Skocz do zawartości

Krótkie pytanie- krótka odpowiedź część 3


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Powiedzcie mi po co po glince trzeba myc samochód?

Robię to w garażu, do poślizgu używam wody i co się stanie jak go nie umyje ponownie? 8-)

 

Poza tym ,że myje się po to żeby nie narobić sobie niepotrzebnych zacieków na różnych elementach to ponoć Glinka zostawia po sobie niewidoczny nalot. Piszę "ponoć" bo z racji tego ,że jest niewidoczny to nigdy go nie widziałem :)

 

Coś w tym jest bo z mojego doświadczenia przyjemniej pracuje się na lakierze umytym po glince niż tylko wytartym. Wyjątkiem jest stosowanie jako poślizgu QD ONR. Po takim połączenie nie myję a tylko wycieram i jest dobrze.

 

Czyli mycie nie jest niezbędne, ja swojego nie myję tylko wycieram a clenaer załatwia resztę.

Jeżeli samochód nigdy nie widział glinki to wtedy myje po skończeniu.

Twierdzenie że warto myć nie jest do końca prawdziwe, sytuacja podobna do tej z IPA i cleanerem- TAK ale nie zawsze. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupussoDodam od siebie dwa zdjęcia bo często mówią więcej;)

 

scaled.php?server=52&filename=img3856l.jpg&res=landing

scaled.php?server=214&filename=img3857d.jpg&res=landing

Glinka: BH Soft

Poślizg: Woda zdeminarilizowana

Auto umyte Gold Class Megsa przed glinkowaniem.

 

Auto nigdy wcześniej nie glinkowane. Tak więc jak jest zapuszczone trzeba myć :) Z drugiej strony dziś robiłem 3 miesięczną Pande kumpla i glinka raczej dla formalności i pousuwania wrednych drobin kwiatowych i mycie raczej było formalnością bo na "oko" nie potrzebowało mycia,

 

 

Mam problem na aucie z którym walczę są duże ilości małych niebieskich kropek z farby chyba

scaled.php?server=834&filename=img3854n.jpg&res=landing

Glinka to minimalnie zbiera ale się nad każdym trzeba parę minut napracować więc to nie sposób. Macie pomysł czym to potraktować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda zapomniałem wspomnieć o tym szczególe :) Co prawda auto chwilami robione na słońcu chwilami w cieniu :P z przerwami na grilla i inne smakołyki ;) Ale efekt tak czy siak na czarnym bardzo ładnie widoczny ;)

PS. Jakieś pomysły na kropki z farby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem, a konkretnej odpowiedzi nie widzę. Chcę nałożyć jutro wosk na ciemnozielony lakier w moim Polo. Kombinacja jaką chcę zastosować wygląda następująco:

cleaner Professional Polish

glaze Black Hole

wosk (sealant?) Eagle One nanowax - kupiłem go jak jeszcze nie wiedziałem zbyt wiele o detailingu, a nie widzę żeby ktokolwiek go stosował.

Teraz moje pytanie, czy ten glaze nie obniży trwałości sealanta? Widziałem odpowiedzi różne tu na forum, ale może ktoś konkretnie ten wosk stosował lub konkretnie może mi pomóc?

Z góry dzięki za szybką odpowiedź, bo jutro chcę działać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem, a konkretnej odpowiedzi nie widzę. Chcę nałożyć jutro wosk na ciemnozielony lakier w moim Polo. Kombinacja jaką chcę zastosować wygląda następująco:

cleaner Professional Polish

glaze Black Hole

wosk (Sealant?) Eagle One nanowax - kupiłem go jak jeszcze nie wiedziałem zbyt wiele o detailingu, a nie widzę żeby ktokolwiek go stosował.

Teraz moje pytanie, czy ten glaze nie obniży trwałości sealanta? Widziałem odpowiedzi różne tu na forum, ale może ktoś konkretnie ten wosk stosował lub konkretnie może mi pomóc?

Z góry dzięki za szybką odpowiedź, bo jutro chcę działać ;)

 

Glaze obniży trwałość wosku ale polepszy głębie i połysk. Ten glaze jest też jako AIO wiec jak nawet nie nałożysz wosku na niego to nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę nie ma konieczności kładzenia na BH czegoś bo nawet producent informuje o tym iż jest to środek którego możemy używać tzw "na co dzień". BH przykryty woskiem sam w sobie wytrzyma dłużej ale osłabi wosk. Liczy się przygotowanie powierzchni a wosk na lakierze to tylko wiśnia na szczycie. Wiec gdzie jest moje wprowadzenie w błąd?

