Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest kosmos w hamowaniu co? :-] u mnie w Leonie już sama zmiana z 288 na 312 przyniosła wyraźnie odczuwalną poprawę

Nie jestem mechanikiem, ale lubie pogrzebac.

ja nie jestem ginekologiem, a lubię... 8-)

Opublikowano

Borek, Jest przepaść, ale przód nurkował i tylne heble też sie zmieniły :evil:

 

fernando, :shock::shock::shock:

Po zdjęciu widzisz, że tarcze konkretnie biły ? :shock:

Opublikowano

Czujnik ma ruchomą skalę (można nią kręcić 360stopni), każde przyłożenie przyrządu pomiarowego powoduje ustawienie wskazówki w innym miejscu. Za każdym razem możemy mieć inny punkt odniesienia, możemy także doregulować skalę i odnosić się względem zera ale nie musimy. Ja tego nie robiłem, punkt zero ustalałem sobie sam :-]

Opublikowano

Rozumiem, ale mówię o samym wyglądzie tarcz. Może to świadczyć o różnych rzeczach, ale, kiedy już wiadomo, że występuje bicie, to moim zdaniem musiało bić konkretnie... w każdym razie mod dobry i nie ma co ciągnąć OT ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolejny upgrade hamulców, tył doczekał się stage 2- czyli 256mm

 

Zostały mi nóweczki, porządne tarcze z przedniej osi 256mm ATE PD, których było mi żal sprzedawać za grosze. Wyczytałem na FABIACLUB, że można je założyć na tył.

 

Kupiłem jarzma i zaciski podobno z Golfa IV GTI. Mogą też być z Octavi I, A3 8L, Toledo II, Leona I etc, wszystkich vagów o rozstawie śrub piasty 5x100 z napędem na przednią oś.

 

bROQYhi.jpg

 

Czyszczenie, malowanie i wymiana wszystkich uszczelek

 

aNy5h0Y.jpg

 

s3QNW21.jpg

 

BzOrZLe.jpg

 

xcmxSK5.jpg

 

Qu1MKXP.jpg

 

Stan obecny 232mm

 

T7lXA5x.jpg

 

Demontaż do piasty, przy okazji drapanie i malowanie osłon, bieżąca konserwacja :D

 

JgjKq3K.jpg

 

Jarzmo i tarcze na miejscu

 

UHDjLlu.jpg

 

Jest jeszcze sprawa osłon. Nie zakładałem oryginalnych do 256 bo wiąże się to z rozkręceniem piasty do gołej belki, nie chciało mi sie tego robić. Popularne jest obcinanie szlifierą tego rantu dookoła. Ja natomiast poradziłem sobie w inny sposób, tzn powyginałem osłony i zrobil mi sie luz.

Przy wymianie kół na zimowe dogne je żeby były bliżej tarczy i żeby leciało tam mniej syfu.

 

m7HDvzT.jpg

 

Klocki te same co w 232mm

 

EyE8dbQ.jpg

 

Zacisk i odpowietrzanie

 

hrkYhmP.jpg

 

 

232mm

 

eajUjtu.jpg

 

256mm

 

Zz2y2lJ.jpg

 

Porównania:

 

- tarcze ( tutaj złomowa 256, ale jest identyczna jak ta założona ATE)

 

XoGCSgx.jpg

 

QCdKlu6.jpg

 

- zaciski

 

QUhU90Q.jpg

 

kVmbLby.jpg

 

drG6eJd.jpg

 

- jarzma

 

QD1mWvm.jpg

 

Pomocnik

 

l8suGjw.jpg

Opublikowano

Zacisk przedni w serii przy tarczach 256mm ma tłoczek 54mm, przy tarczach 312 tłoczek też jest 54mm. W tyle przy tarczy 232mm miałem tłoczek 34mm teraz jest 38mm, ale nie ma żadnych oznak żeby coś niedomagało. Pompa seryjnie jest taka sama przy bębnach i tarczach . Hamulce działają płynnie, nie jest to 0-1, skuteczność to przepaść w porównaniu do serii, ABS też gada tak jak przedtem. Na vagowskich forach czytałem, że pompy nie ruszamy.

