Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Wertowałem forum i z tego co wiem, że BH powinno się lekko wpracować. Stąd moje pytanie - próbował ktoś zapodać to na miekkim padzie na rotacji? Czy może jest to bez sensu?

Posted

Romekkk, kurcze niewiem gdzie ale widziałem gdzieś test maszynowego zastosowania BH vs SRP vs. cośtam :) niewiem czy to "nasz: test czy z DW

Posted
Witam. Wertowałem forum i z tego co wiem, że BH powinno się lekko wpracować. Stąd moje pytanie - próbował ktoś zapodać to na miekkim padzie na rotacji? Czy może jest to bez sensu?

 

Jest duże prawdopodobieństwo, że black hole na rotacji narobi Ci hologramów.

Posted

ja nakładałem i nie widzę, żadnych zastrzeżeń. hologramy to chyba tylko w wypadku brudnego pada itp. ;)

Posted
ja nakładałem i nie widzę, żadnych zastrzeżeń. hologramy to chyba tylko w wypadku brudnego pada itp. ;)

a jak z samym nakładaniem? Idzie to jakoś w miarę? Ostatnio kładlem maszynowo DJ LP lite i zauważylem tylko same plusy - szybciutko i dokładnie wypracowane. Z BH też tak miałeś?

Posted

tak ;) idzie bardzo ładnie i nie męczysz się ręcznie. nakładam na całe auto, odczekuje 15 min i jeszcze raz przejeżdżam każdy element maszyną ale już bez środka, odczekuje kolejne 30min i resztki ścieram fibrą :mrgreen:

Posted

Czy daje to zauważalnie lepszy efekt niż nałożenie BH maszyną i wytarcie pozostałości MF?

 

Ten drugi przejazd to robisz suchym padem??

Posted

napiszę jeszcze raz bo widzę, że nie wszyscy zrozumieli: ;)

 

1. czarny pad ABW lub niebieski 3M po około 3 kropki na pół elementu, obroty 600,

2. odczekuje 15 min,

3. tym samym padem ale już bez środka jeszcze raz całe auto,

4. odczekuje 30min,

5. przecieram mikrofibrą eurov.

Posted
niebieski pad ABW
No to byś pojechał tym BH...:)
1. niebieski pad ABW lub 3M po około 3 kropki na pół elementu, obroty 600,

2. odczekuje 15 min,

3. tym samym padem ale już bez środka jeszcze raz całe auto,

4. odczekuje 30min,

5. przecieram mikrofibrą eurov.

Cala ta procedura wydaje mi się zbędna. Wypracowujesz produkt praktycznie do zniknięcia,resztki przecierasz fibrą. Tyle.

To nie LSP żeby czekać z polerowaniem.

Posted

Marco pomyła, przyzwyczajenie do 3M, już poprawiłem ;) napisałem tak bo tyle mniej więcej zajmuje mi objechanie auta do około i lecę od początku. a 30 min odczekuje jakoś tak z przyzwyczajenia (jest czas żeby się napić) :D

  • Administrator
Posted
Jest duże prawdopodobieństwo, że black hole na rotacji narobi Ci hologramów.

 

A to dlaczego ?

Posted
Jest duże prawdopodobieństwo, że black hole na rotacji narobi Ci hologramów.

 

Zależy jak do tego podejść.

Przy obrotach rzędu 800-900 i umiejętnych przejazdach na wykończeniowych padach nie powinno się nic stać.

Przynajmniej ja krzywdy sobie nie zrobiłem.

 

Lecz prawdopodobieństwo istnieje i to nawet większe niż w totolotku na 5-ątke, chociażby ;)

Posted

Używałem już kilka razy BH na rotacji i żadnych baboków nie było...na prawdę nie wiem co by trzeba robić żeby hologramy po tym powstały.

Posted
3. tym samym padem ale już bez środka jeszcze raz całe auto,

4. odczekuje 30min,

a po co coś takiego robić ? Nakładasz ścierasz i tyle :)

  • Partner forum
Posted

Juz nie raz się spotkałem z 2 rodzajami aplikacji,:

 

- wypracowanie i wypolerowanie

-wypracowanie do mgiełki zostawienie, po obleceniu całego auta dopiero polerowanie.

 

Sam nie robiłem porównania ale wydaje mi się że w tym drugim sposobie może mieć delikatnie większą się przykrywania defektów :o

Posted
Jest duże prawdopodobieństwo, że black hole na rotacji narobi Ci hologramów.

 

A to dlaczego ?

 

:roll: A to dlatego, że black hole to glaze i nie służy do polerowania (ścierania) lakieru celem usunięcia defektów, do tego służy rotacja i pasty polerskie. Dlatego też, że widziałem jak ktoś wpadł na pomysł nakładania black hole rotacją na ciemny lakier i efektem były piękne hologramy w pełnym trójwymiarze (efekt znacznie lepszy niż w kiepskim filmie avatar) .

Nie twierdzę, że zawsze black hole + rotacja=hologramy, być może w określonych warunkach (twardy srebrny lakier, wolne obroty) hologramy nie powstaną/nie będą widoczne. Moim zdaniem jednak istnieje duże prawdopodobieństwo narobienia hologramów, które dodatkowo mogą nie uwidocznić się od razu, przykryte przez wypełniacze z black hole :evil: . Niektóre polerki rotacyjne startują szybciej niż 600 obr/min, dlatego odradzałbym mniej doświadczonym kolegom ten sposób nakładania black hole, a już na pewno odradzałbym jeżdżenie suchym padem po lakierze jak to ktoś wcześniej sugerował. Jeśli już koniecznie BH i maszyna to raczej polerka DA byłaby bardziej odpowiednia. Najwidoczniej do podobnych wniosków doszli w polishedbliss "Suitable for rotary polishers: No"

Posted

robiłem tak kilka razy na czarnych lakierach i nigdy nie narobiłem hologramów. pad nie jest suchy lecz bez środka.

  • Administrator
Posted

Przedziwna teoria, na szybko przychodzi mi do głowy conajmniej 6 nieściernych cleanerów/glazeów które nie tworzą hologramów na rotacji,również na względnie miękkich lakierach.

Posted

Rotacją można jedynie nakładać BH, ale nie wypracowywać :!::!::!:

Jeśli ktoś się połasi, będą holsy ;) - lecz nie takie zwyczajne - nazwałbym to raczej "storm clouds"

Nakładamy skromnie maszyną do max 900, z wolnym startem i żwawymi, niechaotycznymi przejazdami. Zostawiamy do związania.

MF i ogień.

 

Ja już robiłem BH to wyłącznie na czarnych, ciemnych autach, bo do jasnych używałem WD.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.