krzysztof Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2011 Witam dzisiaj zie zabrałem za polerowanie samochodu marki nissan systemem 3M i za cholere nie mogę zrobić korekty lakieru Najpierw próbowałem z niebieskim korkiem i niebieski pad i tylko odżywia kolor a rys nie likwiduje Następnie zabrałem się za żółty korek i żółty pad i tu jest problem pasta mi strasznie szybko wysycha zdaże tylko zrobić 4 przejścia i potem kongo aż gąbka trze po lakierze i w dodatku cały samochód sobie zasyfiłem od pyłków pasty Powiedzcie co robie nie tak bo już nie mam koncepcji AHA lakier nie ma bezbarwnego to stary model nissana kolor czerwony POMÓŻCIE
Piciosz Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2011 To zrób kropkę żółego korka i 2 kropki ultrafiny, próbuj mieszać, az wypracujesz optymalny system. Probowałeś niebieską gąbkę z zółtym korkiem ?
Adiq Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2011 na jakiej maszynie pracujesz? jakich rys nie możesz się pozbyć- wstaw zdjęcie. można zwilżać wodą z atomizera
krzysztof Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2011 pracuje na rotacji , nie próbowałem żółtego korka na niebieskim padzie a ryski takie [ Dodano: 18 Marzec 2011, 00:14 ] jeszcze jedno , po żółtym korku jak przejadę niebieskim żeby zlikwidować hologramy to lakier nie ma połysku ma takie białe plamy
spons Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2011 Jak dla mnie to za duzo pasty i/lub zbyt wysokie obroty... zeby zolty korek zaschnal to trzeba miec troche talentu Wypierz zolty pad, naloz na niego (oczywiscie po wyschnieciu) 4-5 kropel sredniej wielkosci zoltego korka, wyznacz sobie kawalek blotnika 40x40cm i zacznij od najnizszych odbrotow, rozprowadz paste i systematycznie zwiekszaj obroty, nie przekraczaj 1800-2000, mi sie dobrze pracuje max do 1500. Nie spiesz sie, paste wypracuj powoli ze srednim dociskiem. Jaka dkladnie masz ta polerke?
Administrator Evo Opublikowano 18 Marca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2011 To zrób kropkę żółego korka i 2 kropki ultrafiny, próbuj mieszać, az wypracujesz optymalny system. Nie ma sensu, Extrafine nie wymaga dokładnia UF do pracy. Jak komuś zasycha to robi coś nie tak, to nie wina pasty. No i obroty 1800-2000 na takim lakierze w rękach nowicjusza...kiepski pomysł. Lepiej zrobić więcej przejazdów na względnie niskich obrotach,tj 900-1100.
zieluch Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2011 Jak na moje oko ten lakier kwalifikuje się do użycia zielonego korka, jak tak szybko schnie ci żółty korek to stanowczo zbyt wysokie obroty. Ogólnie jak mocno pyli to warto dodać trochę ultrafine którą jest trochę "tłusta"
bobas Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2011 nie koniecznie może to być wina techniki, lakier może też mieć wpływ na to, że pasta szybko wysycha.
krzysztof Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2011 dzisiaj znowu się męczyłem i ,albo nie umiem polerować albo coś nie tak z tym lakierem Próbowałem jeszcze raz żółty korek z żółtym i niebieskim padem i nawet na niskich obrotach przysycha pasta ,i miejscami zostawia przyschniętą pastę na lakierze Z zielonym korkiem nie próbowałem , bo zółta jak robiłem to już się porobiły białe kropki Jeszcze jedno dziwne zjawisko , po polerowaniu jak spryskam IPA to robią sie na lakierze białe plamy tak jakby matowiał miejscami Czy macie jakiś link z filmem jak robią pasta 3M albo będę musiał iść na jakiś kurs
spons Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 Zrob jakas dokladna fote tych kropek, napisz dokladnie na jakim sprzecie pracujesz i opisz caly proces 'przejscia'.
