Jump to content

Suburubu


capricorn
 Share

Recommended Posts

Po Sobotnich dniach otwartych w Car SPA wiosna zawitała do mojego garażu pełną parą. Niedziela przywitała piękną pogodą tak że nie mogłem się doczekać przetestowania zakupionych kosmetyków. Na pierwszy ogień poszedł letni zestaw felg, który niechlujnie został przezimowany. Jako pierwszy do testu poszedł R222 Wheel Cleaner.

 

DSCF4717.JPG

DSCF4718.JPG

DSCF4719.JPG

 

tak wyglądały felgi po przebiegu 20 kkm odstawione do piwnicy bez gruntownego mycia. Generalnie nie chciało mi się wierzyć w zapewnienia @juliana co do tak mocnej skuteczności R222 Wheel Clenera, chyba przez przeświadczenie jakie mną kierowało że "dużo=dobrze". Postanowiłem postąpić tak jak przykazał :P czyli 3-4 pryśnięcia i zacząłem pracować z felgą.

DSCF4720.JPG

 

Po pewnym czasie pojawił się problem, mianowicie jak rozpoznać że miejsce pracy zostało gruntownie wyczyszczone?

DSCF4723.JPG

 

Z rozwiązaniem przyszła IPA w opryskiwaczu w stosunku 50% IPA, 40% woda, 10% płyn do mycia naczyń. Spryskanie raz że rozrzedziło R222 a dwa po każdym pryśnięciu pokazywało jak mocno dane miejsce zostało wyczyszczone.

DSCF4724.JPG

 

Poniżej dwa zdjęcia obrazujące moc działania Wheel Clenera, ramię przed czyszczeniem

DSCF4722.JPG

 

i po spłukaniu bieżącą wodą bez mycia szamponem...

DSCF4727.JPG

 

i efekt na całej feldze, po spłukaniu wodą...

 

DSCF4721.JPG

 

I tak oto zleciało całe niedzielne popołudnie... na myciu 4 felg. Dużym plusem tego środka oprócz efektu jest to że nie drażni płuc przy aplikacji :good: Może i jest dość drogi ale ilość jaką trzeba zaaplikować na felgi aby móc pracować i je gruntownie wyczyścić jest tak mała że starczy na baaardzo długo...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Widzę że ładnie pracuje R222. Ja też po tym co usłyszałem od Juliana zakupiłem R222. Może w sobotę jak meteorolodzy odwołają opady deszczu ze śniegiem przetestuje na swoich felgach:)

Link to comment
Share on other sites

Fajnie wyglada twoja praca, jak mogleś dopuscic do tego ze calą zimę staly brudne :lol:

Mnie czeka tylko pokryc felgi przed zalozeniem woskiem i moge ruszac w trase

Super robota

Link to comment
Share on other sites

Panowie, warto podkreślić, że podobnie jak na przykład ultra drogi cleaner do felg Zymola (wheel brite), R222 Wheel Cleaner jest oparty na bazie mięty pieprzowej, jest !pH NEUTRALNY!. Dzięki temu oprócz świetnych właściwości myjących(nie żrących :)) jest bezpieczny dla wosku nałożonego na felgi. To naprawdę fenomen.

Link to comment
Share on other sites

... pracy ciąg dalszy :) wczoraj felgi postanowiłem doczyścić. Zastosowałem benzynę ekstrakcyjną aby usunąć zaschnięta smołę i glinkę... sonaxa, szkoda mi było na fegi glinki Sonusa.

 

DSCF4728.JPG

 

i efekt po

 

DSCF4729.JPG

 

powoli muszę zarezerwować czas na cały samochód z tą ekipą ;)

 

DSCF4732.JPG

Link to comment
Share on other sites

Fajny test, ale mnie bardziej interesuje czy R222 jest lepszy od zwykłego APC w odpowiednim stężeniu... bo cena R222 trochę mało atrakcyjna.

Czeka mnie takie samo czyszczenie - zimowych( żeby nie było :) ) dlatego pytam czy warto kupić?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

apollo78, Zwykłe APC przede wszystkim pożre wosk a R222 bezpieczny jest nawet dla wosków naturalnych (podobno)

Zwykłe APC szybko odparuje a R222 możesz zostawić na czas umycia np. wnęki koła i po tym spłukujesz

Link to comment
Share on other sites

Fajny test, R222 Wheel Cleaner występuje pod 2 postaciami - tzn. żel i zwykły płyn. Czy ktoś zna różnice między nimi oprócz samej konsystencji?

