Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lakier juz kiedys byl traktowany polishem i jak na moje oko,przy normalnym sloncu jest w nie zlym stanie. Dlatego chcialbym tylko odswiezyc i pousuwac nie ktore drobne ryski finiszem. 205 sie bawilem,ssr1 tez,ale ciekawi mnie jak sprawowala by sie menzerna i jakie dala by efekty w porownaniu do wczesniej wymienionych past !? A co dokladniej masz na mysli piszac,ze czasteczki 205 nie rozpadaja sie i trzeba nia inaczej pracowac ? :song: A z menzerna 3000 miales do czynienia ?

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Lakier juz kiedys byl traktowany polishem i jak na moje oko,przy normalnym sloncu jest w nie zlym stanie. Dlatego chcialbym tylko odswiezyc i pousuwac nie ktore drobne ryski finiszem. 205 sie bawilem,ssr1 tez,ale ciekawi mnie jak sprawowala by sie menzerna i jakie dala by efekty w porownaniu do wczesniej wymienionych past !? A co dokladniej masz na mysli piszac,ze czasteczki 205 nie rozpadaja sie i trzeba nia inaczej pracowac ? :song: A z menzerna 3000 miales do czynienia ?

 

W odróżnieniu od tradycyjnych past, które wymagają długiego czasu pracy do rozbicia cząstek ściernych, Meg`s 205 wykorzystuje bardzo twarde, nie zmniejszające się cząstki ścierne, które zachowują swój kształt i wielkość w całym cyklu polerowania. Meg`s 205 pracuje się dzięki temu szybko - od początku wchodzimy na obroty i po paru przejazdach na wyższym biegu można skończyć pracę bez konieczności schodzenia z obrotów.

Tyle w teorii, w praktyce o ile od razu można wejść na wyższe obroty, o tyle przy ostatnich 3-4 przejazdach staram się zmniejszać stopniowo obroty i docisk. Przy megs 105 to bez większego znaczenia, jednak przy megs 205 warto zwrócić na to uwagę.

 

Wg mnie SF4000 da lepsze wykończenie niż 2 pozostałe, porównywane pasty. Więc jeśli masz inne samochody, na których spożytkujesz finish Menzerny to warto zainwestować. Jeśli chcesz tylko oblecieć teraz twój samochód, to może ktoś z forum Ci odleje 20-30ml to w zupełności wystarczy na kompaktowy samochód.

 

Co do FF3000.. wg broszur informacyjnych Menzerny cutting obu past wynosi tyle samo 4/10 lub 5/10 (w zależności od broszury :dontknow: ), natomiast wykończenie dla FF3000 to 9/10, a dla SF4000 10/10. Cofając się w czasie FF3000 jest starsze technologicznie, przeznaczone dla sklepów/prywatnych użytkowników (PO85RE). SF4000 (PO106FA) został stworzony dla fabryk (OEM), jednak jak widać jest w powszechnym użyciu. Mimo, że droższa (aluminium oxide) to zyskała uznanie wśród detailerów.

Robiłem 2mies. temu Corollę E12. Miałem ograniczony czas, a ciemny lakier był zajechany. Zrobiłem 2 rundy fg500 na futrze merinos, potem od razu sf4000 na miękkim i wyszło znakomicie (po ipa nie dawałem cleanera-wypełniacza tylko DG #601+#111 więc niedociągnięcia byłyby widoczne). Niedawno znów widziałem ten samochód i po 2 mies nie wyszły na wierzch żadne holosy czy inne niedociągnięcia, często wynikające z braku użycia pasty pośredniej. Zresztą nie jestem jedynym na tym forum, który po fg500 stosuje SF4000 ;)

 

Reasumując i kończąc moje luźne wywody: masz SSR1 to spróbuj na fragmencie, jak da radę to możesz sobie sprezentować małe opakowanie SF4000, które świetnie wykańcza i przyda się na przyszłość. Jeśli SSR1 nie da rady, to pokusiłbym się od razu o jakąś pastę polish, np. Menzernę IP2500 lub wielozadaniową Scholl s17+ na miękkim padzie. Dopiero potem finish.

 

Mam nadzieję, że coś rozjaśniłem :good:

Opublikowano

mirek85, Dzieki kolego za wyczerpujace odpowiedzi. :) uwazasz,ze 20-30ml finiszu starczy na golfa 4,lub astre 3 ? Zakupie sobie chyba opakowanie 250ml lub moze bedzie ktos chetny,zeby kupic na pol opakowanie 1kg. !?

