Jump to content

pierwsza polerka proszę o pomoc


Recommended Posts

Witam

dzisiaj zie zabrałem za polerowanie samochodu marki nissan systemem 3M i za cholere nie mogę zrobić korekty lakieru

Najpierw próbowałem z niebieskim korkiem i niebieski pad i tylko odżywia kolor a rys nie likwiduje

Następnie zabrałem się za żółty korek i żółty pad i tu jest problem pasta mi strasznie szybko wysycha zdaże tylko zrobić 4 przejścia i potem kongo aż gąbka trze po lakierze i w dodatku cały samochód sobie zasyfiłem od pyłków pasty

Powiedzcie co robie nie tak bo już nie mam koncepcji

AHA lakier nie ma bezbarwnego to stary model nissana kolor czerwony

POMÓŻCIE

Link to comment
Share on other sites

To zrób kropkę żółego korka i 2 kropki ultrafiny, próbuj mieszać, az wypracujesz optymalny system.

Probowałeś niebieską gąbkę z zółtym korkiem ?

Link to comment
Share on other sites

pracuje na rotacji , nie próbowałem żółtego korka na niebieskim padzie

a ryski takie

 

[ Dodano: 18 Marzec 2011, 00:14 ]

jeszcze jedno , po żółtym korku jak przejadę niebieskim żeby zlikwidować hologramy to lakier nie ma połysku ma takie białe plamy

59442a6e11d81_Obraz010.JPG.2eb35197090b145f7990229a167d29fd.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to za duzo pasty i/lub zbyt wysokie obroty... zeby zolty korek zaschnal to trzeba miec troche talentu :mrgreen: Wypierz zolty pad, naloz na niego (oczywiscie po wyschnieciu) 4-5 kropel sredniej wielkosci zoltego korka, wyznacz sobie kawalek blotnika 40x40cm i zacznij od najnizszych odbrotow, rozprowadz paste i systematycznie zwiekszaj obroty, nie przekraczaj 1800-2000, mi sie dobrze pracuje max do 1500. Nie spiesz sie, paste wypracuj powoli ze srednim dociskiem. Jaka dkladnie masz ta polerke?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
To zrób kropkę żółego korka i 2 kropki ultrafiny, próbuj mieszać, az wypracujesz optymalny system.

 

Nie ma sensu, Extrafine nie wymaga dokładnia UF do pracy. Jak komuś zasycha to robi coś nie tak, to nie wina pasty.

 

No i obroty 1800-2000 na takim lakierze w rękach nowicjusza...kiepski pomysł. Lepiej zrobić więcej przejazdów na względnie niskich obrotach,tj 900-1100.

Link to comment
Share on other sites

Jak na moje oko ten lakier kwalifikuje się do użycia zielonego korka, jak tak szybko schnie ci żółty korek to stanowczo zbyt wysokie obroty. Ogólnie jak mocno pyli to warto dodać trochę ultrafine którą jest trochę "tłusta"

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj znowu się męczyłem i ,albo nie umiem polerować albo coś nie tak z tym lakierem

Próbowałem jeszcze raz żółty korek z żółtym i niebieskim padem i nawet na niskich obrotach przysycha pasta ,i miejscami zostawia przyschniętą pastę na lakierze

Z zielonym korkiem nie próbowałem , bo zółta jak robiłem to już się porobiły białe kropki

Jeszcze jedno dziwne zjawisko , po polerowaniu jak spryskam IPA to robią sie na lakierze białe plamy tak jakby matowiał miejscami

Czy macie jakiś link z filmem jak robią pasta 3M albo będę musiał iść na jakiś kurs

Link to comment
Share on other sites

Tak te kropki są na masce i w dolnych partiach drzwiach przy progu

pracuje na sprzęcie silverline

opis mojego działania na żółtym korku i żółtym padzie

nakładam trzy kleksy pasty na pada i rozprowadzam po karoserii 40x40 czasami nawet mniejszy obszar

Zaczynam polerować na 900 obrotów robię dwa przejścia szybkimi ruchami ,potem przełączam na 1500 obrotów zrobię trzy przejścia i już zaczyna przysychać pasta , miejscami znika pasta na polerowanym odcinku, albo przyschnie do lakieru i zostaje ślad

zdjęcie kropek prześle póżniej

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy te kropki to nie są mikroubytki lakieru od kamieni w które weszła pasta, ja tak mam :(

 

Do tej pory robiłem tylko polerkę ręczną ale jak pokazywał Julian na spotkaniu w CarSpa to wiecej wolnych przejść na niższych obrotach. Nie wiem czy nawet doszedł do 1500 ale chyba mówił ze powyżej 1500 to nigdy nie poleruje, polecał technikę wolnych przejść na wolnych obrotach z delikatnym ich zwiększeniem, ale makita zaczynała od 600 obrotów.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy nawet doszedł do 1500 ale chyba mówił ze powyżej 1500 to nigdy nie poleruje, polecał technikę wolnych przejść na wolnych obrotach z delikatnym ich zwiększeniem, ale makita zaczynała od 600 obrotów.

 

Julian proponował chyba nawet 1300 i dośc wolne prowadzenie maszyny, w wątku na temat spotkania w CarSPA są chyba nawet filmiki z instrukcjami w jego wykonaniu

Link to comment
Share on other sites

Trochę to przypomina moje odpryski, tylko Twoje wyglądają na większe. Pryjrzyj się dokładnie z bliska czy nie są to odpryski lakieru wypełnione pastą polerską.

Link to comment
Share on other sites

Trochę to przypomina moje odpryski, tylko Twoje wyglądają na większe. Pryjrzyj się dokładnie z bliska czy nie są to odpryski lakieru wypełnione pastą polerską.

 

 

też mi to wygląda na odpryski

Link to comment
Share on other sites

Artur, da się zrobić wyprawki. lakier+papier ścierny+polerka

Moje są wielkości szpilki i jest ich naprawdę dużo, więc nie wiem? Normalnie ich nie widać bo mam ciemny lakier, ale jak wejdzie do nich pasta to się nagle "pojawiają" :(

Link to comment
Share on other sites

"Pojawiają" się właśnie dlatego, że zbiera się w nich biała pasta. To normalne w trakcie pracy. Dlatego po wszystkim trzeba rozpuścić resztki mleczka IPA i delikatnie wytrzeć mikrofibrą.

 

Co do samej pracy i zasychania pasty, to mam być może głupie pytanie: czy lakier jest umyty szamponem, wymyty z asfaltu i wyglinkowany? Jeżeli nie, to nic dziwnego, że polerka nie wychodzi. W innym wypadku masz po prostu za duże obroty. Zmniejsz prędkość, nie dociskaj tak mocno maszyny i kontroluj temperaturę lakieru wierzchem dłoni.

Link to comment
Share on other sites

W zeszłym roku robiłem polerkę ręczną i nawet nierozcieńczonym IPA nie dawało rady tego wymyć :(

 

Koleś na DW tez miał podobny problem i tam też nikt nie potrafił mu pomóc.

 

Polerka mechaniczna będzie dopiero w tym roku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.