Skocz do zawartości

Polerka Graphite - warto?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 395
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To ja jeszcze dwa słowa w temacie Graphita.

 

Jako że leży w pracy i się kurzy, pomyślałem, że trzeba zajrzeć jej do środka. Jak pomyślałem, tak zrobiłem :) i moim oczom ukazał się potencjometr montażowy na płytce regulatora obrotów. Pomyślałem - jest dobrze :mrgreen: . Mały śrubokręcik, regulujemy i otrzymujemy obroty minimalne na poziomie .. hmm... 400 obr/min :) Oczywiście wartość podana na oko, a odczytana ze słuchu. Jest naprawdę powoli :good:

 

Kolejny krok: sprawdzamy stabilizację.

 

Zamontowałem talerz, który jest w zestawie, na to wełniak z zestawu i do dzieła - po blacie biurka :-]

 

Na wysokich obrotach (2,3,4... bieg) - pięknie :)

Na niskich obrotach (1 bieg) - jest czas zwłoki ok 1 sek., tzn tyle polerka potrzebuje, aby powrócić do obrotów pierwotnych.

Na najniższych obrotach (pokrętło w pozycji MIN.) - polerka pulsuje, tzn przyspiesza i za chwilę zwalnia z częstotliwością ok 1 Hz, ale pamiętajmy, że obroty ustawiłem potencjometrem wewnątrz na skrajne minimum!!!

 

 

Podsumowując - stabilizacja działa :good:

 

Jak za te pieniądze, za tą wagę, soft start, stabilizację i dwa lata gwarancji - uważam że warto.

 

Więcej napiszę po pracy na lakierze.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś doczynienia z polerką marki BLAUKRAFT?

Także posiada płynna regulację obrotów jak i podtrzymanie a cena to niecałe 200zł.

 

Pytaj w temacie ogolnym o polerkach ;).

Tutaj moze skupmy sie na, jak sie okazalo, niedocenionej maszynie Graphite ;)

 

[ Dodano: 3 Kwiecień 2012, 19:53 ]

Marian_K, dzieki bardzo za konstruktywnego posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się ponownie na temat tej polerki jako użytkownik rocznego już sprzętu używanego w firmie jago do tej pory główny sprzęt:

-doskwiera brak osłonki na głowice (parzy w ręce jak się pracuje na niskich obrotach np polerka szyb)

-brak blokady włącznika

wszystko po roku działa nawet szczotki które są elementem eksploatacyjnym nie padły

często w brico marche mają promocje na sprzęt graphita i właśnie tak kupiłem mój sprzęt (cena jak na allegro ale gware mam na miejscu przynajmniej)

długość przewodu mi akurat nie przeszkadza bo do ubrania roboczego doszyłem sobie pagon na rzep (2 taki rzep w połowie pleców) w który wpinam przewód zasilający (i nie ma problemów z obijaniem się przewodu o lakier).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś doczynienia z polerką marki BLAUKRAFT?

Także posiada płynna regulację obrotów jak i podtrzymanie a cena to niecałe 200zł.

Na stronie producenta nie ma słowa o stabilizacji obrotów tutaj ani tutaj.

 

pozostaje pytanie: co z chłodzeniem silnika?
A to zmartwienie silnika, a nie moje :) a na poważnie, to czas pokaże. Dopiero podczas pracy na lakierze wyjdzie szydło z worka. Zresztą na niskich obrotach to głównie rozprowadzenie pasty, a potem obroty lecą w górę, więc nie wydaje mi się, aby był jakiś większy problem.

 

A drugie pytanie, to po co komu tak niskie obroty...
Oczywistym jest, że aż tak niskie obroty nikomu nie są potrzebne. Chodziło mi tylko o pokazanie, że jest możliwość zmniejszenia fabrycznych 900 do wymaganych 600 :) Muszę tylko jakoś zmierzyć te obroty i wtedy ustawię 600 ;)

 

W tym momencie mamy kolejną budżetową polerkę, która spełnia wszystkie wymagania techniczne - oprócz blokady wyłącznika. (swoją drogą wyłacznik jest pyłoszczelny ;) )

 

Pozdrawiam!

No ale czas pokaże co ona warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba również zaryzykuję i zdecyduję się na Graphite.

