczania po futrze czy cuttingu na gabce, zwykle można pominąć polishing, na rzecz finishingu FF3000. Oczywiście wszystkie chwyty dozwolone, byle by efekt był cacy i nie tylko do pierwszego mycia.
miHoo79 Posted August 8, 2012 Report Posted August 8, 2012 FAZY Jak zmywasz na bieżąco pastą IPA to widzisz co jest ... holsy po czasie nie wyjdą, albo są albo ich nie ma... Sytuacja o której piszesz może zaistnieć jak nie zetrzesz pasty.. a jak wiadomo menzerna jest tłusta i maskuje.. Piotrek robota jak zawsze Przydałoby się znów coś podziałać razem
cash Posted August 8, 2012 Author Report Posted August 8, 2012 Powiem tak, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby słońce pokazało więcej niż halogen. Gdybym używał fg500 zgodziłbym się, że jest konieczność kolejnego etapu, zresztą nie mówię, że jest to rozwiązanie na wszystko. Każdy lakier jest inny, inaczej poddaję się obróbce. Tutaj pf2500 dała idealny efekt. miHoo79 zaraz będzie, że ne używałem IPA, bo o niej nie wspomniałem, tak jak o glince i mycu przed korektą
Administrator Evo Posted August 8, 2012 Administrator Report Posted August 8, 2012 Co do wykańczania po futrze czy cuttingu na gabce, zwykle można pominąć polishing, na rzecz finishingu FF3000 To właśnie po takich akcjach najczęściej wyskakują holosy , przy przejściu z ostrej kombinacji od razu na finish.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now