 

Z rozmowy z Julianem wynika, że efekty są niemalże identyczne, kwestia raczej konsystencji niż uzyskiwanych rezultatów, ja też się zdecydowałem na żel, mam nadzieję już wkrótce go stestować :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

No dobra długo mnie w tym wątku nie było, dziecko się urodziło i te inne sprawy ;) Ale w końcu wziąłem się się za Suburubu w piątek i zeszło się nie licząc przerwy na obiad do poniedziałku wieczór :shock:. Na szczęście koła już wcześniej przygotowałem, natomiast nie obyło bez fuckupów. Pierwszy z nich to zaciski, z tego etapu czyli czyszczenia nadkoli wraz z czyszczeniem złotych Brembo nie zobaczycie, gdyż okazało się że mój jesienny upgrade na duży hamulec nie wziął pod uwagę letniej felgi która delikatnie mówiąc nie pasowała na ten zacisk, więc musiałem wrócić szybko do starego setupu, gdyż na myśl o kompletowaniu nowych felg i wkładaniu w nie pracy zalała mnie... :zly:

 

Środki użyte na zewnątrz:

 

nadkola

[R222 wheal cleaner] - do mycia wstępnego amortyzatorów i plastików nadkoli

[Decabit] - do usuwania smoły z amortyzatorów

[Chemical Guys greanCLEAN] - mycie zasadnicze

[Humbrol] - farba modelarska do wypełnienia ubytków na zaciskach

 

mycie lakieru

[Carrand Wheal and Brake Dust] - szczotka do mycia felg

[Rekawica z mikrofibry Diamondbrite] - mycie progów, wnęk, felg

[Rękawica z mikrofibry temachem] - mycie lakieru

[Pędzelki plastikowe 12 i 14] - mycie uszczelek, zakamarków

[Chemical Brothers greanCLEAN] - APC 1:10 mycie uszczelek, progów, wlewu paliwa

[Meguaiars NXT car wash] - mycie zasadnicze lakieru

[Meguaiars magnet water] - ręcznik do suszenia lakieru

 

mycie silnika i zabezpieczeniekomory silnika

[Chemical Brothers greanCLEAN] - APC 1:10 mycie silnika

[Pedzelki platikowe 14 i 8] - mycie plastików

[szczotka K2] do mycia wygłuszenia maski

[K2 preparat do mycia silnika]

[303 aero protectant] zabezpieczenie plastików komory silnika, grilla i wlotów powietrza na zderzaku

 

korekta lakieru

[hitachi SP18VA] - rotacja

[Menzerna FG500]

[3M Perfect-it] - zólty korek

[iPA - 50:50]

[R222 paintwork cleanser] - cleaner

[R222 - concours-look carnauba wax] - wosk

[sonus SFX ultra fine clay] - glinka

[Race Glaze alutech metal polish] czyszczenie końcówek wydechu

[Chemical jetSEAL109] zabezpieczenie lamp i felg

[Chemical WAP-S Premium] - aplikator do nakładania wosku na lakier

[Meguaiars zółty aplikator] - do nakładania sealantu na światła i felgi

[Cobra GoldPlush] - mikrofibra do wosku R222

[mikrofibry temachem] - żółte do past i czerwona do IPA

[ABW pad polerski pomarańczowy]

[3M zółty pad]

[ABW czarny pad]

[Flexipads backing plate 75 mm]

[Flexipads backing plate 150 mm]

[lake Country pomarańczowy pad 100 mm]

[3M - taśma papierowa zabezpieczająca]

 

środek

[Chemical Brothers greanCLEAN] - APC 1:10 mycie deski i boczków z progami

[ColourLock] - mycie i zabezpieczenie skóry

[303 fabric guard] - zabezpieczenie dywaników

[Chemical natural shine] - dresing do plastików

[pędzelki 12 i 8] - mycie plastików, nakładanie dresingu w zakamarkach

[Chemical lether scent] - zapach

 

 

 

 

 

Poniżej felga po zaaplikowaniu jetSEAL-a

DSCF4749.JPG

oczywiście przed selantem powierzchnia została gruntownie doczyszczona żółtym korkiem i cleanerem z R222.

Felga przed i po..

DSCF4745.JPG

na opony powędrował środek nietypowy jest to środek antyadhezyjny stosowany w przemyśle ... obuwniczym ;)

 

nie obeszło się bez czyszczenia śrub za pomocą R222 wheel cleanera i pasty do metali race glaze-a

 

DSCF4746.JPG

 

przed pastą

 

DSCF4752.JPG

 

i po...

