Skocz do zawartości

BMW E90 (korekta lakieru)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 8-)

Kolejny projekcik przedstawia BMW Serii 3 E90 należącego do kolegi z forum- Tomka (native).

Autko całkiem nowe, mimo to widać po zdjęciach 50/50, że były już ryski przyćmiewające blask pięknego lakieru :( Niestety przy tym projekcie posiadałem jedynie aparat kompaktowy :wallbash: dlatego ciężko było uzyskać ostrość która przedstawiła by rzeczywisty stan lakieru, mimo tego starałem się jak mogłem aby było co oglądać.

 

Mycie

Bezdotykowa: Gloria+ Valet PRO Natural

Potem 2 wiadra, szampon DJ BTBM,

Glinkowanie: Bilt Hamber (soft)

 

Korekta:

Pasty:

Menzerna FG500, SF4000,

3M: żółty korek EF, niebieski korek UF

Pady:

3M: żółty, niebieski (150mm i 75mm)

Flexipads: pomarańczowy (polishing)

Lake country: niebieski Hydro-Tech (cutting)

 

Taśma zabezpieczająca 3M scotch (niebieska)

IPA (1:1) z wodą destylowaną

 

Narzędzia:

Festool shinex rap 150

Miernik Grubości Lakieru MGL 4B

Metalohalogen 150W + Brinkmann

 

Wykończenie

Szyby: DJ LP

Zymol: HDC + Glasur

 

Grubość lakieru:

 

Dach

dsc04463f.jpg

 

Maska

dsc04461cb.jpg

 

Drzwi

dsc04469t.jpg

 

Podgląd całości

dsc04479co.jpg

 

50/50

dsc04483h.jpg

dsc04485d.jpg

dsc04491p.jpg

dsc04493z.jpg

dsc04495t.jpg

dsc04497r.jpg

dsc04504y.jpg

dsc04506a.jpg

dsc04508z.jpg

dsc04529w.jpg

dsc04531c.jpg

dsc04551u.jpg

dsc04560n.jpg

dsc04572a.jpg

dsc04573j.jpg

 

Efekt końcowy z zestawem Zymol: HDC + Glasur

dsc04576fkp.jpg

dsc04577h.jpg

dsc04578dv.jpg

 

Dziękuje za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pięknie wyszło, LeMans Blau w ///M Pakiecie-o wiele lepiej prezentuje się na żywo w słońcu:) . Lakier był ciężki we współpracy?

 

Niestety Słońca nie było :( i tak dobrze że wyjechał po deszczu który lał przez całą noc po korekcie.

 

Co do lakieru całkiem przyjemny w pracy (żółty korek na zółtym padzie). Kilka elementów było lakierowanych w tym drzwi i tam było najwięcej zabawy (tutaj szły już mocniejsze kombinacje), mimo że lakier nie oryginalny to bardzo twardy.

I na pewno nie jest to stereotypowy twardy lakier BMW, to już pokolenie ECO wodnych lakierów :P. Nie mam za bardzo porównania bo robiłem póki co same twarde, a przy nich oceniam go jako w miarę miękki.

ile godzin spędziłeś przy tym aucie?

Zapomniałem napisać... ogólnie trochę robota się rozłożyła w czasie :| , tak na oko to jakieś 25h. Dziękuję Tomaszowi, za wyrozumiałość bo się przedłużyło o 1 dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrek, wreszcie mogę patrzeć na słupki drzwi. Szkoda ze pogoda nie dopisała do końca i też zabrakło czasu na jakąś lepsza sesje. Ale może po następnym myciu kto wie...

 

@npiotr - normalnie założę się że można by tam upchać nawet Land Cruiser'a ale juz miejsca na prace by zabrakło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za miłe opinie :)

Jak tam się zmiesciliście w garażu?

Jak się dobrze manewruje to miejsca jest całkiem sporo (czasem trzeba wysiąść od pasażera :D )

dsc04542.jpg

 

Bardziej ogranicza długość ale to już muszą być auta klasy A8 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takim ofoliowaniu garażu też myślałęm. Wtedy mógłbym sobie chlapać Fareclą na lewo i prawo :P

Też masz tam same niepotrzebne rzeczy? U mnie połowa garażu to jakieś rzeczy "na pewno przydadzą się później". Łącznie z zepsutym skuterem... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takim ofoliowaniu garażu też myślałęm. Wtedy mógłbym sobie chlapać Fareclą na lewo i prawo :P

Też masz tam same niepotrzebne rzeczy? U mnie połowa garażu to jakieś rzeczy "na pewno przydadzą się później". Łącznie z zepsutym skuterem... :oops:

 

Chlapania pastą się oduczyłem ;) ale pyłu wyeliminować chyba się nie da :/ dlatego rozkładam i zasłaniam folią jak tylko się da.

