Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to za szybko, zdecydowanie. muszisz coś źle robić, bo mi starcza na 5-7aut. może musisz delikatniej traktować wszystkie wyoblenia i załamania lakieru? to jest jednak bardzo twarda gąbka i żle znosi przesuwanie jej przy 1400obrotach po listwach np. w przeciwieństwie do niebieskiej, którą można jechać po wsystkim bez konsekwencji.

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie jest.

 

To oficjalna informacja bezpośrednio od 3M i jeszcze potwierdzona u jednego z ich przedstawicieli.

Podobno jedno zastępuje drugie - taki opis w dokumentacji technologicznej.

 

Tyle wiem, a jak jest naprawdę to mogę od siebie powiedzieć, że ja nie czuję żadnej różnicy w dotyku.

 

Tomek, jak wiesz coś więcej to napisz ;)

Opublikowano
Ostatnio jak sprawdzałem to wyglądało to tak:

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=15

...chyba, że znowu coś namieszali z kolorami, masz może tą dokumentację technologiczną?

 

Dokumentacji nie mam, ale jak rozpytywałem o małe pady 3M to przy okazji rozmawiałem o kolorach dużych. Za dużo by pisać, ale generalnie 3M trochę miesza sam sobie, bo podobno zastępują produkty innymi, a technologicznie nic się nie zmienia. Dał mi przykład - kończy się jedna partia gąbek na magazynie, to mówią, żeby sprzedawać inne, bo wypuścili taką partię i jest to to samo. Produkt ten sam - numer inny.

 

Uzyskałem takie informacje z dwóch niezależnych źródeł więc jakby w pewnym stopniu w to wierzę. Jak jest naprawdę to trzeba by było to pewnie mocno zbadać.

Kolorystyka się zmieniła, ponieważ wprowadzili nowy system czyli zielony korek zielona gąbka, żółty żółta, niebieski niebieski. Czarny to żółty, a pomarańczowy to zielony.

 

Tyle wiem od nich, a jeden z nich to człowiek z 3M.

Opublikowano
yyy, nie chciałbym Cię spotkać na skrzyżowaniu ze światłami :mrgreen:

 

Hehe :P

 

żółta-polishing

czarna-glazing

 

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... 8K193CGZbl

 

Pomacaj te dwie gąbki - wg. mnie są identyczne. Może 3M w ten sposób pisze na opakowaniach - sam już zgłupiałem - jedni twierdzą jedno, drudzy z tej samej firmy zaprzeczają - paranoja jakaś ;)

Opublikowano

po południu wrzucę zdjęcie najświeższego know how 3M - są tam kolory.

 

Z pamięci to pierwszy etap:

 

zielona pasta

zielony pad

zmechacony pad

 

Drugi etap:

 

żółta pasta

żółty pad pomarszczony

pomarańczowy pad pomarszczony

 

Trzeci etap:

 

niebieskie mleczko ultrafina

 

niebieski pomarszczony pad

 

Pamięc mam jednak słabą, więc poczekajcie na fotkę :P

 

Z tego co pamiętam to czarny pad był do wcierania wosku 3M. Jak są w etapach dwa różne kolorów padów to miało to znaczyć, że ten po lewej na konspekcie był mocniej ścierny.

Opublikowano

Oznaczenia kodów i kolorów 3M są dość jasne i przejrzyste przynajmniej jeżeli chodzi no nową linie

Żałuje teraz, że kupowałem osobno pady bo mogłem od razu kupić taki kit z fajną walizką:

 

klik

Opublikowano

wysłałem zapytanie do polskiego dystrybutora - też mi się podoba ten zestaw ;)

 

Z tego co wygooglowałem to 169€ bez kosztów przesyłki

 

jakieś 700 PLN - może nie będzie tak źle ;)

Opublikowano
to za szybko, zdecydowanie. muszisz coś źle robić, bo mi starcza na 5-7aut. może musisz delikatniej traktować wszystkie wyoblenia i załamania lakieru? to jest jednak bardzo twarda gąbka i żle znosi przesuwanie jej przy 1400obrotach po listwach np. w przeciwieństwie do niebieskiej, którą można jechać po wsystkim bez konsekwencji.