 

DSCF4755.JPG

 

I oto winowajca całego zamieszania

 

DSCF4773.JPG

DSCF4778.JPG

DSCF4776.JPG

DSCF4775.JPG

 

jeszcze poglądowo stan środka...

 

DSCF4780.JPG

DSCF4779.JPG

DSCF4782.JPG

DSCF4783.JPG

DSCF4784.JPG

 

za poniższe dwa zdjęcia pewnie mi się dostanie od kilku osób :/ , no ale cóż lubię się uczyć na błędach i obiecuję poprawę :P

 

DSCF4787.JPG

DSCF4788.JPG

 

i po wysuszeniu stan, powiedziałbym tragiczny lakieru

 

DSCF4789.JPG

 

wierzcie z bliska wygląda to tragicznie..

 

DSCF4791.JPG

 

lusterko od strony kierowcy

 

DSCF4797.JPG

DSCF4799.JPG

 

i po zdjęciu świniacza...

 

DSCF4802.JPG

 

ta naklejka jeździła ze mną od nowości :!: , widać że lakier już na etapie transportu z Japonii do salonu dostał w kość. W tym momencie postanowiłem że wszystkie logotypy lądują w koszu. Do tego celu przydała się suszarka żony i paznokcie.... moje nie żony ;)

 

Zderzak po zdjęciu grilla i atrap

 

DSCF4806.JPG

 

z bliska

 

DSCF4808.JPG

 

i trochę detali...

 

DSCF4809.JPG

 

doświetlenie Brinkmanem maski

 

DSCF4810.JPG

DSCF4814.JPG

DSCF4815.JPG

DSCF4816.JPG

DSCF4819.JPG

 

tylna klapa wbrew pozorom wyglądała najgorzej

 

DSCF4823.JPG

 

na wysokości ramki

 

DSCF4824.JPG

DSCF4826.JPG

 

na tym odcięciu góra (ramka) duł widać jak lakier wyblakł i zniszczył się

DSCF4827.JPG

DSCF4831.JPG

 

pamiętacie lusterko? tu juz po Menzernie FG500

DSCF4839.JPG

 

drugi przejazd

DSCF4842.JPG

 

nie pamiętam do końca ale to już po przejechaniu żółtym korkiem

DSCF4843.JPG

 

tu nastała długa przerwa w fotorelacji, gdyż praca wykończyła mnie totalnie. Silnik wyczyszczony i zakonserwowany 303 aerospace

 

DSCF4849.JPG

 

tu taki mały dodatek od ekipy z detailer.pl, jutro w trasie pewnie przetestuje :)

DSCF4851.JPG

 

na koniec powędrował cleaner R222 wosk R222 carnauba, wykończony najlepszą fibrą jaką do tej pory miałem COBRA również od Detailera.

DSCF4852.JPG

DSCF4853.JPG

 

maska

DSCF4855.JPG

 

drzwi

DSCF4859.JPG

DSCF4861.JPG

DSCF4862.JPG

 

do środka powędrował natural shine i pakiet Colourlock

DSCF4863.JPG

DSCF4865.JPG

DSCF4879.JPG

DSCF4880.JPG

 

i kilka lustrzanych odbić :)

DSCF4866.JPG

DSCF4867.JPG

DSCF4868.JPG

DSCF4870.JPG

DSCF4876.JPG

DSCF4877.JPG

DSCF4887.JPGDSCF4888.JPG

DSCF4889.JPG

DSCF4890.JPG

DSCF4892.JPG

 

lustereczko powiedz przecie... :ad:

DSCF4891.JPG

 

i na koniec wielkie YO :evil:

DSCF4886.JPG[/b]

Link to comment
Share on other sites

Łukasz pracowałem na Hitachi SP18VA.

Przemek takie tam, w zeszłym sezonie udało się wyjąć drugie miejsce w EASCA w Katowicach.

Michał zdjęcia całości wrzucę w weekend po I-szym myciu.

Justyna, Andrzej dziękuję :) skubaniec nie daje mi spać ;)

 

Generalnie jak to bywa mam kilka niedociągnięć w projekcie, mam nadzieję że POMOŻECIE? :-]

 

A tak w ogóle wielkie podziękowania dla Juliana za pomoc w dobraniu środków jak i hojny rabacik od CarSPA :good:

Pojutrze zedytuję pierwszy post i dokładnie opiszę jakie środki i narzędzia użyłem tak aby dla potomności pozostało jakieś info :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.