Artur Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 A czy te białe kropki nie są przypadkiem na masce?
krzysztof Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 Tak te kropki są na masce i w dolnych partiach drzwiach przy progu pracuje na sprzęcie silverline opis mojego działania na żółtym korku i żółtym padzie nakładam trzy kleksy pasty na pada i rozprowadzam po karoserii 40x40 czasami nawet mniejszy obszar Zaczynam polerować na 900 obrotów robię dwa przejścia szybkimi ruchami ,potem przełączam na 1500 obrotów zrobię trzy przejścia i już zaczyna przysychać pasta , miejscami znika pasta na polerowanym odcinku, albo przyschnie do lakieru i zostaje ślad zdjęcie kropek prześle póżniej
spons Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 Jak duze sa te kleksy? Moze sprobuj nie przekraczac 1100 obrotow?
turzol Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 Przed każdym podejściem zwilżaj pada za pomocą QD , szczególnie jeśli pracujesz na FC+
Artur Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 Sprawdź czy te kropki to nie są mikroubytki lakieru od kamieni w które weszła pasta, ja tak mam Do tej pory robiłem tylko polerkę ręczną ale jak pokazywał Julian na spotkaniu w CarSpa to wiecej wolnych przejść na niższych obrotach. Nie wiem czy nawet doszedł do 1500 ale chyba mówił ze powyżej 1500 to nigdy nie poleruje, polecał technikę wolnych przejść na wolnych obrotach z delikatnym ich zwiększeniem, ale makita zaczynała od 600 obrotów.
rogo Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2011 Nie wiem czy nawet doszedł do 1500 ale chyba mówił ze powyżej 1500 to nigdy nie poleruje, polecał technikę wolnych przejść na wolnych obrotach z delikatnym ich zwiększeniem, ale makita zaczynała od 600 obrotów. Julian proponował chyba nawet 1300 i dośc wolne prowadzenie maszyny, w wątku na temat spotkania w CarSPA są chyba nawet filmiki z instrukcjami w jego wykonaniu
Artur Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 Trochę to przypomina moje odpryski, tylko Twoje wyglądają na większe. Pryjrzyj się dokładnie z bliska czy nie są to odpryski lakieru wypełnione pastą polerską.
rogo Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 Trochę to przypomina moje odpryski, tylko Twoje wyglądają na większe. Pryjrzyj się dokładnie z bliska czy nie są to odpryski lakieru wypełnione pastą polerską. też mi to wygląda na odpryski
Artur Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 No to wiele się nie da zrobić Teoretycznie najlepsze byłoby malowanie, ale ja malował nie będę.
Administrator AreK Opublikowano 20 Marca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 Artur, da się zrobić wyprawki. lakier+papier ścierny+polerka
Artur Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 Artur, da się zrobić wyprawki. lakier+papier ścierny+polerka Moje są wielkości szpilki i jest ich naprawdę dużo, więc nie wiem? Normalnie ich nie widać bo mam ciemny lakier, ale jak wejdzie do nich pasta to się nagle "pojawiają"
Mazder Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 "Pojawiają" się właśnie dlatego, że zbiera się w nich biała pasta. To normalne w trakcie pracy. Dlatego po wszystkim trzeba rozpuścić resztki mleczka IPA i delikatnie wytrzeć mikrofibrą. Co do samej pracy i zasychania pasty, to mam być może głupie pytanie: czy lakier jest umyty szamponem, wymyty z asfaltu i wyglinkowany? Jeżeli nie, to nic dziwnego, że polerka nie wychodzi. W innym wypadku masz po prostu za duże obroty. Zmniejsz prędkość, nie dociskaj tak mocno maszyny i kontroluj temperaturę lakieru wierzchem dłoni.
Artur Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 W zeszłym roku robiłem polerkę ręczną i nawet nierozcieńczonym IPA nie dawało rady tego wymyć Koleś na DW tez miał podobny problem i tam też nikt nie potrafił mu pomóc. Polerka mechaniczna będzie dopiero w tym roku.
Mazder Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 W takim układzie wnioskuję, że odpryski do podkładku były po prostu trwale zabrudzone albo zamaskowane jakimś syfem i teraz zrobiły się białe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się