Skocz do zawartości

Krótkie pytanie- krótka odpowiedź część 3


Rekomendowane odpowiedzi

Sapek1, Najpierw korekta całego auta, następnie mycie i dopiero wosk

 

Dokładnie ;)

 

Jeśli to drugie to po jakim etapie powiedzieć samochodowi "dobranoc" I wróćić nastepnego dnia?

 

U mnie najczęściej próbuję zakończyć korektę (nieważne którego dnia :mrgreen: ) ale ostatni dzień korekty razem z cleanerem i woskiem. Wtedy następny dzień tylko ponowne przetarcie i samochód wyjezdza z garażu, chyba że kolejna warstwa to wosk i dopiero natępnego dnia wyjazd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a ja sie zastanawiam, bo jutra chyba moje pierwsze szlify, jak działać z większym panelem jak maska auta. Dzielić wiadomo na jakieś 4 partie. Ale teraz jak, dzielić taśmą i jak zrobię połać to przekleić taśmę czy po prostu trzymać granicę na oko bez taśmy? Obstawiam że bez taśmy, ale wolę się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób bez taśmy, na oko. Efekt powinien być widoczny, więc nie powinieneś się zbytnio zastanawiać "czy robiłem w tym miejscu?" a unikniesz różnic stopnia korekty.

 

Znakomita większość operatorów polerki (w tym ja) pracuje delikatniej w okolicach taśmy klejącej, by uniknąć jej rozgrzania i odklejenia - nie ma nic bardziej wkurzającego niż nagle zrywająca się taśma wciągana pod pada. Tym samym, polerując "do taśmy", po jej oderwaniu będzie różnica między obszarem w bezpośrednim jej sąsiedztwie, a resztą obszaru roboczego.

 

Poza tym, może się zdarzyć i tak, że będzie Ci ciężko "usunąć" ślad po taśmie, w postaci linii dzielącej obszar po korekcie, od nieskorygowanego. A jak lakieru mało, to bym bardziej nie warto "nadrabiać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

potrzebuję wyprać we własnym samochodzie dwa fotele i boczki drzwi.

Nie maja żadnych plam/zacieków. Po prostu po latach kolor lekko zszarzał (wbity kurz).

Mam dostęp do odkurzacza ścigającego wodę.

 

Pytanie- czy lepiej spryskać roztworem ciepłej wody z domowym proszkiem do prania (np Ariel do kolorów) czy gotowym płynem "zacnej" firmy Moje Auto (skład mniej niż 5% anionowych substancji pow. czynnych).

Chcę wybrać mniejsze zło- nie ma szans żebym zdobył np rm760 czy inne normalne środki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o poradę. Chcę odświeżyć lakier na nowym aucie,które przeżyło swą pierwszą zimę pod chmurką. Dużo rysek nie ma ale jednak widac ( lakier Mitsubishi)

Zamierzam przed położeniem wosku wyglinkowac lakier i zastosowac Ultimate Compound i chwalony tu na Forum cleaner Vanilla Hand Glaze. Zamierzałem użyć do tego gąbki Tr Color ale jeden znajomy mówi,żebym kupił lepszą :VALETPRO POLISHING APPLICATOR inny znowy mówi,że taką twarda gąbką ValetPro zniszcze lakier bo to gąbki do mocnych zarysowań. No i oni się klóca a ja stoje i nie wiem co zamawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr0styyy., sam nie potrafisz ?

 

Korzystając z wiedzy tego forum, możesz się w tym temacie doktoryzować, a Ty chcesz to komuś oddawać do roboty ? Nie dajmy się zwariować.

 

Nie mam warunków, inaczej sam bym to zrobił :) Przecież nie będę mył auta przed blokiem na parkingu :/

 

Nawet garażu nie mam, albo żeby chociaż ktoś miał domek z podjazdem do udostępnienia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, temat rzeka, ale brak mi jednoznacznej odpowiedzi:

 

Pady do rotacji wybrać wszystkie płaskie czy karbowane? Czy pomieszać?

Jaka jest różnica w pracy nimi?

Wybrać grube na 25mm czy na 50mm?

 

dzięki za rozjaśnienie sytuacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr0styyy ja po spłukaniu piany odjeżdżam na miejsce przy odkurzaczach, tam dwa wiaderka i z powrotem pod prysznic, do tej pory nikt do mnie nie podchodził :evil: . A jak się pytałem, to za każdym razem była odmowa. :song: więc przestałem się pytać :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr0styyy ja po spłukaniu piany odjeżdżam na miejsce przy odkurzaczach, tam dwa wiaderka i z powrotem pod prysznic, do tej pory nikt do mnie nie podchodził :evil: . A jak się pytałem, to za każdym razem była odmowa. :song: więc przestałem się pytać :-]

Ewentualnie Optimum No Rinse i lecisz na dwa wiaderka pod blokiem ja tak juź od roku działam i nie narzekam najpierw płukanko na bez dotyku a później mycie ONR i cała reszta pieszczenia. Nawet już miałem wizytę straży miejskiej i nie zauważyli żebym spłukiwał więc postali chwile i sobie poszli :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z autem, gdy przyspieszam na 1, 2 lub 3 biegu, w pewnym zakresie obrotow slychac dziwny dzwiek, cos w stylu przyspieszajacego malucha albo cos, taki jakby cichy pisk, nie jest to rozrzad bo byl ostatnio wymieniany, niezbyt glosno ale jednak, co moze byc tego przyczyna ? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.