Tył był zmieniany dwa miesiące temu, przejechałem ponad 1kkm i nie dzieje się nic niepokojącego :)

Opublikowano

kupusso - jakiej farby używałeś do malowania zacisków i czy lakierowałeś bezbarwnym na koniec?

 

Przyglądając się pracy to fajne upgrade robisz :good:

Opublikowano

Zaciski malowane tylko Hammerite w czarnym połysku i nic więcej.

 

Zimowe smarowanie

 

TzTUJE5.jpg

 

Nowa rolka na przyszły sezon BBS

 

rvvFGmn.jpg

 

Wstępne mycie

 

x3foj4l.jpg

 

xunmL17.jpg

 

iqvx8Ik.jpg

 

aHQXweo.jpg

 

c2sRukN.jpg

 

SQJRJDn.jpg

 

Jeden rant do liźnięcia na maszynie

 

CZ1wIhP.jpg

 

Pod warstwą brudu lakier był spuchnięty i aluminium zaczęło korodować.

 

UlB2pmy.jpg

 

Miałem w planach malowanie na jasny brąz w metaliku może fiolet albo złoty.

Przymiarka i widzę, że ten zielony pasuje

 

xpvfb59.jpg

 

1j1pzCE.jpg

 

WuEBzVG.jpg

 

 

Hamulce wymusiły zmianę kół zimowych z 15" na 16". Dla odmiany stalówki.

 

mbE4BFs.jpg

 

Felgi wyczyściłem z korozji do gołej stali, następnie podkład i lakier.

 

YtnJGb9.jpg

 

JW4zzuX.jpg

 

WMxZ64F.jpg

 

utOsDv2.jpg

 

Okazało się, że jedna felga jest nieznacznie krzywa więc zamówiłem dodatkową, a ta krzywa poszła na zapas.

 

ZmPIxis.jpg

 

Zapas z oponą 205/45/16 jakiś Dunlop :mrgreen:

 

eUGS4Bm.jpg

 

Opony Nokian WR A3 195/45/16

 

QxIyvAb.jpg

 

Wersja zimowa z kołpakiem - mam mieszane uczucia :/

 

SNWO6UM.jpg

 

JLcK0Uh.jpg

 

7w1p7Fu.jpg

 

Doszła jeszcze rozpórka z GSG. Robiona specjalnie do benzyny, symetryczna z dwoma zastrzałami

 

 

6WHfH39.jpg

Opublikowano

Z tymi kołpakami wygląda jak... Hmmm... Dziadkowóz...? Jak już mają być stalówki z jakąś "ozdobą", to ewentualnie pociągnij zewnętrzne ranty na biało, lub srebrnym matem... Albo naklej taśmę na ranty Keiti.

Opublikowano

Ten kołpak w zamyśle miał wyglądać tak:

 

AkRIcDv.jpg

 

Żeby tak było musiałbym bardziej skręcić gwint i dołożyć dystans. W rzeczywistości nie jest tak źle ale i tak chyba zostanie sama stalówka.

 

Te BBS'y to 7,5 cala szerokości? ;). I czy one nie jeździły na srebrnym MK4?

 

To są te koła. Wymagają trochę pracy, ale zima jest długa to sobie będę grzebał ;)

Opublikowano

Coś mi tu śmierdzi cultstyle'm i innymi forami ;) Kołpak wcale nie jest taki tragiczny, stal wyglądała by gorzej, chociaż osobiście wolał bym jakakolwiek alufelgę ;)

 

Podstawą jest założyć większy dystans i będzie to jako-tako wyglądało :good:

 

No ale felga na lato to już krok w tył... Albo strzał w krok, jak kto woli :D

Opublikowano

Wczoraj byłem załamany tymi deklami, ale okazuje się, że jest dobrze :-]

Zdjęcia tego nie oddają, trzeba zobaczyć na żywo

 

p38tuXP.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.