Wszyscy przykrywają tę glazurę (włącznie ze mną) różnymi kombinacjami wosków/sealantów ale jak napisałem "nie jest to konieczne samo w sobie" ale poprawi efekt końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualna pogoda powoduje, że nawoskowane auto bardzo szybko pokrywa się kurzem. Moje jest czarne więc widać to mocno co mnie straszcznie denerwuje bo umyje rano a wieczorem wyglada juz beznadziejnie ze wzgledu na kurz. Jak sobie radzicie z tym? czy w takich przypadkach opłukanie myjka wytarcie recznikiem a potem QD to dobra opcja? Jak to najlepiej rozwiazac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończy mi się SSR1 i chciał bym coś w zastępstwie z menzerny, co polecacie 3000 czy 4000?.

SSR1 używałem zazwyczaj po SSR3 lub FG500 i podobało mi się wykończenie po tej paście, ale chciał bym przetestować coś z menzerny jak da podobny lub lepszy efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polskich warunkach jedna warstwa BH do 2 myć lub 1 ostrego zwykłym szamponem lub ok 3 tygodnie w okresie letnim. Porównywalne do Banana Armour czy DJ Diamond White 1 warstwa. Reasumując -> w moim przypadku zgadza się to co producent napisał. Do częstego dbania o swoje auto dla pasjonatów.

Mogę dodać od siebie ,że różnica w nie użyciu BH pod wosk a użyciu jest naprawdę zauważalna. Produkt zawiera wiele fillerów i efekt końcowy jest lepszy w kombinacji (sam BH) glinka->Cleaner->BH niż glinka->Cleaner->Coli 845. Sprawdzałem ostatnio na lakierze czerwonym i aucie Dacia z przebiegiem 100 000km. Położenie Coli na BH to tylko kilka małych procent zmiany z wyglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychu147 to jak najbardziej właściwa opcja, od tego właśnie jest QD

płuczesz, suszysz i przejeżdzasz QD.

Ja mam położony Coli476 i strasznie ciągnie kurz ( a auto srebrne więc niby nie widać) za to jak przelecę PB QD+ to przyciąga mniej

Z tego co widzę QD mają odżywiać wosk i go wzmacniać ale przede wszystkim służą do szybkiego odświeżania auta ;)

 

Ma ktoś doświadczenie ? -> Jak szybko Magifoam zeżre Coli476?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie mam taki problemik. Chciałbym w weekend pierwszy raz ogarnąć samochód polerką mechaniczną, wszystko co potrzebne już mam. Ale z racji tego że nigdy wcześniej tego nie robiłem to zastanawiam się czy wcześniej nie popróbować na jakimś innym aucie. Z drugiej jednak strony uwalę nowe pady, a czasu na ogarnięcie auta mam bardzo mało. I taka patowa sytuacja, czy próbować na jakichś drzwiach od poldolota czy od razu na swoim aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj na innym aucie ewentualnie na 1 elemencie. Zobaczysz co i jak. To, że czytałeś to jeszcze nic nie znaczy. Zrobisz kilka przejazdów to będziesz miał pogląd ile pasty trzeba dać, jak długo jeździć żeby nie przypalić lakieru. Jaką pastę dobrać itp. itd.

Od swojego auta nie zaczynaj, a jak czas cię goni to tym bardziej odpuść sobie swoje auto. Przy polerowaniu jest sporo roboty i pośpiech nie jest wskazany.

Pady po robocie dobrze umyj i będą jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quest,

Jedź od razu swój. Oklejaj ranty sąsiednich elementów, nie dociskaj na przetłoczeniach, kontroluj temperaturę lakieru i nie piłuj zbyt długo w jednym miejscu.

Jeśli masz trochę oleju w głowie to nic złego nie powinno się stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychu147 to jak najbardziej właściwa opcja, od tego właśnie jest QD

płuczesz, suszysz i przejeżdzasz QD.

Ja mam położony Coli476 i strasznie ciągnie kurz ( a auto srebrne więc niby nie widać) za to jak przelecę PB QD+ to przyciąga mniej

Z tego co widzę QD mają odżywiać wosk i go wzmacniać ale przede wszystkim służą do szybkiego odświeżania auta ;)

 

Ma ktoś doświadczenie ? -> Jak szybko Magifoam zeżre Coli476?

 

a to ciekawe :idea:

 

ja mam na dwóch samochodach coli 476, w zeszły piątek myłem oba, na jedno poszedł właśnie PB QD+ a drugie tylko wytarte

 

to na które dałem QD+ jest "zawalone" kurzem/pyłkami :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo pomogl mi kolega zegarek, wyjasnil sporo rzeczy. dlatego wlasnie mam dylemat jechac swoj czy probowac na jakichs dzrwiach od poloneza najpierw.

 

co zrobic przed pierwszym przejazdem padem zeby rozprowadzic po nim dobrze paste, zeby nie byl suchy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.