Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam kilka pytań dotyczących techniki mycia:

 

1. w jaki sposób i kiedy (w którym momencie mycia) myjecie elementy kłopotliwe typu progi (część pozioma zakryta przez drzwi - pełno tam piachu), lakierowany fragment nadkola, itp.

2. jak usuwacie zabrudzone apc? np. myję pędzelkiem zakamarki klapy bagażnika (tam gdzie siłowniki) albo drzwi. to czym usuwacie brud? MF, gąbką z szamponem?

3. w którym momencie kładziecie odżywkę na plastiki typu podszybie albo kratki wlotowe w zderzaku? + co robicie żeby nie uwalić odżywką lakieru?

 

andrzej

  • Odpowiedzi 14 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Ad 1 - na końcu, najlepiej oddzielnym stuffem, dedykowanym tylko do tych miejsc. Oczywiście mowa o myciu po pianowaniu etc.

Ad 2 - opryskiwacz ogrodowy. :)

Ad 3 - plastiki odżywia się tylko, jak są zupełnie suche. Inaczej to nie ma sensu. Przykładam szmatkę lub jadę na czuja z palcem, jako prowadnicą. :kox:

Opublikowano
Czy IPA trzeba rozcieńczać , czy mozna psikać czystym ? :)

 

Można czystym, ale szybciej odparuje i jest mniej ekonomicznie. Rozrobione 1:1 z wodą destylowaną/demineralizowaną nie wpływa znacząco na działanie, a wychodzi ekonomicznej.

Opublikowano

Jakich stężeń APC używać do takich czynności?

plastiki wewnątrz: 1:10 - 1:15

tapicerka skórzana: 1:40 ?

lakier przed korektą? ( tak, żeby zmyło jakieś tanie woski nakładane poprzednio przez właściciela)

Opublikowano

Megsowi UC bliżej do Zielonego czy Żółtego korka? :o

Ew. jak to wygląda w palecie Menzery?

Opublikowano

Czy lakier w VW Golfach model V z 2004 roku ( kolor taki jasny grafitowy) jest aż tak twardy ze po 7-10 przejazdach białym flexi + meznezrna 500 tyle że pracuję maszyną das 6 prawie w ogóle nie schodziły ?

Opublikowano

I znowu konflikt co to znaczy przejazd?

Jak czytam 7-10 i nic nie schodzi,to ja muszę robić z 50.Przejście to pełne wypracowanie pasty,dla mnie przynajmniej.

Cierpliwości kolego,może docisk,lub obroty nie te.Lektura forum jeszcze raz czeka ;)

Opublikowano
co to znaczy przejazd?

 

dokładnie, dla Tych co mają 2000 "motogodzin" :-] na rotacji za sobą, to faktycznie DAS jest zabawką, ale Panowie bez przesady, spokojnie można zrobić.

Próbować "docisku" :D, zmniejszyć obszar pracy itp, itd..było x razy - do roboty :P

Opublikowano

Nie jest to mój pierwszy samochod robiony ta ze maszyna a spotykam sie pierwszy raz z taka sytuacja z reguly udawalo mi sie max po 5 przejazdach uzyskac wyczekiwany efekt robilem omege ze starym lakierem volvo rowniez z twardym lakierem i efekt bardzo mi sie podobal. No ale dobra czlowiek sie uczy caly czas nie jestem profesjanialista aczkolwiek troche wiem a ze jest forum i ludzie ktorzy na codzien sie zajmuja dlatego sie pytam napotykajac taki problem tak wiec dzieki za rady :)

Opublikowano

Hyundai Getz, rocznik 2006, lakier akryl bez bezbarwnego, grubość powłoki to około 90 um - czyli mało :!:

 

Zakładając, że nie będę robił cuttingiem + fg500, bo to zbyt agresywne, to która z poniższych kombinacji najlepiej nada się do odświeżenia lakieru, kosztem niewiększym niż 2 um?

 

FF3000 z białym/pomarańczowym/żółtym?

Czy może lepiej UC (jeśli korekta "jednoetapowa") na pomarańczu/żółtym...

...czy jeszcze inaczej?

 

Czy w ogóle praca samym FF3000 ma sens czy lepiej iść w kierunku UC?

 

Nie mogę przetestować kombinacji przed korektą, nie mam też miernika grubości lakieru, więc mogę liczyć tylko na Waszą pomoc.

Opublikowano

czemu nie chcesz jechac fg 500 ? lakieru jest mniej ale bez bezbarwnego wiec nie ma problemu ze przebijesz do bazy

Opublikowano

Panowie mam takie pytanko. Odbieram autko po lakierowaniu z jednej strony - lakier biały. Niby lakierowane w komorze i wygrzewany lakier ( nie znam się ) - w poniedziałek lakierowali a we wtorek już chcieli auto oddać.

Z tego co mi wiadomo to muszę delikatnie przez jakiś czas z tym lakierem. I tutaj pytanie - ile czasu potrzeba żeby lakier był już odpowiednio twardy i czy są jakieś zalecenia ??

Pozdrawiam.

Opublikowano
czemu nie chcesz jechac fg 500 ? lakieru jest mniej ale bez bezbarwnego wiec nie ma problemu ze przebijesz do bazy

...słusznie, zapomniałem o tym :kox:

W takim razie robie pełną korektę, dzięki :good:

 

[ Dodano: 15 Sierpień 2012, 13:09 ]

Ciekaw jestem o ile um zmniejsza się grubość lakieru, przy korekcie ręcznej Meguiar's UC, wie ktoś ? :)

Myślę, że nawet 1um nie masz szans się pozbyć - musiałbyś pracować pewnie ze 2 godz na 30x30 kawałku (ja po 30min wysiadałem na takim fragmencie).

Opublikowano

Myślę, że nawet 1um nie masz szans się pozbyć - musiałbyś pracować pewnie ze 2 godz na 30x30 kawałku (ja po 30min wysiadałem na takim fragmencie).

 

Czyli co jakiś czas można spokojnie robić ? :) Już dwa razy robiłem, w odstępie kilku miesięcy, około 3, ale jakieś 30 min na jeden element :) Tak uważam z tym myciem a i tak zawsze pojawiają się ryski... Wycieranie irchą, to zły pomysł ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.