Opublikowano

Proszę bardzo :good:

TUTAJ mogę jeszcze polecić ciekawy temat na 30 stron, w którym poruszono nieraz różnicę między SF4000 a FF3000 (a również omówiono skuteczność zestawu fg500 i sf4000 w którą niektórzy wątpią 8-) ). Wielu partnerów forum, masterów i pracowników studiów detailingowych pisze, że SF4000 wykańcza lepiej niż FF3000 - więc nie jest to tylko mój wymysł.

 

Przeglądając, jak początkujący forumowicze kompletują swoje pierwsze zestawy, wydaje mi się, że wiele osób kieruje się numerkami w systemie Menzerny. Obawiają się, że SF4000 to zbyt słaby finish, który nic nie usunie - więc wybierają FF3000 i go chwalą :) i dobrze, bo to świetny produkt, jednak bez wypróbowania SF4000 ich porównania są bezpodstawne.

 

Wydajność SF/FF 250ml w moim przypadku to 13 samochodów (w tym 2 ogromne), co daje niespełna 20ml na samochód. Mimo większych kosztów, lepiej brać 250ml opakowanie. Nie wiesz czy za pół roku nie wejdzie na rynek jakiś nowy super finish - a twoje 480ml SF/FF będzie już tylko ozdobą garażowej półki :-]

Opublikowano
Zresztą nie jestem jedynym na tym forum, który po fg500 stosuje SF4000 ;)

 

Jezu to jest Was więcej ?!?!?!?!

 

Jestem i ja :) To dobra kombinacja

 

Ja również często stosuję taki system i daje radę ;)

Opublikowano

To, żeby było uczciwie

 

Precyzując :evil:

 

Ciemny lakier (do umówienia).

 

FG 500 na futrze i SF4000 miękki pad jako finisz.

FG 500 twardy pad i SF 4000 miękki pad jako finisz.

 

Zakład:

SF4000 usuwa "ślady" po FG 500 na wyżej wymienionych kombinacjach i umówionym ciemnym lakierze.

 

Ja dojadę, każde miejsce w Polsce, termin do ustalenia.

Przegrany: South Park epizod 1603, 13 minuta.

 

 

Niecierpliwie czekam na odpowiedź.

Opublikowano

Wybieram tą opcje ;) " FG 500 twardy pad i SF 4000 miękki pad jako finisz. " ;) właśnie kończę czarne porsche i ta kombinacja na niektórych elementach się sprawdza ;)

Opublikowano

geo, określenia futro oraz miękki pad jako finish są bardzo ogólnikowe... Można zestawić bardzo skrajne przykłady futer i padów miękkich/finishowych dla których: raz dany zestaw past nie sprawdzi się zupełnie, a innym razem da świetny rezultat.

 

Przykład pierwszy: futro typu 4 PLY Twisted wool (wełna skręcana) i bardzo miękka finishowa gąbka - załóżmy niebieska 3M. Przy takich padach zestaw FG500 i SF4000 nie ma opcji dać dobrych rezultatów bez żadnych pośrednich padów/past.

 

Przykład drugi: futro Merino i żółta finiszowa gąbka Flexipads. Przy takim zestawie wspomniane pasty mogą/powinny dać dobry efekt...

 

Piszę mogą/powinny, ponieważ w mojej ocenie w tej zabawie nie ma zbyt wielu praw bezwzględnych co do określonych zestawów past i ich zastosowania. Jest zbyt wiele innych czynników mających wpływ na proces polerowania. Tak oczywistych jak rodzaj użytej maszyny, twardość i stan lakieru poddanego procesowi korekcji, technika polerowania (nacisk, prędkość, stopień rozgrzania powierzchni, ilość przejazdów), rodzaj padów polerskich, ich średnica, struktura i twardość pianki ( czy jest zamknięta/otwarta, reticulated) etc.. wymieniać można bardzo długo. Zdaję sobie sprawę, że to truizmy ale wszystkie te zmienne trzeba wziąć pod uwagę zanim stwierdzimy czy zestaw FG500 i SF4000 (106FA) da radę czy nie ;) U mnie zwykle daje dlatego uważam że to dobra kombinacja, co nie znaczy że u Ciebie też będzie dawać radę. Ważne, żeby każdy znalazł odpowiednią kombinację która daje zadowalający dla niego efekt. Kombinację która pasuje i odpowiada jego systemowi pracy i technice polerowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.