Skocz do zawartości

Krótkie pytanie- krótka odpowiedź część 3


Rekomendowane odpowiedzi

mam kilka pytań dotyczących techniki mycia:

 

1. w jaki sposób i kiedy (w którym momencie mycia) myjecie elementy kłopotliwe typu progi (część pozioma zakryta przez drzwi - pełno tam piachu), lakierowany fragment nadkola, itp.

2. jak usuwacie zabrudzone apc? np. myję pędzelkiem zakamarki klapy bagażnika (tam gdzie siłowniki) albo drzwi. to czym usuwacie brud? MF, gąbką z szamponem?

3. w którym momencie kładziecie odżywkę na plastiki typu podszybie albo kratki wlotowe w zderzaku? + co robicie żeby nie uwalić odżywką lakieru?

 

andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ad 1 - na końcu, najlepiej oddzielnym stuffem, dedykowanym tylko do tych miejsc. Oczywiście mowa o myciu po pianowaniu etc.

Ad 2 - opryskiwacz ogrodowy. :)

Ad 3 - plastiki odżywia się tylko, jak są zupełnie suche. Inaczej to nie ma sensu. Przykładam szmatkę lub jadę na czuja z palcem, jako prowadnicą. :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy IPA trzeba rozcieńczać , czy mozna psikać czystym ? :)

 

Można czystym, ale szybciej odparuje i jest mniej ekonomicznie. Rozrobione 1:1 z wodą destylowaną/demineralizowaną nie wpływa znacząco na działanie, a wychodzi ekonomicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu konflikt co to znaczy przejazd?

Jak czytam 7-10 i nic nie schodzi,to ja muszę robić z 50.Przejście to pełne wypracowanie pasty,dla mnie przynajmniej.

Cierpliwości kolego,może docisk,lub obroty nie te.Lektura forum jeszcze raz czeka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy przejazd?

 

dokładnie, dla Tych co mają 2000 "motogodzin" :-] na rotacji za sobą, to faktycznie DAS jest zabawką, ale Panowie bez przesady, spokojnie można zrobić.

Próbować "docisku" :D, zmniejszyć obszar pracy itp, itd..było x razy - do roboty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to mój pierwszy samochod robiony ta ze maszyna a spotykam sie pierwszy raz z taka sytuacja z reguly udawalo mi sie max po 5 przejazdach uzyskac wyczekiwany efekt robilem omege ze starym lakierem volvo rowniez z twardym lakierem i efekt bardzo mi sie podobal. No ale dobra czlowiek sie uczy caly czas nie jestem profesjanialista aczkolwiek troche wiem a ze jest forum i ludzie ktorzy na codzien sie zajmuja dlatego sie pytam napotykajac taki problem tak wiec dzieki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyundai Getz, rocznik 2006, lakier akryl bez bezbarwnego, grubość powłoki to około 90 um - czyli mało :!:

 

Zakładając, że nie będę robił cuttingiem + fg500, bo to zbyt agresywne, to która z poniższych kombinacji najlepiej nada się do odświeżenia lakieru, kosztem niewiększym niż 2 um?

 

FF3000 z białym/pomarańczowym/żółtym?

Czy może lepiej UC (jeśli korekta "jednoetapowa") na pomarańczu/żółtym...

...czy jeszcze inaczej?

 

Czy w ogóle praca samym FF3000 ma sens czy lepiej iść w kierunku UC?

 

Nie mogę przetestować kombinacji przed korektą, nie mam też miernika grubości lakieru, więc mogę liczyć tylko na Waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanko. Odbieram autko po lakierowaniu z jednej strony - lakier biały. Niby lakierowane w komorze i wygrzewany lakier ( nie znam się ) - w poniedziałek lakierowali a we wtorek już chcieli auto oddać.

Z tego co mi wiadomo to muszę delikatnie przez jakiś czas z tym lakierem. I tutaj pytanie - ile czasu potrzeba żeby lakier był już odpowiednio twardy i czy są jakieś zalecenia ??

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie chcesz jechac fg 500 ? lakieru jest mniej ale bez bezbarwnego wiec nie ma problemu ze przebijesz do bazy

...słusznie, zapomniałem o tym :kox:

W takim razie robie pełną korektę, dzięki :good:

 

[ Dodano: 15 Sierpień 2012, 13:09 ]

Ciekaw jestem o ile um zmniejsza się grubość lakieru, przy korekcie ręcznej Meguiar's UC, wie ktoś ? :)

Myślę, że nawet 1um nie masz szans się pozbyć - musiałbyś pracować pewnie ze 2 godz na 30x30 kawałku (ja po 30min wysiadałem na takim fragmencie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nawet 1um nie masz szans się pozbyć - musiałbyś pracować pewnie ze 2 godz na 30x30 kawałku (ja po 30min wysiadałem na takim fragmencie).

 

Czyli co jakiś czas można spokojnie robić ? :) Już dwa razy robiłem, w odstępie kilku miesięcy, około 3, ale jakieś 30 min na jeden element :) Tak uważam z tym myciem a i tak zawsze pojawiają się ryski... Wycieranie irchą, to zły pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.