Garaż przerobiłem na swoją pracownie ;) i więcej miejsca już nie wydobędę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mała aktualizacja tematu ;)

 

Po ponad roku użytkowania, od korekty, dbania przez właściciela zgodnie ze sztuką. Starałem się jak mogłem by uwiecznić jakieś defekty, jedynie tyle udało mi się uchwycić:

ryski.jpg

 

Za stan klapy nie odpowiada właściciel... :song:

 

"Kowalski" by powiedział nówka sztuka :D ale nie my... Tak więc autko zostało poddane jednoetapowej korekcie. Wybór padł na menzerne 2500 (nie, 3000 i 4000 nie wnosiły nic do wyglądu, przed jak i po 2500). Na koniec tradycyjnie HDC i glasur na masce 50/50 z destiny. Fotki głównie po pracy bo dopiero wtedy był czas, żeby coś więcej pstryknąć.

 

Jak było przed to widać, zaczynamy od mycia po korekcie.

 

fbbmw.jpg

myjka.jpg

 

HDC+GLASUR

 

lustrov.jpg

boczekg.jpg

oponka.jpg

tylek.jpg

boczeklewy.jpg

 

GLASUR(nakładany aplikatorem)/DESTINY (nakładany wiadomo jak :-] )

 

daltonprzedpo.jpg

 

I tak to wyszło :)

praway.jpg

 

Dzięki za uwagę i do kolejnego odświeżenia, oby jak najdłużej... 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zero holsow po 2500 ??

Pracowałem na żółtym 3M, powierzchnia jak po finishu, żadnych holsów, mikro rysek, jak już pisałem sprawdziłem 3000 i 4000 nie wnosiły nic do połysku, wyglądu itp... To już nie pierwsze auto, które wykańczam menzerną 2500.

 

Holsy wynikają bardziej z techniki niż z pasty. Ostatnio pomagałem kumplowi lakiernikowi, bo go gonił termin, całe zmatowione auto po papierze 2000,2500 wyciągałem futrem i zielonym korkiem, żadnych holsów.

 

[ Dodano: 8 Sierpień 2012, 10:38 ]

Zejdzie wosk, zejdzie lustro. Jeszcze jak na bezdotyk poleci to w słoneczku będzie kalejdoskop.

 

Zapraszam na oględziny, bo ja swoje też wiem :acute:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na oględziny, bo ja swoje też wiem

 

Oczywiśnie nie neguję. Mimo wszystko, po jakimś czasie może się pokazać to czeego nie chcemy, a jak wiadomo nie od razu podczas korekty wszystko da się przewidzieć.

 

Co do wykańczania po futrze czy cuttingu na gabce, zwykle można pominąć polishing, na rzecz finishingu FF3000.

 

Oczywiście wszystkie chwyty dozwolone, byle by efekt był cacy i nie tylko do pierwszego mycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAZY

Jak zmywasz na bieżąco pastą IPA to widzisz co jest ... holsy po czasie nie wyjdą, albo są albo ich nie ma...

Sytuacja o której piszesz może zaistnieć jak nie zetrzesz pasty.. a jak wiadomo menzerna jest tłusta i maskuje..

 

Piotrek robota jak zawsze :good:

Przydałoby się znów coś podziałać razem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby słońce pokazało więcej niż halogen. Gdybym używał fg500 zgodziłbym się, że jest konieczność kolejnego etapu, zresztą nie mówię, że jest to rozwiązanie na wszystko. Każdy lakier jest inny, inaczej poddaję się obróbce. Tutaj pf2500 dała idealny efekt.

 

miHoo79 zaraz będzie, że ne używałem IPA, bo o niej nie wspomniałem, tak jak o glince i mycu przed korektą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Co do wykańczania po futrze czy cuttingu na gabce, zwykle można pominąć polishing, na rzecz finishingu FF3000

 

 

 

To właśnie po takich akcjach najczęściej wyskakują holosy , przy przejściu z ostrej kombinacji od razu na finish.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.