kogoot Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Witam, Nalozyłem na maske dwa po lewej FINISH FINISH KARE 1000P po prawej COLLINITE 476 jak dla mnie nie ma roznicy jezeli chodzi o blask, odpychanie wody itd. Częsc po prawej dodatkowo oczyszczona Collinite 840 przed nalozeniem wosku. Jakie sa wasze doswiadczenie i porowanania tych produktów. Wiadomo ze Colli ma w sobie woski natuaralne a FK1000 jest calkowicie chemicznym srodkiem. wybaczcie jakosc ale bylo juz ciemnawo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
firmek Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Mysle, ze najciekwsze bedzie sledzenie wytrzymalosci obu woskow. Chociaz zawsze mozna powiedziec, ze Coli dostal lepsze warunki na starcie - firmowy cleaner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted May 18, 2011 Author Report Share Posted May 18, 2011 Mysle, ze najciekwsze bedzie sledzenie wytrzymalosci obu woskow. Chociaz zawsze mozna powiedziec, ze Coli dostal lepsze warunki na starcie - firmowy cleaner. Masz racje, może dodam ze pod FK użyłem Body Scrub od Megsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
paull Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 kogoot, Jeżeli możesz to moze zrób relacje po tygodniu co i jak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted May 18, 2011 Author Report Share Posted May 18, 2011 Bede sie staral robic cyklicznie relacje jak sie zachowują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted May 23, 2011 Author Report Share Posted May 23, 2011 Kolejne nagranie po tygodniu auto zrobilo 500 km w roznych warunkach pogodowych, umyte DG Jak dla mnie nadal zadnych zmian oba trzymaja sie calkiem dobrze- zdecydowanie za wczesnie aby cos bylo widac, nastepnym razem beda juz filmiki duzo lepszej jakosci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubolak Posted May 23, 2011 Report Share Posted May 23, 2011 Po tygodniu ciężko, żeby takie długodystansowce się osłabiły, jeśli są dobrze położone. Zrób test za 3-4 miesiące przy jednakowym traktowaniu. Poza tym temat chyba do wosków powinien trafić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted May 23, 2011 Author Report Share Posted May 23, 2011 Tak powinno byc w woskach. W porowananiu chodzi o to aby zobaczyc jakie beda przebiegaly zmiany, gdybym zrobil po 3 miesiacach to pewnie wynik bylby taki: colli jeszcze jest troche a FK juz nie ma, albo na odwrot. tylko przy systematycznym sprawdzaniu lakieru bedzie widac roznice w rozpadzie wosków Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted May 23, 2011 Report Share Posted May 23, 2011 4 miesiące to przesada, bo średnio trzymają coś koło 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubolak Posted May 23, 2011 Report Share Posted May 23, 2011 damianTDCi, mi megs #16 trzymał 3 miesiące w zimę, a to jest ta sama klasa wosku. Po 3 miesiącach położyłem nowy, bo chciałem coś przy aucie porobić, a nie z konieczności. Auto było przed korektą: w średnim stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
firmek Posted May 23, 2011 Report Share Posted May 23, 2011 przy systematycznym sprawdzaniu lakieru bedzie widac roznice w rozpadzie wosków Trzymam kciuki za Kolege kogoot. Kazdy wie, ze oba woski zaliczaja sie do tych trwalych. Jesli tylko uda sie doprowadzic porowanie do konca, sprawdzajac co jakis czas stan woskow (np jeden, dwa razy na miesiac) wiele osob bedzie na pewno wdzieczna za wytrwalosc i chec przeprowadzenia testu Czy po myciu stosowany byl quick detailer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 tak na calej masce ultimate QD. W sumie chcialem nie uzywac detailerow aby woski radziły sobie same ale pogoda i pylki zmusily mnie do togo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted June 6, 2011 Author Report Share Posted June 6, 2011 Mineły kolejne dwa tygodnie, nadal bez zmian, auto ponownie umyte DG 901. Wosk ma juz ponad miesiac. Widac ze oba woski to twardziele i narazie nic ich nie rusza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
firmek Posted June 6, 2011 Report Share Posted June 6, 2011 Kogoot, dzieki za uaktualnienie i za filmik Mala wskazowka - lepiej mozna bylo by ocenic kondycje wosku (ewentualnie sheeting) jesli dalbys wodzie czas splynac z maski. Tzn polej rownomiernie, dosyc szybko wzdluz gory a nastepnie odstaw waz na bok az woda nie skonczy splywac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted June 6, 2011 Author Report Share Posted June 6, 2011 zastosuje przy nastepnej inspekcji Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted June 6, 2011 Report Share Posted June 6, 2011 fajny test! jest bardzo ciekawy przebiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neclocus Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 obawiam sie ze wspomaganie QD zafalszuje wynik testu a sam QD pozwoli lepiej przetrwac 476s : / patrzac na wyniki testow przeprowadzone na Detailing World obaj zawodnicy to dlugodystansowcy w swoich kategoriach ktorzy zalapali sie na pudlo ; ) poniewaz dopiero co stracilem dziewictwo z #16 ; ) nie liczac epizodu sprzed lat z Formula 1, zastanawiam sie nad jakims budzetowym woskiem do kolejnych zabaw, wachajac sie pomiedzy 476s a FK 1000p przeczytalem juz tyle postow o obu zawodnikach a ciagle nie moge sie zdecydowac, na korzysc FK 1000p przemawia fakt ze niezle powinien sprawdzic sie na felgach ale troche obawiam sie efektu wet looku czy 'oblania szklem' jak gdzies doczytalem, ktore maja dla mnie smaczek plastikowej sztucznosci ehhh, kiedys byla jedynie sluszna pasta 'Tempo' plus wspomniana wyzej Formula 1 a teraz 'osiolkowi w zlobie dano...' ; ) czy z oboma woskami pracuje sie podobnym stopniem trudnosci (nakladanie, polerowanie)? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