Bardzo chciałem kupić Lare EPL-11. Miałem sobie ją sprawić na gwiazdkę :D ale wyskoczyło trochę nie planowanych wydatków i odłożyłem to w czasie.

Cena Lare poszła w górę, ja znowu świerzo zmieniłem autko a to znowu koszta...

Ehhh... cóź poradzić. ;)

Dlatego stwierdziłem, że albo coś budżetowego albo będe walczył ręcznie(trening siłowy z Tricolorem i UC) Tak więc jednak lepszy będzie "rydz niż nic"!? :kox:

Mam 2 autka któe chciałbym tym zrobić.

 

Możecie podpowiedzieć mi gdzie szukać tej maszynki? Mają to w jakichś marketach typu Castorama czy Leroy? Na tej stronce z pierwszego linka nie widać cen więc chyba stamtąd bezpośrednio kupić/zamówć się nie da?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi...

W takim razie zamawiam na dniach a pewnie gdzieś po świętach wezmę się za robotę.

Będzie to mój pierwszy raz z tego typu maszyną w ręku więc nie liczę na 100% korektę ani poziom jaki niektórzy prezentują w PSB... ;)

No, ale kiedyś od czegoś trzeba zacząć!? :D

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż,zaryzykowałem i kupiłem tą polerkę,pierwsze wrażenie pozytywne.Dobrze leży w rękach,jest lekka i bardzo poręczna.Regulacja obrotów chodzi leciutko,trochę brakuje blokady włącznika,całe szczęście że przycisk włącznika jest duży.Reszta wyjdzie w praniu,póki co czekam na pogodę bo u nas na pomorzu"zima" tej wiosny :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka zapadła - dzisiaj zamówiłem Graphite z allegro z Łukowa(dzięki za podpowiedź...)

Tak więc pewnie w nastepny piątek i sobotę biorę się wreszcie za lakier. Z jednej strony nie mogę się doczekać i bardzo ciesze się na myśl, że autko odzyska blask... a z drugiej czytam poradnik na detailer.pl(chyba już 3ci raz :D ) i obawiam się żeby nic nie zepsuć, nie przeoczyć i zrobić to raz a dobrze! ;)

 

Planuje do tego nabyć jeszcze 3 pasty Menzerna(500, 2000 i 4000) backing plate 125mm i 3 pady od Flexi Pads(biały, pomarańczowy i żółty).

Zastanawiam się tylko czy bardzo potrzebny mi od razu zestaw małych padów z odpowiednim BP czy na początku można się obejść bez tego, pracując wyłącznie ze 135mm.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,wiem,robiłem małą próbę i jechałem na najwyżej na 2,u mnie jest min potem 1,2 itd.

Pracuje się całkiem fajnie.Tak przy okazji,chcę jeszcze zamówić Mancerne i nie wiem czy brać FG 500 czy PG1000,czym one się różnią? Posiadam SSR 2,czy będe potrzebował jeszcze np. FF3000 czy ta SSR2 wystarczy na finisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanie mam opcję zakupu takiej polerki do mojego auta (Touran) które ostatnio dostało w "prezencie" kilka rys na masce i na drzwiach dzięki mojemu kuzynowi który nie przypilnował swojego syna.

Czytałem i widzę że wiele osób jest zadowolonych w moim przypadku koszt tej polerki to poniżej 250 zł.(w moim wypadku)

Nie ukrywam że chciałem kupić początkowo DAS-6 ale cena wyższa oraz czytałem że do likwidacji rys nie nadaje się zbytnio.

 

Mam dwa (może 3 pytania)

Czy najlepiej dokupić jeszcze dodatkowe pady/gąbki o średnicy fi 150 (razem z talerzem mocującym)

Wiem że razem z polerką jest fi 180 i to tylko futerko bez gąbeczek.

Pewnie potrzebna do tego zestawu była by gąbka do polerowania (czarna lub niebieska)

oraz coś do zlikwidowania rys (czyli pomarańczowa)

 

Czy ten wymiar fi 180 to jest rozmiar talerza czy gąbki jaka ma być zastosowana ?

 

oraz ostatnie pytania.

Nie ma garażu oraz opcji robienia pod jakimś zadaszeniem.

Czy można bez przeszkód robić polerkę czy renowację lakieru pod "gołym niebem" oczywiście w cieniu i przy dobrej pogodzie.

 

Czekam na naszej wszelkie sugestie oraz informację

 

Tynio

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.