 

Kurcze.... Dokładnie chyba muszę delikatniej traktować ranty itd.... Zrobię fotkę mojego pomarańczowego pada po 1samochodzie. Używać go aż do samego końca ? Tzn aż cały się zetrze ?

 

 

Ten zestaw 3m kozacki ! Przytuliłbym taki :)

Opublikowano

julian, bo nie znałem określenia waflowe i tak je sobie nazwałem - bo wyglądają na pomarszczone

 

Obiecane zdjęcia:

 

20091210122.jpg

 

20091210123.jpg

Opublikowano

julian, tak już mam przeważnie zapominam fachowych określeń i zaczynam używać swoich, które utrwalam i mi pasują ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
przekozacki zestaw, znasz moze cene?

 

Można ten zestaw już kupić u nas, myślę że w dobrych pieniądzach:

 

http://www.klakiernik.pl/index.php?products=product&prod_id=181

 

Jeżeli komuś nie jest potrzebny cały kit to można napisać @ do firmy i dogadać się co do ceny. Ja potrzebowałem samą torbę i dało radę załatwić:)

Jak tylko przyjdzie to podziele się wrażeniami.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Warto zainwestować w te waflowe pady, czy wystarczą zwykłe ? :)

 

O zaletach już wiem, pytam teraz o praktykę ;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeję lekko kotleta :D

 

Dzisiaj pierwszy raz odpalałem nowego Shinex'a i tym samym testowałem system Megsa -> 105/205 i pady Megsa CP i PP oraz system 3m zielony i żółty korek i te same kolory padów.

 

Podzieliłem klapę tylną na pół, wyglinkowałem i do dzieła.

 

Megsem wykonałem pracę bez problemu. Mimo, że to pierwsze zetknięcie z rotacją, to efekt był taki jak oczekiwany. Przy 3M nie było już tak wesoło... na zielonej gąbce w ogóle nie szło... w różnych zakresach obrotowych pasta wysychała, jakby się ważyła i kruszyła, maszyna aż tańczyła na panelu.

Z żółtym korkiem absolutnie żadnych problemów.

 

Podpowiedzcie co poprawić... Jak postępować z zielonym zestawem 3M? :oops:

Opublikowano

Prezes, może nałożyłeś za dużo pasty, skoro polerka Ci podskakiwała :o

Osobiście uważam że Fat Cut Plus jes trochę "sucha". Wystarczy delikatnie zwilżyć gąbkę wodą z atomizera - dwa/trzy psiki. U mnie pomaga. Byle nie przesadzić, bo będzie chlapać jak G3.

Jeszcze możesz spróbować użyć pasty na żółtym padzie.

Opublikowano
Prezes, może nałożyłeś za dużo pasty, skoro polerka Ci podskakiwała :o

Osobiście uważam że Fat Cut Plus jes trochę "sucha". Wystarczy delikatnie zwilżyć gąbkę wodą z atomizera - dwa/trzy psiki. U mnie pomaga. Byle nie przesadzić, bo będzie chlapać jak G3.

Jeszcze możesz spróbować użyć pasty na żółtym padzie.

Ona nie podskakiwała, ale szła opornie, czułem, że coś jest źle...

Opublikowano

W takim razie spróbuj na wilgotnym padzie i zacznij od żółtej gąbki. Jak taka kombinacja będzie za słaba, zamień gąbkę na zieloną (też wilgotną). Powinno trochę pomóc.

Mnie też "zielony korek" szybko wysycha na panelach, dlatego nawilżam pady. Może trochę "fareclowy" sposób, ale skuteczny.

Jeczcze może być opcja z brudnym padem :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.