firmek Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 Neclocus, jesli masz juz jeden wytrzymaly wosk czyli #16 i chcesz zrelaksowac sie przy innym, to moze rozejrzyj sie za czegos na lato. W normalnej cenie beda samplery woskow naturalnych, ewentualnie np Natty's Red. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neclocus Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 @ firmek THX, wlasnie nie mam : ( mialem sampelek #16 i teraz robie sobie wyrzuty ze nie cala pucha (probuje to naprawic) Natty's Red i Blue sa rowniez przedmiotem moich dociekan i ewentualnym celem m. inn. z uwagii pozytywnie przebytych testow na DW, dobrych recenzji na tym forum i kompatybilnosci z moim lakierem (czarna perla) o 476s i FK 1000p probuje zglebic wiedze w kontekscie sezonu zimowego ktory tuz, tuz ; ) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
yacek _b Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 neclocus , masz już jeden dobry i trwały wosk , kupno drugiego o podobnych właściwościach to takie trochę dreptanie w miejscu a cudów się nie spodziewaj , tak jak radzi firmek ( ja bym dodał jeszcze do rozważań pete's 53 ) , z prezentuj sobie coś na lato . Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 jak na czarny lakier to bierz coli Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted June 9, 2011 Author Report Share Posted June 9, 2011 obawiam sie ze wspomaganie QD zafalszuje wynik testu a sam QDpozwoli lepiej przetrwac 476s : / QD uzyty raz auto od tego czasu bylo myte bardzo dokładnie 3 razy i kilka razy splukane cisnieniowo na recznej. Auto nie bedzie myte proszkiem an i niczym innym oprocz DG901 przez caly czas testu. Poza tym dlaczego twierdzisz ze QD pozwoli lepiej przetrwac 476 a FK juz nie? Co do woskow na lato to tez polecam cos mniej trwalego i moze bardziej efektownego. Mnie tez juz korci aby czyms innym nawoskować auto ale jak widze kondycje woskow to sie na to nie zanosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
rufus295 Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 mialem sampelek #16 i teraz robiesobie wyrzuty ze nie cala pucha (probuje to naprawic I życia by Ci brakło żeby go zużyć . Ja wziąłem Coli i Fk1000 po puszcze ale podzieliłem się jeszcze z trzema sąsiadami . Widzę że z Łodzi jesteś to można coś wspólnie kupić Link to comment Share on other sites More sharing options...
firmek Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 Mnie tez juz korci aby czyms innym nawoskować auto ale jak widze kondycje woskow to sie na to nie zanosi Wybrales twardych zawodnikow, szczegolnie jak na lato. Mysle, ze test moze "troche" potrwac przez co testowi bardziej bedzie poddawana Twoja cierpliwosc niz same woski Link to comment Share on other sites More sharing options...
neclocus Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 dzieki Panowie za sugestie, Pete's 53 i 'kolorowe' warianty Natty's zakodowane w pamieci wewnetrznej ; ) poniewaz uderzyla mnie celnosc slow yacka_b o 'dreptaniu w miejscu' 476 i FK 1000p na razie odpuszcze, jesli dobrze pojdzie za chwile przyjedzie pucha #16 ktorej zamierzam przeznaczyc role 'zlotego srodka' @ rufus295, 'dlugosci zycia a pojemnosc puszki z woskiem' ; ) nie zamierzam szalec i byc beta-testerem wszystkich woskow swiata, mam swoje okreslone preferencje i wymagania ktore zmierzaja raczej w kierunku uzytecznosci niz 'blasku wystawy' czy dodatkowych tzw. '2%' ; ) idea joint-venture warta przedyskutowania ale raczej na PM bo dostaniemy warna i zeby nie bylo OT wracam do tematu @ kogoot, raczej nie twierdze tylko przypuszczam ze Megs QD bardziej wspomoze 476 w ktorym jest wiecej naturalnego wosku niz FK ktory jest sealantem, ale jak napisalem moge sie mylic i bedzie odwrotnie (teraz doczytalem o polimerach w QD), jednak nie wydaje mi sie zeby wspomagal w takim samym stopniu dwa specyfiki o tak roznym skladzie chemicznym, byla juz gdzies o tym mowa na forum ze woski lepiej 'wspierac' detailerami ktore zawieraja w swoim skladzie rowniez wysoki % woskow, sealanty traktowac detailerami gdzie % jest wieksza zawartosc polimerow czy silikonow takie moje dywagacje bo dla mnie to na razie teoria a na forum wielu praktykow, moze oni zechca cos napisac test fajny, trzymam kciuki & pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now